Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 21,5 wyłączył się w trakcie używania i nie chce się uruchomić ;/


Najlepsza odpowiedź tumpio , 02 grudnia 2014 - 23:10

Zasilacz, kabel sieciowy (230V) lub uszkodzenie na płycie głównej. Zasilacz w Twoim iMacu tworzy napięcie 12V z którego na płycie są tworzone pozostałe napięcia potrzebne do uruchomienia iMaca. Wystarczy, że jedno z nich jest uszkodzone i masz opisywany efekt. Zacznij jednak od podmienienia kabla sieciowego (230V).

Przejdź do postu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mateusz Jaworski

Mateusz Jaworski
  • 8 postów

Napisano 02 grudnia 2014 - 22:56

Będę niezmierny wdzięczny za pomoc. Sytuacja wygląda następująco: mój kilkuletni iMac działał bez zarzutu do momentu, gdy wyłączył się i przestał reagować na próby uruchomienia...

 

Jeszcze raz z góry dziękuję za rady!



#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:04

  1. Podaj jeszcze jaki to iMac - przynajmniej rocznik....
  2. Podaj więcej danych - czy słyszysz uruchomienie (gong, wentylatory lub dysk)

Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 Mateusz Jaworski

Mateusz Jaworski
  • 8 postów

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:06

 

  1. Podaj jeszcze jaki to iMac - przynajmniej rocznik....
  2. Podaj więcej danych - czy słyszysz uruchomienie (gong, wentylatory lub dysk)

 

Pełna cisza i ciemność ;/ Rok 2011. Co to może być?



#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:10   Najlepsza odpowiedź

Zasilacz, kabel sieciowy (230V) lub uszkodzenie na płycie głównej. Zasilacz w Twoim iMacu tworzy napięcie 12V z którego na płycie są tworzone pozostałe napięcia potrzebne do uruchomienia iMaca. Wystarczy, że jedno z nich jest uszkodzone i masz opisywany efekt. Zacznij jednak od podmienienia kabla sieciowego (230V).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 Mateusz Jaworski

Mateusz Jaworski
  • 8 postów

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:17

Zasilacz, kabel sieciowy (230V) lub uszkodzenie na płycie głównej. Zasilacz w Twoim iMacu tworzy napięcie 12V z którego na płycie są tworzone pozostałe napięcia potrzebne do uruchomienia iMaca. Wystarczy, że jedno z nich jest uszkodzone i masz opisywany efekt. Zacznij jednak od podmienienia kabla sieciowego (230V).

Niestety zmiana kabla nie pomogła. Sprawdziłem też - na kablu z iMaca działa telewizor. Czyli pewnie jest ok..



#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:20

To musisz przejść się do serwisu - zasilacz jak i płyta główna to naprawialne elementy. W warunkach domowych raczej już nic nie zdziałasz...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 Mateusz Jaworski

Mateusz Jaworski
  • 8 postów

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:21

Niestety zmiana kabla nie pomogła. Sprawdziłem też - na kablu z iMaca działa telewizor. Czyli pewnie jest ok..

Nagle się uruchomił po ponownym podłączeniu kabla... Czy powinienem jakoś zadziałać, żeby uniknąć kłopotów?


Nagle się uruchomił po ponownym podłączeniu kabla... Czy powinienem jakoś zadziałać, żeby uniknąć kłopotów?

Jesteś wielki! Dzięki za zaangażowanie - naprawdę cieszę się, że są tacy ludzie! Szacun

 

A iMac zapamiętał nawet, co robiłem - otworzyła się ta sama strona internetowa itd.



#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:26

Nagle się uruchomił po ponownym podłączeniu kabla... Czy powinienem jakoś zadziałać, żeby uniknąć kłopotów?

 Sprawdź co masz podłączone do USB - być może jedno z urządzeń zablokowało maca.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 Mateusz Jaworski

Mateusz Jaworski
  • 8 postów

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:37

 Sprawdź co masz podłączone do USB - być może jedno z urządzeń zablokowało maca.

Nie miałem podłączonego żadnego urządzenia. Mam nadzieję, że to nie płyta główna...






Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych