Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Tworzenie muzyki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
67 odpowiedzi w tym temacie

#1 helm

helm
  • 2 postów

Napisano 05 września 2013 - 13:16

Hey. Chciałbym zacząć w końcu robić na moim macbooku jakąś muzykę, bity, sample itp. Kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać. Nie wiem jaki program wybrać płatny, nie płatny. Możecie coś doradzić?

#2 GreaTskY

GreaTskY
  • 3 293 postów
  • Skądtowni?

Napisano 05 września 2013 - 14:09

Z niepłatnych to raczej nic nie znajdziesz. Z płatnych: Logic Pro, Ableton, FL Studio.

#3 idepex

idepex
  • 4 postów

Napisano 06 września 2013 - 22:36

Z tego co wiem to większość popularnych systemów DAW ma wersję na OS X. Jak chcesz być mega profesjonalny no to trzeba się zaopatrzyć w Pro Tools :D

#4 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 06 września 2013 - 23:23

Ja marzyłem o jakimkolwiek syntezatorze... w końcówce lat osiemdziesiątych.. :) Ty masz GarageBand

#5 3_Ohm_Back

3_Ohm_Back
  • 379 postów
  • SkądPoznań

Napisano 09 września 2013 - 08:23

Ten sport nie należy do tanich ale daje ogromną satysfakcję jak już coś się zrobi jak należy. Ja osobiście polecam odchudzoną wersję Ableton Live na początek z tym, że lepiej zobaczyć sobie wszystkie z wyżej wymienionych i ocenić, która najbardziej przypadnie do gustu.

#6 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 09 września 2013 - 10:11

Z tego co wiem to większość popularnych systemów DAW ma wersję na OS X. Jak chcesz być mega profesjonalny no to trzeba się zaopatrzyć w Pro Tools :D


Sory ale nie moge patrzec na takie wpisy... Moment chwila to znaczy jak kupie sobie najlepsze korki na murawe w jakich gra Ronaldo bede profesjonalista nie majac o tym zielonego pojecia, albo jak kupicie sobie auto rajdowe nie jezdzac nim nigdy wczesniej to tez bede profesjonalista...

Ehhhh zal.pl

Program sie dobiera pod Siebie to co nam w nim odpowieada badz nie, warto zainstalowac kilka i przetestowac, jak interfejs jego wyglada czy lezy nam poprostu do dalszej pracy. Potem jak juz to uczynimy zaczynamy dobierac wtyki pod dany program bo jak wiadomo sa AU- Logic, RATS - Protools, VST - sporot programow obsluguje Ableton, Cubase itd...

Zacznij od tego potem pytaj dalej a najlepiej uncle google i szukamy a uzymy sie na youtube bo pelno tam jest instrukcji do programow

- - - Połączono posty - - -

Ten sport nie należy do tanich ale daje ogromną satysfakcję jak już coś się zrobi jak należy. Ja osobiście polecam odchudzoną wersję Ableton Live na początek z tym, że lepiej zobaczyć sobie wszystkie z wyżej wymienionych i ocenić, która najbardziej przypadnie do gustu.


Dlaczego tak uwazasz? Nie trzeba miec dzisiaj nie wiadomo czego zeby zrobic naprawde dobry walek, przyklad Avicii, klepie na MBP R z windowsem na FL tak samo jak Afrojack, podstawowe wtyki to Truepaino, NI Komoplet 8, Sylenth, ANA i wiele innych do tego Wavesy i inne wtyki. Jak ktos nie che kupowac to nie kupi sciagnie pirata i zobaczy czym sie to jest albo sie spodoba albo nie...

Mozna chciec robic ale wiadomo trzeba miec sluch i poczucie rytmu to tak jak nie kazdy moze byc kierowca rajdowym

- - - Połączono posty - - -

Ten sport nie należy do tanich ale daje ogromną satysfakcję jak już coś się zrobi jak należy. Ja osobiście polecam odchudzoną wersję Ableton Live na początek z tym, że lepiej zobaczyć sobie wszystkie z wyżej wymienionych i ocenić, która najbardziej przypadnie do gustu.


Dlaczego tak uwazasz? Nie trzeba miec dzisiaj nie wiadomo czego zeby zrobic naprawde dobry walek, przyklad Avicii, klepie na MBP R z windowsem na FL tak samo jak Afrojack, podstawowe wtyki to Truepaino, NI Komoplet 8, Sylenth, ANA i wiele innych do tego Wavesy i inne wtyki. Jak ktos nie che kupowac to nie kupi sciagnie pirata i zobaczy czym sie to jest albo sie spodoba albo nie...

Mozna chciec robic ale wiadomo trzeba miec sluch i poczucie rytmu to tak jak nie kazdy moze byc kierowca rajdowym

#7 Ruczaj

Ruczaj
  • 3 528 postów
  • SkądPoznan

Napisano 23 września 2013 - 21:42

Za darmo nic tu specjalnie nie zdziałasz. Możesz spróbować darmowego DAWa Presonus Studio One, ale spokojna głowa, już tam pomyśleli, żebyś za darmochę za dużo nie zrobił ;)
PreSonus | Studio One - Start Free, Go Pro

Popróbuj sobie, praktycznie każdy dobry program ma wersję demo. Jeśli nie wiesz za bardzo, w jaką stronę chcesz pójśc ( sampler, bitmaszyna, syntezatory -a może groovebox w stylu MPC do naparzania hiphopu z ręki ?) to polecam demo Reasona. Dziwny program, pakiet kilku instrumentów, efektów, połączony z DAWem, ale bardzo go lubię. W jednym programie masz kilka różnych dróg, pomysłów na muzę.

Propellerhead - Reason - Instruments

Demo działa tak, że nie ma ograniczenia czasowego, możesz nawet zapisywać pliki - tylko ich nie otworzysz, dopóki nie kupisz pełnej wersji ;)

#8 Harry Brown

Harry Brown
  • 373 postów
  • SkądKrakau

Napisano 24 września 2013 - 10:02

to ja ze swej strony polecę jeszcze trakera. Renoise wciąż się rozwija. a wersja demo ma tylko taki minus, że nie zrzuca wave'ów…

Home | Renoise

#9 Zbig.AppleUser

Zbig.AppleUser
  • 1 327 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 września 2013 - 15:07

Z tego co wiem to większość popularnych systemów DAW ma wersję na OS X. Jak chcesz być mega profesjonalny no to trzeba się zaopatrzyć w Pro Tools :D


Chcesz chłopaka zniechęcić??

- - - Połączono posty - - -

W systemie masz GarageBand. Na początek aż za dobry. Jak złapiesz bakcyla, kupisz siostrzanego Logica. Nie ma nic lepszego do produkcji, moim zdaniem.

#10 idepex

idepex
  • 4 postów

Napisano 07 października 2013 - 12:30

Sory ale nie moge patrzec na takie wpisy... Moment chwila to znaczy jak kupie sobie najlepsze korki na murawe w jakich gra Ronaldo bede profesjonalista nie majac o tym zielonego pojecia, albo jak kupicie sobie auto rajdowe nie jezdzac nim nigdy wczesniej to tez bede profesjonalista...

Czyżbym napisał nieprawdę? Oczywiście, że dobiera się programy pod siebie, a o Pro Tools napisałem po to żeby początkujący po prostu wiedział co jest standardem dla zwykłych zapaleńców, a co jest standardem w świecie pro. Ot i tyle, a tu zaraz taka krytyka ze strony wielkich juzerów forum.

- - - Połączono posty - - -

Chcesz chłopaka zniechęcić??


Oczywiście, że nie!

#11 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 08 października 2013 - 00:49

Pro moze jechac nawet na fl studio wiec post bez sensu , tak samo jako pro uzywaja cubase etc

#12 silvis

silvis
  • 4 postów

Napisano 10 października 2013 - 14:06

Owszem, ale widziałeś kiedyś studio muzyczne produkujące nagrania znanych zespołów, w którym nagrywa się na Cubase? Więc post nie jest bez sensu. Pro Tools jest standardem w studiach dźwiękowych na całym świecie. Inną kwestią jest to, co uznajemy za pro. Dla mnie pro to jest prawdziwe pro, nieosiągalne dla gości od homerecordingu, z interfejsem za 2000zł i Cubasem na pokładzie. Co nie znaczy, że ktoś sporadycznie nie wykręci na tym brzmień zbliżonych do produkcji pro, ale i to głównie w muzyce elektronicznej, bo nie wyobrażam sobie nagrywania bębnów, czy wokali na poziomie pro, za pomocą takich gratów.

#13 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 10 października 2013 - 19:08

Owszem, ale widziałeś kiedyś studio muzyczne produkujące nagrania znanych zespołów, w którym nagrywa się na Cubase? Więc post nie jest bez sensu. Pro Tools jest standardem w studiach dźwiękowych na całym świecie. Inną kwestią jest to, co uznajemy za pro. Dla mnie pro to jest prawdziwe pro, nieosiągalne dla gości od homerecordingu, z interfejsem za 2000zł i Cubasem na pokładzie. Co nie znaczy, że ktoś sporadycznie nie wykręci na tym brzmień zbliżonych do produkcji pro, ale i to głównie w muzyce elektronicznej, bo nie wyobrażam sobie nagrywania bębnów, czy wokali na poziomie pro, za pomocą takich gratów.


Ok zgodze sie ale DAW to tylko sterownik mozna tak powiedziec bo tak naprawde cala jakosc zalezy od przetwornikow jakie sa uzywane w sprzecie hardwerowym i jest to oczywiste. Co prawda dziek pomiedzy DAW jest naprade inny polecam zrobic prosty test i sklecic szybko jakis beat na kazdym z daw ten sam na zerowych ustaieniach i wszystko zagra inaczej. Ableton jest ok ale glownie do live bo jest prosty i szybki pod tym wzgledem, FL jest juz mega szybki i dla mnie nie intuicyjny przez paterny co mnie odrzuca od niego przez to ale za to nie ma najszybszego przesluchiwania loopow i waveow niz na FL, Logic jest ok trzeba nadmienic ze i tutaj produkcja zagra inaczej pomiedzy Logic 9 a nowym X, Cubase I Nuendo jesli sa ok. Nie no wszystko ma swoje plusy i minusy jest pelno DAW warto zobaczyc kazdego czym sie go je i czy rozklad interfejsu nam pasuje jak tak zrobilem i wybralem logica ale uzywalm Cubase jak i Protoolsa i Abletona po FL takze wiekszosc DAW na rynku.

Jesli chcemy pro to nie dyskutujmy na temat daw bo to sie mija z celem. Chececie pto to tylko stoly od protoolsa w cenie nowego bmw 7 w pelnej opcji.

Ustalmy, ze rozmawiamy tutaj o home recordingu i nikt nie bedzie nagrywal plyty dla audiofila :)

W dzisiejszej dobie technologi i digitaliacji hardweru na laptopie mozna robic 99% jakie sie slyszy w radiach bo wszystko to jest robione na noralnych DAW + mnogosci pluginow. Takze nie mowmy o sprzecie pro... bo Macbook Pro nie jest sam w sobie pro przez nazwe PRO i wiemy o tym dobrze.

Do nagrywania bebnow, gitar i innych instrumentow wykorzystuje sie jedne z najlepszych studiow na swiecie gdzie potem wszystkie te dziweki macie w formacie cyfrowym takim jak np Spectrasoni Omnispgare czy Trilian ktory swoje wazy ale brzmienia i jakosc ma naprawde bardzo dobre. I nikt tutaj nie mysli jakiego DAW uzywac uzywaja wszystko NAJ NAJ.

Polecam zejsc na ziemie i rozwayc co potrzeba do home audio recording. Daw to jedno interfejs i monitory to 2gie ale to wszystko nie ma sensu w 4 scianach z poglosem i rezonansem jak diabli dlatego tutaj sie znowu klania wytlumienie i tak dalej jedno ciagnie 2gie i dalej nie bedziemy pro :)

Peace V

#14 matuszek

matuszek
  • 115 postów

Napisano 10 października 2013 - 22:08

Owszem, ale widziałeś kiedyś studio muzyczne produkujące nagrania znanych zespołów, w którym nagrywa się na Cubase? Więc post nie jest bez sensu. Pro Tools jest standardem w studiach dźwiękowych na całym świecie. Inną kwestią jest to, co uznajemy za pro. Dla mnie pro to jest prawdziwe pro, nieosiągalne dla gości od homerecordingu, z interfejsem za 2000zł i Cubasem na pokładzie. Co nie znaczy, że ktoś sporadycznie nie wykręci na tym brzmień zbliżonych do produkcji pro, ale i to głównie w muzyce elektronicznej, bo nie wyobrażam sobie nagrywania bębnów, czy wokali na poziomie pro, za pomocą takich gratów.


Co prawda nie Cubase ale Nuendo, czyli postprodukcyjny Cubase:
Marcin Bors -Fonoplastykon, mimo, że jedzie na Macu z powodzeniem śmiga na Nuendo;
Hanz Zimmer, i wszystko jasne.
I takich producentów, kompozytorów, mikserów jest sporo, którzy jadą na Cubase czy Nuendo. I tak jak powiedział przedmówca to tylko DAW, czyli narzędzie. A tak na marginesie, Pro Tools najlepiej się nadaje do miksowania niż do produkcji muzy, choćby przez to, że kupuje się golasa bez VST i VSTi. Choć i są tacy, co produkują i komponują z pomocą Pro Toolsa i masą zewnętrznych programów. Także, moim zdaniem, wybór daw jest sprawą względną i dość trudną w naszych czasach, gdzie wybór jest coraz większy. Ja bawiąc się Samplitude, chwilę Sonarem, Fl Studio, Reasonem, wybrałem Cubase, bo mi najbardziej odpowiadał głównie pod względem edycji midi, do tego nuty(podstawowe funkcje ale zawsze) ale też i audio. Myślałem też o Logic, ale przede wszystkim nie mam maca i zresztą ostatnio u znajomego widziałem ten program w akcji i gość się z wieloma akcjami motał, w Cubase zrobiłbym wiele rzeczy szybciej(głównie edycja plików audio-wokale). Może słabo znał program, albo sam nie wiem jest po prostu spokojny w swych czynach :) Muszę jednak przyznać, że Logic urzekł mnie pokładowymi efektami. Bardzo plastyczne i naturalne(oczywiście jak na pokładowe). I tak na razie zostaje przy Cubase bo mi pasuje i już go znam:D No i na ipada jest fajny Cubasis, zawsze pod ręką ;)

#15 idepex

idepex
  • 4 postów

Napisano 10 października 2013 - 22:17

No i dziękuję, że sobie to wytłumaczyliśmy, bo nie było moim zamiarem straszyć kogoś zakupem Pro Toolsa. Jak wspomniano wyżej kluczowa jest kwestia słowa pro, bo dzisiaj to słowo jest tak zdeprecjonowane i nadużywane, że powinno być usunięte ze słownika. Dlatego ja z lekkim uśmiechem napisałem, że "jak chcesz być mega profesjonalny" (od razu dodałem słowo "mega", bo dzisiaj każdy kto ma interfejs za 1500zł uważa się za pro). Ot i tyle, taka luźna ciekawostka dla początkującego, żeby wiedział co w tej branży jest polonezem na gaz, a co mercedesem. Jeśli ktoś nie wyczuł lekkiego przekąsu to sorki za zamęt. Peace!

#16 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 11 października 2013 - 06:54

Nie no nie ma co porownywac do edycji Audio Logica do Cubase bo Cubase zjada logicza :) i to bez 2 zdan

#17 matuszek

matuszek
  • 115 postów

Napisano 11 października 2013 - 07:20

No Ja byłem lekko w szoku jak zobaczyłem jak niektóre rzeczy robi sie w Logic. Myślę, że z midi jest podobnie. A może ktoś powiedzieć, kto ma Logica, dlaczego właśnie ten program wybrał? Cena, pakiet brzmień, posiadania Maca? No i ps.: Słowo "Pro" ma większe znaczenie w człowieku niż w sprzęcie. to taka mała dygresja ;)

#18 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 11 października 2013 - 08:08

No Ja byłem lekko w szoku jak zobaczyłem jak niektóre rzeczy robi sie w Logic. Myślę, że z midi jest podobnie. A może ktoś powiedzieć, kto ma Logica, dlaczego właśnie ten program wybrał? Cena, pakiet brzmień, posiadania Maca?
No i ps.: Słowo "Pro" ma większe znaczenie w człowieku niż w sprzęcie. to taka mała dygresja ;)


Poprostu kupilem maca i zainstalowalem zeby zobaczyc, znajomy mial i na nim tez mialem szkolenia wiec tak juz sobie zostalo. Wczesniej na Windowsie FL, Cubase i inne wynalazki na maku tez kabinowalem ze wszystkim ale jakos logic przypadl najbardziej.

To tak samo jak sie kupuje nowe auto zawsze cos przewazy na korzysc tego jednego tak samo jest i tutaj :D

#19 horyzont

horyzont
  • 1 345 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 października 2013 - 12:06

Ja z kolei mam inne doświadczenia Cubase używałem na PC lata świetlne temu, potem FL....potem długi okres Ableton, a teraz Logic/Motu Digital Performer/Pro Tools Odpaliłem ostatnio Cubase - i się miło zaskoczyłem najnowszą wersją - nawet początkujący się w nim ogarnie. Natomiast co do Pro Toolsa - używam 9.0.6 jako że takiego kupiłem z kartą muzyczną - nie wiem jak 11stka bo nie widziałem na żywo ale 9tka to jakaś tragedia - interface i poziom poukrywania funkcji jak z lat 80tych. Odnośnie polecania DAW przez tuzów a'la Hans Zimmer - naczelny EiS trzaska na Reaperze - czy wydaje świetne przeboje? Nie Z drugiej strony Avinci swoje g**** robi na Fruity Loopsie - zarabia miliony na kawałkach..... Nie ma na to reguły.

#20 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 13 października 2013 - 16:48

Owszem, ale widziałeś kiedyś studio muzyczne produkujące nagrania znanych zespołów, w którym nagrywa się na Cubase? Więc post nie jest bez sensu. Pro Tools jest standardem w studiach dźwiękowych na całym świecie. Inną kwestią jest to, co uznajemy za pro. Dla mnie pro to jest prawdziwe pro, nieosiągalne dla gości od homerecordingu, z interfejsem za 2000zł i Cubasem na pokładzie. Co nie znaczy, że ktoś sporadycznie nie wykręci na tym brzmień zbliżonych do produkcji pro, ale i to głównie w muzyce elektronicznej, bo nie wyobrażam sobie nagrywania bębnów, czy wokali na poziomie pro, za pomocą takich gratów.


A Hans Zimmer czego uzywa?

nie znasz sie to sie nie wypowiadaj

- - - Połączono posty - - -

Bierz Logica, dobra cena, fajne pluginy, duzo materialow w sieci etc.

#21 Maivo252

Maivo252
  • 107 postów

Napisano 14 października 2013 - 03:24

Ok zgodze sie ale DAW to tylko sterownik mozna tak powiedziec bo tak naprawde cala jakosc zalezy od przetwornikow jakie sa uzywane w sprzecie hardwerowym i jest to oczywiste. Co prawda dziek pomiedzy DAW jest naprade inny polecam zrobic prosty test i sklecic szybko jakis beat na kazdym z daw ten sam na zerowych ustaieniach i wszystko zagra inaczej. Ableton jest ok ale glownie do live bo jest prosty i szybki pod tym wzgledem, FL jest juz mega szybki i dla mnie nie intuicyjny przez paterny co mnie odrzuca od niego przez to ale za to nie ma najszybszego przesluchiwania loopow i waveow niz na FL, Logic jest ok trzeba nadmienic ze i tutaj produkcja zagra inaczej pomiedzy Logic 9 a nowym X, Cubase I Nuendo jesli sa ok. Nie no wszystko ma swoje plusy i minusy jest pelno DAW warto zobaczyc kazdego czym sie go je i czy rozklad interfejsu nam pasuje jak tak zrobilem i wybralem logica ale uzywalm Cubase jak i Protoolsa i Abletona po FL takze wiekszosc DAW na rynku.

Jesli chcemy pro to nie dyskutujmy na temat daw bo to sie mija z celem. Chececie pto to tylko stoly od protoolsa w cenie nowego bmw 7 w pelnej opcji.

Ustalmy, ze rozmawiamy tutaj o home recordingu i nikt nie bedzie nagrywal plyty dla audiofila :)

W dzisiejszej dobie technologi i digitaliacji hardweru na laptopie mozna robic 99% jakie sie slyszy w radiach bo wszystko to jest robione na noralnych DAW + mnogosci pluginow. Takze nie mowmy o sprzecie pro... bo Macbook Pro nie jest sam w sobie pro przez nazwe PRO i wiemy o tym dobrze.

Do nagrywania bebnow, gitar i innych instrumentow wykorzystuje sie jedne z najlepszych studiow na swiecie gdzie potem wszystkie te dziweki macie w formacie cyfrowym takim jak np Spectrasoni Omnispgare czy Trilian ktory swoje wazy ale brzmienia i jakosc ma naprawde bardzo dobre. I nikt tutaj nie mysli jakiego DAW uzywac uzywaja wszystko NAJ NAJ.

Polecam zejsc na ziemie i rozwayc co potrzeba do home audio recording. Daw to jedno interfejs i monitory to 2gie ale to wszystko nie ma sensu w 4 scianach z poglosem i rezonansem jak diabli dlatego tutaj sie znowu klania wytlumienie i tak dalej jedno ciagnie 2gie i dalej nie bedziemy pro :)

Peace V


Szkoda ze tego posta wczesniej nie przeczytalem , tobie kolego polecam zejsc na ziemie bo nie masz pojecia w jakim wielki jestes bledzie i tylko innych w ten blad wprowadzasz.

"Output" z kazdego DAW'a brzmi tak samo, czy zrobisz na Logicu czy FL'u , brzmiec bedzie to tak samo.

Co do hardware to kolejna glupota bo to juz nie te czasy ze elektronika odpowiadala za barwe dzwieku , dodawala te "cos" do dzwieku, hardware dobrze brzmi bo ma dobry soft, duze firmy, wiec maja dobrych programistow i lepiej wychodza na produkcji syntezatorow etc. hardwerowych, dla przykladu Virus Ti firmy Access, moglby brzmiec tak samo bedac pluginem dla DAW'a , myslisz ze brzmi dobrze bo jest hardwarem?

Dam ci rade, nie proboj wszytkich daw'ow, tylko zostan przy jednym i sie naucz postaw a nie pieprz farmazony na forum.

Dziekuje dowidzenia

#22 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 14 października 2013 - 06:47

Szkoda ze tego posta wczesniej nie przeczytalem , tobie kolego polecam zejsc na ziemie bo nie masz pojecia w jakim wielki jestes bledzie i tylko innych w ten blad wprowadzasz.

"Output" z kazdego DAW'a brzmi tak samo, czy zrobisz na Logicu czy FL'u , brzmiec bedzie to tak samo.

Co do hardware to kolejna glupota bo to juz nie te czasy ze elektronika odpowiadala za barwe dzwieku , dodawala te "cos" do dzwieku, hardware dobrze brzmi bo ma dobry soft, duze firmy, wiec maja dobrych programistow i lepiej wychodza na produkcji syntezatorow etc. hardwerowych, dla przykladu Virus Ti firmy Access, moglby brzmiec tak samo bedac pluginem dla DAW'a , myslisz ze brzmi dobrze bo jest hardwarem?

Dam ci rade, nie proboj wszytkich daw'ow, tylko zostan przy jednym i sie naucz postaw a nie pieprz farmazony na forum.

Dziekuje dowidzenia


Nie bede sie wyklucal o swoje bo zawsze znajdzie sie jajo madrzejsze od kury.

Moze pier udaj sie do laryngologa zanim cokolwiek napiszesz i kup sobie jakies dobre monitory a nie odsluchy z tesco...

Nie wiem czy kiedykolwiek pracowales dluzej na jakims daw bo z Twojej wypowiedzi widze, ze nie. Zainstaluj sobie Abletona i zobacz co sie dzieje z samym kickiem jak go zaladujesz gdzie klwiek czy do impulsa czy normalnie na slad audio, jest inny jakby zostal przez program skompresowany i nie brzmi tak samo wiec nie opowiadaj mi glupot takich bo ile producentow bylo u mnie kazdy to potwierdzil ale Ty najwidoczniej masz problemy ze sluchem.

Tak oczywiscie Virus moglby brzmiec jak hardware :) nie wiem czy kiedykolwiek miales virusa jak nie to przyjedz to Ci pokaze roznice pomiedzy wirusem desktop ti a virusem na power core... Tak samo moge Ci pokazac roznice miedzy mini moogiem a jego pluginem od arturi. Nie wiem czy kiedykolwiek miales okaze testowac na jednym odsluchu ale najwidoczniej nie. Gadasz tak, ze pianino robione przez na True Piano brzmi jak jego prawdziwy odpowiednik co jest totalna bzdura. Wez sobie zaintaluj trilian albo kontakta i wrzuc jakies pianino i powornaj. Jak nie maz sluchu nie rozrozniasz roznicy i najwidoczniej tak jest bo nie powiesz mi ze ze Mini Cooper z silnikiem 1.6 z innym wydechem bedzie brzmeic jak BMW M5... bo narazie chcesz komus takie bajki wcisnac.

A to co napisales ostatnio, zebym nie probowal DAW to wlasnie wychodzi twoja niewiedza w dzwieku wydobywanym przez nie i prosze nie doprowadzaj mnie do dalszego smiechu bo sie posikam przy czytaniu tego.

Pamietaj tez moglbys byc Markiem Zuckenberkiem jakbys napisal Facebooka :)

Peace V

#23 ksamus

ksamus
  • 485 postów
  • SkądŁorsoł

Napisano 14 października 2013 - 09:41

1. Hardware NIE brzmi tak samo jak SOFT. Plugin emulujący mooga nie zabrzmi jak moog. Virus HW nie brzmi tak samo jak plugin (czy to na PT, czy PCore). 1176 nie brzmi tak jak jego cyfrowa emulacja - nawet robione są przez tą samą firmę. W przypadku instrumentów dodatkowe różnicę wprowadza fakt, że inaczej zagramy mając prawdziwe gałki prawdziwego instrumentu. Na pewno HW jest tu bardziej inspirujący. Ponad to warto zdać sobie sprawę, ze elektronika to nie tylko technologia cyfrowa i programowanie. Elektronika ODPOWIADA za jakość dźwięku. 2. Sumowanie w DAW jest takie samo. Było juz o tym wielokrotnie na rożnych forach. Nawet na niniejszym forum było też o porówniu miksów ITB i OTB. 3. Nikt nie zaprzeczy, że np. Trilian, czy omnisphere sa dobrze brzmiącymi instrumentami, ale NIC nie jest w stanie zastąpić "żywego muzyka". Nawet jeśli realizacja nagrania jest gorsza, to żywy instrument wniesie dużo więcej niż najlepsza emulacja (przy zalożeniu, że instrument jest obslugiwany przez fachowca). 3. Faktem jest też, że nawet przy użyciu laptopa, programu DAW z podstawowym pakietem narzędzi można do pewnego etapu produkcji stworzyć świetny numer. Wiele zależy od rodzaju muzyki i założeń estetycznych naszej twórczości.

#24 mredone

mredone
  • 62 postów

Napisano 14 października 2013 - 10:17

Sumowanie DAWów w obecnych czasach jest takie samo bo musi być takie samo. Te programy mają za zadanie pomagać w edycji a nie zmieniać brzmienie swoją metodą sumowania. Co do hard vs soft. Hard ma tą przewagę, że odcięcie przy 0db brzmi zupełnie inaczej niż 0db w wirtualnych cyferkach. Cyferki mają to do siebie, że 0 to 0 i odcięcie następuję natychmiastowo. W hard odcięcie wyjścia analogowego moduluje brzmienie co raz bardziej, aż do docięcia w pewnym momencie dużo poza granicą zero. Oczywiście jest to test 100% słuchowy nie wnikając w technikalia. Porównałem w ten sposób MPC2500 które jest mega transparentą maszyną i soft od Maschine. Stopa po wypuszczeniu na przesterowaniu wyjścia w MPC brzmiała po prostu grubo. A ta sama stopka przesterowana na wyjściu wirtualnym Maschine brzmiała płasko, po prostu odcięta.

#25 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 14 października 2013 - 11:15

Dlatego usilowalem koledze to usiwadomic bo nie wiem na czym poparl sa wiedze i czy kiedykolwiek porownywal brzmienie chociazby normalengo virusa z wtyka na power core bo najwidoczniej nie a ktos mu sprzedal jakies dziwne informacje ze PLUGIN to samo co HARD. Cena HARDU nie bierze sie znikad przeciez. Mam nadzieje, ze wasze wypowiedzi go w tym uswiadcza. Co do DAW zgodze sie ale podalem konkretny przyklad odnosnie abletona gdzie robilem ten sam mix na Logicu 9 a na Abletonie 8 to juz na samej stopie gdzie ja wrzucilem do implusa a nastepnie przeciaglem poprostu na sciezke audio nie brzmial kick jak w rzeczywistosci wiec DAW cos z nim zrobil bo byl inny jakby po kompresji ale mniejsza z tym. Wiadomo, ze teraz programy przeszly pewien etap updatow itp zabiegow wiec nie watpie ze na kazdym zrobiony ten sam material bez wtyczek na czysto nie zagra tak samo. Ale zauwazylem tez ze po zrobieniu tego samego na Logicu 9 a potem na X to X jakby miala lepsze brzmienie calosci no chyba, ze juz mialem przemeczony sluch :) Takze, mam nadzieje, ze wszelkie kwestie zostaly juz rozwiane i rozwiazane. Peace V & Love...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych