Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

ipod touch - wyświetlacz


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
263 odpowiedzi w tym temacie

#1 c54d1b36a7

c54d1b36a7
  • 151 postów
  • SkądGdynia, PL

Napisano 26 listopada 2007 - 02:26

Witam,
10 listopada kupiłem toucha w USE w Gdansku. Kilka dni temu zauważyłem, że wyświetlacz chyba nie działa tak, jak powinien, tzn. podczas odtwarzania video sceny, które mają dużo czerni wyglądają jakby w negatywie; poszperałem trochę w necie i okazało sie, że problem chyba jest:

iPod Touch screen problems, Negative Black Effect [Updated] - Apple-Touch.com

YouTube - iPod touch shimmering negative black

Mój ipod jest z 37 tygodnia produkcji (wg numeru seryjnego); na anglojęzycznych forach piszą , że wiele egzemplarzy z tego tygodnia miało wadliwe wyświetlacze...

Czy w ramach gwarancji otrzymam nowy model, bez wadliwego wyświetlacza?

#2 Shayn

Shayn
  • 159 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 listopada 2007 - 02:30

Bez dwóch zdań. Na forum już zresztą była o tym mowa.

#3 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 11:08

Witam!

Cieszę się, że nie tylko ja zauważyłem problem z wyświetlaczem....

Chciałbym na wstępie zapytać osoby orientujące się w serwisowaniu produktów Apple w Polsce, ale zakupionych w USA, jak będzie prawdopodobnie wyglądała sprawa z serwisem? Czy mi wymienią bez żadnych problemów, czy też nie? A może lepiej wysłać do USA? Nadmienię, że posiadam do iPoda paragon z Apple Store z USA, na którym jest data zakupu i numer seryjny urządzenia, więc to chyba "robi za gwarancję"?. Gdzieś na tym forum czytałem, że Apple wysyła pudełka zwrotne i w ten sposób wysyłamy im do stanów ipoda i potem oni nam odsyłają nowy. Czy to prawda? Którą opcję lepiej wybrać, serwis w Polsce, czy od razu do USA? Prawdę mówiąc, nauczony negatywnym doświadczeniem akurat nie SAD'u ale innych polskich serwisów, nie liczę zbytnio na przychylne załątwienie mojego problemu przez polski "oddział" Apple....

Wracając do problemu wyświetlaczy to jest on bardziej złożony niż się wydaje i po tym jak przestudiowałem niemal każde forum o ipodach, obejrzałem dziesiątki zdjęć z wadliwymi ekranami, porównywałem w realu dobre i wadliwe egzemplarze, mogę nieskromnie stwierdzić, że jestem jedną z nielicznych osób na tym forum, która wie tak dużo o tym problemie... Rozpisałem się o nim tutaj:
Sad facts about Apple dealing with bad screen problem - Mac Forums

i tutaj:
Sad facts about Apple dealing with bad screen problem - iPod Touch Forums

ale też przeszukajcie inne topici na wyżej podanych forach. Ludzi narzekających na wadliwe ekrany jest cała masa....

Nie chce mi się teraz przepisywać na język polski wszystkiego co napisałem w powyższych linkach, może napiszę więc kilka najważniejszych faktów, jakie mi się udało zdobyć:

- Apple leci w kulki, ponieważ nie wyrzuca do kosza wadliwie wyprodukowanych egzemplarzy, a wyprodukowal ich w ogromnych ilościach i niestety nadal je montuje do ipodów.

- Nie jest prawdą, że "technicznie" ekran w iPodzie touch jest gorszy od ekranu iPhone. Ekrany są identyczne, ale w ipodach touch więcej jest wadliwych, ponieważ jak iPhone był na początku produkowany to jeszcze nie było wady wyswietlaczy. Widziałem w Saturnie ekrany ipodów touch identycznej jakości co najlepszy ekran w iPhonie (pochodzący z 5-serii produckji, można to sprawdzić łatwo wpisując na iPhonie kombinację znaków, niestety na iPodzie sprawdzić sie nie da...). Natomiast w ostatnich partiach produkcji, już od conajmniej kilku tygodni, liczba wadliwych ekranów jest porównywalna w ipodach jak i w iphonach.

- Problem ekranów został rzekomo usunięty. Jest to tylko prawdą po częsci. Otóż Apple "naprawiło" wadliwe ekrany poprzez software. Efekt tego jest taki, że tzw efekt "negatywnej czerni" jest już mniejszy, ale nadal widoczny i nadal dokuczliwy. Poza tym czerń nie jest taka jak być powinna, jest bardzo kiepska, a kąty widzenia są fatalne i ekran nadal nie dorasta do pięt ekranowi z tzw 5-serii który jest montowany do poprawnych iPhonów i iPodów.

- Nie jest prawdą, że wadliwe ekrany dotyczą tylko pierwszych tygodni produkcji iPoda touch, czyli 36 i 37 tygodnia. Widziałem na żywo ipoda z 37 tygodnia i jego ekran był perfekcyjny (identyczny jak w iPohnach z dobrymi ekranami) i widziałem ipody touch z 39 tygodnia, 40 tygodnia ze skopanymi ekranami. Mój jest z 42 tygodnia i jest skopany. Na forach internetowych można poczytać setki opinii ludzi, narzekających na ekrany w iPodach pochodzacych z praktycznie wszystkich możliwych tygodni produkcji, włącznie z ostatnim-najnowszym - 45 tygodniem. Tak więc to, czy natrafimy na dobry ekran czy nie, zależy od szczęścia i wcale nie mamy gwarancji, że jak kupimy ipoda z tyogdnia produkcji X czy Y to będziemy mieć dobry ekran.

- Dobre ekrany w iPhonach i iPodach to praktycznie tylko takie, które są z tzw "5 serii" (nie mylić z numerem seryjnym iPodów/iPhonów - ekranu się ni da sprawdzić po numerze seryjnym urządzenia!), co można sprawdzić w iPhonach (i iPodach sie nie da sprawdzić). Wszystkie inne ekrany są znacznie gorszej jakości niż powyższa seria i mają wady.

- Wadliwe ekrany różnią się między sobą. Jedna są jaśniejsze, inne ciemniejsze. Jedne mają zółtawo-zieloną poświatę na całym ekranie, inne mają niebieskawą poświatę. Różnice mogą też być w kontraście. Tak więc wadliwe ekrany nie tylko charakteryzują się niepoprawnym wyświetleniem koloru czernego, ale także ogromnymi różnicami w wielu innych aspektach ekranu. Na jednym z forów, do którego podałem linka z moją wypwoiedzią, można przeczytać opinie faceta który kupił 3 ipody touche i wszystkie różniły się ekranami....

Podsumowując, Apple leci w kulki i przegina. Wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują na jedno - Apple wyprodukowało (lub podwykonawca na zlecenie Apple) ogromną ilość wadliwych ekranów. Jednak Apple nie pozbywa się ich, nie wyrzuca ich do kosza, tylko wręcz przeciwnie montuje je wciąż i z premedytacją do nowych partii ipodów i iphonów! Jednocześnie updateuje softa i uważa, że rozwiązał tym samym wszystkie problemy wadliwych ekranów. Prawda jest jednak taka, że update softa wcale nie "naprawia" ekranów, a tylko kamufluje ich wady, z dość marnym skutkiem.... Niestety, ale wady fizycznej ekranu nie da się naprawić żadnym updatem softu... Apple jednocześnie chyba liczy na to, że wielu klientow nie zauważy problemów z wyświetlaczem i w ten sposób uniknie wymiany sporej części urządzeń.... Jedno jest pewne, Apple chce stracić jak najmniej kasy na wadliwych ekranach, więc w bardzo cwany i dość bezczelny sposób "poradził" sobie z tym problemem.... :/


Jeśli ktoś nadal nie wie o czym mowa, odsyłam do poniższych linków, gdzie jest bardzo dobrze zilustrowany problem wadliwych LCD w ipodach:
Tested: iPhone Screen Better Than the iPod Touch Screen

Comments, Pics and Observations from a 5G User - iPod - iPhone - iTunes Forums at iLounge

Viddler.com - Apple iPod Touch negative black effect - Uploaded by nguyen

Jeśli zastanawiasz się, czy Twój iPod/iPhone jest wadliwy to dobrą i szybką metodą jest podłączenie urządzenia do kabla usb - wtedy wyświetla się ikona baterii. Przypatrz się dokładnie tej ikonce - jeśli wokół niej będą dziwne "otoczki"/załamani koloru czarnego wyglądające jak artefakty, tzn, że niestety masz wadliwy ekran.... Zjawisko to jest widoczne na tym zdjęciu:
Dołączona grafika
słaba jakość, ale można dostrzeć, że ikona baterii ma dziwne "obłoki" wokół siebie.... Na ekranie mojego ipoda jest dokładnie to samo... Obawiam się, że jak pójdę do serwisu to mi powiedzą, ze to "normalne" i nie uznają gwarancji nie będą chcieli wymienić :(



pozdrawiam

#4 mls

mls

  • 1 313 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 listopada 2007 - 11:37

Akurat to, co jest zaznaczone na powyższym obrazku nie jest żadnym błędem. Grafika symbolu baterii jest w tym miejscu jaśniejsza (poświata) i tym bardziej nie oznacza to, że ekran jest do wymiany. Tak więc i Twój ekran nie kwalifikuje się do wymiany. Masz iPoda po 40 tygodniu, więc wyluzuj i nie szukaj dziury w całym. Błąd wyświetlaczy polegał tylko i wyłącznie na nieprawidłowym wyświetlaniu głębokiej czerni, co zaobserwować można było tylko na zdjęciach i filmach. Ja jakoś też widzę tą (zamierzoną przez grafików) "plamkę" przy baterii, ale jakość czerni na filmach i zdjęciach jest idealna.

#5 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 listopada 2007 - 11:58

a ja bogatszy juz o reklamacje wadliwie dzialajacego wyswietlacza w touchu powiem tak: tylko w naszych reakach te wyswietlacze maja wady...tak, to prawda! ja wyslalem swojego do cortlandu, opisalem wszystkie wady m.in. ta nieszczesna czern i nierowne podswietlanie (+ mnustwo martwych pikseli)... kilkukrotnie rozmawialem z nimi telefonicznie tlumaczac jak krowie na rowie raz jeszcze w czym problem - niczego sie niedopatrzyli:((( kazalem im odeslac ipoda i dolaczyc pisamo odowiadajace na moja reklamacje... otrzymalem je oczywiscie. stwierdzaja w nim, ze: martwych pikseli nie ma (?????) a nasycenie czernie nie odbiega od nasycenia w innych ipodach touch, nierowne podswietlanie takze niewystepuje..... kpina jakas... zabulilem za to 1400zl (tydzien pozniej cena spadla do 1200 z groszem), a oni smiejac sie mi w twarz napisali, ze wszystko jest ok.... co ciekawe kto by nie dotknal owego ipoda od zaru mowi o martwych pikselach, czrni... a moze oni tam w zwiazku z wyrownywaniem szans zatrudniaja niewidomych? teraz czekam na mbp.... pewnie napisza, ze niedzialajaca nagrywarka nie odbiega od innych w tym modelu itd.

#6 seba22

seba22
  • 421 postów
  • SkądKensington Beach

Napisano 26 listopada 2007 - 15:25

a ja bogatszy juz o reklamacje wadliwie dzialajacego wyswietlacza w touchu powiem tak:
tylko w naszych reakach te wyswietlacze maja wady...tak, to prawda! ja wyslalem swojego do cortlandu, opisalem wszystkie wady m.in. ta nieszczesna czern i nierowne podswietlanie (+ mnustwo martwych pikseli)... kilkukrotnie rozmawialem z nimi telefonicznie tlumaczac jak krowie na rowie raz jeszcze w czym problem - niczego sie niedopatrzyli:((( kazalem im odeslac ipoda i dolaczyc pisamo odowiadajace na moja reklamacje... otrzymalem je oczywiscie. stwierdzaja w nim, ze: martwych pikseli nie ma (?????) a nasycenie czernie nie odbiega od nasycenia w innych ipodach touch, nierowne podswietlanie takze niewystepuje..... kpina jakas... zabulilem za to 1400zl (tydzien pozniej cena spadla do 1200 z groszem), a oni smiejac sie mi w twarz napisali, ze wszystko jest ok....
co ciekawe kto by nie dotknal owego ipoda od zaru mowi o martwych pikselach, czrni...
a moze oni tam w zwiazku z wyrownywaniem szans zatrudniaja niewidomych?
teraz czekam na mbp.... pewnie napisza, ze niedzialajaca nagrywarka nie odbiega od innych w tym modelu itd.

Jak to czytam to robi mi się smutno. Takie są polskie realia. Nie dość, że zapłaciłeś 600 zł więcej niż pożeracz hamburgerów w USA, to jeszcze mają Cię głęboko w d**** ! To jest żałosne, BA! Nasza sytuacja (userów Apple w PL) jest tragiczna!

Powinieneś zgłosić sprawę do urzędu ochrony konkurencji i konsumentów, do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, Federacji Konsumentów i wszędzie gdzie się tylko da. Może to pomoże :!: :!: :!:

#7 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 listopada 2007 - 15:35

a ja bogatszy juz o reklamacje wadliwie dzialajacego wyswietlacza w touchu powiem tak:
tylko w naszych reakach te wyswietlacze maja wady...tak, to prawda! ja wyslalem swojego do cortlandu, opisalem wszystkie wady m.in. ta nieszczesna czern i nierowne podswietlanie (+ mnustwo martwych pikseli)... kilkukrotnie rozmawialem z nimi telefonicznie tlumaczac jak krowie na rowie raz jeszcze w czym problem - niczego sie niedopatrzyli:((( kazalem im odeslac ipoda i dolaczyc pisamo odowiadajace na moja reklamacje... otrzymalem je oczywiscie. stwierdzaja w nim, ze: martwych pikseli nie ma (?????) a nasycenie czernie nie odbiega od nasycenia w innych ipodach touch, nierowne podswietlanie takze niewystepuje..... kpina jakas... zabulilem za to 1400zl (tydzien pozniej cena spadla do 1200 z groszem), a oni smiejac sie mi w twarz napisali, ze wszystko jest ok....
co ciekawe kto by nie dotknal owego ipoda od zaru mowi o martwych pikselach, czrni...
a moze oni tam w zwiazku z wyrownywaniem szans zatrudniaja niewidomych?
teraz czekam na mbp.... pewnie napisza, ze niedzialajaca nagrywarka nie odbiega od innych w tym modelu itd.


jako, ze nie mam mozliwosci edycji tego postu (?) i zmienienia niefortunnego zdania "a moze oni tam w zwiazku z wyrownywaniem szans zatrudniaja niewidomych?" klilka slow wyjasnienia:
-nie bylo moim zamiarem umniejszanie wartosci ludzi niepelnosprawnych, jesli moje slowa kogos urazily BARDZO PRZEPRASZAM,
-mialem na mysli stan, w ktorym ludzi majacy zajmowac sie serwisowaniem naszych sprzetow (laski nie robia wszak naprawy gwarancyjne tak czy inaczej wliczone sa w cene sprzetu) celowo nas zbywaja wmawiajac przy tym, ze to my mamy problemy z percepcja....jak by niezauwazajac, ze to oni sa dla nas a nie my dla nich,

#8 9r23s13k

9r23s13k
  • 16 postów

Napisano 26 listopada 2007 - 17:18

gdzie mozna sprawdzic na stronie apple wiadomosci na temat swojego ipoda po wpisaniu S.N. ?

#9 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 listopada 2007 - 17:27

gdzie mozna sprawdzic na stronie apple wiadomosci na temat swojego ipoda po wpisaniu S.N. ?


http://svc.apple.com.pl/naprawy/ - jesli chodzi o naprawe

#10 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 18:42

Akurat to, co jest zaznaczone na powyższym obrazku nie jest żadnym błędem. Grafika symbolu baterii jest w tym miejscu jaśniejsza (poświata) i tym bardziej nie oznacza to, że ekran jest do wymiany. Tak więc i Twój ekran nie kwalifikuje się do wymiany. Masz iPoda po 40 tygodniu, więc wyluzuj i nie szukaj dziury w całym.

Chyba żartujesz!
Poświata wokół ikony baterii jest u mnie błędnie wyświetlana i przejścia tonalne szarości są ostre i poszarpane. Jest wada wyświetlacza, który niepotrafi wyświetlać poprawnie szarości i je "szarpie". U mnie wygląda to w ten sposób:

Dołączona grafika


Błąd wyświetlaczy polegał tylko i wyłącznie na nieprawidłowym wyświetlaniu głębokiej czerni, co zaobserwować można było tylko na zdjęciach i filmach. Ja jakoś też widzę tą (zamierzoną przez grafików) "plamkę" przy baterii, ale jakość czerni na filmach i zdjęciach jest idealna.

Widocznie trafiłeś na iPoda z dobrym ekranem! Czy możesz napisać z jakiego tygodnia masz egzemplarz i na jakie znaki zaczyna się numer seryjny? Mój jest z 42 tygodnia i zaczyna się na 9C7. Z moim iPodem jest zdecydowanie coś nie tak. To nieprawda, że problemy były tylko z ciemnymi ekranami i negatywnym efektem czerni. Problemy są również z tzw efektem shimmering'u, jak również błędnym wyświetlaniem przejść tonalnych, szczególnie w szarościach. Wada w postaci shimmeringu polega na tym, że ekran gdy patrząc na niego na wprost wyświetla dziwne zielono-ciemne kropki na ciemnych partiach obrazu, czyli "shimmering". Zrobiłem całą serię zdjęć dobrej jakości aparatem i oto co możemy na nich zaobserować:

Siatka zielonych punktów na ciemnej partii obrazu, czyli shimmering w pełnej krasie:
Dołączona grafika


Zrobiłem również serię kilku porównawczych zdjęć z ekranu oglądanego "na wprost" i ekranu oglądanego pod lewym kątem:

Dołączona grafika


Jak widać na powyższych przykładach ekran nie wygląda dobrze gdy się na niego patrzy na wprost. Wada shimmeringu znika, gdy patrzymy na ekran z lewego kąta, ale wtedy ekran ciemnieje. Oczywiście nie trzeba nikomu tłumaczyć, że oglądanie ekranu pod lewym kątem jest nieakceptowalne - ekran powinien bezbłędnie wyświetlać kolory gdy patrzymy na niego na wprost! W przypadku iPoda touch tak nie jest....

#11 menik69

menik69
  • 322 postów
  • SkądNDG

Napisano 26 listopada 2007 - 19:05

Definitywnie ten wyświetlacz jest zwalony, nie tak bardzo jak niektóre przypadki z internetu, ale według mnie jak najbardziej kwalifikuje się do wymiany. Mogę powiedzieć, że jestem bardzo szczęśliwy, bo w moim egzemplarzu trafił się tylko jeden zielony subpixel. Dokładnie taki sam jak mam w LCD'ku od kompa.

#12 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 19:15

Menik69, to przeczytaj post Oleya_20. Z tego co on napisał to ma ten sam problem z iPodem co ja - zwalony ekran. Jak widzisz totalnie go olali w serwisie i wyśmiali insynuując, że jego iPod nie jest wadliwy. I jak tu się nie wściec? Nie ma żadnej perspektywy na wymianę, a z tego co piszą ludzie mający doświadczenia z polskim serwisem to tylko sie załamać..... Pójdzie człowiek do serwisu ze skopanym ekranem, przedstawi problem, pokaże wadliwy sprzęt, a oni tylko mu bezczelnie powiedzą, że "wszystko jest ok" i odeślą z kwitkiem do domu :/

#13 menik69

menik69
  • 322 postów
  • SkądNDG

Napisano 26 listopada 2007 - 19:28

Dlatego istnieją organizacje konsumenckie. SAD jest pośrednikiem między Apple, a Polskimi klientami, tak samo jak te Cortlandy, Tachobisy itp. Po prostu nie chce im się dupy ruszyć (przepraszam za wyrażenie). Skasować marżę za sprzęt chcą, ale jak trzeba wziąć się do roboty to trudno im cokolwiek zrobić. Dlatego nie chce im się przechodzić tej całej procedury, która bądź co bądź jest ich zakichanym obowiązkiem jeżeli posiadasz ważną gwarancję.

#14 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 19:32

W moim przypadku sprawa gwarancji jest dodatkowo skomplikowana ponieważ mój iPod został zakupiony w USA w Apple Store i do niego dostałem gwarancję w postaci dowodu zakupu a na nim nr seryjnego iPoda i jego cena... Polski serwis Apple może mi kazać naprawiać w USA, bo wątpię, czy się poczują w obowiązku do naprawy/wymiany sprzętu, bo przecież "nie oni go sprzedali"... :(

Dlatego ponawiam jeszcze raz swoją prośbę/zapytanie:

Witam!
Chciałbym zapytać osoby orientujące się w serwisowaniu produktów Apple w Polsce, ale zakupionych w USA, jak będzie prawdopodobnie wyglądała sprawa z serwisem? Czy mi wymienią bez żadnych problemów, czy też nie? A może lepiej wysłać do USA? Nadmienię, że posiadam do iPoda paragon z Apple Store z USA, na którym jest data zakupu i numer seryjny urządzenia, więc to chyba "robi za gwarancję"?. Gdzieś na tym forum czytałem, że Apple wysyła pudełka zwrotne i w ten sposób wysyłamy im do stanów ipoda i potem oni nam odsyłają nowy. Czy to prawda? Którą opcję lepiej wybrać, serwis w Polsce, czy od razu do USA? Prawdę mówiąc, nauczony negatywnym doświadczeniem akurat nie SAD'u ale innych polskich serwisów, nie liczę zbytnio na przychylne załątwienie mojego problemu przez polski "oddział" Apple....


pozdrawiam



#15 menik69

menik69
  • 322 postów
  • SkądNDG

Napisano 26 listopada 2007 - 19:38

Jednak muszą, oczywiście będą się migać, ale mają taki obowiązek. Ten paragonik to gwarancja międzynarodowa. Możesz go sobie nawet naprawić dzięki niej w HongKongu.

#16 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 20:05

Hmm dzięki za rzeczową odpowiedź :) Możesz jeszcze napisać jaki masz nr seryjny swojego ipoda? Mój zaczyna się na 9C742. Podobno najwięcej wadliwych ipodów pochodzi własnie z fabryki 9C....

#17 Raspa

Raspa
  • 5 postów

Napisano 26 listopada 2007 - 20:08

Czesc ja wlasnie kupilem ipod touche to moj pierwszy ipod i nie moge go wcale podlaczyc do kompa! mam Windowsa Xp i wyskakuje mi ze nie moze rozpoznac urzadzenia? wiec nie wiem co tam zrobic! czytalem ze trzeba sciagnac jakis sterownik USBAA.PL czy cos takiego! I apple Device Czy ktos moze mi pomoc to zrobic bede wdzieczny i to bardzo!

#18 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 listopada 2007 - 20:13

Hmm dzięki za rzeczową odpowiedź :)
Możesz jeszcze napisać jaki masz nr seryjny swojego ipoda? Mój zaczyna się na 9C742. Podobno najwięcej wadliwych ipodów pochodzi własnie z fabryki 9C....


hehe moj: 9C737......

#19 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 20:19

Oley_20, czy Twój ekran w iPodzie wygląda podobnie do mojego, którego zdjęcia dałem na poprzedniej stronie? Masz podobne wady ekranu czy inne?

#20 echolab

echolab
  • 22 postów

Napisano 26 listopada 2007 - 20:24

Witam! Odpowiadając na pytania. Ja takźe mam itoucha sprowadzonego ze stanów. Numer seryjny zaczyna się właśnie od 9C7. Nie wiem już sam, czy ekran jest zwalony czy nie. Na pewno nie ma efektu ciemnego ekranu. Ani martwych pixeli. Filmy są jasne, ładne. Nie przyglądałem się jednak w poszukiwaniu tych zielonych plamek. Ma natomiast tą otoczkę przy baterii, jednak przyznam, źe dla mnie jest tu zupełnie nie zauwazalne. Sam bym na to nigdy nie wpadl, ze to moze być błąd. Brakuje mi jakiegoś testowego filmiku. Tutaj prośba, gdyby ktoś mógł dać link do jakiegoś filmiku np z you tube, na podstawie ktorego zdiagnozowal u siebie wady, gdzie moglibyśmy porównywać ekrany, byloby swietnie. Co do gwarancji - jest miedzynarodwa. nie ma znaczenie gdzie sie go naprawia. I jeszcze jedno. gdyby ktos odeslał mnie z kwitkiem, przy oczywistych wadach, zrobilbym taka burde w sklepie, najlepiej przy klientach, ze szok. Generalnie Polacy, chociaz nie chce generalizowac, maja kupujacych gdzies. Ja tekiego chamstwa nie toleruje. Nie dajcie sie robic w trabe. Gdyby mi kolesie nie przyjeli tekiego taoucha - i to nie do serwisu - a do wymiany na nowy egz. autentycznie zamienilbym im ten marny serwis w pieklo:) Trzeba walczyc z chamstwem, chamstwem. Proste. Co z tego, ze udacie sie do Ukioku czy innych organizacji. Ich czas reakcji bedzie tak szybki, ze skonczy sie Wam gwarancja, wtedy bedziecie zupelnie pozbawienie swoich praw. Idz do serwisu i powiedz kolesiowi, ze chcesz rozmawiac z jego szefem, ze w tym momencie dzownisz do faktu:D i super ekspresu:) nie dajcie sie!!

#21 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 20:39

Echolab, z tego co wiem to ta otoczka przy ikonie baterii jest czymś normalnym o ile jest jasna i gładka. U mnie jest ona taka jak pokazałem na zdjęciu, czyli ciemnoszarawa, a przy tym jej brzegi są postrzępione tworząc zbiorowisko drobnych punktów. Co do serwisu - jasne, że najlepiej jak coś jest nie tak ze świeżo zakupionym sprzętem to od razu wymieniać na nowy w miejscu zakupu, ale mój iPod był kupiony w stanach i z tego co piszesz Twój też, więc nie mamy takiej możliwości, a jedyne co możemy robić to pójść do serwisu. Łatwo Ci mówić, żeby zrobić "burdę". Raczej w serwisach nie ma większych zbiorowości klientów, a są tylko przeważnie pracownicy, więc efektu jaki możemy osiągnąć np w sklepie robiąc awanturę, raczej nie osiągniemy w serwisie... Poza tym zawsze lepiej być grzecznym na początku, bo właśnie nasza zbytnia natarczywość może wkurzyć serwis i dopiero nie będziemy mieli nic załatwione... Oczywiście sytuacje są różne i nikt tu nic nie przewidzi... W każdym razie ja postanowiłem się wybrać do serwisu SAD'u na Mangolię 4. Zobaczymy co mi się uda załatwić.

#22 migrena

migrena
  • 6 337 postów
  • SkądŁódź

Napisano 26 listopada 2007 - 21:15

zamiast robic burde, proponuje po prostu skorzystac z mozliwosci prawnych. zlozyc podanie o niezgodnosc towaru z umowa czy cos podobnego. generalnie to prawidlowy tryb serwisowania/gwarancji/itp polega zawsze na zlozeniu jakiegostam papierka. a jak na nim widnieje stempelek i podpis rzecznika praw konsumenta to serwis zastanowi sie dziesiec razy zanim rozpatrzy podanie negatywnie. no i ostatecznie pozostaje droga sadowa (tez dobrze skorzystac z porady ww osoby). skoro wada jest oczywista to opinia bieglego to udowodni. ps ten wyswietlacz wyglada jakby mial 256 kolorow :/.

#23 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 listopada 2007 - 21:53

Oley_20, czy Twój ekran w iPodzie wygląda podobnie do mojego, którego zdjęcia dałem na poprzedniej stronie? Masz podobne wady ekranu czy inne?


trudno mi oceniac te zdjecia, na zywo wyglada jednak to inaczej.... jesli mial bym jednak porownywac:
przy ikonce ladujacej sie baterii nie mam takiej dziwnej poswiaty - tu wszystko ok....
jesli chodzi o porownanie jakosci filmu biarac pod uwage kat ogladania - zdjecie pani w kapeluszu (zdjecie z lewej) przypomina mi troche wyglad mojego wyswietlacza, nie jest to jednak tak natarczywe jak u ciebie....
podobny jest tez ten blady jak by poddany dzialaniu wacika i tonicu......

u mnie ogolnie problem jest nastepujacy:
martwe piksele, na srodku kilka i full malych w innych miejscach
blada czern, meczaca podczas ogladania filmow...
wyswietlacz tragicznie podswietlony, patrzac pod katem widac na przemian ciemniejsze i jasniejsze pasy (ok8-10mm)

#24 goodboy25

goodboy25
  • 4 354 postów
  • SkądWaWa

Napisano 26 listopada 2007 - 22:43

Jeśli chodzi o mnie to mi nie przeszkadzają pixele o ile są drobne. Na moim iPodzie jest ich kilka około 5 ale nie martwych tylko hot subpixeli świecących na biało widocznych tylko na czarnym tle. Nie są duże i nie rzucają się zbytnio w oczy.

#25 echolab

echolab
  • 22 postów

Napisano 27 listopada 2007 - 11:18

Właśnie dokladnie przyjrzałem się ekranowi mojego toucha. Podczas wyświetlania ciemnych fragmentow film, z bliska faktycznie widac podobne zielone kropki. Wcześniej, chyba bym na to nie wpadł, źe moźe to zostać usnane jako wada. Z praktycznego punktu widzenia, uwazam jednak, ze ten stopien "zakłuceń" nie jest wart nerwow z tym zwiazanych. Niestety nie mam mozliwosci zobaczenia prawidlowo funkcjonujacego toucha na zywo, bym wiedzial co trace:) musze koniecznie skonsultowac z zona, co ona mysli i czy jej to przeszkadza, bo to byl prezencik dla niej. jesli uzna, ze jest bleee to ide walczyc o nowy. Dlaczego uwazacie, ze my, nabywcy toucha w stanach nie mozemy go wymienic na nowy? Tutaj w Polsce.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych