Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z uruchomieniem MacBook Pro 15" rocznik 2009


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fabi

Fabi
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 czerwca 2012 - 08:10

Problem polega na tym, że nie mogę uruchomić MacBook Pro. Po wciśnięciu przycisku "Power" słychać uruchomienie napędu optycznego CD/DVD i na tym się kończy. Nie ma obrazu a dioda z przodu świeci. Ku zdziwieniu gdy zamknę monitor dioda świeci mocniej. Próbowałem też zerować SMC ale bez skutków. Problem nie leży też w wymianie podzespołów bo nigdy go nie rozkręcałem. Na tym filmiku widać, że mam taki sam problem Macbook Pro Won't Startup - YouTube. Wydaje mi się, że mogła paść płyta główna?

#2 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 24 czerwca 2012 - 09:24

Próbowałeś odpalać na wyjętej baterii? Podstawiałeś inny zasilacz? Możesz ponadto sprawdzić czy nie wyskoczyła Ci kośc RAM. Jeśli to nie pomoże, będzie chyba czekał Cię spacer do serwisu.

#3 Fabi

Fabi
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 czerwca 2012 - 17:23

Też próbowałem odpalić bez baterii i lipa. Nie próbowałem innego zasilacza ale wydaje mi się, że to chyba nic nie da. Na bank dysk nie padł bo wyciągnąłem go teraz aby zgrać pliki. Kości nie wyskoczyły. Nie wiem co robić, a do serwisu chyba nie ma sensu oddawać bo nie dość, że jest już dziadek z niego to skoszą mnie jak za zboże. Zresztą słyszałem jaki jest serwis w Polsce.

#4 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 24 czerwca 2012 - 17:38

Macbook z 2009 roku to wcale nie dziadek :) Jesli oddasz Maca w niepowołane ręce to faktycznie może się to źle skończyć. Ale jest sporo serwisów które wiedzą co robią ;)

#5 Fabi

Fabi
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 24 czerwca 2012 - 17:44

będzie trzeba chyba tak zrobić bo nowe tanio nie kosztują :(

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 czerwca 2012 - 07:54

Pomocne by było jakbyś podał jaki to model... na filmiku jest pokazane, jak resetować SMC (przytrzymanie kilka sekund włącznika) w modelu A1226 lub A1260 (do 2008) - rozumiem, że twój model jest już z serii unibody.... Jak tak to zaobserwuj, czy mac włącza się na kilka sekund, wyłącza się i samoczynnie włącza się ponownie. Jak nie, to wyjmij pamięci w włącz... powinieneś usłyszeć sygnał braku pamięci. Podaj wyniki.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 Fabi

Fabi
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 czerwca 2012 - 13:58

Symbol to albo MB133PL/A lub A11725 z 2008 roku. Też resetowałem SMC ale bardziej chciałem pokazać, że po włączeniu kompa jest non stop czarny ekran. Działa dysk i wiatraczki ale dalej nic się nie dzieje. Wyjmowałem pamięci i z tego co wiem to powiniem komputer dawać sygnały dźwiękowe, że brakuje ich, ale nie robił tego. Wsadziłem je i nadal nic :/

#8 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 25 czerwca 2012 - 14:34

Symbol to albo MB133PL/A

Z tego wychodzi, że to MBP 15" z CPU 2,4GHz (T8300) z 256 Mb pamięci na grafice z roku 2008

lub A11725 z 2008 roku.

Nie ma takiego modelu - właściwy model to A1260.

Też resetowałem SMC ale bardziej chciałem pokazać, że po włączeniu kompa jest non stop czarny ekran. Działa dysk i wiatraczki ale dalej nic się nie dzieje. Wyjmowałem pamięci i z tego co wiem to powiniem komputer dawać sygnały dźwiękowe, że brakuje ich, ale nie robił tego. Wsadziłem je i nadal nic :/

Problem znany, zaś koszt naprawy ok 750 zł


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#9 Fabi

Fabi
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 czerwca 2012 - 23:26

płyta główna czy karta graficzna do wymiany?

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 26 czerwca 2012 - 06:20

Brak sygnału o braku pamięci świadczy o nie wykonywaniu przez płytę procedury.... z jakiego powodu, bez diagnozy płyty nie odpowiem.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 Fabi

Fabi
  • 93 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 lipca 2012 - 00:04

Oddałem do serwisu, padła karta graficzna.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych