Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[Play] + [Plus PSM] nie loguje się przy zmianie z Wi-Fi na 3G


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 jarooo

jarooo
  • 349 postów
  • SkądTarnów

Napisano 03 stycznia 2013 - 13:05

Witam, spróbuję opisać swój problem. Może ktoś się z tym spotkał lub podsunie pomysł kto winien: Play, Plus, iPhone czy iOS? :) Moje dane: - iPhone 4 - system iOS 6.0.1 (bez jailbreak'a) - abonament formuła 4.0 w sieci Play Ponieważ w moim rejonie sieć Play ma skandalicznie słaby zasięg, zmieniłem w telefonie operatora na sieć Plus (Ustawienia > Operator > Automatycznie (wył.) > Plus). Dzięki temu wszędzie mam doskonały zasięg i doskonale działający internet 3G. Problem, który opisuję zaczął występować od około miesiąca, wcześniej go nie było. Mianowicie, kiedy mój telefon fizycznie opuszcza zasięg sieci Wi-Fi (wychodzę z domu do miasta, itp.) to wcześniej było tak, że automatycznie przełączał się do sieci komórkowej 3G. W praktyce, mogłem zacząć oglądać film na Youtube lub słuchać internetowego radia jeszcze w domu (Wi-Fi), wyjść na zewnątrz, stracić zasięg Wi-Fi, przełączyć się na 3G i nie traciłem sygnału - całe te przelogowywania się do sieci 3G iPhone wykonywał automatycznie i bezstratnie. A teraz, od około miesiąca jest tak, że po opuszczeniu sieci Wi-Fi telefon nie loguje się automatycznie do sieci 3G. Znika ikonka Wi-Fi, pojawia się 3G, ale po odpaleniu Youtube, czy jakiejkolwiek innej aplikacji otrzymuję informację, że aplikacja nie może się połączyć z internetem. Po prostu fizycznie nie mam łączności z internetem. Dodam, że nie ma to żadnego związku z siecią telefoniczną - tutaj Plus działa nadal znakomicie. Chodzi tylko o internet. A oto, jakie jest (moje) rozwiązanie problemu: Wchodzę w Ustawienia > Ogólne > Sieć komórkowa > wyłączam i włączam ponownie "Dane sieci kom.", oraz wyłączam i włączam ponownie "Włącz 3G". I od tej chwili znowu mam znakomity internet 3G. Po prostu problem jest taki, że po wyjściu z zasięgu Wi-Fi telefon nie umie się automatycznie zalogować do sieci 3G. Nie mam pojęcia dlaczego, i nie mam pojęcia dlaczego tak jest od około miesiąca, może półtora. Dawniej było idealnie. Może tutaj być winien zarówno operator (może zmienili jakieś skrypty do logowania?), telefon, jak i aktualizacja do iOS 6.0.1.

#2 przemy_slav

przemy_slav
  • 4 postów

Napisano 08 maja 2013 - 11:05

Witam, mam dokładnie taki sam problem, z tym że mój iP4s działa w sieci Orange (czysty soft, nigdy nie jailbreakowany). Po wyjściu z zasięgu WiFi, mimo że mam dobry zasięg 3g nie jestem w stanie połączyć się z internetem. Ja ten problem obchodzę włączając na chwilę tryb samolotowy, jednak jest to uciążliwe... Macie jakieś rady? Czy ktoś miał taki problem i udało mu się go rozwiązać? Problem softu czy raczej coś z hardwarem?

#3 jarooo

jarooo
  • 349 postów
  • SkądTarnów

Napisano 08 maja 2013 - 15:58

Odkopałeś mój stary post, więc się wypowiem. Nic, absolutnie nic nie zrobiłem, a problem sam się rozwiązał po ok. tygodniu. Na 100% wina leżała po stronie operatora. Po napisaniu tego posta po kilku dniach dostałem jakiegoś automatycznego SMS-a od sieci Play z informacją, żeby zainstalować przesłany właśnie plik konfiguracyjny - to była jakaś aktualizacja ich softu do obsługi MMS i chyba sieci. Nie wiem dokładnie, ale od tamtej pory wszystko działa znakomicie. W każdym razie nic z telefonem nie robiłem, samo się naprawiło :)

#4 przemy_slav

przemy_slav
  • 4 postów

Napisano 09 maja 2013 - 08:24

Dzięki za odpowiedź. W Orange nie ma takich smsów konfiguracyjnych, iPhone sam sie konfiguruje (jakoś to działa, nie wiem na jakiej zasadzie). Spróbuje wgrać soft na nowo, może to pomoże...

#5 rookers

rookers
  • 1 postów
  • SkądCzęstochowa

Napisano 16 maja 2013 - 10:23

Zadzwoń do operatora i powiedz jak sytuacja wygląda-może Ci zresetują serwer na którym jest twój numer telefonu i będzie ok.
Play na sieci PLAY (Plus) nie będzie obsługiwał internetu tylko rozmowy i sms - temat przez nas już zweryfikowany w telefonach firmowych :D
Co do Orange to oni mają baaardzo kiepski zasię i wieczne problemy z siecą, ostatnio dwa numery od nich zostały przeniesione przez naszą firmę do Play, dodam, że w czerwcu ostatni numer ucieka też od sieci Plus, gdyż z zasięgiem wszystko ok ale cenowo olewają klientów z 10 letnim stażem.

Nasza stronka [url=http://www.rookers.pl]Serwis komputerowy, Pogotowie komputerowe Częstochowa - Rookers[/url]




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych