Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zimny MacBook Pro 15" Late 2008 nie uruchamia się!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 radziu91zary

radziu91zary
  • 6 postów
  • SkądŻary, PL

Napisano 14 lutego 2014 - 23:13

Witam! Mam problem z moim MacBook Pro 15" Late 2008. Gdy jest on zimny np. Gdy mam go w torbie i jestem w podróży, bądź gdy długo stoi nieużywany to nie można go uruchomić. Gdy otworze pokrywę i wciskam przycisk Power MacBook nie daje żadnych oznak życia. Dopiero gdy go trochę podgrzeję np. tuląc go do ciała przez 5-10 minut po wciśnięciu przycisku Power działa normalnie. Co może być tego przyczyną? Moja wersja systemu to OS X 10.9.1 Procesor 2,8 GHz Intel Córę 2 Duo Pamięć 4 GB

#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 15 lutego 2014 - 00:43

Może Macbook potrzebuje czułości ;) A tak na serio to może to być tzw. zimny lut, czyli przerwa na jakimś elemencie. W wyniku ogrzania i związanej z tym rozszerzalności cieplnej przerwa zostaje połaczona i sprzet się uruchamia. Nie zauważyłeś problemów z grafiką w ostatnim czasie?

#3 radziu91zary

radziu91zary
  • 6 postów
  • SkądŻary, PL

Napisano 15 lutego 2014 - 01:04

Problem z grafiką był jakiś rok temu. To jest ta pechowa seria MacBook Pro z kartą od nVidi, ale komputer poszedł do serwisu i tam grafika została wymieniona na nową. Od tamtego czasu żadnych problemów z grafiką. A problemy z takim "przytulaniem" zaczęły się jakoś w listopadzie. Dodam jeszcze, że jak nie wyłączę MacBook'a a tylko zamknę jego klapę i jest on w trybie uśpienia (bez baterii, podłączony do zasilacza) to wtedy się nic nie dzieje, tzn. wystarczy otworzyć klapę i działa. Natomiast gdy zasilacz jest odłączony i w środku jest bateria a MacBook jest w trybie uśpienia to po jakimś czasie migająca lampka gaśnie i trzeba go "tulić". A jeżeli można wiedzieć o jakich problemach z grafiką masz na myśli?

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 15 lutego 2014 - 01:35

Mam na mysli pojawianie się artefaktów, błędów w wyświetlanym obrazie itp. Ale skoro układ był rzeczywiście wymieniany na nowy, to nie powinna być to usterka z grafiką (przynajmniej teoretycznie).

#5 radziu91zary

radziu91zary
  • 6 postów
  • SkądŻary, PL

Napisano 15 lutego 2014 - 01:47

Nie zauważyłem takowych problemów. Czasem przy przejściu na pełen ekran wirtualnej maszyny (wgrany Windows XP) ekran na chwilę robi się czarny z kilkoma paskami przez cały ekran, ale po kilku sekundach to znika...

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lutego 2014 - 07:55

(...) Gdy otworze pokrywę i wciskam przycisk Power MacBook nie daje żadnych oznak życia(...)

1. Rozumiem, że brak żadnych oznak oznacza, ze nie zapala się dioda , nie startują wentylatory itp? Jeśli tak - myślę, że można wykluczyć GPU. Przy uszkodzonej grafice a sprawnej reszcie, nie następuje całkowita blokada płyty. 2. Czy wspomniane efekty występują tak na zasilaniu bateryjnym jak i z zewnętrznego zasilacza? Próbowałeś przy braku uruchomienia wyjąc baterię i uruchomić tylko na zasilaczu?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 robgrab

robgrab
  • 1 384 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lutego 2014 - 08:01

A może zwyczajnie bateria przy niskiej temperaturze traci pojemność, dopiero po ogrzaniu znowu ma wystarczającą moc aby obudzić maca?

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lutego 2014 - 08:17

A może zwyczajnie bateria przy niskiej temperaturze traci pojemność, dopiero po ogrzaniu znowu ma wystarczającą moc aby obudzić maca?

Dlatego poprosiłem o odpowiedź co się dzieje przy uruchomieniu z samego zasilacza. Uszkodzona bateria potrafi zablokować cały komputer.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 radziu91zary

radziu91zary
  • 6 postów
  • SkądŻary, PL

Napisano 15 lutego 2014 - 10:13

Tak. Oznacza to, że nie zapala się dioda, nie startują wentylatory itd. Jest po prostu jak martwy. Nie ma różnicy czy jest bateria, czy jej nie ma. Te same objawy.

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 15 lutego 2014 - 10:34

Ponieważ start jest uzależniony od palmrestu zaczął bym od niego. Aby sprawdzić to należy albo:

  • Podmienić palmrest.
  • Wypiąć baterię RTC (znajduje się pod napędem), złożyć maca i w momencie wystąpienia objawu odpiąć akumulator, odczekać ok 10 sek. i podpiąć zasilacz. Macbook bez baterii RTC ma tzw. autostart - czyli jeśli przy w/w warunkach mac uruchomi się normalnie - problem leży we włączniku w palmreście.

Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 tonyk

tonyk
  • 26 postów
  • Płeć:

Napisano 16 lutego 2014 - 08:54

Ponieważ start jest uzależniony od palmrestu zaczął bym od niego. Aby sprawdzić to należy albo:

  • Podmienić palmrest.
  • Wypiąć baterię RTC (znajduje się pod napędem), złożyć maca i w momencie wystąpienia objawu odpiąć akumulator, odczekać ok 10 sek. i podpiąć zasilacz. Macbook bez baterii RTC ma tzw. autostart - czyli jeśli przy w/w warunkach mac uruchomi się normalnie - problem leży we włączniku w palmreście.

Zdaje się, że radziu91zary pisze o pierwszym unibody A1286 a nie o A1260, więc powyższe go nie dotyczy.

#12 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 16 lutego 2014 - 10:06

tonyk - masz racje.... możemy mówić o 2 różnych macbookach. Co prawda za Unibody opowiada się tylko procesor (2,8GHz - a ten fragment postu mi umknął :)) więc twoje "Zdaje się" to "dobre słowo" ;). Może autor uściśli model?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#13 radziu91zary

radziu91zary
  • 6 postów
  • SkądŻary, PL

Napisano 16 lutego 2014 - 11:55

Zdaje się, że radziu91zary pisze o pierwszym unibody A1286 a nie o A1260, więc powyższe go nie dotyczy.


Jest to MacBook Pro A1286 (EMC 2255)

Moze jednak ktoś już wie co może być tego przyczyną?

[mod]Podbijanie tematu nic nie wnoszącymi postami jest traktowane jako spam. Tym razem posty połączyłem- następnym sam ostrzeżenie. [/mod]

#14 radziu91zary

radziu91zary
  • 6 postów
  • SkądŻary, PL

Napisano 17 kwietnia 2014 - 10:16

Dziś nastał chyba ten dzień gdzie już po dwóch godzinach ogrzewania MacBooka nadal nie mogę go uruchomić. Może znacie jakiś pomysł co jeszcze można zrobić?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych