Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Marketing, marketing, marketing ....


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 z3dd

z3dd
  • 18 postów

Napisano 18 kwietnia 2013 - 18:39

Jestem przed wydaniem swojej pierwszej aplikacji w AppStore. Doszedłem jednak do wniosku, że moje doświadczenie z marketingiem jest tylko czysto teoretyczne. Dużo czytałem wydaje mi się, że wiem co i jak. W życiu bywa jednak inaczej i bardziej liczy się praktyka niż teoria. Dlatego też najlepszym rozwiązaniem dla mnie byłoby wynajęcie profesjonalistów, którzy w tym siedzą i są na bierząco. Tylko pytanie czy w Polsce znajdę takie osoby ? Czy są w Polsce firmy, osoby specjalizujące się w promowaniu aplikacji ? Czy korzystaliście z takich usług ? A może znacie kogoś kto mógłby udzielić dobrych rad, wskazówek ? Będę wdzięczny za każdą poradę i informację bo to najwyższy czas, żeby pomyśleć o kampanii marketingowej.

#2 granat

granat
  • 222 postów
  • SkądPoznań

Napisano 19 kwietnia 2013 - 11:27

Dobrze by było, żeby ten wątek ogólnie był taką wymianą informacji na temat marketingu wśród polskich deweloperów.

Moją pierwszą aplikacją jest bardzo specjalistyczna aplikacja - narzędzie dla inżynierów zajmujących się bardzo specyficznym tematem
[url]https://itunes.apple.com/us/app/power-align/id605752671?l=pl&ls=1&mt=8[/url]
i po 2 tygodniach i 80 pobraniach darmowej wersji (z możliwością dokonania 5 testowych obliczeń) wreszcie wczoraj ktoś kupił pełną wersję za $20 w Norwegii, ale w sumie większość pobrań jest z jakiś krajów mniej rozwiniętych nawet od Polski. Zastanawiam się więc jak to zoptymalizować, może wprowadzić abonamenty, albo generalnie obniżyć cenę.

Aktualnie pracuję nad innymi aplikacjami które będą już skierowane na masowy rynek, ale jesli moglby ktos moze cos doradzic i ogolnie podzielic sie swoimi marketingowymi sposobami to dobrze by bylo.

Z tego co już zdążyłem się dowiedzieć do bardzo dobra opcją jest skorzystanie z serwisów typu freeappaday albo tapjoy, ale nie jest to tanie i zależne chyba od danej aplikacji (oni dokonują wyceny). Jeśli chodzi o gry, to koniecznościa jest stworzenie swojej "app network", gdzie ruch z jednej jest przekierowywany do drugiej aplikacji. Dobrze też wysyłać na inne swoje aplikacje reklam o tych innych nowych w formie push notification, no ale to jak się już ma jakąś bazę. Ja też jestem na początku drogi, więc jestem głodny wiedzy na ten temat. Oglądałem ostatnio na YT wykład z jakiejś konferencji gdzie człowiek od marketingu z firmy, która wydała, nie pamiętam nazwy, ale generalnie bardzo popularna gra wyścigowa wyścigów na 1/4 mili, to opowiadał, że oni nic nie wydali na marketing, a większość ruchu mieli ze stron, które robią recenzje aplikacji - w momencie premiery wysyłał im tylko informacje i pełen pakiet plików - grafik i pełnych informacji dot. są chyba w pierwszej 10 top grossing w wiekszosci krajow

Swoją drogą fajnie by było gdyby bardziej doswiadczeni koledzy sie wypowiedzieli i podzielili ogolnie swoimi sposobami i wynikami sprzedaży, oraz jak zaczynali i jak to od początku u nich wyglądało.

#3 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 19 kwietnia 2013 - 11:43

Taki wątek już jest, po prostu trzeba mieć rangę Deweloper, żeby go zobaczyć.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych