Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iMac 21,5 Mid 2010 - Nie działa matryca po zamontowaniu dysku SSD


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 02 lipca 2014 - 14:35

Witam Wszystkich, Dzisiaj wziąłem się za demontaż SuperDrive w miejsce którego zamntowałem dysk SSD w kieszeni na 12,7mm. Cała procedura została przeprowadzona na spokojnie i z wielką ostrożnością. Niestety jednak po złożeniu iMac'a matryca nie działa. Komputer na podpiętym zewnętrznym monitorze przez DisplayPort wyświetla normalnie obraz lecz nawet w ustawieniach wyświetlacza nie widać oryginalnej matrycy. Pierwsza rzecz która rzuciła mi się w oczy po pierwszym otworzeniu maca (jeszcze przed wymianą dysku) to zwisający kabel od matrycy. Tutaj chciałbym zaznaczyć że kupiłem używanego iMaca, nie mam go od nowości. Dokładnie ten: [ATTACH=CONFIG]22160[/ATTACH] Nie wiem dlaczego był odpięty i jak to działało ale przed moimi pracami iMac działał zupełnie normalnie. Gwarantuję też iż przypadkiem nie odpiąłem tego kabla przy podnoszeniu matrycy ponieważ kabelek wyraźnie podklejony był tak daleko od gniazda że nie było możliwości abym wypiął go przypadkowo. W każdym razie jedyny wątpliwy moment w którym mogłem popełnić błąd to kiedy nieprawidłowo podpiąłem główną taśmę od matrycy bo została ona wsunięta zbyt słabo i po uruchomieniu komputera na sucho (tj. bez zupełnego skręcenia) słychać był nietypowe pyknięcie. Nie wiem czy to w tym momencie nie doszło do uszkodzenia którego z elementów. Wszystkie elementy w miarę możliwości posprawdzałem miernikiem. Na inwerterze po przyłożeniu drugiego bieguna do obudowy iMac'a wskazuje 12v. Dlatego też nie mam pojęcia co może być uszkodzone i dlaczego matryca zupełnie nie rusza, nie ma podświetlenia, nic nie wyświetla, nawet nie jest widziana przez sprzęt. Czy ktoś potrafi pomóc? Jeżeli nic się z tym nie da zrobić w warunkach domowych to od razu poproszę o polecenie jakiegoś dobrego serwisu. Jestem z Gorzowa Wielkopolskiego więc w grę wchodzi Szczecin, Zielona Góra, Poznań. Jeżeli ktoś wie która część może być uszkodzona to mogę postarać się sprowadzić ją za jakieś ludzkie pieniądze. Bo podejrzewam że naprawa tego w serwisie może przewyższyć połowę wartości tego sprzętu… Najbardziej przykry w tej sytuacji jest fakt że chciałem tylko delikatnie przyspieszyć swój sprzęt przez dołożenie SSD z braku finansów na nowszy sprzęt, a wynik tego jest taki że zupełnie pozbawiłem się iMaca. Za wszelką pomoc i rady z góry dziękuję i Pozdrawiam Daniel

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 03 lipca 2014 - 01:52

(...) W każdym razie jedyny wątpliwy moment w którym mogłem popełnić błąd to kiedy nieprawidłowo podpiąłem główną taśmę od matrycy bo została ona wsunięta zbyt słabo i po uruchomieniu komputera na sucho (tj. bez zupełnego skręcenia) słychać był nietypowe pyknięcie. (...)

To masz do sprawdzenia gniazdo, linię danych, linię zasilania matrycy, samą tasiemkę i wiele innych sekcji . Obawiam się, że bez wizyty w serwisie nie obędzie się....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 03 lipca 2014 - 08:09

Czasem taką usterkę może spowodować obwoluta taśmy która przewodzi prąd i przywiera elektronikę - zweryfikuj.

#4 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 03 lipca 2014 - 12:52

Dzięki Panowie za wszelkie rady. Posprawdzałem co mogłem. Taśmy od matrycy sprawdzone dokładnie pin po pinie czy przewodzą. Zmartwiło mnie lekko to że jeden z pinów głównej taśmy od lcd zwierał ze wszystkim, tj. nawet z obudową wtyczki, być może tak ma być i to pin do masy. Co by nie było podjechałem dzisiaj do autoryzowanego serwisu w Szczecinie i zostawiłem sprzęt chłopakom z Maqsimum. Wolę żeby ktoś spojrzał na to fachowym okiem. Przy okazji zapytam czy ktoś miał może jakieś doświadczenia z tym serwisem? Bo to moja pierwsza wizyta w Maqsimum. Na pierwszy rzut oka serwis jak i obsługa wydaje się na wysokim poziomie ale obawiam się tylko o koszty naprawy w takim serwisie. Nie wiem czy nie przerosną one wartości mojego iMaca. Dziękuję i Pozdrawiam Daniel

#5 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 03 lipca 2014 - 21:54

Serwisy autoryzowane wymieniają modułowo całe komponenty, nie naprawiają płyt głównych, więc ceny zwykle są dość wysokie. Miejmy nadzieję że w twoim przypadku to jakaś pierdoła.

#6 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 03 lipca 2014 - 22:39

Ohhh, ja głupi... że też wcześniej o tym nie wiedziałem że takie serwisy zajmują się jedynie kosztowną wymianą całych komponentów... Dokładnie tym samym co mogę zrobić w warunkach domowych za znaaaacznie mniejsze pieniądze na dodatek sprowadzając podzespoły z całego świata. W każdym razie już dzwonili dzisiaj do mnie mili Panowie z serwisu... zaproponowali wymianę płyty głównej w cenie 3500zł. Czyli koszt zakupu prawie dwóch iMaców o identycznych parametrach jak ten mój. Właściwie jedyne czego się dowiedziałem to to że matryca jest sprawna i że pod innym iMackiem działa. I ta informacja kosztowała mnie 100zł (+160zł koszt dojazdów do Szczecina) : ) Najbardziej zastanawiający jest fakt że iMac matrycy wg. nie widzi. Na teście diagnostycznym wg. nie wykazuje aby matryca była podpięta. A jednak karta graficzna działa bo przekazuje obraz na zewnętrzny ekran. Panowie co teraz? Nie chcę jeszcze panikować ale podejrzewam że poza sprzedażą sprzętu na części nic mi nie pozostaje... Czy znacie jakiegoś magika który podejmie się naprawy tego? W poniedziałek jadę odebrać sprzęt z serwisu i jeżeli nie znajdę nikogo kto dałby radę zająć się tym sam rozkręcę go na kawałeczki i będę mierzył całą płytę główną miernikiem punkt po punkcie. Dziękuję serdecznie i Pozdrawiam Daniel

#7 czacha

czacha

    fotografista ;)

  • 2 209 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 04 lipca 2014 - 01:36

Jesteś pewien że prawidłowo podpinasz zlacze ZIF? Moze w nim lezy problem? Ja sie z nim sporo nameczylem .. ;)

#8 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 04 lipca 2014 - 05:42

Gwarantuję że problem nie leży w podpięciu złącza. Przy takiej ilości prób złożenia i rozłożenia iMaca w tej chwili podpinam je już z zamkniętymi oczami. Ale kolejna sprawa że na pewno w serwisie by zauważyli że coś jest nie tak podpięte : )

#9 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 lipca 2014 - 07:44

Sprzęt wyślij do dobrego serwisu pogwarancyjnego gdzie naprawiają płyty główne. Z forum tego typu naprawy wykonujemy np. my, tumpio, macsupport, michallus .

#10 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 08 lipca 2014 - 16:24

Sprzęt odebrałem z szczecińskiego "autoryzowanego" serwisu Maqsimum i jedyne co mi to dało to 250zł mniej w portfelu i nową rysę na ekranie. A od serwisanta dowiedziałem się jedynie tego że matryca jest sprawna bo podpinali ją do innego iMaca. Nic ponad to nie sprawdzili. Poza przełożeniem matrycy widzę że nic nawet nie było dalej rozkręcane w celu sprawdzenia sprzętu. Także mocno odradzam wizyty w tym pseudo serwisie. W każdym razie wziąłem się za diagnozowanie sprzętu na własną rękę. Rozebrałem ponownie sprzęt i udało mi się dostrzec jedną rzecz... Mianowicie inwerter LED od matrycy był już kiedyś w przeszłości naprawiany (sprzęt kupiłem z drugiej ręki). Są wyraźne ślady lutowania i wymiany elementów na inwerterze. Stąd też moje pytanie czy to możliwe żeby to inwerter był strzelony? Nie wiem jak to się odbywa w matrycach podświetlany LED'ami ale w tych starszej generacji kiedy inwerter strzelał to matryca wyświetlała obraz i była widoczna pod systemem, a brakowało jedynie podświetlenia. Tutaj ani matrycy nie widać pod systemem, ani nic się na niej nie wyświetla. Jest zupełnie martwa. Dlatego chciałbym się dowiedzieć czy inwerter w iMacu odpowiada tylko i wyłącznie za podświetlenie czy też kiedy inwerter nie działa to też matryca pod systemem nie będzie w ogóle widoczna. Wiem ze dla niektórych pytanie może być banalne ale w tym sprzęcie nic nie jest takie oczywiste. To nie PC gdzie kiedy coś nie działa mogę dowolnie do skutku podmieniać części od kolegi do momentu jak wykryjemy w czym tkwi problem. A zakup nowego inwertera w ciemno wiąże się z kolejnymi kosztami "w ciemno". Z góry dziękuję i Pozdrawiam Daniel

#11 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 08 lipca 2014 - 17:36

Niestety nie mogłem już odytować poprzedniego posta dlatego też dodaję kolejny. Opis we wcześniejszym poście a tutaj dodaję zdjęcia inwertera (ślad po naprawie widać na pierwszym zdjęciu): [ATTACH=CONFIG]22254[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22251[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22252[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22253[/ATTACH]

#12 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 08 lipca 2014 - 18:45

Może w serwisie inwerter sobie wymienili? :D

#13 bolec71

bolec71

  • 657 postów
  • SkądPodkarpacie

Napisano 08 lipca 2014 - 18:58

W Szczecinie jest dobry serwis applemobile.pl, naprawiałem kiedyś u nich IPada. Szybko i niedrogo.

#14 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 08 lipca 2014 - 19:07

Dzięki Panowie za rady jednakże póki co chcę się zająć naprawą sam z powodu braku finansów (student :) ). Bo jeżeli to tylko strzelony inwerter to koszt naprawy nie przekroczy 100zł. W serwisie za samą diagnostykę zapłacę więcej. Dlatego prosiłbym jednak o jakieś rady w kwestii diagnozy uszkodzenia : ) Bolec71 - z tego co pamiętam to applemobile.pl naprawia tylko sprzęty mobilne, ipady, iphony, bez maców. rybak-17 - w serwisie na pewno tego nie zrobili, bo porównałem dokładnie zdjęcia wnętrza iMaca przed serwisem i po serwisie i zauważyłem że usterka już była.

#15 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 08 lipca 2014 - 20:20

Dogadaj się z forumowym magikiem co przerabia iMaca G4 na wersję z podzespołami z MBP i wsparciem dla OS X 10.10 bez hacków ;-)

#16 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipca 2014 - 22:22

DanielosPL- zabierasz się do tego od strony ogona. Bez zgłoszenia matrycy nie będzie uruchomiona przetwornica LED (swoją drogą uważaj, bo występują tam napięcia niebezpieczne - 3x70V). Najpierw dojdź dla czego nie zgłasza Ci się matryca, potem sprawdzaj inwerter.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#17 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 08 lipca 2014 - 22:38

Dzięki tumpio. Zadałem to pytanie żeby dowiedzieć się czy inwerter jest tutaj jednym z kluczowych elementów czy też możemy olać zupełnie ten element i szukać problemu gdzie indziej po to żeby właśnie nie zaczynać od odwrotnej strony. Niestety nie wiem też na ile mogę ufać opinii serwisantów z maqsimum że matryca jest sprawna i problem najprawdopodobniej leży w płycie głównej bo tak naprawdę nie mam nawet pewności że zajrzeli do tego sprzętu... Dlatego przyznaję się że tak na prawdę nie wiem od czego zacząć, stąd też może moje szukanie od strony ogona.

#18 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipca 2014 - 22:40

Bez znajomości konstrukcji maca i przyrządów (niezbędny w tym wypadku jest oscyloskop) nic nie poradzisz a tylko pogorszysz stan.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#19 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 08 lipca 2014 - 22:52

Rozumiem i przyznaję rację. Jednakże z racji braku środków na naprawę w serwisie oraz ogromnej chęci przywrócenia sprzętu do życia muszę podejmować się reanimacji metodą prób i błędów na własną rękę. Żeby jednak uniknąć części tych błędów szukam tutaj porady i odpowiedzi na pewne pytania : ) Dlatego wybacz mi ale muszę uparcie dalej drążyć temat w nadziei że trafię na kogoś kto będzie w stanie coś doradzić lub też przechodził już przez podobne problemy. Pozdrawiam

#20 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 lipca 2014 - 23:03

To zdobądź oscyloskop - bez niego nie ruszysz dalej.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#21 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 09 lipca 2014 - 14:41

Czekam na inne pomysły...

#22 JEDI_V-03965dee98

JEDI_V-03965dee98
  • 2 630 postów
  • Płeć:
  • SkądOBERSCHLESIEN

Napisano 09 lipca 2014 - 16:43

W tej chwili twoj imak jest wart tyle ile jego czesci albo nawet mniej.Skoro brak ci pieniedzy,bo jestes studentem to podsune ci najrozsadniejsze rozwiazanie.Podlacz zewn.monitor i pracuj na nim,bo od ciaglego gdybania i szukania na slepo generujesz tylko wydatki

#23 DanielosPL

DanielosPL
  • 17 postów
  • SkądGlasgow

Napisano 19 lipca 2014 - 11:35

Kupiłem okazyjnie nowszego iMaca na i5. Opłacało mi się to bardziej niż naprawa... Problem rozwiązany : ) Mimo to starego dalej będę próbował na spokojnie wskrzesić. Pozdr

#24 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 19 lipca 2014 - 20:55

Problem rozwiązany : )


Ciekawy sposób na rozwiązywanie problemów, kupno nowego sprzętu zamiast naprawy ;)

#25 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 lipca 2014 - 13:27

Ciekawy sposób na rozwiązywanie problemów, kupno nowego sprzętu zamiast naprawy ;)

Co chcesz.... zgodnie z polityką producenta :D P.S. Autor "rozwiązał" problem - temat zamykam.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych