Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook 13 A1181 , nagłe wyłączenie/ czarny ekran


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 kip3rek

kip3rek
  • 10 postów
  • SkądWronki, Poland

Napisano 18 września 2014 - 11:28

Witam, mam problem, mój mac wyłącza/wyciemnia się w losowych momentach, czasem przy ekranie logowania, czasem po 15 minutach pracy, a czasem po dniu(wliczając uśpienie na noc czy coś), jest to irytujące. Czytając i analizując doszedłem do wniosku, że to moża taśma matrycy, ponieważ na ekranie wyskakiwały mi krzaczki, hasze, które znikały albo pojawiały się kiedy zmieniałem ustawienie matrycy(góra dół). Musiałem znaleźć odpowiedni kąt, żeby nic nie wyskakiwało, problem sam znikł, a zamiast niego pojawił się problem z czarnym ekranem. Wiedząc co było i jak jest wymieniłem taśmę matrycy, problem nadal był. Czytając i szukają rozwiązania wyczytałem, że może to być problem z inwenterem matrycy, więc zakupiłem takowy i wymieniłem, w radości odpaliłem maca i znów to samo(smutek) Nie mam pojęcia co dalej, bo pomysły mi się wyczerpały, może to wina matrycy? Dodam, że mac nigdy nie upadł i zazwyczaj siedzi sobie spokojnie na biurku, bo z takimi fochami z jego strony, nie mam ochoty nigdzie z nim wychodzić :roll: Może to wina systemu i zaśmiecenia go?

#2 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 września 2014 - 12:16

To jest model A1181? Taki czarny lub biały z wyjmowaną baterią? Kiedy ekran robi się czarny to jest na nim obraz bez podświetlenia czy jest całkowicie czarny bez treści?

#3 kip3rek

kip3rek
  • 10 postów
  • SkądWronki, Poland

Napisano 18 września 2014 - 14:03

Dokładnie taki, czarny z wyjmowaną baterią. Czasem dostrzegam coś pod jakimś kątem, ale zazwyczaj obraz jest czarny, jakby wyłączony. Dodam jeszcze, że na taki problem pomaga twardy reset

#4 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 18 września 2014 - 14:24

Awaria inwertera.

#5 macsupport

macsupport

  • 8 620 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 września 2014 - 14:28

Uszkodzone może być: - inwerter, - taśma inwertera, - płyta główna, - świetlówka matrycy. Obstawiam taśmę inwertera.

#6 kip3rek

kip3rek
  • 10 postów
  • SkądWronki, Poland

Napisano 18 września 2014 - 15:56

Inwerter wymieniony, a problem dalej występuje, spróbuję zadziałać z taśmą. Problem pojawia się jak mac jest podłączony do zasilania, na samej baterii zdarza się to rzadziej.

#7 kip3rek

kip3rek
  • 10 postów
  • SkądWronki, Poland

Napisano 24 września 2014 - 17:02

Komp padł całkiem, nie reaguje na nic, reset PRAM, reset SMC nie wiem. Co mogę zrobić?

#8 lfemzwan

lfemzwan
  • 2 166 postów
  • SkądPL

Napisano 24 września 2014 - 17:10

oddać do serwisu

#9 kip3rek

kip3rek
  • 10 postów
  • SkądWronki, Poland

Napisano 05 grudnia 2014 - 17:47

Początkowo komputer chodził bardzo dobrze. Po pewnym czasie pod pewnymi kątami nachylanie zaczęły się pojawiać różne zielone artefakty(wystarczyło przechylić trochę matrycę). W pewnym momencie artefakty przestały się pojawiać, ale na ich miejsce wskoczył czarny ekran. Czarny na tyle, że nie było na nim nic widać, ale tak naprawdę wyświetlał obraz, tylko bardzo ciemno. Żeby coś dostrzec trzeba było spojrzeć pod pewnym kątem(pomagał restart systemu, bez tykania matrycy). Według własnych dochodzeń i śledztw doszedłem, że może jest to wina inwertera matrycy, więc wymieniłem ją. Niestety nie pomogło. Drugą możliwością była taśma inwertera, która również nie pomogła. Laptop przeleżał dłuższy czas na półce, aż w końcu postanowiłem zajrzeć do środka.
 
 
 
Laptop o dziwo zareagował, ale nie tak od razu, rozkręciłem go i kliknąłem przycisk POWER, wiatraczek po prostu zaczął chodzić, ale nic się nie pojawiało, po kilku próbach matryca się przebudziła, aż w końcu doszedłem do dźwięku odpalanego systemu. Próbowałem jakoś dobudzić go do końca, aż sprawiłem, że laptop w ogóle nie reaguje na moje komendy(również zwarcie PWR BTN pod wentylatorem nic nie daje).
 
Notka do serwisu, ale może pomoże ktoś ostatniecznie? 
Tak, nie uśmiecha mi się oddawać go do serwisu.

Użytkownik kip3rek edytował ten post 05 grudnia 2014 - 17:47


#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 grudnia 2014 - 19:21

Zaraz, zaraz - czego Ty oczekujesz - że ktoś Ci przez internet uruchomi go? Brak podstawowych pomiarów, brak podstawowych danych .... Nie radzisz sobie - tak jak napisali koledzy wyżej - oddaj do serwisu. Kropka.


  • MaciejNowak lubi to
Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych