Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Komputer nie chce się wyłączyć.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 04 maja 2015 - 09:20

Witam!

najpierw sprzęt. 

Mac Mini late 2012 i7, 1TB , 4RAM

OS X 10.10.3 Yosemite

WD MyCloud 2TB

Jeśli w zły dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie, ale nic podobnego nie znalazłem na forum.

Robię kopię całego systemu na TM, trwa to strasznie długo tym razem ,jeszcze wolniej niż zwykle choć podłączyłem już kablem nie na WiFi . Komputer pracował bez wyłączania już kilka dni, ale wyjeżdżałem na kilka dni i musiałem wyłączyć. I tu "suprajs". Klika normalnie logo jabłuszka wyłącz, wyskakuje okienko ,klikam wyłącz, i na tym koniec. Znika Finder i Biurko, zostaje tylko Dock ale komp się nie wyłącza. Kiedy kliknie się jakikolwiek program np. Mail czy Safari to wraca Biurko czy Finder , poza tym komp niby działa normalnie, można np. uśpić klikając na "japko" i uśpij.Ale żeby wyłączyć lub uruchomić ponownie to już tylko "siłowo" przyciskiem Power. Czy ktoś już się z czymś takim spotkał? Co to może być ?  Kopii zapasowej TM jeszcze nie mam do końca bo jeszcze nie ukończył.



#2 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 04 maja 2015 - 09:33

Przerwij proces kopiowania?


Nie ma czegoś takiego jak iPhone 2g

#3 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 04 maja 2015 - 09:48

Przerwij proces kopiowania?No właśnie próbowałem , już wyłączyłem  całkiem TM i odłączyłem kabel, restartowałem kompa ale nic ,to samo, tylko jak się włączy TM to pokazuje " czekam na dokończenie poprzedniej archiwizacji" czy jakoś tak.Na razie czekam aż skończy archiwizować do końca.Ale już od początku  mi coś nie pasowało z tą archiwizacją ,bo strasznie wolno, na kablu tak jak na WiFi albo i wolniej. 



#4 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 04 maja 2015 - 09:53

Anuluj, sformatuj docelowy dysk i spróbuj ponownie.


Nie ma czegoś takiego jak iPhone 2g

#5 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 11 maja 2015 - 16:55

Ten problem z wyłączaniem naprawił się "sam" tzn. nie było nas trzy dni ,komp był wyłączony , i po włączeniu zadziałał normalnie tzn. wyłącza się. Ale dzisiaj inny problem, wczoraj wszytko ok. dzisiaj po włączeniu , nie działa WiFi...sieć w domu działa normalnie , na laptopie , na iPhone , na Mac Mini, po podłączeniu kablem ok. a WiFi nie  działa , widzi sieć ,łączy się ale neta z tego nie ma, ani safari ani mail ani inne programy. Resetowałem , usuwałem sieć i dodawałem jeszcze raz i nic.Rozwiązywanie problemów też nic nie znalazło .Pomoże ktoś ?  



#6 Yellowfrog

Yellowfrog
  • 1 548 postów
  • Płeć:

Napisano 11 maja 2015 - 18:26

Wyjedź na trzy dni znowu. Poprzednio pomogło...


  • cronopioverde i 666 lubią to

#7 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2015 - 19:04

Najprostsze i sprawdzone rozwiązania zawsze są najlepsze :D


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#8 cronopioverde

cronopioverde
  • 3 508 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 11 maja 2015 - 19:12

Pożartować też lubię, ale tak naprawdziwie:

dostarcz, proszę, nieco więcej informacji. Samo się nic nie naprawia ani też nie «chrzani» [wybaczcie kolokwializm], więc albo masz coś nie tak z softem, albo z hardem na tym Mini akurat. Jakieś logi? Jakiś np. EtreCheck? Jakiś Hardware Test (albo jego uwspółcześniony odpowiednik)? Próbowałeś naprawy uprawnień/dysku w Disc Utility? Próbowałeś rozwiązań takich najbardziej prozaicznych, czyli sugestii producenckich co do wifi itp. na ichniejszych stronach supportu?

Podziel się tym, a na pewno więcej pomysłów od współforumowiczów wypłynie również.

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#9 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 11 maja 2015 - 19:20

Pożartować też lubię, ale tak naprawdziwie:

dostarcz, proszę, nieco więcej informacji. Samo się nic nie naprawia ani też nie «chrzani» [wybaczcie kolokwializm], więc albo masz coś nie tak z softem, albo z hardem na tym Mini akurat. Jakieś logi? Jakiś np. EtreCheck? Jakiś Hardware Test (albo jego uwspółcześniony odpowiednik)? Próbowałeś naprawy uprawnień/dysku w Disc Utility? Próbowałeś rozwiązań takich najbardziej prozaicznych, czyli sugestii producenckich co do wifi itp. na ichniejszych stronach supportu?

Podziel się tym, a na pewno więcej pomysłów od współforumowiczów wypłynie również.

 

Nic nie wyskoczyło, żadne błędy, nie próbowałem żadnych testów ani napraw uprawnień czy dysków.Na stronach supportu też nic ciekawego nie znalazłem jak i ogólnie w google.



#10 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2015 - 19:55

Ale zawsze są przecież logi w Konsoli...


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#11 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 11 maja 2015 - 19:57

Powiedz mu, że jak nie przestanie się wygłupiać to oddasz go do serwisu  ;) .



#12 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 11 maja 2015 - 20:21

Powiedz mu, że jak nie przestanie się wygłupiać to oddasz go do serwisu  ;) .

No kurde nie słucha!!! a właśnie tego bym chciał uniknąć...

 

Do "666" - jest tego około mnóstwo co by mógł skopiować żeby wam pokazać ? raporty diagnostyczne czy użytkownika? i z jakiego okresu tylko wczoraj i dzisiaj czy wcześniej się mogło coś dziać? 



#13 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 11 maja 2015 - 20:31

Może za łagodnie i przez to wychodzi mało przekonywująco ?  :)  Dodaj też może do serii jakąś "małą perswazję". Jak nie pomoże - no to mówi się trudno - miał szansę i nie skorzystał - więc bez ceregieli z nim wtedy.



#14 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 12 maja 2015 - 06:43

@pingwin71 - zacznijmy może od EtreCheck - zrób, wklej, zobaczymy.


Nie ma czegoś takiego jak iPhone 2g

#15 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 12 maja 2015 - 07:05

A czy może to być problem z routerem WiFi ? Dziś rano włączyłem i nie ma WiFi na iPhonie.Tzn siec widzi ale nie może się nawet połączyć,laptopa nie miałem czasu włączyć a na Maczku tak jak wczoraj ,na kablu działa na WiFi nie.tylko zastanawia mnie dlaczego wczoraj WiFi na iPhonie i lapku działała a na Maczku nie. A przy okazji ,choć wiem ze tu dużo na forum o tym ,ale polećcie jakiś router ,dobry ale cenowo w granica rozsądku.Teraz mam starego TP-LINK. 



#16 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 13 maja 2015 - 07:10

No to ROUTER Tp-Link TL-WDR4300 zakupiony.Mam nadzieję że to rozwiąże problemy , bo  wczoraj już świrował "dokumentnie"!!! jak kablem bezpośrednio ok., jak przez router ale na kablu też ok., WiFi raz jest raz nie ma. Raz jest na stacjonarnym a nie ma na lapku i odwrotnie.Momentami jest na wszystkich , ale na iPhonie nie ma wcale , chociaż sam telefon ok. bo w pracy działa na WiFi , normalnie cyrk.



#17 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 19 880 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 maja 2015 - 09:59

Mam dość Twojej pisowni.


---
Jestem Grammar Nazi. Nie znoszę błędów, leni, idiotów i hipsterów.
NIE pomagam przez PW. Mogę co najwyżej pogawędzić.
NIE odpisuję na wiadomości najeżone błędami. Nie chce mi się męczyć oczu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych