Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Tworzenie muzyki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#26 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 14 października 2013 - 12:33

Dlatego usilowalem koledze to usiwadomic bo nie wiem na czym poparl sa wiedze i czy kiedykolwiek porownywal brzmienie chociazby normalengo virusa z wtyka na power core bo najwidoczniej nie a ktos mu sprzedal jakies dziwne informacje ze PLUGIN to samo co HARD. Cena HARDU nie bierze sie znikad przeciez.

Mam nadzieje, ze wasze wypowiedzi go w tym uswiadcza.

Co do DAW zgodze sie ale podalem konkretny przyklad odnosnie abletona gdzie robilem ten sam mix na Logicu 9 a na Abletonie 8 to juz na samej stopie gdzie ja wrzucilem do implusa a nastepnie przeciaglem poprostu na sciezke audio nie brzmial kick jak w rzeczywistosci wiec DAW cos z nim zrobil bo byl inny jakby po kompresji ale mniejsza z tym. Wiadomo, ze teraz programy przeszly pewien etap updatow itp zabiegow wiec nie watpie ze na kazdym zrobiony ten sam material bez wtyczek na czysto nie zagra tak samo. Ale zauwazylem tez ze po zrobieniu tego samego na Logicu 9 a potem na X to X jakby miala lepsze brzmienie calosci no chyba, ze juz mialem przemeczony sluch :)

Takze, mam nadzieje, ze wszelkie kwestie zostaly juz rozwiane i rozwiazane.

Peace V & Love...


Normalnie jak widze jacy PRO sa na tym forum to az zal dupe sciska.

Polecam poszukac na kvraudio wypowiedzi czlowieka odpowiedzialnego za syntezator Zebra2 (uzywany przez Hans Zimmera), mowil ze w dzisiejszych czasach hardware brzmi lepiej tylko dlatego bo duze firmy maja lepszych programistow i lepiej wychodza na sprzedazy hardware, ale nie k*** wy wiecie lepiej.

A to ze kazdy DAW innaczej brzmi to sie juz w oogle pograzyles i moze juz bardziej sie nie pograzaj? Napisz to co napisales tutaj na kvraudio i daj link do tematu, chetnie sie z ciebie posmieje z reszta userow :))

A to ze Logic 9 brzmi innaczej jak wersja X to juz siedze i rzygam ze smiechu ahahhahaha

- - - Połączono posty - - -

Zainstaluj sobie Abletona i zobacz co sie dzieje z samym kickiem jak go zaladujesz gdzie klwiek czy do impulsa czy normalnie na slad audio, jest inny jakby zostal przez program skompresowany i nie brzmi tak samo wiec nie opowiadaj mi glupot takich bo ile producentow bylo u mnie kazdy to potwierdzil ale Ty najwidoczniej masz problemy ze sluchem.


Moze masz compressor na masterze LOL

Daj posluchac twojej muzyki, blagam! :D

#27 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 października 2013 - 13:28

Różnice w brzmieniu miedzy instrumentami SW a HW i różnice w brzmieniu silników DAW nie mają nic wspólnego z TWORZENIEM muzyki.
Ale sposób artykulacji pomysłu na melodie za pomocą fortepianu może być inny niż posługując sie tanim keyboardem i modułem GM ;)

A niestety, silnik Logica może brzmieć inaczej niż silnik Pro Tools, inaczej niż Live i inaczej niż Cubase.

Proponuje taki test:

weźmy garść próbek nagrań, wrzućmy je na ślady równoległe w paru DAW. Ustawmy wszystkie tłumiki na zero, panoramy na zero, auxy na zero, master na zero , ustawmy na początku każdego "utworu" pik sinus@1khz trwający 1ms i zgrajmy do plików.

Nastepnie zaimportujmy zgrania do jakiegokolwiek DAW, zszynchronizujmy ślady co do sampla według pika sinus@1kHz w parach i odwróćmy fazę jednego zgrania z pary o 180 stopni.
WSZYSTKIE panoramy MUSZĄ być na zero.
Jeżeli efektem takiej manipulacji przy odtworzeniu będzie CISZA poniżej - 40dBFS, to możemy założyć, że DAW odpowiedzialne za zgrania pary porównywanej brzmią tak samo.

Testowałem w ten sposób róznice w brzmieniu Logic 6 i Pro Tools 5 wiele lat temu. Możliwe, że teraz takich różnic już nie ma.

#28 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 14 października 2013 - 13:43

Różnice w brzmieniu miedzy instrumentami SW a HW i różnice w brzmieniu silników DAW nie mają nic wspólnego z TWORZENIEM muzyki.
Ale sposób artykulacji pomysłu na melodie za pomocą fortepianu może być inny niż posługując sie tanim keyboardem i modułem GM ;)

A niestety, silnik Logica może brzmieć inaczej niż silnik Pro Tools, inaczej niż Live i inaczej niż Cubase.

Proponuje taki test:

weźmy garść próbek nagrań, wrzućmy je na ślady równoległe w paru DAW. Ustawmy wszystkie tłumiki na zero, panoramy na zero, auxy na zero, master na zero , ustawmy na początku każdego "utworu" pik sinus@1khz trwający 1ms i zgrajmy do plików.

Nastepnie zaimportujmy zgrania do jakiegokolwiek DAW, zszynchronizujmy ślady co do sampla według pika sinus@1kHz w parach i odwróćmy fazę jednego zgrania z pary o 180 stopni.
WSZYSTKIE panoramy MUSZĄ być na zero.
Jeżeli efektem takiej manipulacji przy odtworzeniu będzie CISZA poniżej - 40dBFS, to możemy założyć, że DAW odpowiedzialne za zgrania pary porównywanej brzmią tak samo.

Testowałem w ten sposób róznice w brzmieniu Logic 6 i Pro Tools 5 wiele lat temu. Możliwe, że teraz takich różnic już nie ma.


Nawet jesli jest jakas minimalna roznica to i tak jest to niemozliwe do uslyszenia w jakiejkolwiek produkcji.

#29 matuszek

matuszek
  • 115 postów

Napisano 14 października 2013 - 14:02

W różnicy hardware vs. Soft ogromny wpływ mają przetworniki DA. Mówię tu o sprzęcie typu Virus, czyli virtualne analogi. Jak ktoś porówna virusa TI z jego odpowiednią wtyką puszczoną np. przez e-mu 0202. To różnica będzie spora. A wirtuali to prawdziwych analogów to nie ma co porównywać. Inna kultura powstawania dźwięku. Można upodobnić ale i tak będzie inaczej. A co do DAW to powinny brzmieć tak samo na wyjściu, choć nie wiadomo co Ci producenci robią po tajniacku :) Nigdy nie robiłem testów ślepych DAW i nie czuję takiej potrzeby. Ale może ktoś chętny spróbuje....

#30 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 14 października 2013 - 19:57

Panownie ta dywagacja do nieczego nie prowadzi kolega Maivo252 najwidoczniej wie wszystko najlepiej pomimo, ze inni ludzie na tym forum zjedli zeby zanim zapewne on jeszcze na swiat przyszedl ale on bedzie wpieral ludzia, ktorzy pracuja na codzien tym, ze na innym forum napisali ze Hans Zimmerman, ze programisci.... No stary opamietaj sie nie chce isc na miecze ale naprawde albo masz juz tak stepiony sluch albo naprawde naczytales sie jakis glupot bo poprostu nie chce sie wkolko tego juz czytac. Zaraz nam powie ze wzmacniacze cyfrowe przebijaja lampowe to ja sie pakuje i usuwam chyba konto z tego forum bo przeciez juz nie moge tego czytac. Skad ty bierzesz ta wiedze, masz wogole jakies doswiadczenie oprocz czytania. Bo wiesz ja kiedys tes czytalem duzo ale w koncu zaczalem kupowac wydawac kupe kasy i testowac a nie tylko czytac. Teoria jedno praktyka 2gie. Ja juz nie mam sily odpadam z tym tematem. A jeszcze jedno mam lepszy pomysl napisz to co napisales do wszystkich najwiekszych studii na swiecie co wpakowali milionami kase w hardweare, ze przeplacili bo to samo maja na pluginach mysle, ze kazdy Cie poprze i przyzna Ci racje. Stary Hans Zimmer nagrywa instrumenty zywe nie bawi sie w zadne durne triliany bo tego nie oddaza jak robi projekt do filmu, Nie wiem czy kiedykolwiek widziales jak sie nagrywa cala orkiestre... Ale wiem pewnie powiesz ze wszystko sie zaraz da zrobic na NI Komplet bo tam instrumenty brzmia jak zywe... Naprawde nie mam juz sily... Milej dalszej konwersacji ale nie chce mi sie juz tego czytac bo mnie mdli ps. skoro jestes artysta takim co wszystkie rozumy pozjadal moze bys sie pochwalil swoimi zapewne mega produkcjami czy jeszcze moze nie doczytales na kvr jak je zrobic? Jeszcze mi powiedz, ze wtyczki z Wavesa w pelni mozna napisac jako digi i wypra wszystkie kompresoy limitery ktore tam sa i zagraja lepiej to juz wogole powinni Ci nagrode Grammy dac za caloksztal.

#31 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 14 października 2013 - 20:09

Koledzy, nie musimy zaraz skakać sobie do gardeł z powodu różnicy poglądów na tematy o tak wąskiej specjalizacji. Jesteśmy z tej samej branży i powinniśmy mieć różne zdania bez ataków ad personam.

#32 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 14 października 2013 - 20:16

Tez jestem tego zdania ale jesli ktos kto ma 23 lata usiluje weprzec innym co 23 lata siedza w temacie, ze jest inaczej to chyba trzeba na niego wylac kubel zimnej wody moze to cos da. Ja naprawde nie chce sie wyklucac tylko tak jak mowie ktos mi daje porownanie cyfrowego wzmacniacza do lampowego bo jest takie samo porownanie i mowi ze cyfrowy zagra tak samo ze uzyska takie same cieplo itp. Jest to nieosiagalne tu nie chodzi o odciecie na knobach ze 1 i 0 jest ze nie bedzie plynnosci chodzi o dzwiek. Synty analogowe jak wiadomo z biegiem lat moga grac inaczej bo ma wplyw na nie temperatura otoczenia wilgotnosc. Chyba kazdy wie jak jest HARD pisany... Dlatego ja musze zaniechac dalszych wypowiedzi kokos bo to nie ma sensu naprawde :) Pozdro chlopaki mam naprawde wazniejsze rzeczy na glowie niz wyciaganie kogos z Matrixa i pokazywanie mu prawdziwego swiata. I'm out...

#33 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 14 października 2013 - 21:19

Tez jestem tego zdania ale jesli ktos kto ma 23 lata usiluje weprzec innym co 23 lata siedza w temacie, ze jest inaczej to chyba trzeba na niego wylac kubel zimnej wody moze to cos da.

Ja naprawde nie chce sie wyklucac tylko tak jak mowie ktos mi daje porownanie cyfrowego wzmacniacza do lampowego bo jest takie samo porownanie i mowi ze cyfrowy zagra tak samo ze uzyska takie same cieplo itp. Jest to nieosiagalne tu nie chodzi o odciecie na knobach ze 1 i 0 jest ze nie bedzie plynnosci chodzi o dzwiek. Synty analogowe jak wiadomo z biegiem lat moga grac inaczej bo ma wplyw na nie temperatura otoczenia wilgotnosc.

Chyba kazdy wie jak jest HARD pisany...

Dlatego ja musze zaniechac dalszych wypowiedzi kokos bo to nie ma sensu naprawde :)

Pozdro chlopaki mam naprawde wazniejsze rzeczy na glowie niz wyciaganie kogos z Matrixa i pokazywanie mu prawdziwego swiata.

I'm out...


Koles, wez zrob probki z roznych DAW'ow , wrzuc na forum i zobaczymy czy naprawde slychac roznice, bo poki co to chyba tylko ty ja widzisz, jak sam uznales mam glosniki z tesco wiec moze inni to ocenia.

- - - Połączono posty - - -

A jeszcze jedno mam lepszy pomysl napisz to co napisales do wszystkich najwiekszych studii na swiecie co wpakowali milionami kase w hardweare, ze przeplacili bo to samo maja na pluginach mysle, ze kazdy Cie poprze i przyzna Ci racje.

Stary Hans Zimmer nagrywa instrumenty zywe nie bawi sie w zadne durne triliany bo tego nie oddaza jak robi projekt do filmu, Nie wiem czy kiedykolwiek widziales jak sie nagrywa cala orkiestre... Ale wiem pewnie powiesz ze wszystko sie zaraz da zrobic na NI Komplet bo tam instrumenty brzmia jak zywe...


Studia te byly wyposazane czesto nawet ponad 20 lat temu, gdy VSTi brzmialy tragicznie.

Hans Zimmer mixuje orkiestre z syntezatorami, w Zebrze2 HZ masz nawet presety uzyte w Batmanie.

PRosze cie nie pograzaj sie.

#34 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 14 października 2013 - 21:32

@ kokos Jak zapewne pamiętasz jeszcze Digidesign opublikował dokument w którym "ichni" specjaliści wypowiadali sie na temat różnic ( a raczej ich braku) w sumowaniu różnych DAW. Może są jakieś różnice ale to na poziomie "fluktuacji" naszej percepcji. Różnice w brzmieniu np. L. i PT często wynikały z różnicy w ustawieniach panoramy. Poza tym: nikogo nie interesuje co na czym jest robione ale jak to brzmi. Największym absurdem jest twierdzenie, że na jednym daw/ instrumentach nie da się zrobić dobrej muzyki a na innym zestawie sie da. Albo, że na jednym zestawie da sie zrobić DOBRZE BRZMIĄCĄ muzę a na drugim nie.

#35 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 14 października 2013 - 21:50

@ kokos
Jak zapewne pamiętasz jeszcze Digidesign opublikował dokument w którym "ichni" specjaliści wypowiadali sie na temat różnic ( a raczej ich braku) w sumowaniu różnych DAW. Może są jakieś różnice ale to na poziomie "fluktuacji" naszej percepcji. Różnice w brzmieniu np. L. i PT często wynikały z różnicy w ustawieniach panoramy.

Poza tym: nikogo nie interesuje co na czym jest robione ale jak to brzmi. Największym absurdem jest twierdzenie, że na jednym daw/ instrumentach nie da się zrobić dobrej muzyki a na innym zestawie sie da. Albo, że na jednym zestawie da sie zrobić DOBRZE BRZMIĄCĄ muzę a na drugim nie.


Nie znasz sie, sancruz3 slyszy roznice na sluchawkach za 50zl ;))

#36 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 14 października 2013 - 21:54

na prawdę nie ma o co kopii kruszyć:

Muzyka w dzień dobry tvn - Sadistic.pl

#37 krzys.pe

krzys.pe
  • 72 postów

Napisano 15 października 2013 - 01:39

Maivo252 - trochę kultury, nie dużo - tylko trochę

#38 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 16 października 2013 - 10:26

To ja! Ja muszę iść do laryngologa ;) Mam Virusa Ti Snowa, Virusa Powercore (wersja multi dsp, z odblokowaną pełną polifonią) , przez lata miałem też Virusa C. Jeśli chodzi o kicki czy linie basu, dla mnie najlepiej brzmi Powercore. :P A do basów używam DSI Mopho, tego żaden soft nie pobije ;)

#39 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 17 października 2013 - 15:21

Ruczaj, ale to nie chodzi co jest lepsze a co gorsze, bo to są trudne kryteria do jednoznacznej oceny. Chodzi (moim zdaniem) o to jak potrafisz wykorzystać "zabawki". Ja akurat wolę zewnętrzne rzeczy - nawet pomijając kwestię jakości brzmienia - po prostu lepiej mi się na tym gra, tworzy barwy. Następuje jakaś interakcja z instrumentem. Wolę to niż kontrolowanie za pomocą myszki, czy zewn. klawiatury z nawet 10000 programowalnych kontrolerów. Oczywiście od softu/ techniki cyfrowej nie ma ucieczki. Warto też pamietać, że ilość basu w basie, stopy w stopie ani tez dostęp do najlepszych technologii ever nie zwiększy ilości muzyki w muzyce.

#40 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 20 października 2013 - 11:35

Nie znasz sie, sancruz3 slyszy roznice na sluchawkach za 50zl ;))


Chlopcze, przyjaciel moj robil stachurskiemu plyte na glosnikach creative 2.1 za 300zl i bylem przy jej produkcji wiec na sluchawkach za 50zl tez zrobisz jak sie nauczysz jak one graja i czego nie maja a co maja. Chlopak przebil masteringi ze studiow za kupe kase co sa w warszawie i to wielu innych producentow potwierdzilo.

A ja tutaj nie bede wstawial probek bo po co. Sciagcie sobie Abletona 8 wrzuccie kicka na impulsa albo na slad audio, otworzcie sobie inny daw i zrobcie to samo i jesli tego nie slyszycie to nie wiem jak chcecie cokolwiek robic jak to slychac z kilometra, ze kick gra inaczej niz probka sampla..

#41 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 20 października 2013 - 14:00

Samo odsłuchanie kicka może niewiele "pokazać", ale różnice wyjdą w renderze. Dlatego kupiłem Studio One Artist, tylko do wykańczania - dla mnie rendery z tego DAWa brzmią lepiej niż z Ableta. Nawet tak dla siebie robiłem test, pojedyncze ścieżki audio renderowałem w Abletonie do wavów, a potem ostateczny master z tych ścieżek renderowałem i w Abletonie, i w Studio One (na sucho, bez żadnych efektów; wav 24bit): było słychać różnicę.

#42 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 21 października 2013 - 23:14

@ kokos
dokument w którym "ichni" specjaliści wypowiadali sie na temat różnic ( a raczej ich braku) w sumowaniu różnych DAW. Może są jakieś różnice ale to na poziomie "fluktuacji" naszej percepcji. Różnice w brzmieniu np. L. i PT często wynikały z różnicy w ustawieniach panoramy.



i tyle w temacie :P

#43 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 22 października 2013 - 00:17

Chlopcze, przyjaciel moj robil stachurskiemu plyte na glosnikach creative 2.1 za 300zl i bylem przy jej produkcji wiec na sluchawkach za 50zl tez zrobisz jak sie nauczysz jak one graja i czego nie maja a co maja. Chlopak przebil masteringi ze studiow za kupe kase co sa w warszawie i to wielu innych producentow potwierdzilo.

A ja tutaj nie bede wstawial probek bo po co. Sciagcie sobie Abletona 8 wrzuccie kicka na impulsa albo na slad audio, otworzcie sobie inny daw i zrobcie to samo i jesli tego nie slyszycie to nie wiem jak chcecie cokolwiek robic jak to slychac z kilometra, ze kick gra inaczej niz probka sampla..


Wczesniej mowiles ze po cos te miliony wydaja na studia,a teraz ze twoj znajomy robi master/mix na glosnikac za 300zl, zdecyduj sie....

#44 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 22 października 2013 - 01:33

ogromny OT sie zrobił. Więc aby powrócic do tematu: ja uwazam, że wybór odpowiedniego oprogramowania dla początkującego powinien opierać się na: 1. Osobistych preferencjach i na czym nam sie lepiej pracuje. W większości przypadków mozna ściągnąć demo, pojechać do znajomego, studia, etc. 2. W przypadku wyboru wersji "light" możliwości "upgradeu" programu, tzn: np. steinberg ma kilka wersji Cubase, ma też Nuendo. Więc jak ogarniemy wer. podstawową możemy przeskoczyć oczko wyżej. 3. Dobrze, aby oprogramowanie było standardem w branży, ponieważ: a) dostępność tutoriali i bazy wiedzy ( również tej koleżeńskiej) , B) możlwość kolaboracji, współdziałania muzyków, współpracy ze studiami, itp. 4. z powyższego wynika, że powinien obsługiwać omf, aaf, obrazek (teraz wszystko ma 'forme wizualną', muzycy własnym sumptem realizuja teledyski, więc fajnie móc udźwiękowić obrazek) . 5. warto zwrócic uwagę "co jest w pakiecie" oraz na czym produkowano muzę, która nam się najbardziej podoba, no i ile to kosztuje. 6. Oczywiście wszystko powyższe tylko przy założeniu, że imperatyw zajmowania się muzyka nie jest czysto weekendowym grymasem. Jeśli jest, to w zasadzie nie ma znaczenia na czym i co robimy, ważne aby sprawiało frajdę.

#45 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 października 2013 - 01:43

@Maivo Niestety, to nie koniec tematu.
Włąśnie robiłem początek sfx i zrzuciłem ślady renderowane w Logic9 do osobnych sesji w Logic9 i ProToolsHD9. Następnie renderowałem te ślady jeszcze raz w każdym DAW ustawiając wszystkie parametry na 0 (domyślne). Rendery wykonałem z Ditherem POW-r1 w Logic9 i Digidesign 24bit dither w PT HD9. Następnie zrobiłem kolejną sesję w PT HD9 gdzie zaimportowane rendery, dopasowałem poziomy i odwróciłem fazę wtyczką TimeAdjusterShort.
Sprawdźcie sami, są rendery obu DAW i ślady żródłowe:
http://pmp.serveftp....haring/B04LS9xK

#46 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 22 października 2013 - 02:00

@Maivo Niestety, to nie koniec tematu.
Włąśnie robiłem początek sfx i zrzuciłem ślady renderowane w Logic9 do osobnych sesji w Logic9 i ProToolsHD9. Następnie renderowałem te ślady jeszcze raz w każdym DAW ustawiając wszystkie parametry na 0 (domyślne). Rendery wykonałem z Ditherem POW-r1 w Logic9 i Digidesign 24bit dither w PT HD9. Następnie zrobiłem kolejną sesję w PT HD9 gdzie zaimportowane rendery, dopasowałem poziomy i odwróciłem fazę wtyczką TimeAdjusterShort.
Efekt jest daleki od ciszy. Zresztą sprawdźcie sami, są rendery obu DAW i ślady żródłowe:
http://pmp.serveftp....haring/B04LS9xK


Mysle ze najlepiej takie kombinowanie obgadac na gearslutz lub kvr, gdzie siedza m.in developerzy z duzo wieksza wiedza od naszej.

Tak czy siak, jesli roznica bylaby slyszalna, to np. producenci wysylajac tracki do masteringu pytali by jakiego DAW'a dany inzynier dzwieku uzywa, nikt o takie rzeczy nie pyta bo nawet jesli roznica jest to jest ona nie slyszalna, a tymbardziej na sluchawkach za 10 euro, dlaczego np. ludzie ktorzy tworza muzyke do blockbusterow uzywaja roznego softu? skoro jeden DAW brzmi lepiej/gorzej od innego?

Jesli roznica by byla slyszalna to kazdy PRO jechalby na tym samym sofcie, logiczne.

#47 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 22 października 2013 - 02:26

OK, powtórzyłem test weryfikując wszystko jeszcze raz, w poprzedni test wdał się błąd. Po ponownych próbach okazało się jednak, że rendery w przeciwfazie dają ciszę. Różnice w renderach Logic9 i PTHD9 nie istnieją. Pliki nadal dostępne do odsłuchu. Teza Maivo jest zatem słuszna.

#48 horyzont

horyzont
  • 1 345 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 października 2013 - 13:31

W kwesti renderingu Abletona wtrące swoje 3 grosze faktycznie render z Abletona jest gorszy niż z innych DAW (zamulone, rozmyte doły) ale wystarczy zrobić coś takiego - Dodajesz jeden kanał audio (powiedzmy Final Mix) i przekierowywujesz wszystkie kanały (łącznie z sendami) na final mix. Jak już jest aranż zrobiony - mrozisz wszystkie inne tracki - ustawiasz record na kanale "Final Mix" i wciskasz play. W ten oto sposób otrzymujemy Wav o wiele lepszej jakości zapisany w katalogu projektu/Samples.

#49 horyzont

horyzont
  • 1 345 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 października 2013 - 15:01

Jeszcze jedna kwestia a propo hardware vs software. Software nie zagra jak hardware z prostego powodu.

Mam kartę Motu oraz kilka Nordów, Waldorfa, OP-1....
Przetworniki karty Motu są po prostu inne niż przetworniki w/w a jak wiadomo - każdy przetwornik brzmi inaczej. Dla jednych jest to plus a dla innych minus. Zaznaczam, że nie używam opcji Renderingu w swoich kawałkach a nagrywam cały numer na żywo (po uprzedniej automatyzacji sysexów) i zapisuje jako Wav - tzn że wszystkie ślady są zgrywane/zapisywane oddzielnie i jako suma. Ableton obecnie jest u mnie DAW'em do Midi - mixerem wykręcam brzmienie - nagrywam Logic/Motu. Jak używałem jeszcze wtyczek kiedy był jeden Nord u mnie - to Sylenth1 puszczony z Motu z presetami od NordLead 2X brzmiał w mniejszej panoramie niż te same presety odegrane na Nordzie - analizator panoramy w Ozone 5 pokazywał zupełnie inne zakresy w obu przypadkach. Kiedy podłączyłem kartę M-Audio FW410 - panorama znów była inna (węższa niż w Motu). Nie wiem czy ktoś robił takie testy - mówię co widziałem u siebie i co słyszałem - ale faktem jest to, że dla zwykłego słuchacza na słuchawkach od iPoda - różnicy nie będzie.

Tak samo jak kupiłem ostatnio Novation Drumstation z 96' - podobno najbardziej udany klon 909/808 - i niby brzmi jak 909 ale brak "akcentu" robi z niego zupełnie inny automat i nie wyciskam z niego takiej stopy jak z Rolanda TR909

- - - Połączono posty - - -

Polecam świetny test iPodów - chyba tutaj na stronie był z rok temu (albo w iMagazine) - gdzie każdy iPod z kolekcji brzmiał inaczej przez przetworniki z których był zrobiony - ale inność w tym przypadku to była inna dynamika - jedne grały ciszej - inne głośniej. W cyfrze jak dojdziesz do 0db to jest to 0db i dalej idzie przester - w analogowym hardware możesz polecieć wyżej.

Druga sprawa to mastering na vinyl i mastering na cd - mastering na CD dochodzi do 0db - na Vinylu nie ma tego ograniczenia.

#50 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 22 października 2013 - 15:17

@ horyzont Nie chodzi o to, że masz na cyfrze 0 dB. Bo akurat "glośniej -ciszej" jest slabym wyznacznikiem jakości brzmienia, ale o fakt, że na urządzeniach analogowych (albo nawet cyfrowych gdzie znaczną rolę pełni analogowa część toru) masz: a) liniowe przetwarzanie sygnału (vs próbkowanie), B) nieskończenie wiele poziomow dynamicznych c) zniekształcenia harmoniczne i "nasycenie" układów elektronicznych.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych