Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mrugający ekran iMac 27" late 2011 / problem z HDD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Para

Para
  • 193 postów
  • SkądForbidden Planet

Napisano 19 stycznia 2014 - 17:56

Problem zaczął się od tego, że ekran na ułamek sekundy zmienia jasność. Wygląda to tak jakby ktoś wciskał za mnie guziczek na klawiaturze do rozjaśniania lub przyciemniania ekranu. Działo się to rzadko i nie było jakiegoś schematu który mogłem zauważyć. Po skontaktowaniu się z Apple Customer Care i przejściu przez diagnostyke dostałem kod błędu 4MOT/4/40000003:HDD-1267 , a więc coś z dyskiem. Zasugerowano mi, że może to być wiatraczek na dysku. Tak czy inaczej iMac musi wylądować w serwisie (nie mam już gwarancji). Teraz pytanko, czy wymieniać na ten sam dysk czy dopłacać za coś lepszego np. SSD. Trochę boję się wymieniać na ten sam dysk bo nie jestem sobie w stanie pozwolić na oddanie maszyny do serwisu po raz kolejny jeżeli problem się powtórzy. Ile może kosztować wymiana takiego dysku ? Czy jak zaniose iMac'a do Apple Store to mogę zażyczyć sobie wymianę dysku na jakikolwiek mi pasuje, czy wymienią mi tylko na ten który jest już zainstalowany standardowo ? Jaka jest różnica w cenach między tym dyskiem co mam 1TB model (ST31000528AS) a dyskiem SSD. Czy możliwa będzie wymiana jedynie wiatraczka dysku ? Czy jest jakiś program który monitoruje temperature HDD ? Pozdrawiam, Para

#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 19 stycznia 2014 - 18:39

Nie wydaje mi się że za problem z jasnością odpowiada dysk twardy... Oczywiście on może być również uszkodzony, to łatwo akurat sprawdzić po parametrach SMART dysku. Podejrzewam że wymiana dysku nie usunie usterki z mrugającym ekranem.

#3 rusinu

rusinu
  • 372 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 19 stycznia 2014 - 18:46

Niekoniecznie musisz za coś płacić. Niżej linki do sprawdzenia czy twój iMac kwalifikuje się do bezpłatnej wymiany sprzętu:
DYSK
GRAFIKA

#4 Para

Para
  • 193 postów
  • SkądForbidden Planet

Napisano 19 stycznia 2014 - 18:55

Niestety chyba się nie kwalifikuje. Kupiłem w październiku 2012, a na tej stronie napisane jest, że maszyny sprzedane "od października 2009 r. do lipca 2011". Tak, czy inaczej mimo, że kupiłem w 2012 to mój iMac jest "Mid 2011" więc pewnie mam właśnie ten wadliwy dysk twardy. Karte też mam dokładnie taką jak z twojego linku... cholercia to sobie wadliwą maszyne kupiłem :(

- - - Połączono posty - - -

Nie wydaje mi się że za problem z jasnością odpowiada dysk twardy... Oczywiście on może być również uszkodzony, to łatwo akurat sprawdzić po parametrach SMART dysku. Podejrzewam że wymiana dysku nie usunie usterki z mrugającym ekranem.



Co według ciebie może być problemem ? Sprawdziłem już ten czujnik światła i wyłączyłem automatyczne ustawianie jasności i w dalszym ciągu mruga.

#5 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 19 stycznia 2014 - 19:50

Tego nie wiem, trzeba byłoby wykonać testy. Jednak problemy z wyświetlaniem/mruganiem są zwykle na linii grafika-matryca.

#6 rusinu

rusinu
  • 372 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 20 stycznia 2014 - 00:12

Niestety chyba się nie kwalifikuje.

Czyli wklepałeś w rubrykę na stronie nr seryjny czy nie? Bo chyba oznacza, że nie zauważyłeś istotnej kwestii.

#7 666

666

    Mac Pro doctor


  • 2 401 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 20 stycznia 2014 - 09:39

Po skontaktowaniu się z Apple Customer Care i przejściu przez diagnostyke dostałem kod błędu 4MOT/4/40000003:HDD-1267 , a więc coś z dyskiem. Zasugerowano mi, że może to być wiatraczek na dysku. Tak czy inaczej iMac musi wylądować w serwisie (nie mam już gwarancji).

Jaka jest różnica w cenach między tym dyskiem co mam 1TB model (ST31000528AS) a dyskiem SSD. Czy możliwa będzie wymiana jedynie wiatraczka dysku ? Czy jest jakiś program który monitoruje temperature HDD ?


Dobrze Ci zasugerowano, bo ten błąd właśnie oznacza niewłaściwe działanie tego wiatraczka. Wymienią tylko wadliwy element. Chyba, że wymienią Ci również dysk w ramach programu serwisowego. Wbij nr seryjny, tak jak napisał rusinu, i zapewne wyjdzie, że iMac kwalifikuje się do programu, niezależnie od tego kiedy go kupiłeś.

#8 Para

Para
  • 193 postów
  • SkądForbidden Planet

Napisano 20 stycznia 2014 - 10:51

Wbilem numer seryjny i wyswietlilo mi sie ze nie kwalifikuje sie. Po rozmowie z Customer Care powiedzieli mi ze iMaki ktore zostaly sprzedane po tym okresie ktory jest wymieniony nie mialy juz tej wady. Mimo ze zostaly wyprodukowane w tym wlasnie okresie (ma to sens?). Bede dzisiaj dzwonil w sprawie tej grafiki bo karte graficzna chyba musza mi wymienic, zapytam przy okazji o naprawe tego wiatraczka. Jak myslicie moge zapytac o wymiane na lepsze elementy ? Oczywiscie z doplata z mojej strony ? Chcialbym lepsza karte grafiki i dysk SSD

#9 rusinu

rusinu
  • 372 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 20 stycznia 2014 - 18:29

Generalnie wszystkie iMaki mają problem z HDD. Nie znam iMaka co by w nim dysk starczył na więcej niż 3 lata. Chodzi o to że jest pionowo umieszczony. Niektórzy twierdzą, że nie ma to znaczenia, ale wszystkie padają jak muchy. Kartę graficzną to dostaniesz taką jaką masz. Co do dysku i wiatraka to musisz się dogadać z serwisantem, aby kilka razy nie otwierać sprzętu i nie czekać niepotrzebnie. Najlepiej jak arvika się wypowie czy u nich można dokonać takiej combo naprawy, bo chyba masz najbliżej.

#10 TigerStyle

TigerStyle
  • 1 385 postów
  • SkądBournemouth / Łódź / Planeta

Napisano 20 stycznia 2014 - 18:43

Generalnie wszystkie iMaki mają problem z HDD. Nie znam iMaka co by w nim dysk starczył na więcej niż 3 lata. Chodzi o to że jest pionowo umieszczony. Niektórzy twierdzą, że nie ma to znaczenia, ale wszystkie padają jak muchy.
Kartę graficzną to dostaniesz taką jaką masz. Co do dysku i wiatraka to musisz się dogadać z serwisantem, aby kilka razy nie otwierać sprzętu i nie czekać niepotrzebnie.
Najlepiej jak arvika się wypowie czy u nich można dokonać takiej combo naprawy, bo chyba masz najbliżej.


Nie zgadzam się. iMac 24 wczesny rok 2008 działa dalej u mnie, bez problemów jakichkolwiek. Co do reszty wypowiedzi zgadzam się w 100%.

Pozdrawiam

#11 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 20 stycznia 2014 - 20:32

Generalnie wszystkie iMaki mają problem z HDD. Nie znam iMaka co by w nim dysk starczył na więcej niż 3 lata. Chodzi o to że jest pionowo umieszczony. Niektórzy twierdzą, że nie ma to znaczenia, ale wszystkie padają jak muchy.


Problemem nie jest ułożenie dysku w obudowie (wszak dyski serwerowe czesto pracują latami w pozycji pionowej), ale raczej kiepska jakość dysków która jest montowana w iMacach. Są to z reguły dyski Seagate serii 7200.11 oraz kolejnych, które są jednymi z najbardziej awaryjnych dysków wypuszczonych w ostatnich latach.

#12 Para

Para
  • 193 postów
  • SkądForbidden Planet

Napisano 13 lutego 2014 - 11:46

Jest juz rozwiazanie tej sprawy. iMac'a zawiozlem do serwisu Apple i pomimo, ze gwarancja roczna juz sie skonczyla, wszystkie produkty w Unii Europejskiej sa objete gwarancja 2 letnia i na szczescie Apple to uwzglednia. Wymieniona zostala matryca LCD, zadnych innych bledow nie wykryto, HDD jest OK, grafika OK. Koszt naprawy gdyby nie gwaranja wynosilby ok. 2000zl




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych