Jakies 3 tyg temu mialem problem z iMaciem 27" late 2009
Grafika zaczela wariowac poiajialy sie dziwne znaczy byl problem z uruchomieniem
Polecial do srwisu wymieniono w nim grafike i jakies dwie czesci na plycie
iMac wroci i dzialal bez problemu do wczoraj ... Streamowalem cos po sieci (nie w HD) i wiatraki zaczely glosno chodzic ... Czulem ze zaczal sie grzac. Wylaczylem go zostawilem tak na pol godziny wlaczylem i chodzi ok przed ok 1h ... Potem zawiesil sie kompletnie
I od tej pory nie chce sie uruchomic staje na szarym ekranie z logiem apple.
W tle widac ok 6 dziwnych paskow ... podobnie bylo za pierwszym razem.
Sprzet powedruje na gwarancji ale zastanawiam sie co moze powodowac problem?
Znow karta padla? Bede wdzieczny za porade
Pozdrawiam
iMac 27" late 2009 - problemy z grafika? Czy cos wiecej?
Rozpoczęty przez
marcinko
, 29 gru 2013 18:28
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 grudnia 2013 - 18:28
#2
Napisano 29 grudnia 2013 - 18:50
Czy aby serwis który wykonywał usługę nie zrobił ci reballingu zamiast wymiany układu na nowy? Ewentualnie błednie zdiagnozowali uszkodzenie GPU, a faktycznie uszkodzony jest VRAM.
#3
Napisano 29 grudnia 2013 - 19:04
Czytalem o tym ale szczerze to nawet nie mam jak sprawdzic czy to zrobili ... VRAM a dokladniej jak to sie objawia?
BTW problem jaky powrocil po tym jak cos zaczelo nagrzewac sie bo aluminium zrobilo sie gorace i wiatraki glosniej zaczely chodzic ... Pozniej zamigotal obraz i kompletny zawias ... Tak jakby grafike cos spieprzylo
A teraz system nie chce odpalic
#4
Napisano 29 grudnia 2013 - 19:28
VRAM to jest pamięć karty graficznej. Bardzo często gdy są pionowe szerokie pasy to jest znak że to w niej jest problem.
Sprawdzić własnoręcznie nie sprawdzisz czy jest to reballing czy nowy układ, ale serwis przecież Cię o tym raczej poinformował?
Ile otrzymałeś gwarancji na usługę?
#5
Napisano 29 grudnia 2013 - 19:51
3 miesiace gwarancji
Mowili ze wymienili ale jesli chcieli zarobic i przykombinowac to nikt mi nic nie powie
Z tego co wiem to wymienili grafike plus jakies zasilajace ja elementy na plycie ale nie znam sie wiec moglem cos przelrecic
A ten vram to jez jakis "element" na plycie?
#6
Napisano 29 grudnia 2013 - 20:32
Krótka ta gwarancja.
VRAM to pamięci przy grafice. Grafika w tym modelu ma swoje własne pamięci i to są oddzielne układy scalone.
Mam nadzieje że to nie reball, bo taka naprawa nie ma sensu. Tak czy inaczej masz gwarancję to reklamuj.
#7
Napisano 29 grudnia 2013 - 20:57
Tak robie ale to czasochlonne bo maja urlopy wiec wyjedzie do nich dopiero 7 stycznia ... I zniw robota u mnie stoi
A poza tym boje sie ze za kolejne 2 tygodnie bedzie powtorka a serwisu juz nie zmienie bo mnie na to nie stac :/
#8
Napisano 16 stycznia 2014 - 13:33
hello ...
wracam do sprawy ... oddałem na gwarancji spowrotem do serwisu i męczą się z nim już drugi tydzien ... i słysze tylko że nadal szukają przyczyny.
Troche mnie to drażni bo to raz ze długo trwa a dwa to nie mam żadnych konkretnych informacji .
BTW twierdzą że części założyli nowe.
mam takie pytanie: czy mogę domagać się zwrotu iMaca ze starymi częściami oraz zwrotu całej kwoty jaką im zapłaciłem..??
może oddałbym go w inne miejsce :/
#9
Napisano 16 stycznia 2014 - 14:10
Można spróbować odzyskać pieniądze i komputer. Dwa tygodnie to spory czas na znalezienie usterki jeśli ktoś się na tym zna i faktycznie nad tym pracuje.
Jest tylko jeden problem. Jeśli ten serwis nie wiedział zbytnio co czyni, a tego co piszesz to bardzo prawdopodobne, może się okazać, że inny serwis też już nie pomoże albo będzie miał z tym problemy. Zdarza się, ze po różnych serwisach trafiają do nas komputery z przegrzaną grafiką, uszkodzonymi padami pod układem itp. i czasem naprawa po partaczach jest skomplikowana lub wręcz niemożliwa.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych