Naprawa serwisowa -> serwis SAD
#101
Napisano 08 lipca 2007 - 20:00
#102
Napisano 08 lipca 2007 - 20:35
No, raczej rozszerzona gwarancje mozesz kupic tylko u firmy, ktora sprzedala Ci sprzet albo Apple.
Ja sie juz pogubilem - moze JJB wyjasni jaka jest polityka SAD'u w tym zakresie.
#103
Napisano 09 lipca 2007 - 04:11
#104
Napisano 09 lipca 2007 - 08:15
#105
Napisano 09 lipca 2007 - 08:42
Chodzi mi o to, ze:
......
Moge kupic komputer na eBay, ale nadal mam prawo pojsc do Apple Store i tam kupic Apple Care Protection Plan.
No ale wlasnie o to chodzi ze na polskim Apple Store rozszerzona gwarancje mozesz nabyc tylko jesli kupujesz tam nowy komputer - nie jest dostepna jako osobny produkt, ale jest opcja przy zakupie tam sprzetu
#106
Napisano 09 lipca 2007 - 10:14
To piszesz do Apple mięsisty list i albo kupujesz od nich (TANIEJ ) albo, po interwencji, w Polsce.No ale wlasnie o to chodzi ze na polskim Apple Store rozszerzona gwarancje mozesz nabyc tylko jesli kupujesz tam nowy komputer - nie jest dostepna jako osobny produkt, ale jest opcja przy zakupie tam sprzetu
#107
Napisano 09 lipca 2007 - 10:57
Narazie to chciałbym wyjaśnić tą kwestię w SAD'zie zanim zacznę polować na "jabłka" na zachodzie. Jak do tej pory mam wrażenie, że wszystko tu działa "trochę" inaczej niż w przypadku innych firm sprzedających laptopy na polskim rynkuTo piszesz do Apple mięsisty list i albo kupujesz od nich (TANIEJ ) ......
#108
Napisano 09 lipca 2007 - 16:51
#109
Napisano 09 lipca 2007 - 19:58
No i jak napisze, ze iPodow pewnych typow (nieco starszych) od przeszlo miesiaca nie ma ani w centralnych magazynach serwisowych ani handlowych u Apple, to i tak mi nikt nie uwierzy, bo przeciez to SAD jest winny, a w Hameryce jest wszystko
W czwartek podjelismy decyzje, ze osoby ktore czekaja tak dlugo dostana inne iPody. Nie gorsze:). Wysylka trwa
pozdrawiam
jjb
Drogi Panie, moj ipod to model 5,5 o pojemnosci 80 GB.
I nie chodzi mi tylko o to, ze czekam juz poltora miesiaca, ale i o to, ze nikt nie jest zainteresowany poinformowaniem mnie, co sie z moim ipodem dzieje. Przypominam, ze to sprzet, za ktory zaplacilem 1699 zl., a zatem moglbym wymagac nieco wiecej zainteresowania ze strony serwisu. Ba, na maile wysylane do Panstwa, tez nikt nie odpowiada.
Rozumiem z Pana wypowiedzi, ze moge liczyc na nowego ipoda? W takim razie czekam na wysylke.
Pozdrawiam!
#110
Napisano 09 lipca 2007 - 20:20
#111
Napisano 09 lipca 2007 - 23:04
No ale wlasnie o to chodzi ze na polskim Apple Store rozszerzona gwarancje mozesz nabyc tylko jesli kupujesz tam nowy komputer - nie jest dostepna jako osobny produkt, ale jest opcja przy zakupie tam sprzetu
No, to wedlug Apple taka polityka jest nielegalna. Zobaczymy, co pan Janusz ma na to do powiedzenia.
#112
Napisano 12 lipca 2007 - 19:50
No, to wedlug Apple taka polityka jest nielegalna. Zobaczymy, co pan Janusz ma na to do powiedzenia.
Dlaczego nielegalna??
Spojrzmy na to troche szerzej. Dla kazdego serwisu wszystkie naprawy sa platne. Pytanie tylko kto za to placi? Apple wymyslil Apple Care - rozszerzenie gwarancji wazne na calym swiecie ktore mozna kupic w dowolnym momencie (sa jakies ograniczenia, ale mniej istotne). Jak klient przychodzi do naszego serwisu z Apple Care, to sprzet naprawiamy, a placi za to Apple. Problem polega tylko na tym, ze produkt Apple Care nie jest dostepny na terenie Polski (jak i szeregu innych krajow). Apple nie chce go tu sprzedawac (na razie)
Poniewaz jest zapotrzebowanie na taka usluge, wiec wprowadzilismy mozliwosc zakupu rozszerzonej gwarancji.Jakos to przeliczylismy i oferujemy - na konkretnych warunkach (tylko produkty ktore wyszly od nas, tylko razem, albo wkrotce po zakupie sprzetu). Takie warunki wymyslilismy i takich sie trzymamy. Sa inne firmy (niektorzy reselerzy) ktorzy oferuja wlasne rozszerzone gwarancje - jakies inne warunki. Ja nawet nie wiem czy jezeli firma dealerska przysyla do nas sprzet do naprawy i placi za ta naprawe, to czy jest to dla klienta naprawa gwarancyjna czy platna. Firma ma prawo taki produkt sprzedawac
Jako ciekawostke podam fakt, ze z 6 lat temu byly z rozszerzona gwarancja problemy - traktowano to jako forme ubezpieczenia (bo w gruncie rzeczy tak jest) a na sprzedaz ubezpieczen trzeba miec koncesje:)
Na szczescie od dluzszego czasu nie slyszalem by ktos do tego wracal
pozdrawiam
jjb
#113
Napisano 12 lipca 2007 - 20:36
#114
Napisano 12 lipca 2007 - 20:53
#115
Napisano 12 lipca 2007 - 20:58
#116
Napisano 12 lipca 2007 - 21:02
Odpowiedz jest bardzo prosta. Dla Apple jest nieistotne kto sprzeda komputer - firma X czy firma Y. I tak na tym zarabia. Dla nas jest
jjb
Czyli jesli wasze komputery zostaly sprzedane przez sklep (nie bedacy resellerem) z autoryzowanej polskiej hurtowni to na tym nie zarabiacie, gdyz nadal nie uzyskalem odpowiedzi jak w takim przypadku nabyc rozszerzona gwarancje.
#117
Napisano 12 lipca 2007 - 22:27
Apple Poland nie ma tu znaczenia. Apple Care nie jest sprzedawane we wszystkich krajach gdzie jest subsidiary. Tak naprawde glownym problemem nie jest gwarancja tylko bezplatny support telefoniczny swiadczony przez 90 dni bezplatnie przez ludzi z Apple. Prowadzilem rozmowy na temat Apple Care przez szereg lat, bardzo chcielibysmy moc to sprzedawac. Zawsze sprawa padala, bo nie byli chetni na wyasygnowanie kasy na polska infolinieCzyli szybko powinno powstać Apple Poland. Takie sytuacje nie wpływają dobrze na markę.
Od Apple'a wszyscy oczekujemy czegoś więcej niż polskiej rzeczywistości.
jjb
---- Dodano 12-07-2007 o godzinie 23:29 ----
Nie za bardzo rozumiem. Rozszerzona gwarancja jest pozycja w naszym cenniku rowniez dla dealerow (iczyli sprzedawcow posrednich). Wiec powinni miec ja w swojej ofercieCzyli jesli wasze komputery zostaly sprzedane przez sklep (nie bedacy resellerem) z autoryzowanej polskiej hurtowni to na tym nie zarabiacie, gdyz nadal nie uzyskalem odpowiedzi jak w takim przypadku nabyc rozszerzona gwarancje.
jjb
#118
Napisano 13 lipca 2007 - 01:16
#119
Napisano 13 lipca 2007 - 12:57
Tak dla porządku, "Elecro World" i "...nie dla idiotów" też mają w ofercie gwarancję rozszerzoną ?Nie za bardzo rozumiem. Rozszerzona gwarancja jest pozycja w naszym cenniku rowniez dla dealerow (iczyli sprzedawcow posrednich). Wiec powinni miec ja w swojej ofercie
jjb
#120
Napisano 13 lipca 2007 - 13:33
Nie za bardzo rozumiem. Rozszerzona gwarancja jest pozycja w naszym cenniku rowniez dla dealerow (iczyli sprzedawcow posrednich). Wiec powinni miec ja w swojej ofercie
jjb
Chyba nie wczytał się Pan dokładnie w mój wcześniejszy post. W skrócie: sklep zaopatruje się w Apple w polskiej hurtowni, w hurtowni nie ma dostępnych rozszerzonych gwarancji (mimo że komputery są na standardowej 12 miesięcznej gwarancji w SAD'zie) gdyż rozprowadzają je jedynie autoryzowani dealerzy (ktorzy nie sprzedacą jej użytkownikowi, który nie nabył u nich sprzętu).
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych