Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Freeze/zawieszenie się Macbook Pro Retina


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
54 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 25 marca 2014 - 14:56

Cześć, mam problem, proszę o pomoc.

Komputer się zawiesza i wygląda to tak:
  • Ekran zamiera, zamraża się
  • Nie odpowiada na sygnały klawiatury ani myszki (touchpad)
  • Nie reaguje na zamknięcie/otwarcie pokrywy
  • Raz czekałem ponad pół godziny żeby zobaczyć czy może to "chwilowe" przerwanie, ale komputer po czasie wciąż bym zawieszony
  • Nie pojawia się "gray screen of death", jest to totalny freeze
Pomaga tylko twardy restart.


Empirycznie:
  • Komputer nie jest przegrzany
  • Nie dzieje się to pod obciążeniem, ani w innych specyficznych warunkach. Zwykła praca, jak teraz pisanie tej wiadomości.
  • Dzieje się tak na zasilaniu bateryjnym i kiedy jest podłączony do prądu
  • Raz były podłączone słuchawki USB, zasilanie i myszka bluetooth, innym razem nic i praca na baterii
  • Uruchomione programy (na 90% za każdym razem): Chrome, Spotify (nie jestem pewien czy coś grało, nie wiem czy dźwięk się urywa przy zawieszce), Skype, Mail, Wunderlist, Alfred, BetterTouchTool, DropBox, Caffeine

Czynności które wykonałem:
  • Zresetowałem SMC
  • Dwukrotnie puściłem Apple Hardware Test, krótki i pełny, nie znaleziono problemów
  • Przejrzałem logi systemu. M.in. kernel i system log. Nie widzę błędów występujących przed freezem i restartem

Problem pojawił się po ostatniej wymianie płyty głównej, wcześniej nic takiego się nie działo. Zainstalowałem też dwa programy: Microsoft OneNote i MarkLogic Server. Wydaje mi się, że zawieszanie występowało kiedy te programy nie były włączone.

Jakie mogą być przyczyny zawieszania się? Co przeoczyłem? Co mogę jeszcze sprawdzić?

Komputer jest po już 3 naprawach (raz ekran i dwa razy mobo), gwarancja jest jeszcze ważna do połowy maja. Tylko nie wiem jak reklamować sprzęt. Bo nie potrafię zdiagnozować problemu. Nie mogę też sobie teraz pozwolić na kolejną 3 tygodniową przerwę w pracy.

Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki i pomoc.

Łukasz

#2 imrik

imrik
  • 3 450 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 25 marca 2014 - 15:36

Czy miałeś coś podpięte pod USB kiedy następowały freezy? Na przykład zamykałeś klapę komputera gdy było coś podpięte pod USB?

#3 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 25 marca 2014 - 15:44

Freezy występują podczas używania komputera. Czasem coś jest podpięte czasem nie. Zazwyczaj wszystko odpinam zanim zamknę klapę kompa. Ew. włączone bluetooth i podpięta myszka, w sumie też "coś" nowego. Ale wczoraj wieczorem jej nie miałem i BT wyłączone.

#4 DanielF

DanielF
  • 5 005 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 25 marca 2014 - 15:51

zadzwoń na infolinię apple, skoro miałeś 2 wymiany płyty i nadal są usterki poproś o wymianę na sprawny i tyle

#5 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 25 marca 2014 - 16:20

Ale że co? "Apple dajcie mi nowy komputer"? :) 1. już chciałem aby sklep, który sprzedał mi wadliwą sztukę, wymienił mi kompa przy trzeciej usterce na nowy w ramach rękojmi - odmówili i jeszcze uszkodzili ekran :) 2. kontaktowałem się w tamtym czasie (w lutym) z polską infolinią i niestety nie mam opcji. Wydaje mi się, że zaproponują naprawę, a więc spacerek do autoryzowanego serwisu. Ale ponieważ nie wiem co dokładnie się dzieje, w logach nic nie ma i AHT nic nie pokazuje wątpię żeby "coś" naprawili. Jak zdiagnozować problem? Bo na razie mam objawy, ale nie znam przyczyny ani nawet nie mam wskazówki gdzie może być problem. Podejrzewam problem sprzętowy... O to tutaj pytam. Jak do niczego nie dojdę na dniach to założę gdzieś inny wątek z cała historią kompa i poproszę o poradę jak to dalej z Apple załatwić.

#6 Arkhan

Arkhan
  • 1 206 postów

Napisano 25 marca 2014 - 17:08

Ale że co? "Apple dajcie mi nowy komputer"? :)

Po trzech wymianach przysluguje ci wymiana calego sprzetu na nowy, wiec tak. :)

#7 seb235

seb235
  • 8 114 postów

Napisano 25 marca 2014 - 17:20

Po trzech wymianach przysluguje ci wymiana calego sprzetu na nowy, wiec tak. :)


Kolego nie przysługuje nic. Zapis o wymianie na nowy model po trzech naprawach został wycofany dobre 5 lat temu jak nie wcześniej.

#8 AdiGITAL

AdiGITAL
  • 400 postów

Napisano 25 marca 2014 - 17:54

Obawiam się, że nie jesteś sam. Wątek na prawie 200 stron:
https://discussions....tart=0&tstart=0

#9 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 25 marca 2014 - 18:02

Ooookej, co prawda nie mam Haswella, mam mid 2012, ale zagłębię się w ten wątek. Dzięki.

#10 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 25 marca 2014 - 21:46

Problem pojawił się po ostatniej wymianie płyty głównej, wcześniej nic takiego się nie działo.


Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Płyty montowane przez SA nie zawsze są nowe, dość czesto są tzw. refurbished. Widocznie nie miałeś szcześcia i dostałeś minę.

#11 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 25 marca 2014 - 23:11

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie.

Płyty montowane przez SA nie zawsze są nowe, dość czesto są tzw. refurbished. Widocznie nie miałeś szcześcia i dostałeś minę.


Ale ale, jak to zdiagnozować, udowodnić? To jest moje słowo, że się zawiesza. Nie ma po tym śladu w logach, poza twardym resetem, który mogę wykonać zawsze, no i AHT nie pokazuje błędu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to poczekać na zwiechę i nagrać film.

#12 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 25 marca 2014 - 23:15

To są własnie bardzo problematyczne usterki. Serwisanci również takich nie lubią... Bo sprzęt w którym usterka wystepuje bardzo rzadko jest trudno zdiagnozować.

#13 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 27 marca 2014 - 11:35

Obawiam się, że nie jesteś sam. Wątek na prawie 200 stron:
https://discussions....tart=0&tstart=0

Nie przeczytałem wszystkiego, ale na 90% to nie moja historia. Na razie nowej zwiechy nie było, dziś spróbuję potestować usypianie i wznawianei z podłączonym USB, duże obciążenie: obliczenia procesora, ram, dysk i grafa oddzielnie.

#14 seb235

seb235
  • 8 114 postów

Napisano 27 marca 2014 - 13:02

To są własnie bardzo problematyczne usterki. Serwisanci również takich nie lubią... Bo sprzęt w którym usterka wystepuje bardzo rzadko jest trudno zdiagnozować.


Oczywiście że są to problematyczne usterki, z tym że w czasie gwarancji w mojej opinii producent nie powinien wciskać użytkownikowi czegoś co było już naprawiane bo efekty widać na forach. Ile na samym myapple pojawia się osób które zapłaciły sporą kasę za sprzęt którego nie mogą używać bo ciągle ląduje on w serwisie, i to nie mówimy o przypadku tylko o kilku wizytach w serwisie na przestrzeni paru miesięcy co już normalne nie jest.

#15 ajed76

ajed76
  • 249 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 marca 2014 - 08:50

Producent w okresie gwarancji może dokładnie to, co napisał w zasadach gwarancji. A Apple zastrzegł, że naprawa odbywać się będzie przy użyciu części nowych lub odnawianych.

#16 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 28 marca 2014 - 20:58

Oczywiście że są to problematyczne usterki, z tym że w czasie gwarancji w mojej opinii producent nie powinien wciskać użytkownikowi czegoś co było już naprawiane bo efekty widać na forach. Ile na samym myapple pojawia się osób które zapłaciły sporą kasę za sprzęt którego nie mogą używać bo ciągle ląduje on w serwisie, i to nie mówimy o przypadku tylko o kilku wizytach w serwisie na przestrzeni paru miesięcy co już normalne nie jest.


Oczywiście masz rację. Ale co zrobisz? Taka polityka... Pewnie dlatego dają tylko 3 miesiące gwarancji na wymienione podzespoły.

#17 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 04 kwietnia 2014 - 17:05

Do tej pory zero zawiech. Zamykam klapę zawsze z wyłączonym parallels i odpiętymi wszystkimi kabelkami.

#18 michallus

michallus

  • 214 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 06 kwietnia 2014 - 08:28

Testy AHT zazwyczaj wiele nie wykazują, przydało by się zrobić ASD. Gorzej jak ASD nie widzi błędów, wtedy Apple już ma wielki problem ;)

#19 seb235

seb235
  • 8 114 postów

Napisano 06 kwietnia 2014 - 10:31

Testy AHT zazwyczaj wiele nie wykazują, przydało by się zrobić ASD.
Gorzej jak ASD nie widzi błędów, wtedy Apple już ma wielki problem ;)


Z tym że takie sytuacje powinny być rozstrzygane na korzyść użytkownika, bo jak ktoś oddaje sprzęt na serwis to nie dla tego że mu się nudzi tylko faktycznie coś jest z nim nie tak.

#20 Lukasz85

Lukasz85
  • 21 postów

Napisano 14 kwietnia 2014 - 08:34

Do tej pory zero zawiech. Zamykam klapę zawsze z wyłączonym parallels i odpiętymi wszystkimi kabelkami.

6 dni po tym znowu zwiecha podczas pracy, a raczej w czasie bezczynności bo akurat coś oderwało moją uwagę, wracam i freeze :(... Przygotowuję się do postawienia systemu od nowa.

#21 anarti

anarti
  • 149 postów
  • SkądAberdeen, UK

Napisano 14 kwietnia 2014 - 14:02

Mi Apple store wymienil Retina 2012 na Late 2013 bo ekran byl wadliwy i trzeci raz mi chcieli go zmieniac. W koncu zadzwonili i powiedzieli ze zamiast tego dadza mi nowego macbooka:)

#22 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 141 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwietnia 2016 - 10:14

Pozwolę sobie odgrzać kotleta.

 

rMBP 13 8GB

 

Losowo podczas uzywania Safari zawiesza się. Nie reaguje na nic. Jedynie przytrzymanie power go wyłącza.

Żadnych innych objawów.

W ciągu ostatnich 2 tygodni zdarzyło się ze 4 razy.

 

Da się wygenerować jakiś raport z takiego zdarzenia?

Ktoś ewentualnie umiałby go zinterpretować, ten raport?


MBP / Xs Max / Surface GO

 


#23 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 14 kwietnia 2016 - 21:47

Ja miałem podobnie w rMBP13 (Early 2013). Problem rozwiązał się po wymianie baterii.


Pomogłem ?   -  Lubię to 


#24 MaciejNowak

MaciejNowak
  • 2 141 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwietnia 2016 - 22:41

Moja bateria wygląda ok....

Odinstalowałem chrome i póki co jest ok.

W sumie mam jeszcze pół roku gwarancji to poczekam...

 

Jest jakaś komenda na wyplucie jakiegoś raportu z ostatnich np 2 dni?


MBP / Xs Max / Surface GO

 


#25 bee3

bee3
  • 3 841 postów

Napisano 15 kwietnia 2016 - 00:16

Ja też nie miałem zastrzeżeń do pracy (czasów) baterii - a jednak. Na szczęście pod koniec 3 letniego AC.

Na problemy z Chrome: https://discussions....tart=0&tstart=0

zalecają utworzyć nowy profil użytkownika przeglądarki: https://support.goog...er/142059?hl=pl


Pomogłem ?   -  Lubię to 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych