Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Wielokrotne Mikropłatności


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Daniel Uszycki

Daniel Uszycki
  • 11 postów

Napisano 07 stycznia 2014 - 12:44

Witam Wszystkich, stworzyłem strategię rozwoju, dystrybucji i marketingu naszej aplikacji na najbliższe pół roku. Wiele jest przed nami, bo niespełna miesiąc wystartowaliśmy z naszym czytnikiem książek (i nie tylko) - Hermes Reader. Sama aplikacja jest bezpłatna, a dopiero wraz z kolejnymi funkcjonalnościami, chcemy wprowadzać mikropłatności. Zakładamy 3 etapy i odpowiednie mikropłatności: 1) zdjęcie reklam 2) dodanie czegoś tam 3) dodanie czegoś tam Czyli mamy np. 3 x $0,99. Pytanie czy dla osób, które będą chciały w przyszłości wszystko, można zrobić jakieś pakiety łączone, np. 1,2 i 3 -> $2,79, 1 i 2 -> $1,89, itp? Z góry dzięki za odpowiedź!

#2 metal_man

metal_man
  • 489 postów
  • SkądChorzów

Napisano 07 stycznia 2014 - 17:54

Mikroplatnosci nie zawieralem w swoich apkach ale sadzac z innych - tak, można zrobić kolejne opcje mikroplatnosci, które zdejmują wszystkie ograniczenia.

#3 Daniel Uszycki

Daniel Uszycki
  • 11 postów

Napisano 08 stycznia 2014 - 11:59

Dzięki za odpowiedź! Ktoś stosował to może w praktyce?:)

#4 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 08 stycznia 2014 - 12:12

Oczywiście, że się da robić 'opcje łączone'. Nie jako prawdziwe 'łączone', tylko robisz po prostu osobne mikropłatności: 1 - Jakaś nazwa 2 - Inna nazwa 3 - Coś innego 4 - Pakiet full (1, 2 i 3) 5 - Jakaś + inna 6 - Jakaś + coś 7 - Inna + coś czyli robisz 7 kompletnie różnych w systemie mikropłatności, jeżeli chcesz mieć wszystkie kombinacje.

#5 Daniel Uszycki

Daniel Uszycki
  • 11 postów

Napisano 08 stycznia 2014 - 16:36

Super!!:) Dzięki wielkie za zainteresowanie i odpowiedź!!

#6 Lukas_pk

Lukas_pk
  • 127 postów

Napisano 08 stycznia 2014 - 18:14

Zamiast mikropłatności których i tak nikt nie lubi zawyż cenę samego programu lub zrób 2 wersje a w mikropłatności się nie baw :)

#7 P_P

P_P
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 stycznia 2014 - 16:15

Skąd wniosek, że nikt nie lubi mikropłatności? Jakoś zawsze w top grossing są darmowe aplikacje. A poza tym rozdzielenie na 2 aplikacje jest problematyczne zwłaszcza gdy user dodaje jakiś content w appce, bo potestuje na darmowej i żeby przenieść wszystko do pełnej, płatnej, trzeba albo robić jakąś synchronizację, albo kombinować. A łatwiej jest po prostu "odblokować" pełną funkcjonalność bez wychodzenia z aplikacji.

#8 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 stycznia 2014 - 18:25

To jest zwykła zasada: ja nie lubię -> nikt nie lubi. Obecnie model freemium z mikropłatnościami jest niezwykle popularny i ta popularność jest jednak dowodem, że ludzie to akceptują i lubią.

#9 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 stycznia 2014 - 18:50

może nie lubią, ale akceptują ;) bardzo ważne jest tylko, żeby jasno zaznaczyć co się dostaje, a co można dokupić.

#10 Lukas_pk

Lukas_pk
  • 127 postów

Napisano 09 stycznia 2014 - 22:33

Polecam Wam otwarcie się na inne fora na których można poczytać szybki test gier, aplikacji i nie piszę tu o polskich ale zagranicznych gdzie w podsumowaniu praktycznie zawsze jako minus wymienia się mikropłatności a jako plus ich brak. Pobierzcie sobie aplikacje na tableta AppZapp Pro i zobaczcie sami do tego komentarze ludzi z całego świata co myślą o mikropłatnościach i firmach które je stosują;) Stwierdzenie że mikropłatności są super wcale nie jest do końca prawdą. A co w sytuacji gdy produkt był dobry ale został usunięty ze sklepu bo wyszedł nowy iOS i dev postanowił że już go nie wspiera i wydał nową wersje a Ty masz już urządzenia które nie są wspierane a musiałeś zrobić wyzerowanie? Jak wtedy możesz odtworzyć to za co zapłaciłeś?

#11 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 stycznia 2014 - 22:38

To, że czegoś nie wiesz to nie znaczy, że tego nie da się zrobić: zakupy wewnątrz aplikacji można tak samo odtwarzać jak aplikacje.
iTunes Store: informacje o funkcji Zakupy w programach

#12 Lukas_pk

Lukas_pk
  • 127 postów

Napisano 09 stycznia 2014 - 22:49

W Twoim linku nie ma informacji odnośnie sytuacji usunięcia programu, gry ze sklepu przez dev lub Apple. Co w takiej sytuacji gdy dokonało się mikroplatnosci a apki już w sklepie nie ma?

#13 Daniel Uszycki

Daniel Uszycki
  • 11 postów

Napisano 09 stycznia 2014 - 22:53

Witam, cieszę się w sumie, że ten temat został poruszony, bo długo zastanawiałem się nad modelem. W sumie uznałem, że lepiej mieć dużo pobrań i lepiej wypozycjonowaną jedną aplikację niż dwie osobne. Poza tym w przypadku, gdy użytkownik polubił aplikację i chce rozszerzyć jej funkcjonalność to łatwiej mu odblokować dodatkowe funkcje niż ściągać drugą aplikację. Część użytkowników natomiast zawsze będzie się burzyła, bo chciałaby, żeby aplikacje były bezpłatne, bez reklam i ze wszystkimi "bajerami":) A jaki Wy stosujecie model zarobkowy w swoich aplikacjach i jak się Wam sprawdza, bo my postawiliśmy na bezpłatną apkę z reklamami i wspomniane mikropłatności za nowe funkcje?

#14 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 stycznia 2014 - 23:09

W Twoim linku nie ma informacji odnośnie sytuacji usunięcia programu, gry ze sklepu przez dev lub Apple. Co w takiej sytuacji gdy dokonało się mikroplatnosci a apki już w sklepie nie ma?

W przypadku gdy deweloper skasuje aplikację ciągle można odnowić wcześniej pobrane zakupy. Stosowny fragment z dokumentacji deweloperskiej:

Removing a product from sale prevents auto-renewable subscriptions from renewing, but it doesn’t keep users from being able to restore products that they purchased previously.


Natomiast nie mam pojęcia, co stanie się jeżeli Apple zbanuje taką aplikację.

#15 P_P

P_P
  • 131 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 stycznia 2014 - 12:05

Co w takiej sytuacji gdy dokonało się mikroplatnosci a apki już w sklepie nie ma?

A co w sytuacji gdy kupiło się tą aplikację, a w sklepie już jej niema? Chyba na jedno wychodzi ;] Przytaczasz jakieś bzdurne argumenty, które często są niezgodne z prawdą. Teraz jeżeli nowa wersja aplikacji nie wspiera starego systemu, to można zainstalować ostatnią wersję wspierającą twoją wersję systemu (o ile developer nie wyłączy tej możliwości), można w appce odzyskać zakupione In-App purchase'y i ma się dalej te wszystkie funkcje za które się zapłaciło. Poza tym, zobacz sobie często w komentarzach pod recenzjami aplikacji platnych ilu ludzi pisze "$2? fuck, no way" i nie kupują bo zaporą jest cena. A jak ktoś może zobaczyć darmową wersję i na tyle mu się spodoba ta namiastka to sobie odblokowuje pełną funkcjonalność przez tapnięcie, a nie przez przechodzenie do App Store'a, pobranie nowej aplikacji, przelaczenie aplikacji i potem jeszcze przerzucenie danych z darmowej do platnej.

#16 jacflay

jacflay
  • 129 postów

Napisano 11 stycznia 2014 - 13:10

Mam jedną grę z mikropłatnościami i niestety na 3000 pobrań (do tej pory) zero zakupów.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych