Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Komputer nie chce się wyłączyć.


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 04 maja 2015 - 09:20

Witam!

najpierw sprzęt. 

Mac Mini late 2012 i7, 1TB , 4RAM

OS X 10.10.3 Yosemite

WD MyCloud 2TB

Jeśli w zły dziale to przepraszam i proszę o przeniesienie, ale nic podobnego nie znalazłem na forum.

Robię kopię całego systemu na TM, trwa to strasznie długo tym razem ,jeszcze wolniej niż zwykle choć podłączyłem już kablem nie na WiFi . Komputer pracował bez wyłączania już kilka dni, ale wyjeżdżałem na kilka dni i musiałem wyłączyć. I tu "suprajs". Klika normalnie logo jabłuszka wyłącz, wyskakuje okienko ,klikam wyłącz, i na tym koniec. Znika Finder i Biurko, zostaje tylko Dock ale komp się nie wyłącza. Kiedy kliknie się jakikolwiek program np. Mail czy Safari to wraca Biurko czy Finder , poza tym komp niby działa normalnie, można np. uśpić klikając na "japko" i uśpij.Ale żeby wyłączyć lub uruchomić ponownie to już tylko "siłowo" przyciskiem Power. Czy ktoś już się z czymś takim spotkał? Co to może być ?  Kopii zapasowej TM jeszcze nie mam do końca bo jeszcze nie ukończył.



#2 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 04 maja 2015 - 09:33

Przerwij proces kopiowania?


Nie ma czegoś takiego jak iPhone 2g

#3 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 04 maja 2015 - 09:48

Przerwij proces kopiowania?No właśnie próbowałem , już wyłączyłem  całkiem TM i odłączyłem kabel, restartowałem kompa ale nic ,to samo, tylko jak się włączy TM to pokazuje " czekam na dokończenie poprzedniej archiwizacji" czy jakoś tak.Na razie czekam aż skończy archiwizować do końca.Ale już od początku  mi coś nie pasowało z tą archiwizacją ,bo strasznie wolno, na kablu tak jak na WiFi albo i wolniej. 



#4 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 04 maja 2015 - 09:53

Anuluj, sformatuj docelowy dysk i spróbuj ponownie.


Nie ma czegoś takiego jak iPhone 2g

#5 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 11 maja 2015 - 16:55

Ten problem z wyłączaniem naprawił się "sam" tzn. nie było nas trzy dni ,komp był wyłączony , i po włączeniu zadziałał normalnie tzn. wyłącza się. Ale dzisiaj inny problem, wczoraj wszytko ok. dzisiaj po włączeniu , nie działa WiFi...sieć w domu działa normalnie , na laptopie , na iPhone , na Mac Mini, po podłączeniu kablem ok. a WiFi nie  działa , widzi sieć ,łączy się ale neta z tego nie ma, ani safari ani mail ani inne programy. Resetowałem , usuwałem sieć i dodawałem jeszcze raz i nic.Rozwiązywanie problemów też nic nie znalazło .Pomoże ktoś ?  



#6 Yellowfrog

Yellowfrog
  • 1 548 postów
  • Płeć:

Napisano 11 maja 2015 - 18:26

Wyjedź na trzy dni znowu. Poprzednio pomogło...


  • cronopioverde i 666 lubią to

#7 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2015 - 19:04

Najprostsze i sprawdzone rozwiązania zawsze są najlepsze :D


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#8 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 11 maja 2015 - 19:12

Pożartować też lubię, ale tak naprawdziwie:

dostarcz, proszę, nieco więcej informacji. Samo się nic nie naprawia ani też nie «chrzani» [wybaczcie kolokwializm], więc albo masz coś nie tak z softem, albo z hardem na tym Mini akurat. Jakieś logi? Jakiś np. EtreCheck? Jakiś Hardware Test (albo jego uwspółcześniony odpowiednik)? Próbowałeś naprawy uprawnień/dysku w Disc Utility? Próbowałeś rozwiązań takich najbardziej prozaicznych, czyli sugestii producenckich co do wifi itp. na ichniejszych stronach supportu?

Podziel się tym, a na pewno więcej pomysłów od współforumowiczów wypłynie również.

Po pierwsze: na priv mogę zbereźne żarty poopowiadać, pomagam na forum.

Po drugie: brak mojej odpowiedzi na łamaną polszczyznę to wybór purysty. Z tym się nie walczy.
Po trzecie: postawy roszczeniowe zostawiamy dla BOK.
Zmian traffic lights nie przewiduję…


#9 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 11 maja 2015 - 19:20

Pożartować też lubię, ale tak naprawdziwie:

dostarcz, proszę, nieco więcej informacji. Samo się nic nie naprawia ani też nie «chrzani» [wybaczcie kolokwializm], więc albo masz coś nie tak z softem, albo z hardem na tym Mini akurat. Jakieś logi? Jakiś np. EtreCheck? Jakiś Hardware Test (albo jego uwspółcześniony odpowiednik)? Próbowałeś naprawy uprawnień/dysku w Disc Utility? Próbowałeś rozwiązań takich najbardziej prozaicznych, czyli sugestii producenckich co do wifi itp. na ichniejszych stronach supportu?

Podziel się tym, a na pewno więcej pomysłów od współforumowiczów wypłynie również.

 

Nic nie wyskoczyło, żadne błędy, nie próbowałem żadnych testów ani napraw uprawnień czy dysków.Na stronach supportu też nic ciekawego nie znalazłem jak i ogólnie w google.



#10 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 maja 2015 - 19:55

Ale zawsze są przecież logi w Konsoli...


mac-pro.pl

Serwis i (roz)budowa stacji roboczych Apple
Masz problem z Makiem Pro? Brakuje mu mocy?

Pisz lub dzwoń: 501211594


#11 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 11 maja 2015 - 19:57

Powiedz mu, że jak nie przestanie się wygłupiać to oddasz go do serwisu  ;) .



#12 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 11 maja 2015 - 20:21

Powiedz mu, że jak nie przestanie się wygłupiać to oddasz go do serwisu  ;) .

No kurde nie słucha!!! a właśnie tego bym chciał uniknąć...

 

Do "666" - jest tego około mnóstwo co by mógł skopiować żeby wam pokazać ? raporty diagnostyczne czy użytkownika? i z jakiego okresu tylko wczoraj i dzisiaj czy wcześniej się mogło coś dziać? 



#13 madmax332-802bc1e3e2

madmax332-802bc1e3e2
  • 7 682 postów

Napisano 11 maja 2015 - 20:31

Może za łagodnie i przez to wychodzi mało przekonywująco ?  :)  Dodaj też może do serii jakąś "małą perswazję". Jak nie pomoże - no to mówi się trudno - miał szansę i nie skorzystał - więc bez ceregieli z nim wtedy.



#14 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 12 maja 2015 - 06:43

@pingwin71 - zacznijmy może od EtreCheck - zrób, wklej, zobaczymy.


Nie ma czegoś takiego jak iPhone 2g

#15 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 12 maja 2015 - 07:05

A czy może to być problem z routerem WiFi ? Dziś rano włączyłem i nie ma WiFi na iPhonie.Tzn siec widzi ale nie może się nawet połączyć,laptopa nie miałem czasu włączyć a na Maczku tak jak wczoraj ,na kablu działa na WiFi nie.tylko zastanawia mnie dlaczego wczoraj WiFi na iPhonie i lapku działała a na Maczku nie. A przy okazji ,choć wiem ze tu dużo na forum o tym ,ale polećcie jakiś router ,dobry ale cenowo w granica rozsądku.Teraz mam starego TP-LINK. 



#16 pingwin71

pingwin71
  • 291 postów

Napisano 13 maja 2015 - 07:10

No to ROUTER Tp-Link TL-WDR4300 zakupiony.Mam nadzieję że to rozwiąże problemy , bo  wczoraj już świrował "dokumentnie"!!! jak kablem bezpośrednio ok., jak przez router ale na kablu też ok., WiFi raz jest raz nie ma. Raz jest na stacjonarnym a nie ma na lapku i odwrotnie.Momentami jest na wszystkich , ale na iPhonie nie ma wcale , chociaż sam telefon ok. bo w pracy działa na WiFi , normalnie cyrk.



#17 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 775 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 maja 2015 - 09:59

Mam dość Twojej pisowni.


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych