Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook pro retina (mid 2012) czarny ekran, Maverics 10.9.2.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 hepta

hepta
  • 80 postów

Napisano 25 maja 2014 - 20:58

Witam, Od wczoraj mam spory problem z moim macbookiem, wersja pro z retiną z połowy 2012 r. Wczoraj podczas importu zdjęć do iphoto wywaliło mi czarny ekran. Od tamtej pory komputer się uruchamia z czarnym ekranem, ale słychać, że system startuje. Czasem wystarczy, że zamknę pokrywem, otworzę i jest ekran logowania, tak jakby "zapomniał" włączyć ekran przy starcie. Czasem jednak to nie działa i nic go nie zmusza do włączenia ekranu. Twardy reset i tak parę razy, aż zaskoczy. Teraz piszę właśnie z niego, uruchomił się normalnie i jest ok, ale jeśli chcę go uruchomić w safe mode, albo z dostępem do naprawy dysku to niestety odmawia posłuszeństwa. Przy imporcie plików do Fincal Cut też dzisiaj wywaliło czarny ekran. Poczytałem po sieci, że był to typowy problem w wersji 10.8, ale niby aktualizacja pomogła. Od kiedy jest 10.9, nie znalazłem zbyt wiele na temat tego problemu. Gdzieś przeczytałem, że trzeba wymienić płytę główną. Kiedy robię sprawdzanie dysku, to pokazuje mi, że powinienem uruchomić komputer wciskając CMD + R i naprawić dysk, ale kiedy to robię to zawsze mam czarny ekran więc się nie da. Czy ktoś miał taki problem? A jeśli trzeba wymieć tę płytę główną, to to jest objęte roczną gwarancją, czy dwuletnią? Bo jak dwuletnią to jeszcze będzie na gwarancji. Pozdrawiam, Tomek

#2 mariusz_apple_fan

mariusz_apple_fan
  • 4 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 27 maja 2014 - 20:42

Dwuletnią. Unia Europejska gwarantuje to.

#3 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 28 maja 2014 - 09:01

Odkąd wszedłeś na forum opowiadasz seryjnie głupoty. Nie ma czegoś takiego jak "dwuletnia gwarancja gwarantowana przez Unię Europejską". Masz prawo do dwuletniej reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, a gwarancja zawsze jest w gestii producenta. Przy czym po sześciu miesiącach to na Tobie leży ciężar dowiedzenia, że towar był niezgodny z umową w chwili zakupu. Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową – Wikipedia, wolna encyklopedia Oczywiście warunkiem koniecznym jest bycie konsumentem, kupując "na firmę", nawet jednoosobową DG traci się te uprawnienia.


Moje programy:
iOS => Project Planner | Project Planner HD | Sub Edit HD | Snooker Scoreboard Pro | Expedition Planner | Subtitles Player
OSX => Project Planner OSX | Project Planner Viewer | Sub Edit | Mapper | Site Monitor

tvOS => Subtitles Player

Nie udzielam porad poprzez Prywatną Wiadomość. To uderza w charakter i sens istnienia forum, które daje każdemu prawo do zadania pytań i poznania odpowiedzi na nie..


#4 K@M!L

K@M!L
  • 395 postów

Napisano 07 lipca 2014 - 22:20

Mam dokłądnie ten sam problem z retiną również połowa 2012, tyle że już nie da się go odpalić od kilku tygodni, cały czas czarny ekran. Jest po gwarancji. Patrząc po ilości osób mających ten problem, stwierdzam że apple schodzi na psy, bo za taką kasę (to był najwyższy model), powinni to wymienić bardzo przepraszając. Wracając do problemu czy poza PRAM reset jest jeszcze jakiś sposób by go zreanimować? Typu instalacja systemu z 2 macbooka itp... albo próba reanimacji poprzez thunderbolt itp. itd?

#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 07 lipca 2014 - 23:48

A czy uszkodzenie grafiki da się jakoś zreanimować przez TB czy jakikolwiek reset? Nie - trzeba ją wymienić - a usługa jest droga bo brak układów na rynku. Jesteś już "nastą" osobą w przeciągu miesiąca co ma z tym problem. Cóż - po pechowych 2011 rocznikach czas na retiny...

  • Podpowiem - koszt wymiany na nowy układ to 1200 - 1500 zł w zależności jaki układ masz na pokładzie.
  • Podpowiedź 2 - płyta jest wyjątkowo delikatna i nieumiejętna wymiana może uśmiercić ją na zawsze, o czym przekonał się na własnej skórze jeden z naszych użytkowników.

Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 14 lipca 2014 - 11:03

Moja Retina również miała ten problem, wymiana grafiki rozwiązuje problem..... Niestety, większość dostępnych układów do podróbki, sam to przerobiłem na własnej skórze na całe szczęście można ten temat już ogarnąć :)


Macbook a1398 MID 2015, A1502 Early 2015

Serwis sprzętu komputerowego Apple w Trójmieście - Mekintosz

kontakt: 535-70-60-70, (58) 341-41-45

ul. Balcerskiego 14D 80-299 Gdańsk

http://www.mekintosz.pl





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych