Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro 2011 - problem z naprawą GPU


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
44 odpowiedzi w tym temacie

#26 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 czerwca 2014 - 10:20

tumpio - czyli 1850 zł za wymianę płyty i GPU (bo nowe GPU na tej płycie już jest). To jest mniej niż obecnie gdzie płacę 1000zł za GPU plus 1500zł za płytę. Czyli pewnie lepiej wybrać opcję ze zwrotem pieniędzy i zalutowaniem starego GPU. Ile u was kosztuje samo GPU jakby się okazało, że tylko ono jest uszkodzone?

#27 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 czerwca 2014 - 10:58

W zależności jaką masz grafikę - HD6490; HD6750 czy HD6770 - od 750 zł do 950 zł. Cena robocizny zawsze jest ta sama (oczywiście wliczona w cenę końcową) - różnice są w cenie układu (np. ostatni model jest dostępny tylko w Chinach - choć oczywiście staram się mieć go stale na stanie).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#28 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 czerwca 2014 - 12:50

Zdjęcie GPU. Mi te numerki nic nie mówią. [ATTACH=CONFIG]21863[/ATTACH]

#29 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 czerwca 2014 - 12:58

HD6750 - bezproblemowo dostępny. Koszt wymiany 850 zł brutto. Przy tych układach lubi padać VRAM i być może tu leży problem


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#30 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 czerwca 2014 - 13:04

OK. Pogadam jutro z serwisem. Operacja z wlutowaniem starego GPU pewnie potrwa do końca tygodnia jak znam życie.

#31 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 08 czerwca 2014 - 14:09

Jak Ci napisałem - niech wylutują swój układ i NIE WLUTOWUJĄ starego. Ułatwi to montaż nowego układu ( a jak sobie życzysz można automatycznie zrobić upgrade do wyższej grafiki - HD6770) i zaoszczędzi to nam czasu. Aby sprawdzić stan płyty będę musiał i tak zdjąć stary układ - a to minimum1/2h. O ewentualne uszkodzenie heate pipe się też nie martw - mam ich wystarczająco dużo aby nie musieć doliczać do rachunku ;).


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#32 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 czerwca 2014 - 00:13

OK. Początkowo nie zrozumiałem. To rzeczywiście przyspieszy sprawę o 2 dni bo nie będę musiał wysyłać starego układu.

#33 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 czerwca 2014 - 19:06

Krótki update. Czekam cały czas na komputer (wylutowane nowe GPU i zwrot pieniędzy). Czekam od poprzedniego poniedziałku. W piątek powiedziano mi, że będzie dziś i zadzwonią. Jednak nie zadzwonili. Niedługo będzie trzeci miesiąc tej naprawy.

#34 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 czerwca 2014 - 07:44

Jeśli to jedna z firm z Łodzi to chciałbym zobaczyć tę płytę. Samo podniesienie GPU (bez naprawy), złożenie maca nie powinno trwać dłużej niż 1 dzień ( i to liczone z dużym okładem). W sobotę widziałem płytę po jednym z serwisów z Łodzi - elementy zamontowane z C2D na płycie z i5, liczne braki, pozrywane ścieżki - nie chcę Cię martwić - jeśli to ten sam serwis może się to skończyć wymianą płyty, bo może nie być materiału do naprawy....


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#35 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 czerwca 2014 - 09:57

Zobaczymy. Dostałem telefon, że już mogę odbierać. Tak więc dziś lub jutro tam jadę.

#36 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 czerwca 2014 - 17:36

No i odebrałem komputer. Wygląda pięknie choć oczywiście nie działa z wylutowanym GPU.

#37 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 czerwca 2014 - 06:47

OK. Trochę ogarnąłem się z robotą i czas wrócić do naprawy komputera. tumpio, o której najlepiej abym przyszedł do serwisu bo mówiłeś, żebym sobie zarezerwował godzinkę. Czy trzeba kogoś poprosić żeby znał historię i abym nie musiał opowiadać wszystkiego od początku?

#38 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 26 czerwca 2014 - 10:57

mpakier - jutro mam "zamknięty" serwis (duże zamówienie z Polski więc wszystkie ręce na pokład ;)) zatem najlepiej zadzwoń - telefon masz w stopce.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#39 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 sierpnia 2014 - 21:37

Mały update. Dziś minął 5 tydzień od momentu jak oddałem komputer do polecanego mi tu serwisu. Wiem, że sprawa jest trudna bo to naprawa po kimś innym i płyta miała różne dziwne uszkodzenia trudne do zidentyfikowania. Jednak 5 tygodni to trochę czasu. Szczególnie, że nie wiadomo ile to jeszcze potrwa bo od 4 tygodni status jest taki, że jeszcze tylko tydzień. Mam nadzieję jednak, że kiedyś będę mógł tu napisać, że sprawa zakończyła się happy endem.

#40 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 05 sierpnia 2014 - 08:41

Wiem, że sprawa jest trudna bo to naprawa po kimś innym i płyta miała różne dziwne uszkodzenia trudne do zidentyfikowania.


Bardzo proszę nie przeinaczać faktów. We wczorajszej rozmowie uzyskałeś wiadomość, że poprzednicy zniszczyli płytę poprzez zaznaczenie pozycji układu nożem (skalpelem?), co spowodowało przecięcie ścieżek wewnątrz laminatu. Próbowaliśmy uratować płytę puszczając dodatkowe ścieżki i naprawiając zerwane pady ale płyta nie zachowuje się stabilnie. Dostałeś wiadomość, że została zakupiona druga płyta, jednak dostawa jej z terenu Europy, przełożenie elementów z oryginalnej płyty (np. procesora) musi potrwać. Miej pretensję do poprzedników .

Dołączona grafika
Jeden z uszkodzonych padów
Dołączona grafika
Jeden z rogów układu z przeciętymi ścieżkami

Zdjęcia innych uszkodzeń przekaże Ci przy odbiorze.

P.S. Dajecie do serwisów którym wydaje się, że Mac to to samo co PC-et i naprawa tak samo może przebiegać, lub kombinujecie sami, a potem dziwicie się, że doprowadzenie do pełnej funkcjonalności płyty trwa!

#41 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 sierpnia 2014 - 10:44

Wszystko OK. Wiem oczywiście o tych uszkodzeniach. Zresztą napisałem w swoim wpisie, że płytę dostaliście w fatalnym stanie. Nie rozpisywałem się o szczegółach żeby czegoś nie przekręcić. Jeśli uda wam się to zreperować to będziecie mistrzami świata i będę to opowiadać wszem i wobec. Ja po prostu martwię się czasem jaki to trwa. Być może naprawa będzie skończona za tydzień a być może za dwa miesiące. Tak więc w sumie jestem zmuszony iść do sklepu i kupić nowy komputer.

#42 tonyk

tonyk
  • 26 postów
  • Płeć:

Napisano 05 sierpnia 2014 - 20:40

Ja po prostu martwię się czasem jaki to trwa. Być może naprawa będzie skończona za tydzień a być może za dwa miesiące. Tak więc w sumie jestem zmuszony iść do sklepu i kupić nowy komputer.

[mod][CIACH] - Ogłoszenia sprzedaży zgodnie z regulaminem można dawać tylko w dziale "giełda". Tylko grupa biznes może ogłaszać się na forum. [/mod]

#43 michobo

michobo
  • 1 160 postów

Napisano 06 sierpnia 2014 - 05:34

Moja propozycja to skorzystać z oferty kolegi wyżej, wziaść fakturę (jako dowód że musiałeś kupić nową płytę główną) i założyć sprawę cywilną z pierwotnym serwisem z roszczeniem o cąłosć zapłaconej im kwoty. Koszt radcy prawnego/zastępstwa procesowego przy takim roszczeniu (do 1500zl) to ok 170zł - wiec chyba warto tym bardziej że ta kwota do Ciebie wróci gdy wygrasz proces (a wygrasz na 100%)

#44 mpakier

mpakier
  • 21 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 sierpnia 2014 - 23:31

No i mój komputer gra i buczy (już od tygodnia). Okazało się, że tumpio prowadzi prawdopodobnie najlepszy serwis macbooków na świecie. Wiem bo śledzę od stycznia fora i grupy na fb gdzie ludzie z całego świata mają taki sam problem jak ja miałem. Jedna pani z US miała podobny kłopot jak ja. Serwis zepsuł jej komputer zamiast zreperować. Eksperci wspólnie ustalili, że tylko jedna osoba w UK może da radę jej ten komputer zreperować. Niestety pani nie chciała wysyłać za granicę i komputer trafił do śmieci. Mój komputer był chyba jeszcze bardziej uszkodzony a tumpio go zreperował (choć trwało to długo). Powinienem od razu sprawdzić na tym forum to bym pewnie nawet nie zauważył, że miałem zepsutego notebooka. No cóż. Teraz mam nowego Macbooka Air (używam komputera do pracy i jakoś nie wytrzymałem ponad 4 miesięcy przerwy). Co śmieszne chyba też jest zepsuty ale jest jeszcze na gwarancji więc coś da się zrobić. Pozdrawiam wszystkich.

#45 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 sierpnia 2014 - 00:08

Dziękuje za miłe słowa - dodam, że została uratowana oryginalna płyta (zakupiona do dnia dzisiejszego nie dotarła). Czas.... - tak to jest jak ktoś uzupełnia elementy po kolorach (czarny to czarny a nie ważne czy to rezystor czy cewka, i jaką ma wartość ;) ). Cieszę się, że udało się przywrócić życie jeszcze jednemu mac'owi.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com




Użytkownicy przeglądający ten temat: 4

0 użytkowników, 4 gości, 0 anonimowych