Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP 13 2012 jak rozpoznać czy to dysk czy taśma ?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 msmusic16

msmusic16
  • 57 postów
  • SkądAktualnie Kraków

Napisano 29 listopada 2014 - 17:07

Witam, wszystko zaczęło się od tego ze mój macbook sam się zaczą zacinać przy czy za którymś razem zacią się tak ze już nie udało mi się go włączyc, zatrzymywał się na białym ekranie z folderem ze znakiem zapytania, szukając odpowiedzi dlaczego tak się dzieje, dowiedziałem się ze to jest najprawdopodobniej padnięty dysk.

 Poszedłem dzisiaj do serwisu by to potwierdzić, szybko sprawdzili powiedzieli ze faktycznie dysk nie działa lub taśma.

 

Gdzieś czytałem ze dyski faktycznie często padają w MBP, to założyłem ze to dysk, dla tego kupiłem SSD Samung EVO 840 250gb.

 

Już się cieszyłem do momentu do póki nie podłączyłem go do MBP, jak się okazało dysk nie był widzialny przez komputer.

 

Nie mam też gdzie ani jak sprawdzić czy dysk stary działa.

 

Czy jest jakiś sposób by sprawdzić czy taśma jest zapsuta, z zewnątrz wygląda w porządku mogę dodać zjęcia, czy może sposób w jaki komputer zaczą padać można stwierdzić ze to taśma lub dysk?

 

Może też ktoś się na tym dobrze zna i jest z Krakowa ?Albo poleci jakiś serwis tani, gdyż SSD pochłąną praktycznie cały mój budżet a znająć życie  w serwisie zarządają sporej sumy.

 

Z góry dzięki za odpowiedz.



#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 29 listopada 2014 - 23:40

My jesteśmy z Krakowa. Dość często padają taśmy do dysków. Fizycznie nie mają żadnych uszkodzeń, a po prostu nie działają. Zaglądnij do nas, sprawdzimy czy to taśma czy coś z dyskami, ale obstawiam raczej to pierwsze.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#3 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 listopada 2014 - 11:45

Uszkodzenia są widoczne pod mikroskopem. Trafiają również przypadki z wielką wypaloną dziurą w taśmie.


Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl


#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 30 listopada 2014 - 13:42

Michał, nie zawsze. Takie przypadki jak ty zdarzają się oczywiście, ale nie jest to regułą.


Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#5 msmusic16

msmusic16
  • 57 postów
  • SkądAktualnie Kraków

Napisano 30 listopada 2014 - 14:22

jesli mozna zapytać jaki jest koszt wymiany? może są jakież używane taśmy ?



#6 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 02 grudnia 2014 - 22:37

Arvika, nie ma cudów, to są mikropęknięcia które są widoczne pod odpowiednim sprzętem i pod odpowiednim kątem.

To tylko taśma....

 

Wracając do tematu, postaraj się kupić nową taśmę, jest to w mojej ocenie częsta usterka i kupując używkę możesz rozwiązać problem tylko na kilka miesięcy.


  • tumpio lubi to

Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl


#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2014 - 22:45

Arvika, nie ma cudów, to są mikropęknięcia które są widoczne pod odpowiednim sprzętem

 

 

Michallus - nic dodać nic ująć. Taśma jest połączeniem 1:1 - brak działania = pękniecie/uszkodzenie jednego (lub więcej) połączenia. Sprawdzić można to miernikiem lub pod mikroskopem o dużym powiększeniu. Najczęściej pęka przy zagięciu na napędzie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#8 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 02 grudnia 2014 - 22:48

No przecież ja nie mówię że co innego. Nie rozumiem twojej wypowiedzi Michale :)

Szybciej jednak jest podstawić inną taśmę niż robić inspekcję pod mikroskopami.


Użytkownik tumpio edytował ten post 02 grudnia 2014 - 22:53
Likwidacja niedozwolonego linku

Pogwarancyjny serwis urządzeń Apple - naprawa Macbook, iMac, iPhone, iPad itp.
kom: 605-660-548, tel: (12) 444 14 99, ul. Wybickiego 17/3, 31-302 Kraków
www.serwisapple.pl


#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2014 - 23:00

Arvika - czasem warto przeczytać co się napisało:

 

My jesteśmy z Krakowa. Dość często padają taśmy do dysków. Fizycznie nie mają żadnych uszkodzeń, a po prostu nie działają. (...)

 

Słuszna odpowiedź michallusa:

 

Uszkodzenia są widoczne pod mikroskopem. Trafiają również przypadki z wielką wypaloną dziurą w taśmie.

 

Michał, nie zawsze. Takie przypadki jak ty zdarzają się oczywiście, ale nie jest to regułą.

 

Arvika - jest to regułą i nie ma innej opcji. Koniec.

 

Zamykam aby nie ciągnąc zbędnej dyskusji.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych