nowy iMac g5 17" i martwe pixele
#1
Napisano 08 grudnia 2005 - 22:53
#2
Napisano 08 grudnia 2005 - 23:07
#3
Napisano 08 grudnia 2005 - 23:10
#4
Napisano 08 grudnia 2005 - 23:12
#5
Napisano 08 grudnia 2005 - 23:16
pozdrawiam
[ Dodano: 2005-12-09, 12:33 ]
witam ponownie,
po wizycie w sklepie wiem juź że mam 3 subpiksele (na niebieskim tle czarne a na czarnym niebieskie) i z uwagi na NORMĘ nie lapie sie na wymiane. Jeszcze tej normy nie widziałem ani tym bardziej jej nie czytałem. Może ktoś z Was już ją czytał? Bez względu na wszystko jestem "odrobinę" rozczarowany tymi pikselami. Nie spodzieałem się. człek uczy się jednak ccałe życie.. Sprzęt posiadam od poniedziałku a tu taka skucha... :evil:
Mam nadzeje, że coś jeszcze wywalczę. Zdam relację.
pozdrawiam
MJ
#6
Napisano 09 grudnia 2005 - 13:03
#7
Napisano 09 grudnia 2005 - 14:23
(...)po wizycie w sklepie wiem juź że mam 3 subpiksele (na niebieskim tle czarne a na czarnym niebieskie) i z uwagi na NORMĘ nie lapie sie na wymiane. Jeszcze tej normy nie widziałem ani tym bardziej jej nie czytałem. Może ktoś z Was już ją czytał? (...)
Powinieneś jak najszybciej dokładnie obejrzeć ten monitor. W tym co napisałeś jest sprzeczność. Trzy niebieskie na czarnym to uszkodzone subpiksele, a trzy czarne na niebieskim to uszkodzone (martwe) piksele, czyli jak dla mnie jest ich w sumie 6. Piksele nie zmieniają koloru bez względu na barwę tła. Z uwagi na ilość martwych pikseli "łapiesz "się na normę "ISO 13406-2" (druga klasa). Twój monitor ma trochę mniej pikseli niż typowy 17", ale różnica jest minimalna i na Twoją korzyść. W każdym bądź razie norma dopuszcza maksymalnie 2 martwe lub ciągle zapalone piksele na milion pikseli. Powyżej należy się wymiana. Tutaj masz jej skróconą wersję. Niestety "Apple" nie musi się do niej stosować, jeszcze jakiś rok temu mieli jedne z gorszych warunków gwarancji na LCD. Tak, czy inaczej musisz zobaczyć co jes napisane w karcie gwarancyjnej. Producenci potrafią określić okres w jakim można znaleźć uszkodzone piksele, póżniej może być ich dowolna liczba, a reklamacji i tak nie przyjmą.
Nie ufam sprzedawcom.
Nie wiem w jaki sposób kupiłeś swojego iMac-a. Przy zakupie dokonywanym poza siedzibą firmy (np. poprzez Internet) klient ma prawo do zwrotu towaru w ciągu 10 dni. Niestety nie pamiętam więcej szczegółow.
#8
Napisano 09 grudnia 2005 - 15:49
#9
Napisano 09 grudnia 2005 - 17:57
#10
Napisano 09 grudnia 2005 - 20:57
#11
Napisano 09 grudnia 2005 - 22:16
W mojej pierwszej wiadomości podałem łącze do jej skróconej wersji, ale jeszcze je powtórzę.
http://www.tomshardw..._pixels-06.html
Ten artykuł zawiera najważniejsze informacje, które powinieneś znać.
Pozdrawiam,
Feniks
#12
Napisano 11 grudnia 2005 - 18:03
#13
Napisano 11 grudnia 2005 - 18:48
Zycze pomyslnego zakonczenia sprawy.
#14
Napisano 11 grudnia 2005 - 19:41
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych