Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Malware w AppStore?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 DJanius

DJanius
  • 6 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 12:07

Próbowałem dzisiaj zakupić aplikację w AppStore i już miałem wpisywać swoje hasło, gdy zauważyłem, że w formularzu Apple ID wpisany jest nie mój login. Co gorsza nie jestem w stanie go wykasować, by wpisać swoje dane logowania. Dodam, że nie jest to żaden mój alternatywny adres, ani tym bardziej adres kogokolwiek, kto miał dostęp do mojego komputera. Sprawa jest tym bardziej dziwna, że mój MBPR to nówka sztuka, zakupiony niespełna trzy tygodnie temu. Przeskanowałem system Antivirem (Avira dla Mac), ale skanowanie niczego nie wykazało. Żadnego innego Antivira nie mogę zainstalować, bo jak już wspomniałem, nie mam dostępu do AppStore. Macie jakieś pomysły, jak to rozwiązać? Będę cholernie wdzięczny za pomoc. Gwoli ścisłości mój komp to: MBPR 13'', system OS X Maverics.

#2 imrik

imrik
  • 3 471 postów
  • SkądWrocław, Poland

Napisano 17 stycznia 2014 - 12:28

Dla uściślenia - mówimy o instalacji czegokolwiek nowego, nie o aktualizacji już zainstalowanego programu, tak? Nie masz dostępu do menu sklep -> wyloguj się? 1) Ktoś musiał się zalogować do App Store / iTunes / iBooks innym Apple ID niż twój 2) Brałeś od kogoś program zakupiony z innego Apple ID i autoryzowany hasłem aby działał, więc przy aktualizacji pyta o hasło do tego właśnie Apple ID. 3) Komputer z drugiej ręki, więc ciągle znajdują się na nim informacje poprzedniego właściciela. Innych możliwości nie widzę.

#3 ftpd

ftpd

    Nie.


  • 23 775 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 17 stycznia 2014 - 12:29

Skąd pomysł, że to pytanie do działu 'Systemy operacyjne'?

#4 DJanius

DJanius
  • 6 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 12:36

Dla uściślenia - mówimy o instalacji czegokolwiek nowego, nie o aktualizacji już zainstalowanego programu, tak?

Nie masz dostępu do menu sklep -> wyloguj się?

1) Ktoś musiał się zalogować do App Store / iTunes / iBooks innym Apple ID niż twój
2) Brałeś od kogoś program zakupiony z innego Apple ID i autoryzowany hasłem aby działał, więc przy aktualizacji pyta o hasło do tego właśnie Apple ID.
3) Komputer z drugiej ręki, więc ciągle znajdują się na nim informacje poprzedniego właściciela.

Innych możliwości nie widzę.


Mimo wylogowania się cały czas przy próbie zakupu (i aktualizacji również) wyświetla się nie mój logi, którego nie mogę edytować.

ad. 1) Jestem jedynym użytkownikiem tego komputera, nie ma takiej możliwości, by ktoś inny mógł się na nim logować do usług Apple czy w ogóle do czegokolwiek

ad. 2) Nie brałem programu od nikogo, podobnie: nie piraciłem też żadnego programu

ad. 3) Komputer nie jest z drugiej ręki, 3 tygodnie temu kupiony w iSpot

#5 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 17 stycznia 2014 - 13:07

...ad. 3) Komputer nie jest z drugiej ręki, 3 tygodnie temu kupiony w iSpot


Może powystawowy z iSpota? Któryś z pracowników się logował i nie usunął konta, albo jakiś wścibski klient zrobił sobie dowcip?

#6 DJanius

DJanius
  • 6 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 13:22

Może powystawowy z iSpota? Któryś z pracowników się logował i nie usunął konta, albo jakiś wścibski klient zrobił sobie dowcip?


Nie ma takiej opcji, komp nowy, zafoliowany.

#7 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 17 stycznia 2014 - 13:36

A to na pewno jest formularz Apple ID, nie zaś okienko jakie czasami przy instalacjach programów pojawia się w systemie, w którym jest twoje systemowe hasło?

#8 DJanius

DJanius
  • 6 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 13:53

[ATTACH=CONFIG]19774[/ATTACH] Takie coś.

#9 edwa

edwa
  • 880 postów
  • SkądGdańsk, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:00

https://www.google.c...gmail.com&pws=0

Może to Ci coś da...

#10 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:02

A jakie Apple ID masz u siebie w Preferencjach Systemowych w pozycjach App Store, Użytkownicy i grupy, iCloud etc.? Aha - i jeszcze: na stronie głównej App Store w „quick links” pokazuje twoje imię? I rozumiem też, że już kupowałeś wcześniej coś w AppStore, a dopiero teraz zaczęło się dziać to, co się dzieje?

#11 DJanius

DJanius
  • 6 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:12

Wszędzie jest moje ID. Od kilku lat dość aktywnie korzystam z AppStore, pierwszy raz zdarza mi się taka sytuacja. Nie muszę chyba dodawać, że nikomu nie użyczałem swoich danych logowania?

#12 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:27

Ok. Spróbuj takiego prostego tricka. Na stronie głównej AppStore kliknij na link Welcome… [tu Twoje imię]. Pokaże Ci się wtedy szufladka, w której lewej dolnej części powinna być opcja Wyloguj się. Może to usunie ten nieznany email. Wtedy po prostu zalogujesz się na nowo. Zaraz… widzę z powyższych postów, że już próbowałeś przelogowywania i nie pomogło. A jak jest w iTunes Store? Ten sam mail?

#13 DJanius

DJanius
  • 6 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:34

To była jedna z pierwszych rzeczy, którymi próbowałem rozwiązać problem...

#14 koh

koh
  • 2 186 postów
  • Płeć:
  • SkądSzczecin

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:43

A spróbuj się zalogować iPhone-m do Appstore...zobacz jak to tam wygląda, czy wszystko ok?

#15 cronopioverde

cronopioverde

    ¿Le gusta este jardin?

  • 3 838 postów
  • Płeć:
  • Skądprzytuptał nocą jeż?

Napisano 17 stycznia 2014 - 14:53

Skoro w Preferencjach i w iCloud email jest poprawny i jeśli w iTunes Store (czy to przy wejściu przez iTunes czy przez iPhone’a) też taki będzie, znaczyłoby to, że bug dotyczy samej aplikacji AppStore w OS 10.9. Wówczas na początek można również popróbować takiego trochę podręcznikowego rozwiązania i po zamknięciu tej aplikacji i powiązanych z nią procesów przenieść do kosza plik ~/Library/Preferences/com.apple.appstore.plist , po czym uruchomić aplikację na nowo, wybrać odpowiedni kraj dla sklepu i zalogować się, o ile wtedy będzie to już możliwe.

Niestety, po organoleptycznym sprawdzeniu stwierdzam, że ani to, ani usunięcie odnośnego katalogu w Containers nie pomaga. Lecz znalazłem to:

https://discussions....m/docs/DOC-5261

Nie pobrałeś przypadkiem od ostatniego poprawnego działania AppStore jakiejś aplikacji, która mogłaby to powodować?

#16 equinoxe

equinoxe
  • 4 721 postów
  • Płeć:

Napisano 18 stycznia 2014 - 14:08

Na forum też było.

Tutaj: http://myapple.pl/ma...-app-store.html
I tutaj: http://myapple.pl/ma...instalowac.html




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych