Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

grafika dla aplikacji/ iphone


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 maciekamator

maciekamator
  • 48 postów

Napisano 13 lutego 2012 - 20:09

Witam Jestem początkujący jeśli chodzi o projektowanie aplikacji mobilnych. Jedynie mam doświadczenie w projektowaniu stron internetowych i tu wszystko łatwo przychodziło :) szerokość strony ustawiałem na 980 x 0000 i wszystko mamy-projekt gotowy.Problem przychodzi w momencie projektowania grafiki na mobile, jaki rozmiar roboczy muszę ustawić na iphone ? ile DPI ? czy pliki dla programisty mogą być w PNG czy muszą to być wektorki? Jak do tego podejść...czy belka górna i dolna musi mieć dany rozmiar czy projektuje tak jaką mam na to wizje? czy przyciski/buttony muszą mieć jakiś konkretny rozmiar? CZekam na jakąś POMOC PS. Jedynie co sie doczytałem to że ikona ma 72x72 :) to już coś8-)

#2 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 13 lutego 2012 - 21:21

Ikona 512x512 dla Retiny. Grafiki dla Retiny projektowane dla rozmiaru 960x640, lub 640x960. 72 DPI. Co do plików, to png. Jeśli chodzi o grafiki buttonów i inne, to ich rozdzielczość dla Retiny powinna dzielić się na 4 i dawać parzystą liczbę. Pozdrawiam!

#3 maciekamator

maciekamator
  • 48 postów

Napisano 13 lutego 2012 - 22:28

OK! w momencie projektowania grafiki 650x960 otworzy się ona na starej wersji Iphone? Kurde ciężko jest mi wyobrazić taką rozdzielczość na tak mały ekranik :) Jeśli chodzi o dolna belke czy można np dodać 5-6 ikon ? tak jak na przykladzie podświetlona ikona http://kbsportfolio....iphone-app1.jpg. Druga sprawa grafike stworzyłem na iphone w takiej rozdzielczości w momencie gdy chce wydać aplikacje na Androida to muszę wszystko zmieniać ?rozdzielczości ułożenia grafiki/przycisków itp?

#4 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 13 lutego 2012 - 22:38

W ramach aplikacji możesz zrobić w zasadzie wszystko (czy zostanie to przepuszczone przez Apple to już osobna sprawa). 640x960 jest rozdzielczością dla wyświetlacza Retina (iPhone 4 i 4s), który może wyświetlić większą grafikę na takim samym ekranie jak 3G. Co do Androida się nie wypowiadam, bo raz, że nie wiem, dwa, że uważam, to za największy szajs od czasu wynalezienia prasy prawicowej (żeby nie było - lewicowcem nie jestem) :P

#5 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 lutego 2012 - 23:10

Zasada jest prosta - tworzysz dwa zestawy grafik, oznaczając te dla retiny, zgodnie z wytycznymi apple, suffixem 2@, np: - przycisk: resources.png i resources2@.png - ikona: ikon.png i ikon2@.png. Na retinie system "automagicznie" sam wyświetli ładniejszą i czytelniejszą grafikę o większej rozdzielczości. Przy okazji, odnosząc się do Twojego pierwszego posta, ikona na iPhone ma 57x57 pix i 114x114 wersja retina, 72x72 to ikona dla iPada.

#6 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 13 lutego 2012 - 23:27

Zasada jest prosta - tworzysz dwa zestawy grafik, oznaczając te dla retiny, zgodnie z wytycznymi apple, suffixem 2@, np:
- przycisk: resources.png i resources2@.png
- ikona: ikon.png i ikon2@.png.
Na retinie system "automagicznie" sam wyświetli ładniejszą i czytelniejszą grafikę o większej rozdzielczości.

Przy okazji, odnosząc się do Twojego pierwszego posta, ikona na iPhone ma 57x57 pix i 114x114 wersja retina, 72x72 to ikona dla iPada.


No tak, mój błąd co do ikony - pokiełbasiło mi się z ikoną dodawaną do iTunes Connect :)

#7 maciekamator

maciekamator
  • 48 postów

Napisano 13 lutego 2012 - 23:35

Miazga , zakręciłem sie :) może tak ....jak zrobie grafikę na rozdzielczości 640x960 i dodam zdjęcia grafe itp + ikonki jakie sobie tam wymyśle czy mniejsze czy większe da rade to zadziałać? czy musze siedzieć i wczytywać się ze button musi miec standardy jakies tam np 120x20px . Pomysł na aplikacje mam jak to ma wszystko chodzić jak sie przesuwać, Grafike i kolorystykę też tylko chodzi mi o wykonanie dobrych rozmiarów ikonek itp...dla mnie tworzenie grafiki na mobile to jak tworzenie strony z animacjami na flasha po najechaniu ma wskoczyc to lub wyjechać w bok itp...może źle myślę ....

#8 murzynpl

murzynpl
  • 55 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 lutego 2012 - 00:39

KLIK << tutaj masz info odnośnie rozmiarów ikon, które potrzebujesz...to co jest tam napisane jako "iPhone 4" traktuj jako ikony pod retina display, czyli dla iPhone 4 i 4S...
KLIK2 << tutaj masz info odnośnie rozmiarów "stałych" elementów...wymiary np. "status bar" czy np. "navigation bar" dla retina display musisz mieć x2...czyli dla retina display "status bar" ma 40px wysokości itd...

#9 Bananera

Bananera
  • 216 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 lutego 2012 - 12:54

Brakuje najważniejszego linku :)
Proszę: user interface guide apple - Szukaj w Google
Co do ikonek to pobierz sobie program z MacStore, który Ci sam zrobi resize grafiki do wszystkich potrzebnych wymiarów :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych