Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Licencje na aplikację uzyskane w przedsprzedaży


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 kiwiszon

kiwiszon
  • 148 postów

Napisano 03 września 2013 - 12:51

Witam. Od jakiegoś czasu programuję małe gierki na androida. Pomyślałem, żeby przenieść swój biznes na platformę apple-a(łatwiej rozliczać podatek). Cały mankament polega na tym, że nie orientuję się we wszystkich informacjach i nie mogę znaleźć ich w necie. Moej pytanie brzmi: Czy można ręcznie przypisać lub podarować licencję na moją aplikację użytkownikowi apple store? Chce przeprowadzić crowfunding na mój nowy projekt(wymaga dokupienia kilku narzędzi a nie stać mnie na nie na obecną chwilę), i zastanawiam się, jak potem przydzielić fundatorom kopie gry. Będę wdzięczny za wszelkie porady osób które są zaznajomione z marketem na ios ;) Na marginesie dodam jeszcze proste pytanie, czy używał ktoś na macbook pro unity 3d? pytam o wersje 4gb ram i intel i5?

#2 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 września 2013 - 12:55

Odpowiedź brzmi: tak i nie :P Masz narzędzie pod nazwą kody promocyjne, ale są dwa ograniczenia: kodów promocyjnych nie wolno sprzedawać, więc takie darowanie kodów w zamian za dotację może być uznane przez Apple za łamanie tego ograniczenia = problemy z Apple, ponadto na każdą wersję aplikacji masz tylko 100 kodów promocyjnych.

#3 kiwiszon

kiwiszon
  • 148 postów

Napisano 03 września 2013 - 15:52

O, dzięki za pomoc. A wiesz może, w jaki sposób udziela się licencji na portalach typu indiegogo, czy kickstarter? Ponieważ mam zamiar opublikować tam jeden projekt?

#4 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 03 września 2013 - 16:39

Na kickstarterze znalazłem tylko jeden projekt oferujący w zamian za wsparcie aplikację za darmo. Reszta oferuje albo jakieś prezenty, albo np. abonament na usługę, którą będzie obsługiwała aplikacja. Nie widzę innego wyjścia, bo nawet jak Cię nie złapią to nie wiem jak obejść to 100 kodów.

#5 kiwiszon

kiwiszon
  • 148 postów

Napisano 03 września 2013 - 16:56

Dzięki wielkie, tak też myślałem, żeby dodać pewne cuś co będzie uświadamiało ludzi, że to fundator. Zwłaszcza, że planuje drobne połączenia z netem do wymiany statystyk itp. Dzięki wielkie za pomoc ;)

#6 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 23 września 2013 - 21:50

Z kodami promocyjnymi nie kombinuj, nie warto. Jest jednak proste wyjście z sytuacji. Stwórz aplikację w modelu freemium tj. aplikacja za darmo i zarabianie na mikropłatnościach. Zresztą jest to jedyny sensowny sposób na wydawanie w tej chwili gier w AppStore, no chyba, że dysponujesz silną marką. Mając grę freemium możesz zaoferować bonusy wspierającym np. dodatkowe etapy/bronie/stroje/postacie czy dać im jakiś pakiet używanej w grze waluty. Od strony technicznej zrobisz to tak, że dla każdego wspierającego przygotujesz kod promocyjny, który poda w grze, by Twój serwer go rozpoznał i przyznał mu odpowiednie profity. Ten sposób jest jak najbardziej zgodny z polityką Apple, bo możesz prowadzić mikropłatności poza AppStore, pod warunkiem, że są one również dostępne w ramach In-App-Purchase.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych