Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MBP 17 2008 nie zawsze wykrywa ładowarkę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamilns

kamilns
  • 232 postów

Napisano 24 września 2014 - 18:05

Witam. Posiadam Macbooka Pro 17 2008 A1261. Mam z, nim problem taki ze, gdy wyjmę baterie to mogę go włączyć na zasilaczu i odpinać i podpinać zasilacz co chwile i wszystko działa dioda magsafe się zapala jest wykrywany, ale jeżeli włożę baterie i podepnę zasilacz to za pierwszym razem zostanie wykrywy, ale za drugim, gdy odłączę ładowarkę i podłącze jeszcze raz już dioda się nie pali i zasilacz nie jest wykrywany dopiero wyjecie baterii spowoduje ze zasilacz znowu zostanie załączony. Mam oryginalny zasilacz 85w ze magsafe "L" i oryginalna nowa baterie apple.Sprawdziałem na innym oryginalnym zasilaczu 85W zlacze L i to samo. Na nieoryginalne pożyczonej baterii tez to samo. Pożyczyłem oryginalny zasilacz magsafe 60W zlacze "L" problem nie występuje. Poszedłem do sklepu podłączyłem do nieoryginalnego zasilacza "movano" problem tez nie występuje. Wychodzi na to ze problem występuje tylko na oryginalnym zasilaczu 85W. Reset PRAM, SMC oraz instalacja nowego systemu mavericka tez nic nie pomogła. Bateria się normalnie ładuje.

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 września 2014 - 07:15

Masz problem z szyną danych do zasilacza. Przeczytaj Zasilacz magsafe - odwieczne pytanie oryginał czy zamiennik gdzie starałem się wytłumaczyć zasadę komunikacji zasilacza z macbookiem - trochę to rozjaśni problem. Uszkodzenie jest błahe i większość serwisów powinno sobie z nim poradzić.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 kamilns

kamilns
  • 232 postów

Napisano 25 września 2014 - 07:44

Mam do kupienia cały moduł zasilania i umiem go wymienić to pomoże? Czy ta wada nie znajduje się w module?

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 września 2014 - 08:13

Powinno - detekcja zasilacza jest na leftboard, ale także na płycie głównej (małe prawdopodobieństwo uszkodzenia w tej sekcji). Wymiana samego leftboard bez zdiagnozowania miejsca usterki niesie ryzyko niepotrzebnego wydania pieniędzy - choć nadal uważam, ze uszkodzenie leży właśnie w tej płytce.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 kamilns

kamilns
  • 232 postów

Napisano 25 września 2014 - 08:20

Występuje też coś takiego że nie zawsze w systemie pokazuje moc zasilacza i informacje o nim. Mam do kupienia za 65zl to chyba dobra cena?

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 września 2014 - 08:29

Wiesz, komunikację może Ci blokować charger znajdujący się na płycie głównej, tasiemka I/O, jakaś drobnica itd. Jak stać cię na te 65 zł to podmiana leftboard na pewno może być pierwszym krokiem w naprawie. Musisz tylko wziąć pod uwagę, że nie musi być to na 100% przyczyną twoich bolączek.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 kamilns

kamilns
  • 232 postów

Napisano 25 września 2014 - 08:45

Podmienię i dam znać co wyszło a jak nie będzie to najwyżej odeśle ten moduł. Wymieniłem modu zasilania i objawy są takie same jak na moim module. Wiec co to może być jakieś inne pomysły?

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 września 2014 - 13:02

SMC; charger i wiele innych podzespołów może być odpowiedzialnych za ten błąd. Nie wiem jakie przebiegi masz na linii 1w (onewire), jak odpowiada bateria, co się dzieje w komunikacji, co z napięciem wzorcowym itd. Obawiam się, że bez wizyty w serwisie nie obejdzie się. Uszkodzenie z serii nietypowych - to co mogłeś wymienić w warunkach domowych - wymieniłeś (bateria; drugi taki sam zasilacz, leftboard) - wg mnie dalej już potrzebne są pomiary.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 kamilns

kamilns
  • 232 postów

Napisano 29 września 2014 - 13:14

Mam jeszcze takie pytanie bo na oficjalnej stronie apple podaje ze zasilacz ze złączem typu "L" nie jest kompatybilny z moim macbookiem tylko złącze "T" to może być przyczyna? Komputery przenośne Apple z procesorami firmy Intel: identyfikowanie odpowiedniego zasilacza i przewodu zasilania

Komputery z zasilaczem MagSafe o mocy 85 W Typ złącza zasilacza
MacBook Pro (15-calowy, połowa 2009 r.)
MacBook Pro (17-calowy, połowa 2009 r.)
MacBook Pro (17-calowy, początek 2009 r.)
MacBook Pro (15-calowy, koniec 2008 r.)
MacBook Pro (17-calowy, koniec 2008 r.)
MacBook Pro (15-calowy, początek 2008 r.)
MacBook Pro (17-calowy, początek 2008 r.)
MacBook Pro (15-calowy, 2,4/2,2 GHz)
MacBook Pro (17-calowy, 2,4 GHz)
MacBook Pro (15-calowy, Core 2 Duo)
MacBook Pro (17-calowy, Core 2 Duo)
MacBook Pro (15-calowy, ekran z połyskiem)
MacBook Pro (17-calowy)
MacBook Pro
Zasilacz MagSafe o mocy 85 W ze złączem typu T



MacBook Pro (15-calowy, połowa 2012 r.)
MacBook Pro (15-calowy, koniec 2011 r.)
MacBook Pro (17-calowy, koniec 2011 r.)
MacBook Pro (15-calowy, początek 2011 r.)
MacBook Pro (17-calowy, początek 2011 r.)
MacBook Pro (15-calowy, połowa 2010 r.)
MacBook Pro (17-calowy, połowa 2010 r.)



Zasilacz MagSafe o mocy 85 W ze złączem typu L

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 września 2014 - 15:36

W zasilaczu z wtyczką typu "L" jest słabsze połączenie (podłączone są 3 wtyki z 5-ciu) w typie "T" masz podłączone wszystkie. Może dla tego jest brak A1261 w wykazie ...


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 30 września 2014 - 17:18

dla Apple wiele rzeczy jest niekompatybilnych a w rzeczywistości bywa inaczej ;) Problem u Ciebie tkwi po stronie płyty głównej, przyczyn może być bardzo wiele -tak jak wspomniał tumpio. Bez diagnostyki nikt z nas nic więcej Ci nie powie :(


Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych