Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Początki programowania na OS X, jaki język/kompliator ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 osprey

osprey
  • 18 postów

Napisano 02 stycznia 2014 - 13:51

Witam, jakiś czas temu pisałem małe aplikacje na własny użytek w MS Visual Studio w języku c#. Jaki kompilator polecacie dla początkującego ? Jest coś do c# czy raczej nastawiać się na inny język ?

#2 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 02 stycznia 2014 - 14:36

No proszę Cię, tak trudno poczytać nim się zapyta? OSX to przede wszystkim objective-c, tego języka używa Apple, to jest podstawowy język framework'ów OSX. Możesz pisać w C++ ale od znajomości objective-c nie uciekniesz. Kompilator: kiedyś gcc, obecnie LLVM/clang. Jeżeli jednak chciałeś zapytać o IDE to oczywiście XCode. Dla początkującego w zupełności wystarczy a jest darmowe.

#3 macsurf

macsurf
  • 104 postów
  • SkądKołobrzeg

Napisano 02 stycznia 2014 - 21:47

Tworząc interfejs i tak musisz korzystać z Cocoa a to Objective C. No chyba, że chcesz korzystać z czegoś niestandardowego jak Qt, SDL i inne w C++. Najlepiej interfejs robić w Cocoa ewentualne wstawki możesz robić w innych językach. Choć najlepiej całość pisać w ObjC tym bardziej, że prostszy niż C++ i tylko trochę mniej wydajny. A standardowy framework Foundation daje dostęp do wielu pożytecznych klas :)

#4 iGuy

iGuy
  • 35 postów

Napisano 07 stycznia 2014 - 21:06

Jak lubisz prosty kod i dobrą wydajność to polecam Pythona ale z interfejsem graficznym to pod osx nie wiem jak jest.

#5 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 07 stycznia 2014 - 22:07

Python i prosty kod? To taki noworoczny żarcik? :P

#6 iGuy

iGuy
  • 35 postów

Napisano 09 stycznia 2014 - 21:05

A widziałeś kiedyś kod w pythonie?:confused: Dla mnie prostszej składni nie ma nigdzie indziej, a zwłaszcza w c/c++/obj-c.

#7 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 09 stycznia 2014 - 21:24

Nawet pisałem w Pythonie i nadal nie uważam jego kodu za przyjemny. Bazowanie na wcięciach jest dla mnie zwyczajnie dziwne. Natomiast objective-c ma prostą składnię, tylko wywodzi się z zupełnie innej rodziny (mimo, że bazuje na C) i to ludzi odstrasza. Jak nauczysz się czytać te dziwne (na początku) nawiasy, to naraz okazuje się, że ten kod ma cechy samodokumentujące.

#8 iGuy

iGuy
  • 35 postów

Napisano 10 stycznia 2014 - 20:28

Ja uwielbiam wcięcia:rolleyes:, ale dla każdego co innego:D. Objective-c się musze nauczyć porządnie. Troche popisze to może też mi się spodoba, bo na razie ten kod mnie trochę odstrasza. Znasz może jakiś dobry kurs(najlepiej darmowy)?

#9 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 10 stycznia 2014 - 20:53

Ja też lubię wcięcia i dobrze sformatowany kod, ale traktowanie tego jako część składni uważam za rodzaj masochizmu ;) Co do kursów to niestety nie, ja objective-c uczyłem się na początku wieku (na szczęście tego, XXI ;) )

#10 Jarson

Jarson
  • 139 postów

Napisano 12 stycznia 2014 - 16:43

Jeśli chcesz pisać aplikacje na iOS, to twoim głównym obiektem zainteresowania jest oczywiście Obj-C. Jeśli jednak myślisz bardziej o grach, proponuję rozejrzeć się za jakimś środowiskiem wspomagającym (typu Cocos2D, Corona, Unity itp), bo pisanie gry od zera w XCode zajęłoby ci dekadę.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych