Witam :-)
Nie jestem grafikiem ani muzykiem więc należę do ponad 90% pozostałych użytkowników komputerów. Interesują mnie argumenty dlaczego warto kupić Maca - myślę o zakupie MacBook Pro. Zanim zadam kilka pytań przedstawię genezę mojego zainteresowanie komputerami Apple. Od zawsze używałem Windows jako desktopa, przez jakiś czas Linuxa jako desktopa, pracowałem na serwerach Linux, bawiłem się dystrybucją FreeBSD. Moja fascynacja FreeBSD była duża i próbowałem dostosować go aby pełnił funkcję desktopa. Moje próby dostosowania FreeBSD lub Linuxa do pracy desktopowej porzuciłem kilka lat temu. Nieprzespane noce, przekrwione oczy i satysfakcja że w końcu zadziałało coś co działa w Windowsie :-D Lubiłem te "zabawy" ale w końcu trzeba skupić się na pracy zawodowej a nie na ciągłym konfigurowaniu "warsztatu" pod pracę zawodową. Wtedy powiedziałem sobie, że jak będzie mnie stać to kupię Apple. Byłem przekonany (nie używając Apple) że jest to dobra platforma sprzętowa z wydajnym i stabilnym system typu Unix. Ostatnio powróciłem do mojego marzenia z przed lat i zacząłem przyglądać się i czytać o Apple.
Podkreślam, że interesują mnie korzyści Sprzęt+System Operacyjny a nie tylko korzyści samego OS. Moja wstępna analiza wygląda następująco - jeśli się mylę to proszę o wyprowadzenie z błędu:
1. Na pierwszy rzut oka cena Apple nie oddaje wartości zastosowanych komponentów. Rozumiem, że mogą być dodatkowe korzyści za które warto zapłacić. Więc ich szukam, bo ciągle nie przekreślam zakupu.
Sprzedawca w Galmoku mnie rozbawił, bo powiedział, że użytkownicy którym brakuje softu instalują sobie na drugiej partycji Windowsa. To po to kupuję i przepłacam za komputer+system operacyjny aby zainstalować windows (od którego chciałem uciec i cieszyć się wydajnością i stabilnością systemu unixowego). Jeżeli miałbym nadal korzystać z windowsa to raczej kupię laptop o mocniejszych parametrach z windows 8. Zapłacę połowę tego co za MacBook'a.