Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gra wykorzystująca łączność bluetooth


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Moskacz

Moskacz
  • 28 postów

Napisano 04 czerwca 2013 - 10:21

Aktualnie ze znajomym robimy grę na platformy iOS i Android. Chcemy, aby oprócz możliwości połączenia się przez TCP/IP była możliwość połączenia się przez bluetooth. Czy jest osiągalne połączenie się Androida i iOS przez bluetooth, aby grać wspólnie? Czytałem już różne opinię na ten temat, a chcę wiedzieć na 100% zanim weźmiemy się do pracy :)

#2 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 04 czerwca 2013 - 12:43

Teoretycznie tak, praktycznie nie. iOS zawiera trzy frameworki, które współpracują z Bluetooth: - GameKit - niestety transmisja będzie działała tylko z innymi urządzeniami iOS - Core Bluetooth - umożliwia połączenia z urządzeniami obsługującymi protokół Bluetooth 4.0 LE, z tego co wiem jego obsłużenie po stronie Android jest nietrywialne - BluetoothManager - prywatne API Apple, nie ma możliwości umieszczenia aplikacji używającej tego API w Apple Store Dodatkowo istnieje możliwość zbudowania własnej obsługi TCP/IP po Bluetooth używając Bonjour - ale wchodzimy w niskopoziomowe API.

#3 wczekalski

wczekalski
  • 121 postów
  • SkądPoznań, Polska

Napisano 04 czerwca 2013 - 15:29

Jeśli chodzi o Bonjour to owszem, można wejść w niskopoziomowe frameworki, ale możemy też się posłużyć open sourcem. Myślę głównie o CocoaAsyncSocket i o którymś z frameworków do Bonjour. Proste, w miarę szybkie i przyjemne rozwiązanie




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych