Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP13mid2012 nie widzi dysku ssd intel 520series


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 mk2

mk2
  • 8 postów

Napisano 03 lutego 2015 - 20:33

Jak w temacie, mam problem z działaniem MB z dyskami intel 520 series. Podłączając dysk przez mostek/stację dokującą na USB, wszystko jest OK, dyski/partycje są widoczne, nawet postawiłem system. Po włożeniu dysku do środka nagle dysku nie ma. Próbowałem wkładać całkiem czysty dysk jak i z założoną już partycją pod MacOS`a. Problem nie występuje ze starymi dyskami talerzowymi.



#2 servvis

servvis
  • 632 postów
  • SkądMokotów

Napisano 04 lutego 2015 - 12:24

Cześć, spotkałem się z takim problemem i była to uszkodzona taśma dysku twardego, warto podmienić i sprawdzić.


Każdy problem ma rozwiązanie, jeśli nie ma rozwiązania to nie ma problemu. 


#3 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 lutego 2015 - 12:31

Potwierdzam. Może być uszkodzona taśma dysku. W roczniku 2012 na SATA3  bardzo często ulegają uszkodzeniu.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#4 mk2

mk2
  • 8 postów

Napisano 04 lutego 2015 - 13:55

OK ale dlaczego stare dyski widzi normalnie?

Gdzie w Warszawie lub okolicy kupie najtaniej taka tasiemke?



#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 lutego 2015 - 14:21

Tego akurat nie potrafię jednoznacznie wytłumaczyć. Może być tak, że dysk SSD ma większy pobór prądu i może być uszkodzona linia zasilania w tasiemce, co powoduje, że taki dysk się nie włącza.

Ale lepiej iść z tym do serwisu niż kupować taśmę w ciemno, bo taka taśma kosztuje 200-250 złotych.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#6 servvis

servvis
  • 632 postów
  • SkądMokotów

Napisano 04 lutego 2015 - 15:45

Z moich obserwacji wynika, że odpowiedzialne są za to drobiny kurzu które dostają się do komputera i leżą sobie spokojnie pomiędzy taśmą dysku a napędem, zaś my podnosząc komputer wciskamy je w taśmę. Wiele razy widziałem "wgnioty" na taśmach właśnie przez to.


Każdy problem ma rozwiązanie, jeśli nie ma rozwiązania to nie ma problemu. 


#7 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 lutego 2015 - 16:27

Drobiny kurzu robią wgnioty w taśmie?  :D

Kolego taśma się przeciera od zagięcia na napędzie. Dlatego my po wymianie taśmy oklejamy krawędź napędu taśma materiałową. Ale to w starych MacBookach. W takim nowszym, o jakim mowa w tym temacie, przepalają się ścieżki, bez widocznych mechanicznych uszkodzeń tasiemki.


Jedyny serwis sprzętu Apple w Małopolsce polecany przez MyApple.pl

ul. Kadecka 10, 30-078 Kraków

kom: 889 566 455 ; tel: 12 421 65 91


#8 mk2

mk2
  • 8 postów

Napisano 04 lutego 2015 - 17:34

mały zwrot akcji... Dziś pożyczyłem dysk goodram c40120GB z założoną partycją NTFS i co? po odpaleniu instalacji MacOS dysk widnieje w narzedziach dyskowych.



#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 lutego 2015 - 17:42

SandForce SF-2281 - jak powszechna wieść niesie Apple nie lubi kontrolerów SandForce ;)...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 mk2

mk2
  • 8 postów

Napisano 04 lutego 2015 - 18:12

SandForce SF-2281 - jak powszechna wieść niesie Apple nie lubi kontrolerów SandForce ;)...

Jak dobrze czytam to ten kontroler  i chipset  Nvidia MCP79 są problematyczne ale dotyczy to predkosci...

Co do prądów to SSD ma 5V 1A, stary samsung 5V 0.85A.

 

Jeszcze jedna uwaga z analizy dysku:

Wkładając dyski intela w obudowę Welland TURBO LEOPARD USB3.0, w ktorej pożyczyłem goodram`a i dysku nie widać.



#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 lutego 2015 - 21:24

Dobra... sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Wkładając inny dysk - działa prawidłowo - czyli tasiemka ok. Widać nie tylko nVidia ma problemy z sandforce. Nie pozostaje nic innego jak zmienić dysk na coś sprawdzonego, działającego z Apple, inaczej nawet jak Intel ruszy będą problemy. Zamykam.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych