Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

DTP - Indesign cs6


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 jasi3k

jasi3k
  • 59 postów

Napisano 20 lutego 2013 - 11:21

Witam, Mam następujący problem : Stworzyłem plik a4 w indesign (2 strony). Wszystko było w porządku, wygenerowałem pdf do druku. Pdf wyglądał dokładnie tak jak chciałem. Spróbowałem na domowej drukarce uzyskać wydruk próbny i tu moje zdziwienie wszystko się przesunęło w prawo, margines górny jest inny niż dolny(czego nie widać w pdf). Nie zmieniałem żadnych ustawień spadów itd. Nie znam się niestety na przygotowywaniu plików do druku (indesign'a cały czas się uczę) stąd moje pytanie czy było to spowodowane tym, że była to drukarka domowa (będzie to oddawane do druku w drukarni za jakiś czas) i dlatego pojawił się problem, czy może popełniłem gdzieś błąd? ps. Czy możecie polecić jakieś kursy odnośnie dtp? Pozdrawiam i dzięki za pomoc, jasi3k

#2 DiMoonn

DiMoonn
  • 258 postów
  • SkądMariew, PL

Napisano 20 lutego 2013 - 12:09

Ustawienia druku - można zmieniać położenie projektu na kartce wydruku. Kursy - nie wiem. Na początek wystarczy dobra książka czy kurs na wideo. Wersja, której dotyczy, nie ma wielkiego znaczenia. Podstawy za bardzo się zmieniły.

#3 wieslawo

wieslawo
  • 3 698 postów
  • SkądL-no/P-ń

Napisano 20 lutego 2013 - 13:16

Ale to zupełnie normalne. Zwykła drukarka tak ma, że nie wydrukuje Ci od krawędzi do krawędzi. Co więcej, często górna krawędź różni się od dolnej. Sam sobie przeskalował. Lepiej jednak kliknąć te 2-3 razy i sobie samemu ustawić jak ma to być wydrukowane. Najlepiej będzie jak przeskalujesz projekt do tych 90% i będziesz miał spokój. Wydruk nie dotknie marginesów i nie będzie też zmartwienia, że coś nie tak. Chociaż to już nie będzie zupełnie wydruk próbny. Zawsze to jednak jakiś podgląd.

#4 o5am

o5am
  • 21 postów
  • SkądWrocław

Napisano 22 lutego 2013 - 20:24