Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[BEZ ZADAWANIA PYTAŃ] Mac-diagnozowanie problemów sprzętowych oraz pomocne rozwiązania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 16 marca 2014 - 18:07

Typowe pytania i problemy związane z Mac są opisane w wątku: http://myapple.pl/ko...i-problemy.html

W tym wątku chciałbym skupić się nad sposobem diagnozowania problemów sprzętowych oraz typowymi czynnościami, jakie można wykonać przed udaniem się do serwisu.

Opisy dotyczą przede wszystkim komputerów Mac z procesorami Intel.

Co może wskazywać na problemy sprzętowe?

Objawy, które mogą sugerować problemy sprzętowe:

- komputer zawiesza się lub przycina (np. przestaje reagować na klawiaturę, myszkę/touchpad)
- pojawiają się różnorakie komunikaty błędów
- nagłe restarty komputera - niezależnie od tego czy po ponownym uruchomieniu system operacyjny proponuje wysłanie raportu o błędzie czy nie
- nagrzewanie się komputera (odczuwalne przez jego większą temperaturę lub szybszą pracę wentylatorów)
- różnego rodzaje regularne wzorki na ekranie (np. pionowe lub poziome paski)
- inne nietypowe zachowania komputera

Ustalenie przyczyny problemów warto zacząć od narzędzi do testowania, które udostępnia Apple:

Jeśli masz komputer wyprodukowany przed 30 czerwca 2013 r., to możesz do tego użyć „Test sprzętu Apple” zgodnie z tym dokumentem: Używanie programu Test sprzętu Apple
Dla komputerów wyprodukowanych po 30 czerwca 2013 r. należy użyć Diagnostyki Apple - zgodnie z informacjami zawartymi tutaj: Używanie Diagnostyki Apple

Jeśli powyższe narzędzia poinformują o problemach technicznych, to należy zanotować lub nawet zrobić zdjęcie komunikatu opisującego problem.

Wykaz błędów sygnalizowanych przez Diagnostykę Apple oraz sugestie dalszych kroków: Diagnostyka Apple: kody referencyjne

Wykaz błędów sygnalizowanych przez „Test sprzętu Apple”

Spoiler


Niezależnie od wyniku diagnostyki warto wykonać dwie poniższe procedury - potrafią one rozwiązać wiele problemów:

Wyzerowanie SMC
Wyzerowanie NVRAM (PRAM)

Uwaga! Jeśli masz w komputerze ustawione hasło sprzętowe, to wyzerowanie NVRAM (PRAM) może nie być możliwe bez wyłączenia hasła. Sposób wyłączenia jest analogiczny do ustawienia hasła - ustawia się puste hasło. Więcej informacji o tym jak to zrobić znajdziesz w sekcji „Jak zabezpieczyć mój komputer na wypadek kradzieży” tutaj: http://myapple.pl/ko...i-problemy.html

Po wykonaniu tych procedur spróbuj przez jakiś czas normalnie pracować na komputerze i obserwuj czy problemy nie znikły.

Typowe problemy sprzętowe


Problemy z Wi-Fi (zrywanie połączenia, długie nawiązywanie połączenia)

Spoiler


MacBook Pro Retina-animacje nie są płynne, klatkują

Spoiler


------
Ten poradnik będzie jeszcze rozbudowywany - wkrótce pojawi się tu opis:
- diagnostyki dysku
- inne przydatne procedury
- jeśli masz jakieś pomysły to pisz bez skrępowania

#2 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 21 marca 2014 - 08:12

Dodano informacje o sygnalizowanych przez diagnostykę/AHT błędach.

#3 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 23 marca 2014 - 08:48

Dodano opis czynności pomocnych przy problemach z Wi-Fi

#4 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 23 marca 2014 - 22:44

Dodano opis rozwiązywania problemów w MBP Retina w przypadku klatkowania animacji.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych