Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uwaga na sklep topprice - klawiatury!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#26 dmkpoznan

dmkpoznan
  • 19 postów

Napisano 14 stycznia 2014 - 14:28

Sam przyznałeś, że nie wymienia się samej klawiatury (chodziło o autoryzowany serwis), więc ta klawiatura musiała pochodzić z jakiegoś demontażu skoro sklep nie jest autoryzowanym resellerem i sprzedaje same klawiatury.


Przeczytaj, co napisałem powyżej. Spodziewałem się NOWEGO zamiennika klawiatury.

Na klawiatury dają roczną gwarancję. Jeżeli towar posiadał wady, o których nie zostałeś poinformowany w chwili zakupu wówczas masz prawo ubiegać się o wymianę/zwrot na podstawie rękojmi bądź tejże gwarancji czyli faktury, którą otrzymałeś wraz z towarem i to zarówno jako konsument (który ma łatwiej bo może odstąpić od umowy) i jako przedsiębiorca, który otrzymał rękojmię/gwarancję.


Po co mi gwarancja na towar, który jest niezgodny z umową? Analogia: idziesz do salonu, kupujesz nowy samochód, a po dojechaniu do domu okazuje się, że samochód owszem, był nowy, ale trochę się poobijał w salonie, dodatkowo ma kilka tysięcy przejechane i jeszcze nie jest do końca poskładany po naprawach jak trzeba.

Tak jak pisaliśmy wcześniej: taki protokół to podkładka dla Ciebie do jakichkolwiek dalszych działań. Na protokole spisujesz "Przesyłka nie posiada uszkodzeń zewnętrznych, jednak towar bla bla bla…" a pracownik UPS, który był świadkiem rozpakowania przesyłki podbije Ci pod tym pieczątkę i masz dowód, że otrzymałeś lewy towar.


Myślisz, że jakikolwiek pracownik UPS by spisał ze mną protokół, że sprzęt miał być nowy, a nie był? Teraz to ja pękam ze śmiechu ;)

Żeby udowadniać taką niezgodność towaru mogę równie dobrze przejść się na policję i spisać protokół (będzie to równie sensowne jak spisywanie protokołu z UPS). Ale co najważniejsze - mam z serwisu notatkę, że montowany sprzęt nosił ślady użytkowania, był uszkodzony mechanicznie i pochodzi z demontażu - taki protokół będzie wystarczający w dalszym postępowaniu ;)

#27 Gość_Kolms_*

Gość_Kolms_*

Napisano 14 stycznia 2014 - 15:08

Myślisz, że jakikolwiek pracownik UPS by spisał ze mną protokół, że sprzęt miał być nowy, a nie był? Teraz to ja pękam ze śmiechu ;)


Tak, spisałby bo ma taki obowiązek. No ale skoro w tym Mordorze panował taki półmrok…..

Żeby udowadniać taką niezgodność towaru mogę równie dobrze przejść się na policję i spisać protokół (będzie to równie sensowne jak spisywanie protokołu z UPS).


Chodzi o dokument, który potwierdzi, że dostałeś uszkodzony/wybrakowany towar a nie, że sam go uszkodziłeś.
Kiedyś do pracy zamówiliśmy szafkę do samodzielnego montażu. Paczka była nienaruszona, jednak w środku coś dzwoniło. Okazało się, że worek ze śrubami był rozerwany i brakowało kilku. Uparliśmy się, żeby kurier poczekał, przeliczyliśmy śruby wg ilości z instrukcji, spisaliśmy na protokole "paczka nie posiada uszkodzeń zewnętrznych, jednak zawartość odbiega od umowy ponieważ bla bla bla". Kurier się pod tym podpisał (dodatkowo było to na ich dokumencie), zrobiliśmy skan i wysłaliśmy mailem. Za 2 dni cały worek śrub był u nas. Dodam, że to było DPD a jak funkcjonuje DPD chyba nie muszę pisać… UPS jest 100 lat przed nimi, zarówno pod względem jakości jak i obsługi/pomocy w takich sytuacjach.

Ale co najważniejsze - mam z serwisu notatkę, że montowany sprzęt nosił ślady użytkowania, był uszkodzony mechanicznie i pochodzi z demontażu - taki protokół będzie wystarczający w dalszym postępowaniu ;)


Chociaż tyle… Jednak z drugiej strony to nie serwis otwierał paczkę, więc też nie ma pewności, że to nie Ty w domu majstrowałeś przy tej klawiaturze. Nie masz świadków/dokumentu, że w momencie odwinięcia folii klawiatura była w takim stanie jak na zdjęciach i jaką zaniosłeś do serwisu, który notkę Ci wystawił.

#28 dmkpoznan

dmkpoznan
  • 19 postów

Napisano 14 stycznia 2014 - 16:10

Chodzi o dokument, który potwierdzi, że dostałeś uszkodzony/wybrakowany towar a nie, że sam go uszkodziłeś.

Nie masz świadków/dokumentu, że w momencie odwinięcia folii klawiatura była w takim stanie jak na zdjęciach i jaką zaniosłeś do serwisu, który notkę Ci wystawił.


Uszkodzony nie jest dla mnie równoznaczne z używany. A na to drugie żadnego dokumentu nie potrzebuję, choć faktycznie, był również uszkodzony.

Odwinięcie folii, otwarcie paczki itd. - przy wszystkim była przynajmniej jeszcze jedna osoba, więc świadków mam. Ale tacy świadkowie to tylko słowo przeciwko słowu. Fakty są takie, że zapłaciłem za ekspresową wysyłkę nowej klawiatury, a dostałem używaną i uszkodzoną.

#29 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 14 stycznia 2014 - 16:37

W jakim kierunku ta dyskusja zmierza? Są dwa zdania - nikt nie ma przewagi. Albo się dogadacie albo się rozejdziecie. Niezależnie od tego czy zakup był wykonany przez konsumenta czy przez firmę to nie ma takiej procedury reklamacyjnej, która każe wysyłać drugi egzemplarz bez zwrotu pierwszego ani taki, w którym klient tupie sobie nogą i żąda rabatu nie dając dostawcy szansy na oględziny uszkodzonego/niesprawnego towaru. W Waszym przypadku sprawę reguluje Kodeks Cywilny w art. 560 oraz 567. Z pewnością zamontowanie klawiatury, o której wiedziałeś, że jest wadliwa, nie nosi znamion "przechowania", a brak chęci jej odesłania zdecydowanie nie oznacza, że sprzedawca mógł "postąpić z rzeczą według własnego uznania".

#30 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 14 stycznia 2014 - 17:46

Stek bzdur. Każdy ma niezwłoczne prawo do sprawdzenia zawartości paczki i potwierdzenia jej zgodności w obecności kuriera. To prawo przysługuje każdemu. Kurier nigdzie się nie wybierze bez podpisu. Jedyne czego można się spodziewać to oburzenia kuriera i lekkiego pośpiechu, ale takie prawo przysługuje i kropka, a to czy gdzieś mu śpieszno nie powinno cię interesować.

Spotkałem się z czymś takim jak lekkie podirytowanie kuriera i nagminnej nawoływanie, że paczka jest w porządku, bo jemu śpieszno dalej. Po czym jak stwierdziłem, że zawartość paczki mija się z prawdą i zażądałem spisania protokołu, ten ów pan zagroził mi, że i tak nie zostanie przyjęta. Wtedy moją kartą przetargową okazał się monitoring. Człowiek nabrał wody w usta i stanął przed prostym faktem dokonanym: albo ruszy ***ę i pójdzie do vana po protokół niezgodności przesyłki albo straci pracę. Oczywiście protokół spisał, a po tygodniu miałem z powrotem swoje pieniądze i dodatkowe przeprosiny ze strony firmy kurierskiej jak i sprzedawcy.

@dypek2 taka mała ciekawostka:



a dzisiaj?


Recepcja czy kurier? Bo ja już się nieco pogubiłem. Jedyne, co mi obecnie przychodzi do głowy, to fakt, że @dmkpoznan cosik nieco już kręci się sam w swoich zeznaniach.

Nie wierzę by w recepcji siedziało od groma kurierów i popijało śniadanie, ciepłą herbatą. Towar jest niezgodny z umową, dlatego najlepiej opisać swój problem. Przedstawić sytuację i odesłać z odzyskaniem funduszy, a nie posiłkować się i pokazywać tematy na forum zanim, cokolwiek się zrobi z tą sytuacją. Co mnie dziwi, to fakt, że jak na "pedanta" mogłeś wmontować uszkodzoną klawiaturę? Prędzej przeszedłbym się do pierwszego lepszego komputerowego i dokupił klawiaturę na usb za kilka groszy lub bt i na takiej popracował niżeli starał się usilnie montować klawiaturę. Pomijam już fakt, że mija się to nie tylko filozofią życia (pedantyczne czyszczenie?), ale i z pomysłowością.


Możesz podać przykład jakiegoś regulaminu lub innego dokumentu gdzie jest taki zapis gdzie kurier ma obowiązek poczekać aż ktoś otworzy paczkę?
Bo pierwszy raz o tym słyszę, akurat mam styczność z firmami kurierskimi bo wysyłamy umowy do klientów i kurier mam obowiązek czekać 10min aż klient zapozna się z umową i ją podpisze ale to są ustalenia między moją firmą a firmą kurierska i za to jest pobierana dopłata.

Chcesz powiedzieć w sytuacji gdy np zamawiamy z aos nowego iPhone to kurier bezie czekał aż oderwiemy folie, sprawdzimy czy gdzieś nie ma rysek itp? I jak już wszysko sprawdzimy to dopiero podpiszemy odbiór, przecież to nierealne kurier nie da ci otworzyć przesyłki jak nie podpiszesz odbioru.

Albo druga sytuacja sprzedający ci wysłał telefon okazało się ze ma simlocka albo wypalony pixel i co kurier ma czekać i wpisać to do protokołu - nie ma szans - czy bez tego nie możemy dochodzić swoich praw bo nie ma protokołu?

#31 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 14 stycznia 2014 - 18:01

Art. 74 ust. 1 Ustawy Prawo Przewozowe

Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.


"Panie kurierze - wydaje mi się, że w przesyłce coś w środku się dziwnie porusza i jakaś taka zbyt lekka jest - chyba upadła albo ktoś ją otwierał"

#32 Gość_Kolms_*

Gość_Kolms_*

Napisano 14 stycznia 2014 - 18:34

Tutaj ważny jest też ust. 3 tego artykułu czyli:

Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.


Kurier ma wtedy obowiązek spisać co jest zawartością przesyłki i w jakim jest stanie.

- - - Połączono posty - - -

Chcesz powiedzieć w sytuacji gdy np zamawiamy z aos nowego iPhone to kurier bezie czekał aż oderwiemy folie, sprawdzimy czy gdzieś nie ma rysek itp? I jak już wszysko sprawdzimy to dopiero podpiszemy odbiór, przecież to nierealne kurier nie da ci otworzyć przesyłki jak nie podpiszesz odbioru.


Nie otworzysz przesyłki (a nawet nie powinieneś jej dostać do rąk) bez podpisania odbioru, jednak po podpisaniu możesz wezwać kuriera do tego, aby poczekał i spisał protokół bo "wydaje Ci się, że zawartość może być uszkodzona". Po otwarciu ma on obowiązek spisać zawartość i stan przesyłki.

Bad pixel to wada telefonu a nie jego stan zewnętrzny i to podlega pod gwarancję. Gdyby jednak ten telefon miał zbitą szybkę, wtedy kurier ma obowiązek wpisać, iż zawartością przesyłki jest telefon ze zbitą szybką, gdyż nie wiadomo czy to sprzedawca wysłał telefon w takim stanie czy szybka pękła podczas transportu przez przewoźnika. dmkpoznan otworzył przesyłkę przy pracowniku oddziału UPS, jednak nie sprawdził stanu zawartości a jedynie "zerknął gdyż w siedzibie UPS panował półmrok". Gdyby jednak postąpił właściwie, powinien odfoliować klawiaturę na miejscu i wezwać pracownika oddziału UPS do spisania "zawartością przesyłki jest klawiatura w stanie: pogięte narożniki, widoczne rysy, ślady używania" itd. Co więcej mógł to zrobić nawet po dokładnym przeanalizowaniu stanu klawiatury w domu, należało tylko wrócić do oddziału w którym odebrał paczkę. Niestety, wolał ją zamontować i korzystać z komputera czyli de facto zaakceptował jej stan.

#33 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 14 stycznia 2014 - 21:08

To ma sens ale tylko gdy ściemniamy że wydaje nam się ze coś jest nie tak z przesyłką ciekawe jak by do was kurier po 20 paczek dziennie przywoził co by na takie podejrzenia uszkodzeń powiedział. Reasumując w standardzie kurier nie ma obowiązku czekać.

A już na pewno nie będzie takiej sytuacji jak w tym wypadku bo kurier nie da nam przesyłki bez podpisu i koniec.

Stek bzdur. Każdy ma niezwłoczne prawo do sprawdzenia zawartości paczki i potwierdzenia jej zgodności w obecności kuriera. To prawo przysługuje każdemu. Kurier nigdzie się nie wybierze bez podpisu. Jedyne czego można się spodziewać to oburzenia kuriera i lekkiego pośpiechu, ale takie prawo przysługuje i kropka, a to czy gdzieś mu śpieszno nie powinno cię interesować.


Oczywiście autor tematu nie ma co się sądzić bo jest na przegranej pozycji - bez odesłania sprzętu nie ma mowy o jakiejkolwiek reklamacji. Przecież sprzedający musi potwierdzić że otrzymał do reklamacji sprzęt który wysłał, skąd ma wiedzieć że jak wyśle nową klawiaturę to np. kupujący nie odeśle mu swojej uszkodzonej i w ten sposób nie będzie miał sobie drugiej na zapas.

#34 Gość_Kolms_*

Gość_Kolms_*

Napisano 14 stycznia 2014 - 21:32

To ma sens ale tylko gdy ściemniamy że wydaje nam się ze coś jest nie tak z przesyłką ciekawe jak by do was kurier po 20 paczek dziennie przywoził co by na takie podejrzenia uszkodzeń powiedział. Reasumując w standardzie kurier nie ma obowiązku czekać.


Trochę tak i trochę nie bo jeżeli po podpisaniu przesyłki kurier "zostnie wezwany" do zostania przy otwarciu i sprawdzeniu zawartości to musi zostać. Poza tym kto dostaje codziennie 20 paczek z zamówionym przez internet towarem? ;) Warto też z góry czasami założyć, że może być coś nie tak, szczególnie gdy jest to jakiś sprzęt bądź coś delikatnego, nie wspominając, że kupujemy u danego sprzedawcy po raz pierwszy. Tutaj też była trochę inna sytuacja bo autor wątku sam pojechał do oddziału UPS, więc nikogo nie musiał zatrzymywać, a sam podczas oględzin zawartości paczki nie musiał się spieszyć. Wystarczyło, żeby obejrzał ją dokładnie na miejscu, po czym pokazał pracownikowi, który mu wydał paczkę i poprosił o spisanie protokołu. Tylko tyle, a raczej czytając cały ten wątek to AŻ tyle... :roll:

#35 dmkpoznan

dmkpoznan
  • 19 postów

Napisano 14 stycznia 2014 - 23:14

Panowie, ja rozumiem, że sobie dywagujecie co może, a czego nie może kurier i o tym, co w wypadku gdy przesyłka jest lub nie jest uszkodzona. Nie zmienia to faktu, że założyłem ten wątek żeby przestrzec każdego kupującego jakiekolwiek części do macbooka czy innego komputera przed zakupami w firmie topprice która zwyczajnie oszukuje klientów wypisując, że sprzedawane części są nowe, przechodzą najwyższe rygorystyczne testy i blablabla... robi zwyczajnie ludzi w bambuko sprzedając używany szmelc i co więcej - przyznaje się do tego w rozmowie i nie wykazuje ŻADNEJ chęci spełnienia warunków umowy. Z mojej strony koniec, mam nadzieję, że dalszy bieg sprawy rozwiąże się pomyślnie, a poza doprowadzeniem firmy topprice do poniesienia odpowiedzialności związanej z niewywiązywania się z zawartej umowy również uświadomi potencjalnych klientów, czego mogą się spodziewać.

#36 JerryEvo

JerryEvo
  • 3 921 postów
  • Płeć:

Napisano 14 stycznia 2014 - 23:37

Mam wrażenie, że ten wątek może Ci wyjść bokiem.

#37 TomBlack

TomBlack
  • 129 postów

Napisano 15 stycznia 2014 - 11:40

Możesz podać przykład jakiegoś regulaminu lub innego dokumentu gdzie jest taki zapis gdzie kurier ma obowiązek poczekać aż ktoś otworzy paczkę?
Bo pierwszy raz o tym słyszę, akurat mam styczność z firmami kurierskimi bo wysyłamy umowy do klientów i kurier mam obowiązek czekać 10min aż klient zapozna się z umową i ją podpisze ale to są ustalenia między moją firmą a firmą kurierska i za to jest pobierana dopłata.


Widać, że siedzimy na dwóch końcach. Cała sytuacja nabrała innego znaczenia, kiedy @dmkpoznan zaznaczył, że zawierał umowę jako firma. Moja opisana wcześniej sytuacja dotyczy a) zakupu w sklepu i B) jako zwyczajnego kowalskiego. Według regulaminu wspomnianego sklepu, miałem nakaz sprawdzenia przesyłki przed jej odbiorem, oględzin i dopiero wtedy sporządziłem protokół. Wspomniana przez Ciebie sytuacja dotyczy firmy i podpisanej umowy między kurierem, a firmą. Tutaj się zgodzę, że możemy mieć do czynienia z rozszerzoną opcją sprawdzenia przesyłki.

Chcesz powiedzieć w sytuacji gdy np zamawiamy z aos nowego iPhone to kurier bezie czekał aż oderwiemy folie, sprawdzimy czy gdzieś nie ma rysek itp? I jak już wszysko sprawdzimy to dopiero podpiszemy odbiór, przecież to nierealne kurier nie da ci otworzyć przesyłki jak nie podpiszesz odbioru.


Zamawiałeś coś kiedyś z aos? Zdarzyło mi się kupować ipada 4 refurbrished na te święta 2013. Wtedy paczkę dokładnie sprawdziłem, wyciągnąłem z opakowania, a kurier UPS nie miał problemów by poczekać. Tego typu sprawdzenie dotyczy stanu fizycznego. Natomiast sprawdzenie stanu technicznego jest mało możliwe z wiadomych powodów, nie sądzisz?

Albo druga sytuacja sprzedający ci wysłał telefon okazało się ze ma simlocka albo wypalony pixel i co kurier ma czekać i wpisać to do protokołu - nie ma szans - czy bez tego nie możemy dochodzić swoich praw bo nie ma protokołu?


Te przykład jest tak samo sensowny jak ten wspomniany przez @dmkpoznan o uszkodzonym, naprawionym, źle złożonym "nowym" samochodzie z salonu.

#38 nie_lubie_jablek

nie_lubie_jablek
  • 2 946 postów

Napisano 15 stycznia 2014 - 13:45



Zamawiałeś coś kiedyś z aos? Zdarzyło mi się kupować ipada 4 refurbrished na te święta 2013. Wtedy paczkę dokładnie sprawdziłem, wyciągnąłem z opakowania, a kurier UPS nie miał problemów by poczekać. Tego typu sprawdzenie dotyczy stanu fizycznego. Natomiast sprawdzenie stanu technicznego jest mało możliwe z wiadomych powodów, nie sądzisz?


A jakbyś powiedział że się rozmyśliłeś i nie chcesz już ipada to co kurier by zrobił z przesyłką. Bez podpisu zostałby oskarżony że to on otworzył przesyłkę, a jak by była za pobraniem to co też by ci dał się pobawić i jak coś nie tak to by swoje pieniądze zapłacił? Albo masz jakiś ufnych tych kurierów albo nieświadomych konsekwencji jakie mogą ich spotkać.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych