Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

gasnąca matryca w MB white


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 czerwca 2012 - 14:09

Witam,miałem nadzieję że nie będę musiał pisać w tym dziale żadnego postu,ale widzę że nie mam wyboru. Otóż zdarzyło się dwukrotnie (puki co) że białasek jak w opisie zaczął "fochać",objawia się tym że matryca z nagła gaśnie,zdarza się co kilka(naście) minut,rozjaśnienie obrazu przez F2 powoduje "mignięcie " bądź normalne działanie matrycy,pomaga najczęściej restart komputerka,robiłem reset PRAM jak i SMC,na chwilę obecną działa,ale nie wiem czy nie jest to padający inwerter czy świetlówka sądząc po objawach,proszę o pomoc.

#2 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 czerwca 2012 - 21:21

Dyslektyk, nie dyslektyk, działy chyba widzi :D Przenoszę do właściwego, bo z iPhone to ma niewiele wspólnego.

#3 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 29 czerwca 2012 - 21:57

Zwróć uwagę na równomierność podświetlenia. Zaciemnienia na rogach mogą świadczyć o świetlówce. Inwerter na podmianę mogę pożyczyć.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#4 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 czerwca 2012 - 22:24

@requin- przepraszam,moje niedopatrzenie,zauwazylem to po fakcie:) @ tumpio- matryca była podswietlana równomiernie,jedynie co to widac "smugę" światła po środku ekranu,jedyny objaw to nagłe wygaśnięcie matrycy,czasem po kilku minutach,czasem po godzinie,na ekranie pod światło widac obraz,tylko brak podswietlana ktore nie reaguje na klawisz zwiększenia jasności,pomaga tylko restart.

#5 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 01 lipca 2012 - 19:03

Smoczy - możliwe powody :

1. Uszkodzenie sterowania na LogicBoard - licząc od lewej powinieneś mieć na pinach +3,3V/+5,0V/masa/+12,6V przy wysterowaniu prawidłowym inwertera.
2. Uszkodzenie tasiemki inwertera - mogę pożyczyć.
3. Uszkodzenie inwertera - mogę pożyczyć.
4. Uszkodzenie kabli świetlówki - bardzo często się przepalają
5. Uszkodzenie świetlówki.

Proponuję podmienić tasiemkę / inwerter i wyeliminować te 2 pk. Przy uszkodzeniu z pk 4 i 5 raczej myślał bym o wymianie matrycy - za nową sztukę płacę ok 350 zł.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#6 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 02 lipca 2012 - 07:05

Dzięki za pomoc Tumpio,jak tylko odlożę troche grosza podesle Ci białaska żebyś doprowadził go do ładu;)

#7 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 lipca 2012 - 07:25

Smoczy - mam znajomego w Mielcu który mógłby pomóc - to chyba blizej :-) ?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#8 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 02 lipca 2012 - 08:22

O wiele blizej,skoro go polecasz:)

#9 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 lipca 2012 - 10:10

Kurier powoduje, że wszędzie jest blisko;) Najczęściej takie objawy kończą się wymianą matrycy. Całość, tak jak napisał tumpio ok. 350 + robota.

#10 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 września 2012 - 16:36

Okazało się że był to zimny lut jednego z kabelków przy matrycy,obeszło się bez "przeszczepów" części,wystarczyło przylutowanie go,temat do zamknięcia:)

#11 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 września 2012 - 17:18

Smoczy - możliwe powody :

(...)
4. Uszkodzenie kabli świetlówki - bardzo często się przepalają
(...)


Czyli miałem rację :-)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#12 Smoczy

Smoczy
  • 4 066 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 04 września 2012 - 18:18

Tak Tumpio,dokładnie,teraz śmiga jak nówka,i co ciekawe....pracuje z niższymi temperaturami i znacznie ciszej;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych