Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MB air 2012- problem z usb.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 czappi71

czappi71
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 września 2013 - 12:31

Witam wszystkich,
Mam problem z portem usb, mianowicie jeden z dwóch portów nie działa.
mało tego, że nie działa to co chwile na ekran wywala mi komunikat ( screen na dole ) i jest to bardzo irytujące podczas pracy.
Dodam jeszcze że w żadnym porcie nie mam nic wpięte a komunikat pojawia się co jakieś 5-10 min.
Proszę o porady, czym to może być spowodowane i jak mogę sobie poradzić z tym problemem.
Pozdrawiam
[ATTACH=CONFIG]17142[/ATTACH]

link do screena:
http://www.fotosik.p...21970ce607.html

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 września 2013 - 13:45

Jak masz gwarancję to reklamuj. Problem typowo hardwarowy (uszkodzenie detekcji zasilania USB)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 czappi71

czappi71
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 21 września 2013 - 14:18

Niestety gwarancji już nie ma. Jak poważna jest to usterka? jak wiadomo MBA ma tylko 2 porty USB. mi został juz tylko jeden.. Czy jest szansa że drugi przez to tez przestanie działać? jakie mogą być koszta naprawy takiego portu?

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 21 września 2013 - 17:38

To zależy co poleciało na płycie. Trzeba pomierzyć i będzie wszystko jasne. Sprawdź czy nei masz powyginanych pinów w gnieździe, żeby przypadkiem nie zrobić zwarcia, bo uszkodzisz chipset.

#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 21 września 2013 - 17:58

(...) jakie mogą być koszta naprawy takiego portu?


Elektronicznie jest to jedna z najprostszych usterek. Koszt zatem nie powinien być wysoki - choć to zależy od serwisu i jego cennika.
 

Czy jest szansa że drugi przez to tez przestanie działać?


To mało prawdopodobne, gdyż oba porty mają oddzielne, nie zależne od siebie, układy detekcji i przełączania.
 

(...)Sprawdź czy nei masz powyginanych pinów w gnieździe, żeby przypadkiem nie zrobić zwarcia, bo uszkodzisz chipset.


Od gniazda do mostu jest jeszcze kilka układów po drodze, choć Arvika ma rację - jeśli gniazdo jest uszkodzone można bardziej zniszczyć elementy na płycie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 czappi71

czappi71
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 września 2013 - 15:39

Mam jeszcze jedno pytanie, czy da się jakoś zapobiec temu wyświetlaniu komunikatu? Bo jest on strasznie denerwujący, może jakoś da się wyłączyć ten port usb? To takie tymczasowe rozwiązanie, zanim nie znajdę odpowiedniego serwisu w okolicach Wrocławia, może ktoś zna taki?

#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 września 2013 - 15:49

Mam jeszcze jedno pytanie, czy da się jakoś zapobiec temu wyświetlaniu komunikatu? Bo jest on strasznie denerwujący, może jakoś da się wyłączyć ten port usb? To takie tymczasowe rozwiązanie, zanim nie znajdę odpowiedniego serwisu w okolicach Wrocławia, może ktoś zna taki?


Nie.... trzeba wymienić uszkodzony element. Co do serwisu, napisz do Macsupport lub Arvika - Kraków-Wrocław nie jest zbyt daleko :P


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#8 Narmer

Narmer
  • 556 postów
  • Płeć:
  • SkądUS

Napisano 24 września 2013 - 15:57

Mam jeszcze jedno pytanie, czy da się jakoś zapobiec temu wyświetlaniu komunikatu? Bo jest on strasznie denerwujący, może jakoś da się wyłączyć ten port usb? To takie tymczasowe rozwiązanie, zanim nie znajdę odpowiedniego serwisu w okolicach Wrocławia, może ktoś zna taki?


Możesz spróbować. Skasuj nstępujące pliki stemowe: /System/Library/Extensions/IOUSB*.* Jest ich cztery. To powinno wyłączyć porty USB z użytku. Na wszelki wypadek skopiuj je sobie gdzieś na boku.

#9 czappi71

czappi71
  • 20 postów
  • SkądWrocław

Napisano 24 września 2013 - 16:14

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Do Krakowa ze 300 km mam, wiec troche jest..
U mnie widzę 3 takie pliki screen -> Zrzut ekranu 2013-09-24 o 17.08.47.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl
rozumiem że po usunięciu ich nie skorzystam z portów USB? jak z powrotem je wkleje do katalogu Extensions USB powróci do życia?

#10 Narmer

Narmer
  • 556 postów
  • Płeć:
  • SkądUS

Napisano 24 września 2013 - 17:24

Dokładnie tak. Gdy wkleisz je z powrotem USB wrócą do stanu sprzed, a nie do życia, bo to problem sprzętowy. Miałem identyczną sytuację z portami WiFi w moim MBP. Pomogło, a właściwie rozwiązało sprawę. Tyle że u mnie nie było tego komunikatu, były inne objawy. Nawet w spece z Apple Store nie byli w stanie właściwie zdiagnozować.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych