Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z podświetlaniem matrycy Macbook Pro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 23 grudnia 2012 - 22:05

Witam! Laptop został delikatnie zalany. Sam się wyłączył, lecz po osuszeniu i włączeniu komputera okazało się, że nie działa podświetlanie matrycy. Może to być coś poważnego? (drogiego?) Laptop to Macbook Pro mid 2010

#2 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 grudnia 2012 - 22:23

Po diabła włączałeś? Na przyszłość, nigdy nie włączaj. Otwórz, jeśli masz jak (zależy jaki sprzęt) i wyjmij baterię. Potem do serwisu.

#3 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 23 grudnia 2012 - 22:42

Wiem, że spieprzyłem sprawę, nie musisz już kopać leżącego :cry: Jutro jadę do serwisu, ale boję się wyceny...

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 23 grudnia 2012 - 22:50

Tego typu naprawa nie powinna być bardzo droga, zależy co uległo uszkodzeniu. W serwisie bezwględnie trzeba sprawdzić i wyczyścić zacieki na płycie głównej.

#5 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 24 grudnia 2012 - 00:10

Ok, słyszałem dobre opinie o Chorzowskim serwisie więc sprawdzę. Mam nadzieję, że wszystko będzie ok, komputer mam od miesiąca...

#6 rodam1

rodam1
  • 18 postów

Napisano 26 grudnia 2012 - 11:00

A czy ten Chorzowski serwis ma doświadczenie w naprawie maków ? jeżeli nie robią, to daj spokój, poszukaj serwisu który robi apple, nawet jeżeli miałbyś wysłać pocztą lub kurierem. zaoszczędzisz nerwów i kasy

#7 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 26 grudnia 2012 - 12:44

Tak, tylko sprzęt apple robia

#8 kamils007

kamils007
  • 4 postów

Napisano 26 grudnia 2012 - 21:20

Jeżeli masz troszkę pojęcia o elektronice, zacznij od sprawdzenia bezpiecznika :-)) Taki mały brązowy z biała kropką. Znajduje się na tej płycie jak się nie mylę lekko na południowy zachód od drivera led. Oczywiście mam na myśli MBP 13.3. Jak chcesz to pokażę Ci na zdjęciu. Jak nie masz zielonego pojęcia na ten temat to sam nie dotykaj!!!

#9 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 26 grudnia 2012 - 22:22

Co ty, nie będę się za to brał. Domyślam się, że każdy serwis wyciągnie ze mnie ostatni grosz, no ale... życie. Spieprzyłem to mam :)

#10 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 04 stycznia 2013 - 18:11

Zadzwonił do mnie pan z serwisu, z informacją, że wymiana taśmy nic nie dała. Zostaje próba naprawy matrycy (do 500zł) lub jej wymiana :(

#11 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 stycznia 2013 - 20:58

Coś czuje że wymiana matrycy też nie przyniesie efektu. Podstawili sprawną matrycę? Podejrzewam, że jest uszkodzony układ na płycie głównej odpowiadający za podwietlenie matrycy.

#12 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 04 stycznia 2013 - 21:35

To lepiej czy gorzej? Sam już nie wiem, liczę się z utratą laptopa i ewentualnej sprzedaży na części...

#13 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 stycznia 2013 - 21:57

Czemu od razu aż tak czarne scenariusze? Lepiej - gorzej, zależy na jaki serwis trafisz ;)

#14 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 04 stycznia 2013 - 22:12

Mówili, że jeśli sie ida naprawić to do 500 zł. Jeśli matryca to koszt wzrośnie znacznie więcej - na to prawdopodobnie stać mnie nie będzie, więc wolę się przygotować na gorsze :(

#15 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 04 stycznia 2013 - 22:15

Jest tyle sprawdzonych serwisów Apple a Ty oddajesz gdzieś do Chorzowa bo szkoda Ci na kuriera.

#16 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 04 stycznia 2013 - 22:24

Jak szkoda mi na kuriera? W paliwie wyszło podobnie. Słyszałem dobre opinie o tym serwisie, więc zaufałem. Jeśli to błąd, trudno.

#17 tonyk

tonyk
  • 26 postów
  • Płeć:

Napisano 06 stycznia 2013 - 03:32

Jak szkoda mi na kuriera? W paliwie wyszło podobnie. Słyszałem dobre opinie o tym serwisie, więc zaufałem. Jeśli to błąd, trudno.

Witam,
szkoda, że nie przyjechałeś do mnie - umawialiśmy się mejlowo, że przyjedziesz.
Nie dość, że mac byłby już sprawny a koszt naprawy symboliczny to i gwarancji byś nie stracił.

Pozdrawiam.

#18 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 06 stycznia 2013 - 16:38

Cóż, serwis miałem praktycznie pod domem. Życie. Jeszcze nic nie jest rozstrzygnięte.

#19 michał1985

michał1985
  • 229 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 stycznia 2013 - 23:30

Nigdy nie spotkałem się z przypadkiem aby powodem braku podświetlenia ekranu była uszkodzona matryca. Najczęściej w wyniku zalania uszkodzeniu ulega układ na płycie głównej, spotkałem się też z przypadkami skorodowanego złącza matrycy na płycie.

#20 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:20

Temat do zamknięcia. Kolega tonyk błyskawicznie uporał się z awarią, za co mu serdecznie dziękuję i polecam usługi. Natomiast chciałbym przestrzec przed serwisem RCS - Regionalne Centrum Serwisowe, które znajduje się w Rudzie Śląskiej oraz Katowicach na osiedlu tysiąclecia. Panowie rozebrali komputer całkowicie, doszukując się w matrycy problemu, którego, jak się okazało, nie było. Sugerowali także jej wymianę. Dodatkowo, ściągali szybę - doszczętnie ją niszcząc. Przy transporcie sprzętu do kompetentnego serwisu reszta źle usuniętego szkła zrobiła także rysę na matrycy. Jakby tego było mało, początkowo serwis robił problemy z wymianą tej części na swój koszt - na szczęście zamówili nówkę. Pogubili śrubki oraz zaślepkę (ta ostatnia szczęśliwie się znalazła). Tonyk wymienił: J9000 (LVDS connector), U9701 (LP8545SQ), F9800 (F2A-32V), moduł AirPort oraz taśmę matrycy. Lekcja na dziś: nic na szybko oraz Macbook nie lubi się kąpać :)

#21 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:51

Czy wymiana taśmy i gniazda taśmy była konieczna? Czy była to awaria spowoodowana poprzednim serwisem? CZyli było to co podejrzewałem - układ puszczający sygnał na matrycę.

#22 Quatrix

Quatrix
  • 176 postów
  • SkądRuda Śląska, Poland

Napisano 09 stycznia 2013 - 22:57

Wymiana taśmy była konieczna z mojej winy

#23 tonyk

tonyk
  • 26 postów
  • Płeć:

Napisano 10 stycznia 2013 - 00:59

Czy wymiana taśmy i gniazda taśmy była konieczna?

Konieczna była wymiana taśmy jak i gniazda - wypalone styki, zwarta taśma.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych