Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Testowanie napisanej przez siebie aplikacji na urządzeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Murakami

Murakami
  • 13 postów

Napisano 05 marca 2012 - 11:44

Witajcie,
skończyłem właśnie pisać swoją pierwszą aplikację. W symulatorze wszystko wygląda OK, następnym krokiem powinno być testowanie jej na prawdziwym urządzeniu. Czego nie mogę się doczekać 8-)
Próbowałem znaleźć dokładniejsze informacje jakie mam możliwości aby móc zainstalować moją aplikację na fizycznym iPadzie. Czuję jednak, że spędziłbym nad tym z 3 dni albo i dłużej. Strasznie to zamieszane. Proszę więc o pomoc.
Opcja 1. Wykupienie iOS Developer Program. Poczytałem trochę dokumentacji Apple'a na ten temat - strasznie mi namieszała w głowie. A i z postów które znalazłem tutaj wynika, że zanim to przejdę i zrozumiem minie kilka dni. Wysyłanie, telefony, maile, płatności, czekanie. Plus oczywiście 379 zł za konto dla na razie jednej aplikacji.
Opcja 2. Pomoc jakiegoś znajomego dewelopera. Jak to wygląda? Co musiałby mi udostępnić taki znajomy deweloper, abym mógł zainstalować swoją aplikację na moim iPadzie, i czy to dla niego duży kłopot, co traci? Cały ten proces uzyskiwania Provisioning Profile i Development Certificate, opcja Ad Hoc, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie mam opłaconego konta i nie mogę przejść tego krok po kroku, jest dla mnie średnio zrozumiały.

#2 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 06 marca 2012 - 09:39

Obecnie proces testowania na urządzeniu jest dużo prostszy niż rok temu. Do pisania prototypów nie trzeba tworzyć żadnych profili, czy certyfikatów. Wystarczy, że zapłacisz za członkostwo w programie deweloperskim i w dodasz swoje urządzenie do profilu developerskiego. Resztą zajmie się XCode. Dokumentacja Apple jest trochę nieaktualna. Dopiero, gdy chcesz wydać aplikację do AppStore, należy przygotować odpowiednie certyfikaty, aby przetestować GameCenter czy inne funkcje wymagające łączności z serwerami Apple. W kwestii zarządzania kontem, jak i cały proces dostarczania aplikacji do AppStore dość znacząco się zmienił w ciągu ostatnich miesięcy. Oczywiście na plus. Z punktu widzenia Polaka założenie konta jest znacznie prostsze, bo mamy Apple Store w kraju. Wcześniej trzeba było wypełniać formularz długopisem i wysyłać faksem do USA, co nie zawsze przebiegało gładko i bezstresowo. Jedyną wadą wygodniejszej rejestracji jest trochę wyższa cena za roczne członkowstwo, dawniej było 99$, teraz jest 379 zł. Myślę, że teraz założysz konto w ciągu 1 dnia. Druga opcja nie wymaga od dewelopera dużego wysiłku. Całość sprowadzi się do 3-4 kliknięć mających na celu dodanie Twojego urządzenia do konta i wygenerowanie certyfikatu testowego. Jednak na dobrą sprawę i tak nie będziesz miał z tego większych korzyści. Pisanie aplikacji na iOS bez wrzucania ich do AppStore nie ma większego sensu. Zakładając nawet, że chcesz tylko zdobyć doświadczenie zawodowe, aby znaleźć pracę jako programista obj-C, to dla pracodawcy bardzo ważnym kryterium jest posiadanie aplikacji w AppStore. Dlaczego? Otóż, umieszczenie aplikacji w AppStore wymaga przejścia kontroli jakości Apple, co choć trudne nie jest, to pokazuje, że deweloper jest w stanie przejść przez cały cykl produkcyjny aplikacji.

#3 Murakami

Murakami
  • 13 postów

Napisano 08 marca 2012 - 09:28

Serdeczne dzięki za odpowiedź. Najprawdopodobniej wykupię konto zgodnie z Twoją radą. Nęci mnie możliwość debugowania na urządzeniu i ogólny brak konieczności kombinowania :wink: Znalazłem produkt "iOS Developer Program" w polskim apple store. Nie ma żadnego opisu, chciałbym się więc upewnić jak to wygląda. Powinienem zacząć rejestracje na amerykańskich stronach apple'a, i one w momencie płatności przekierują mnie na polski apple store? Czy zamówić od razu "iOS Developer Program" w polskim apple store i czekać na instrukcje w mailu?

#4 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 08 marca 2012 - 10:02

Rejestrujesz się najpierw na stronach Apple Developer, po podaniu wszystkich danych dostaniesz link do sklepu, gdzie możesz zrealizować zakup. Po kilku godzinach od płatności konto powinno być aktywne.

#5 sowacz

sowacz
  • 12 postów

Napisano 13 marca 2012 - 16:13

Druga opcja nie wymaga od dewelopera dużego wysiłku. Całość sprowadzi się do 3-4 kliknięć mających na celu dodanie Twojego urządzenia do konta i wygenerowanie certyfikatu testowego.


Można to rozwinąć? W jaki sposób dodać urządzenie do konta Applowego, które nie ma wykupionej rocznej daniny w wysokości 379 zł?

#6 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 13 marca 2012 - 16:29

Żeby dodać urządzenie, należy zalogować się do swojego konta developerskiego: http://developer.apple.com
Wejść w iOS Provisioning Portal, a potem w Devices.
Ot i cała filozofia.

#7 sowacz

sowacz
  • 12 postów

Napisano 13 marca 2012 - 16:36

Wygląda na to, że jednak bez opłacenia tych 379 zł nie da się testować aplikacji na iPhone. Nie mam opcji wejścia w iOS Provisioning Portal. Post ishadow jest mylący.

#8 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 13 marca 2012 - 17:54

Post ishadow jest mylący.


Ech... Czytanie ze zrozumieniem?
W pierwszym poście opisane dwa przypadki w tym: "Opcja 2. Pomoc jakiegoś znajomego dewelopera.".
Zatem napisałem jak wygląda sytuacja opisana w opcji 1, jak i opcji 2.

"Druga opcja nie wymaga od [w domyśle znajomego - patrz post 1]dewelopera dużego wysiłku."

#9 Murakami

Murakami
  • 13 postów

Napisano 14 marca 2012 - 11:07

Właśnie zadzwoniłem do Apple Store Polska z prostym pytaniem "czy będę potrzebował karty kredytowej aby zakupić iOS Developer Program, czy mogę zapłacić zwyczajnym przelewem". Niestety nie uzyskałem odpowiedzi. Jak to więc jest z tą kartą kredytową? Poradzę sobie bez niej? Z góry dzięki za odpowiedź, nie chciałbym aby w połowie rejestracji po podaniu wszystkich danych okazało się, że nie mam co wpisać w danych o karcie.

#10 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 marca 2012 - 12:35

Można przelewem, ale będzie to długo trwało.

#11 Murakami

Murakami
  • 13 postów

Napisano 14 marca 2012 - 13:03

Tak czy inaczej przy rejestracji na developer.apple.com apple wymaga ode mnie karty kredytowej w celach identyfikacyjnych. Podstawowa karta debetowa się nie nada jak mniemam? Jak to najlepiej obejść? Gdzieś tu przeczytałem, że eKarta z mBanku dałaby radę. Mam konta w mBank - eKonto i w ING - Direct. Karty same debetowe MasterCard Debit z paypass z ING i Visa Electron z mBanku. Możecie poradzić jak to teraz najłatwiej przejść? :/

#12 gtatarkin

gtatarkin
  • 401 postów

Napisano 14 marca 2012 - 13:25

Visa Electron z mBanku spokojnie wystarczy, sam tak płaciłem 2 lata temu za indywidualne konto developerskie, przedłużałem za jej pomocą itd itd.

#13 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 marca 2012 - 13:57

Tak, jak powyżej, zwykła karta mbank już działa. Na początku karta inteligo była wybawieniem.

#14 sowacz

sowacz
  • 12 postów

Napisano 15 marca 2012 - 15:36

W iTunes Store w account settings nie można wprowadzić danych z karty Visa Electron. Przy próbie akceptacji wyświetla się informacja: "Your payment method was declined..."

#15 Gość_oneghost_*

Gość_oneghost_*

Napisano 16 marca 2012 - 14:06

Mi zadziałała Visa Electron bez problemu. Dowiedz się w banku czy twoja karta ma włączone płatności internetowe. I sprawdź czy masz coś na koncie, bo bez środków też może odrzucić.

#16 sowacz

sowacz
  • 12 postów

Napisano 17 marca 2012 - 11:35

Ok, dzięki, udało się. Miałem ustawione limity zakupów internetowych na 0 zł, trzeba było przez mLinię to załatwić i od razu zadziałało.

#17 Murakami

Murakami
  • 13 postów

Napisano 18 marca 2012 - 16:38

Dziękuję wszystkim za dobre rady. Konto zostało wykupione. Jeżeli to komuś jeszcze pomoże to potwierdzam, że wszystkie karty debetowe w mBanku obsługują płatności przez internet (upewnione przez kontakt z mLinią). Trzeba tylko ustawić odpowiednio limity, przez internet lub mLinie.

#18 hawk

hawk
  • 26 postów
  • SkądKatowice

Napisano 12 marca 2013 - 16:32

Podepne sie pod temat. Z kolega piszemy program i mamy problem z testowaniem na iUrzadzeniu... Obecnie ja mam konto platne, kolega jeszcze darmowe. W zwiazku z tym kilka watpliwosci: Czy kazdy z nas musi miec osobno platne konto developerskie czy moze byc jedno platne i jedno darmowe? Jezeli mozemy wspoldzielic jeden certyfikat to ktore czesci certyfikatu (na osobe, program) mam udostepnic? Czy jedno urzadzenie moze byc przypisane (jako Device) do kilku kont developerskich? Czy aplikacja o tym samym id/nawie moze byc przypisana do dwoch kont developerskich? (w momencie pisania przed wrzuceniem do appstore). Dzieki za pomoc.

#19 dzana

dzana
  • 1 postów

Napisano 13 marca 2013 - 16:57

Jeżeli nie ma różnic pomiędzy kontem firmowym ( a przypuszczam, że nie ma to znaczenia ) to kolega, który ma wykupione konto może dodać Cię do swojego teamu na apple.developer.com (People->Invitations->Invite Person) i powinieneś mieć dostęp do Provisioning Portal. Następnie musisz wygenerować odpowiedni certyfikat i podpiąć do provisioning profile. Przynajmniej tak to działa u mnie w firmie. Przy okazji jako, że jest to mój pierwszy post tutaj chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

#20 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 13 marca 2013 - 18:35

Witaj dzana, Niestety nie masz racji - nie ma możliwości tworzenia "teamu" na koncie personal. Technicznie można je jednak współdzielić miedzy maszynami - można dodać do niego do 100 urządzeń z iOS. Żeby to zrobić, należy z wyeksportować certyfikat developerski z komputera, na którym w tej chwili jest on w pęku kluczy - zaznaczając obie części, po rozwinięciu, i wybierając z menu kontekstowego opcje eksportu. Żeby nie współdzielić nazwy użytkownika i hasła, można po prostu zapisać profile prowizyjne i zainstalować je na drugim komputerze. Co do pytań - tak, jedna osoba może być w wielu programach apple developer.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych