Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Optymalny system do MacBook Air A1304


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiechec

wiechec
  • 3 postów
  • SkądPiotrków Tryb.

Napisano 04 marca 2015 - 17:26

Witam

 

  Proszę o pomoc w doborze optymalnego systemu operacyjnego do mojego Air A1304, bo jak zobaczyłem ile jest dostępnych wersji to się okazało, że jestem totalnym laikiem w tej kwestii. Wydaję mi się, że Yosemite i Mavericks odpada, bo mój Air ma tylko 2 GB pamięci operacyjnej. Dodam, że ten komputer głównie służy mi do korzystania z przeglądarki internetowej.



#2 Auslander

Auslander
  • 128 postów

Napisano 05 marca 2015 - 09:32

Możesz spróbować sobie 10.8.5 za 69 zł od Apple ( to ostatni z płatnych systemów ), dalej są już za free tylko, że nie masz dostępu do serwera Apple, jak go nie aktualizowałeś ( nie masz go pozycji Kupione w Apple Store ).

 

http://store.apple.c...mountain-lion 

http://store.apple.c...-snow-leopard 

nie wiem czy te drugi był u Ciebie preinstalowany…jeżeli nie to nie polecam, pozycja wyżej Mountain Lion jest chyba dla Twego sprzętu oraz późniejsze jak Mavericks i Yosemite, ale jak będą działać … ja nie wiem.


Użytkownik Auslander edytował ten post 05 marca 2015 - 09:45


#3 elita

elita

  • 3 034 postów
  • SkądKalisz, PL

Napisano 05 marca 2015 - 09:42

TYLKO Mavericks lub Yosemite. Bo one mają kompresję pamięci i lepiej wykorzystają 2GB niż wcześniejsze. Łatwiej mu się też zeswapić, bo swapi też spakowane.


pozakadrem.pl

mba2010/13/2/128 rmbp2013/13/8/256 iphone 3g, iphone 4, xperia z1c Garmin Fenix 2 Garmin Fenix 3 sapphire


#4 Auslander

Auslander
  • 128 postów

Napisano 05 marca 2015 - 10:34

Tylko podaj koledze, link do mavericksa ,aby był legalny dla niego.
Podawanie innego ID Apple, aby pobrać obraz systemu ... A potem używanie go pod innym ... no nie wiem , jak się ma do tego licencja. Z Yosemite to banalne , ale z wcześniejszą wersją to proste już nie jest.

#5 MacEryk

MacEryk
  • 116 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 marca 2015 - 11:56

Jest jeszcze jedna sprawa. Otóż system pobierany z App Store ma "zaszyte" Apple ID, spod którego był pobierany. Nie wiem, jak bardzo restrykcyjnie podchodzi do sprawy Apple, ale najpewniej jest gdzieś w ich bazach informacja o tym, że komputer pracuje na innym ID niż wynika to z systemu. Stąd diabli wiedzą, czy nie robi się "kuku" legalnemu posiadaczowi, który użycza  swojego  OS-a.



#6 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2015 - 13:28

Gdzie ma zaszyte to AppleID? Jeśli pobiera się instalator z AppStore i robi z niego pendrive instalacyjny to nie ma w nim zaszytego żadnego AppleID. Skąd wziąłeś takie informacje?

 

Odnośnie tematu to na takim zabytkowym komputerze zainstalowałbym Snow Leoparda. Do przeglądania Internetu wystarczy i będzie działał znakomicie, a do innych celów ten komputer i tak się nie nadaje.


  • wiechec lubi to

Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#7 MacEryk

MacEryk
  • 116 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 marca 2015 - 14:24

Gdzie ma zaszyte to AppleID? Jeśli pobiera się instalator z AppStore i robi z niego pendrive instalacyjny to nie ma w nim zaszytego żadnego AppleID. Skąd wziąłeś takie informacje?

 

Odnośnie tematu to na takim zabytkowym komputerze zainstalowałbym Snow Leoparda. Do przeglądania Internetu wystarczy i będzie działał znakomicie, a do innych celów ten komputer i tak się nie nadaje.

Z przygody mojego znajomego. Ściągnął instalator z sieci, zrobił pena, zainstalował. Po jakimś czasie, kiedy chciał coś ściągnąć z App Store, kazano mu się zalogować na ID jakiegoś - sądząc po nazwisku - Rosjanina. Nie pamiętam dokładnie, co mógł ściągać na swoje ID, a czego nie, ale do niektórych rzeczy nie miał dostępu. Ale skoro zajmujesz się serwisem, to w interesie swoich klientów mógłbyś sprawdzić, jak to funkcjonuje.


Użytkownik MacEryk edytował ten post 05 marca 2015 - 14:25


#8 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 marca 2015 - 15:39

Bo ten Twój znajomy ściągnął obraz z sieci, a nie ze sklepu AppStore. Trzeba ściągać z oficjalnego źródła.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#9 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 775 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 05 marca 2015 - 16:58

Ile razy będziecie to jeszcze wałkować?


Używaj przycisku 'Zgłoś', zamiast edytować post i pisać w nim, na przykład, "do usunięcia".
Pisanie prywatnej wiadomości do moderatora powinno być ostatecznością. Do tego też służy przycisk 'Zgłoś'.
Do płaczu na pracę Moderacji służy ten wątek. Inne formy będą bezwzględnie kasowane.





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych