Serwis MacDoktor! Czy mnie oszukali?
#1
Napisano 11 sierpnia 2012 - 09:02
Sprawa wygląda następująco oddałem do naprawy mojego mcbooka pro 15 do macdoktora, padł chipset grafiki.
Naprawa wykonana, zpłaciłem 1500zl. Po 3 miesiącach znów te same objawy, ale że gwarancja jest 6mc to coś tam poprawili i działał następne 3 miesiące. Następny raz tez te same objawy, ale minął już 6cio miesięczny okres gwarancji, który jest liczony u makdoktora od pierwszej naprawy a nie ostatniej, co jest dla mnie dziwne i odmówił naprawy. był to luty 2011. Przez chwilę podejmowałem walkę, dowiedziałem się o 24mc rękojmi itp. Nie doprowadziłem do końca sprawy ponieważ nie miałem fizycznej możliwości.
Chciałbym tylko dowiedzieć się jak sprawa powinna się potoczyć i przestrzec innych klientów.
Poniżej mail jaki otrzymałem od serwisu.
Witam
Niestety nie ma takiej możliwości. Gwarancja udzielana jest na 90 dni od oryginalnej naprawy.
Okres ten jest przedłużany o czas naprawy gwarancyjnej. Reklamacje to rzadkość w naszym serwisie a przy tej usterce są znikome.
Ponowna usterka laptopa mogła zostać spowodowana:
nieprawidłowym użytkowaniem laptopa (przegrzewanie – brak odpowiedniego chłodzenia, przeciążanie)
możliwe, że nie jest związana z naszą naprawą – sprawdzimy to podczas diagnozy
zalaniem, jeżeli takowe zostanie wykryte to naprawa nie podlega reklamacji
możliwe też, że płyta główna jest już zużyta a sam laptop wysłużony i wtedy doradzałbym sprzedaż i zakup nowego sprzętu
Z reguły akceptujemy i naprawiamy ponownie większość reklamacji (poza zalaniami) bo jest ich tak niewiele, iż nie jest to dla nas problem.
Po naprawie jednak otrzymają Państwo komputer tylko z dopełnieniem obecnej gwarancji, który najlepiej odsprzedać lub ostrożnie użytkować.
Dam znać jak tylko zdiagnozujemy sprzęt.
Pozdrawiam
Michał
Serwis Apple - Naprawa Mac Wrocław
666 189 999
#2
Napisano 13 sierpnia 2012 - 00:37
#3
Napisano 13 sierpnia 2012 - 05:42
Trudno jest wypowiadać się na ten temat innemu serwisowi - fakt koszt naprawy drastycznie wysoki; brak opieki po gwarancji - karygodny, jednak co do tytułowego pytania.... wszystko zależy co masz napisane na rachunku. Jak masz "wymiana grafiki na nową" - przysługuje Ci gwarancja w pełnym zakresie - jak masz "naprawa płyty głównej" - nic nie zdziałasz. Osobiście zgadzam się w 100% z założeniami arviki - a podejście do usługi określiłbym delikatnie mówiąc "mało profesjonalnym".
(...)
Chciałbym tylko dowiedzieć się jak sprawa powinna się potoczyć (...)
Powinna być wymieniona grafika na nową (te są dostępne bez problemu) - czy była wymieniona czy też nie - powie Ci każdy serwis po odczytaniu tzw. Data Code (D/C) z układu GPU. D/C wygląda tak: 0718A2 gdzie 07 - rok produkcji (2007); 18 tydzień roku - czyli 0718A2 odczytujemy: układ wyprodukowany w 2007 roku w 18 tygodniu. Układy pozbawione wady praktycznie są produkowane od 2010 roku. Apple przy programie wymiany płyt stosuje także układy o innym oznaczeniu (84-603-A2 zamiast 84-602-A2) - także bez problemu do dostania - i taki układ powinien być zastosowany,
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#4
Napisano 13 sierpnia 2012 - 07:07
#5
Napisano 13 sierpnia 2012 - 07:28
Jak mniemam jest to GF 8800.
8600GT (G84-602-A2)
Cena jak przy wymianie na nowy chipset. Niestety mogę potwierdzić, że pomimo wymiany na nowy, mój MBP padł po 6-7 miesiącach ponownie. Także to się zdarza.
To powinno się wymienić na nowy. Dostawca zwykle daje dłuższą gwarancję na układ niż 3 msc. Co do ceny jest to indywidualna umowa między klientem a serwisem - my robimy to taniej , inni robią drożej.....
Osobiście uważam, że bardziej miałeś pecha, niż zostałeś oszukany. Jakkolwiek mało poważna postawa serwisu.
Też daleki jestem od słowa "oszukany" (jednak mac działał po naprawie - inna rzecz jak ta naprawa została przeprowadzona ) - nie mniej jednak jeśli GPU zostało wymienione na nowe, serwis powinien załatwić sprawę pozytywnie dla klienta (choćby naprawa po cenie zakupu nowego układu po upływie gwarancji).
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#6
Napisano 13 sierpnia 2012 - 11:07
#7
Napisano 13 sierpnia 2012 - 11:18
#8
Napisano 13 sierpnia 2012 - 11:22
Czy nie jest tak, ze te macbooki sa objete darmowym programem naprawczym?
Niestety nie zawsze. Ten już na pewno nie jest.
#9
Napisano 13 sierpnia 2012 - 11:24
Naprawa chipsetu grafiki za 1500zł??? Rany boskie... ... Dowiedz się, co zostało dokładnie zrobione podczas poprzedniej naprawy...
Zapewne "reballing" przy pomocy opalarki lub piekarnika
#10
Napisano 13 sierpnia 2012 - 11:25
#11
Napisano 13 sierpnia 2012 - 13:25
#12
Napisano 13 sierpnia 2012 - 14:12
(...) Czy ewentualnie sam mogę odczytać product code?
Odczytasz po wyjęciu płyty: Na zdjęciu masz D/C 1049A2 czyli produkcja: 2010 rok 49 tydzień roku. Analogicznie możesz sprawdzić swój układ.
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com
#13
Napisano 14 sierpnia 2012 - 12:29
#14
Napisano 22 sierpnia 2012 - 19:22
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych