Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Macbook White - nie włącza się, nie ładuje


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 17 lutego 2012 - 11:30

Obawiam się, że zamordowałem mojego białaska :? Komputer się nie uruchamia - po wyjęciu z bagażu bateria miała dwie "kropki" (sprawdzane guzikiem), podłączenie ładowarki nic nie daje - ładowarka świeci się bardzo słabym, prawie niewidocznym zielonym światłem, a powinna jasnym i pomarańczowym. Jakieś pomysły co mogło sie stac? Komputer spedzil 3 godziny w mega zimnym bagażniku (transfer na lotnisko miedzy 5:00 rano a 7:30 rano) potem po jakichs 45-60 minutach zostal wlaczony na lotnisku, dzialal normalnie. Zahibernowalem go i spakowalem do walizki, polecialem do Monachium i z bagazu nastepnego dnia wieczorem wyciągnałem już zwłoki. Obawiam sie, ze mogla sie w nim skroplic para wodna (na zimnych podzespolach) i spowodowac jakies wieksze zwarcie. Ale generalnie to sie nie znam. Sprzęt ma generalnie swoje lata i jest mocno porysowany, popękany etc. Podejrzewam że jest bardzo mało wart, ale MOŻE jest sens oddać go do naprawy. Nowy MBP jest już w drodze, parę złotych na diagnostykę mogę poświęcić - jeśli diagnostyka i naprawa nie przekroczą 50% wartości sprzętu, to go naprawię, inaczej sprzedam go na części.

#2 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 lutego 2012 - 11:50

Na początek podstawa, czyli reset SMC. Pewnie pomoże jak umarłemu kadzidło, ale spróbować nie zaszkodzi. Na innym zasilaczu to samo?

#3 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 17 lutego 2012 - 12:44

Reset SMC probowalem, nic. Nie mam dostepu do innego zasilacza, bede mogl sprawdzic (i mam zamiar) najwczesniej w poniedzialek, jak juz bede miec nowego MBP i nowa ladowarke.

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 lutego 2012 - 15:09

Jaki white? Podaj przynajmniej grafikę lub rocznik.... inaczej trudno będzie pomóc.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 17 lutego 2012 - 15:58

c2d + x3100 kupiony w 2008

#6 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 17 lutego 2012 - 18:09

Naprawa nie powinna przekroczyć 400 zł brutto. To bardzo prosta płyta - choć ogólnie nie zawodna. Uszkodzenie w SMC, 1-w lub chargerze. Istnieje też możliwość uszkodzenia zasilacza (ale to jak napisałeś sam sprawdzisz)


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#7 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 20 lutego 2012 - 18:49

Inny zasilacz nie pomógł - te same objawy... Trzeba bedzie oddac do naprawy.

#8 kyna

kyna
  • 8 postów

Napisano 04 marca 2012 - 18:19

To ja powiem tak: si w***em, znaczy mocno zdenerwowałem, tak że mój zaliczył glebę i się (!) włączył. Miałem bardzo, bardzo dużo szczęścia, bo NIC się z nim nie stało (grubszy dywan), ale w servisie powiedzieli że coś tam mogło stykać czy co, ale oni rozbierali i nic nie widzą. Dlatego polecam "macanie", bardzo umiejętne i w miarę o ile to możliwe powyginanie tej przykręconej od spodu klapki. Jak się nie boisz to pierdyknij go otwartą dłonią od spodu (mój za każdym razem jak mi czernieje to zalicza z otwartej łapy w plery i tyle (się nie muszę obawiać o konsekwencje, bo mój i do zabawy tylko)...

#9 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 04 marca 2012 - 19:15

(...), tak że mój zaliczył glebę i się (!) włączył. Miałem bardzo, bardzo dużo szczęścia, bo NIC się z nim nie stało (grubszy dywan), ale w servisie powiedzieli że coś tam mogło stykać czy co, ale oni rozbierali i nic nie widzą.


(...)(mój za każdym razem jak mi czernieje to zalicza z otwartej łapy w plery i tyle (się nie muszę obawiać o konsekwencje, bo mój i do zabawy tylko)...


Zmień serwis. Masz postępujące uszkodzenie. W pewnym momencie, parafrazując "zaliczanie z otwartej łapy w plery" uszkodzi maca całkowicie. To nie "Rubin". Jak Ci nie zależy na komputerze - proszę bardzo - możesz walić go czym popadnie.

Jeśli komuś zleży na jego macu niech za nic nie stosuje się do rad umieszczonych w w/w poście. Jest to rada rodem z "wygrzej płytę w piekarniku" a na pewno będzie działać. Podziwiam beztroskę kolegi kyna - ale to jego mac i jego problem.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#10 arvika

arvika
  • 1 501 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 04 marca 2012 - 20:23

Piotrek, na to jest bardziej fachowa nazwa, to jest tzw. strzał serwisowy ;) Oczywiście nie należy się do tego stosować.

#11 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 05 marca 2012 - 11:46

Ja to chyba jednak go obfotografuje w takim stanie w jakim jest i wystawie na allegro. RAM, ekran, superdrive, HDD, bateria sa sprawne, jak sie komus chce, niech sie w ztym pier*li, mi jest szkoda czasu na ratowanie 3.5 letniego złomu. Jak za 3-4 stowy zejdzie, to bedzie na butelke niezlego wina albo przyzwoita koszule typu Boss Black ;)

#12 jacuch

jacuch
  • 17 postów
  • SkądWrocław, PL

Napisano 05 marca 2012 - 14:47

Witam Potrzebuję kilka rzeczy do niego, jeśli kolega zechce możemy się dogadać. Oczywiści brałbym całość. pozdrawiam

#13 ex3v

ex3v

  • 1 884 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 marca 2012 - 16:43

Panowie, skoro sprawy mają się w tych kierunkach, to ja zamykam i zapraszam na PW/do giełdy :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych