Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook Pro sam się restartuje


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Johnnnieboi

Johnnnieboi
  • 8 postów

Napisano 18 września 2013 - 19:03

Ostatnio, co raz częściej mi się to zdarza (z częstotliwością raz na 1-2 dni); mój Macbook sam z siebie się restartuje. Ekran staje się czarny, po czym pojawia się komunikat (w kilku językach), że komputer musiał się zrestartować z powodu problemu, po czym uruchamia się ponownie. Zauważyłem, że najczęściej dzieje się to kilka/kilkanaście minut po przebudzeniu oraz im później od ostatniej archiwizacji w Time Machine... ktoś umie pomóc? bo nie wiem, czy jest to na tyle nierozwiązalny problem, żeby śmigać od razu do serwisu ;) dokładna specyfikacja mojego MBP: mid 2010 OS X 10.8.5 2,66 GHz 8GB RAM 1067 MHz

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 września 2013 - 20:39

Zacznij od sprawdzenia pamięci.... nie masz przypadkiem Kingstonów?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 miki

miki
  • 326 postów
  • SkądKraków

Napisano 18 września 2013 - 21:52

W pierwszej kolejności sprawdziłbym czy oba wiatraki się kręcą, być może któryś stoi i komputer się przegrzewa... Sprawdzić pamięć też nie zaszkodzi..

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 września 2013 - 21:58

W pierwszej kolejności sprawdziłbym czy oba wiatraki się kręcą, być może któryś stoi i komputer się przegrzewa... Sprawdzić pamięć też nie zaszkodzi..

Przy przegrzaniu komputer by się wyłączył, nie restartował, poza tym konstrukcja maca pozwala na działanie nawet bez radiatora (bez obciążenia), więc kilka minut bez wentylatora nie robiło by zbyt dużej różnicy.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 Johnnnieboi

Johnnnieboi
  • 8 postów

Napisano 21 września 2013 - 14:45

Tylko, jak sprawdzić czy pamięć jest Kingstona? (w informacjach o systemie, w zakładce pamięć nie znalazłem takich informacji)

#6 zakino

zakino


  • 10 490 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań/Inowrocław

Napisano 21 września 2013 - 15:56

Tylko, jak sprawdzić czy pamięć jest Kingstona? (w informacjach o systemie, w zakładce pamięć nie znalazłem takich informacji)


A zdjąć klapę to problem ?

#7 Johnnnieboi

Johnnnieboi
  • 8 postów

Napisano 22 września 2013 - 19:07

Tak więc, mój MacBook dysponuje pamięcią dedykowaną, która nazywa się WILK Elektronik SA... Komputer kupiony był z drugiej ręki; mam wrażenie, że chyba nie taka kość powinna tam siedzieć :P [ATTACH=CONFIG]17188[/ATTACH]

#8 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 22 września 2013 - 19:36

Wilk czyli Goodram.

#9 Jeziorski

Jeziorski
  • 17 postów
  • SkądLondyn,UK

Napisano 22 września 2013 - 21:02

Witam :)

Miałem podobny problem już dwukrotnie. Za każdym razem była to zepsuta pamięć RAM. Polecam zrobić "Apple Hardware Test" --> [url=http://support.apple.com/kb/HT1509?viewlocale=en_US&locale=en_US]Using Apple Hardware Test[/url]

pozdrawiam ;)

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 września 2013 - 08:09

Tak więc, mój MacBook dysponuje pamięcią dedykowaną, która nazywa się WILK Elektronik SA... Komputer kupiony był z drugiej ręki; mam wrażenie, że chyba nie taka kość powinna tam siedzieć :P

GoodRaqm (czyli twój Wilk) to jedne z najlepiej współpracujących z Apple`m pamięci. Ktoś zupełnie przyzwoicie Ci je dobrał. Teraz musisz sprawdzić je pod kątem błędów, zaś w następnej kolejności sprawdź dysk . Praktycznie są to jedyne elementy Twojego maca które możesz spróbować zdiagnozować w domu. Niestety, jeśli pamięci i HDD okażą się sprawne - czeka Cię wizyta w serwisie.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 Johnnnieboi

Johnnnieboi
  • 8 postów

Napisano 23 września 2013 - 20:20

dzięki wielkie za całą pomóc; na dniach będę badał według waszych wytycznych co nie gra :)

#12 tuptas

tuptas
  • 1 postów
  • SkądOlsztyn, Poland

Napisano 13 października 2013 - 09:11

Ja miałem ten sam problem , mało mnie szlak nie trafił, szukałem sprawdzałem i nic , po ostatniej aktualizacji systemu problem "wyparował"

#13 Johnnnieboi

Johnnnieboi
  • 8 postów

Napisano 26 listopada 2013 - 22:35

Witam, tak to prawda - po przejściu na Mavericksa problem zdecydowanie zanikł, jednakże ostatnio komputer zaczął się sam restartować; włączał się, restartował i tak w kółko, aż wreszcie postanowiłem zanieść go do serwisu, gdzie po dniu testów stwierdzili, że trzeba wymienić płytę główną, za (uwaga) 1550zł! - jestem na etapie rozważań co z tym fantem zrobić, ponieważ za dwa miesiące i tak chciałem sprzedać tegoż kompa (ale wiadomo; musi być w idealnym stanie) ktoś ma może jakiś pomysł, który pozwoliłby mi zaoszczędzić 1550zł i postawił komputer do stanu idealnego?

#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 27 listopada 2013 - 09:16

(...)ktoś ma może jakiś pomysł, który pozwoliłby mi zaoszczędzić 1550zł i postawił komputer do stanu idealnego?

Oddaj do serwisu co zdiagnozuje problem i wyeliminuje go. Wymiana płyty to ostateczność, stosowana zwykle przy mechanicznym uszkodzeniu płyty, nie możliwym do naprawy (np. pęknięcie na pół :) )


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#15 piotrek031981

piotrek031981
  • 6 postów
  • SkądGranowo, Poznań, Poland, Poland

Napisano 30 września 2014 - 10:54

Nie wiem czy temat jeszcze aktualny, ale może pomoże innym. Sam mam taki model i taki sam model. Na forum apple wyczytałem, że MBP mid 2010 ma skopaną kartę Nvidia a dokładnie GPU. Ponoć apple naprawia to za free. Tak przynajmniej piszą tutaj [url]https://discussions.apple.com/thread/5512212[/url]




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych