Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Reklama / promocja własnej aplikacji w App Store


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 01 stycznia 2012 - 23:15

Dopiero rozpoczynam moją przygodę z publikowaniem aplikacji w App Store i chciałem zapytać innych deweloperów czy macie jakies sprawdzone sposoby na wypromowanie swojej aplikacji z App Store? Wszelkie rady co warto, a czego nie będą mile widziane. Gdzie wg. was najlepiej publikować kody promocyjne? Czy tworzenie filmików z aplikacji i wrzucanie ich na YT daje cokolwiek, a może lepsze rezultaty daje lokalizacja aplikacji? Jeśli tak, to na jakie języki warto przetłumaczyć swoją aplikację i czy wystarczy tłumaczyć tylko opis w app store czy całą aplikację? Czy publikacja wersji Lite swojej aplikacji bardzo pomaga w jej promowaniu i przekłada się na więcej sprzedanych egzemplarzy jej pełnej wersji? A może macie jakieś inne pomysły na to co zrobić, żeby własna kropelka wody została zauważona w tym oceanie? :) Chętnie usłyszałbym opinie innych zrzeszonych lub niezrzeszonych deweloperów na ten temat.


Użytkownik fins edytował ten post 14 czerwca 2015 - 10:26


#2 Dawidos

Dawidos
  • 568 postów

Napisano 01 stycznia 2012 - 23:25

Ja akurat nie jestem deweloperem, ale miałem kiedyś takiego znajomego dewelopera. On promował swoją grę wrzucając filmiki na youtube. Sądzę, że wystarczy przetłumaczyć na te najbardziej znane języki np. włoski, francuski, niemiecki, rosyjski, hiszpański itd. A wersję lite trzeba doprowadzić do miejsca, gdzie gracz poczuje niedosyt, żeby chciał pomóc. Jedną z najważniejszych cech, które promują aplikację są screeny, najlepiej gdy jest dużo akcji

#3 murzynpl

murzynpl
  • 55 postów
  • SkądKraków

Napisano 02 stycznia 2012 - 09:30

Wg mnie ciekawy artykuł na temat promowania aplikacji pojawił się nie dawno tutaj >> KLIK <<. Wydaje mi się w miarę sensowne to co jest tam napisane.
Co do języków, to wydaje mi się, że to również może mieć znaczenie. Nie pamiętam gdzie, ale kiedyś czytałem, że najwięcej aplikacji nie sprzedaje się w USA tylko w Japonii. Sam zastanawiam się czy dla mojej gry nie zainwestuje w przetłumaczenie na ten język właśnie.

#4 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 02 stycznia 2012 - 16:27

Dzięki za link do interesującego artykułu linkującego do jeszcze bardziej interesujących :). Muszę powiedzieć, że rozwiązanie z Appiraterem też wydaje się ciekawe i będę musiał zaimplementować coś podobnego u siebie, żeby zyskać troszkę dobrych gwiazdek.

#5 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 stycznia 2012 - 10:09

Jak aplikacja ma ten app iRater to dostaje ode mnie gorszy komentarz, bo wkurzające jest to coś

#6 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 05 stycznia 2012 - 16:57

No jeżeli takie okienko wyskakuje co chwile, to na pewno denerwuje, ale gdyby miało wyskoczyć np. raz na miesiąc to chyba w niczym nie przeszkadza.

#7 kolinko

kolinko
  • 46 postów
  • SkądWarszawa, Polska

Napisano 12 stycznia 2012 - 20:02

(autor artykułu z tej strony :)

Co do Appiratera, to nawet z nim ciężko jest o recenzje, ludzie sporadycznie recenzują. Nie zauważyliśmy aby się obniżyła jakość recenzji (szczęśliwie ludzie nie są równie negatywni co virgin71), jeśli już coś, to w drugą stronę :) Jeśli wyświetlamy prośbę o komentarz po tym jak użytkownik naprawdę długo grał i widać, że mu się podoba, to jest duża szansa na pięć gwiazdek.

Inna opcja - w jednej z apek, po jakimś czasie korzystania, proszę ludzi o maila. Gdy ktoś poda, to wysyłam mu podziękowanie za skorzystanie z apki plus trzy pytania:
- jak znalazł / dowiedział się o aplikacji
- co można poprawić
- czy może chce wystawić pięć gwiazdek (i tu link)

Extra plus listy mailingowej - gdy są kolejne ciekawe funkcjonalności w drodze mogę pytać użytkowników o opinię.

Tu jest jeszcze moja prezka na temat promocji z Cracow.mobi:
Cracow.mobi 2011: Promoting Mobile Applications - Tomasz Kolinko - YouTube

A przy okazji, polecam książkę "Mobilize", która nie mówi o prostych sztuczkach (takich jak ja stosuję), a już o raczej poważniejszym PRrze.. Warto przeczytać jeszcze przed rozpoczęciem prac nad apką - mi dała dużo do myślenia:
Amazon.com: Mobilize: Strategies for Success from the Frontlines of the App Revolution (9781593156459): Rana June Sobhany: Books

#8 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 13 stycznia 2012 - 13:51

Ciekawa prezentacja, dzieki za przydatne informacje. EDIT: Co do słów kluczowych dla aplikacji, to czy istnieje jakiś sposób, żeby ocenić ile mniej więcej osób trafia na naszą aplikację poprzez dane słowo kluczowe? Chyba nie? Druga sprawa, to czy gwiazdki przy aplikacjach wyswietlane w App Store na iPhonie tyczą się tylko aktualnej wersji, czy wszystkich wersji?

#9 kolinko

kolinko
  • 46 postów
  • SkądWarszawa, Polska

Napisano 14 stycznia 2012 - 11:54

@fins: Ja pytam tych użytkowników, którzy zostawili mail o to, jakimi słowami kluczowymi się kierowali. Raczej bardziej bezpośredniej nie ma. Co do gwiazdek - na pewno jeśłi masz conajmniej 5 ocen, to są wyświetlane z aktualnej wersji. Jak mniej, to różnie bywa - czasem Apple wyświetla wtedy ocenę z poprzedniej wersji, czasem wyświetla "no ratings". Zmieniają raz na jakiś czas algorytm :)

#10 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 14 stycznia 2012 - 13:49

Tego właśnie się obawiałem. Gdzieś czytałem, żeby przy wyborze słów kluczowych warto kierować się też google adwords keyword tool oraz google trends zakładając, że ma to jakieś mniejsze lub większe odzwierciedlenie w app store. Szkoda, że brakuje jakichś dobrych narzędzi do analizy użytkowników kupujących w ostateczności naszą aplikację typu google analytics dla internetu. Przed chwilą zastanawiałem się jeszcze na jakich forach internetowych poświęconych aplikacjom można zareklamować własną aplikację pisząc posty o tym, że np. nasza aplikacja jest chwilowo darmowa lub rozdając promo cody. Skuteczność takiego działania może nie jest jakaś strasznie powalająca, jednak mimo to wydaje mi się, że przy takich okazjach warto z tego skorzystać. Zauważyłem odpowiednie miejsca na tego typu posty na tym forum, na forum toucharcade i forum iphonedevsdk. Czy może ktoś jest jeszcze w stanie wymienić jakieś inne, na których są prawdziwi ludzie czytający tego typu posty, a nie same boty ;)?

#11 poslinski.net

poslinski.net
  • 39 postów
  • SkądBielsko-Biała, PL

Napisano 14 stycznia 2012 - 19:10

Było:

http://myapple.pl/td...-aplikacje.html

#12 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 14 stycznia 2012 - 23:33

Niestety nie mam dostępu do podstrony z podanego linka, ale dzięki ;) Domyślam się, że działa dla grupy Deweloper.

#13 kolinko

kolinko
  • 46 postów
  • SkądWarszawa, Polska

Napisano 15 stycznia 2012 - 18:02

@fins: toucharcade jest fajne, jeśli chodzi o gry. rzekomo czytają to ludzie, którzy decydują o tym co wyląduje na "Featured" od Apple'a :) Pozostałe fora raczej kiepsko. Prosty rachunek - na przeciętnym forum Twoją wiadomość przeczyta 100-500 osób. Z tego konwersja to będzie ok. 1-5%, czyli prawie niezauważalna (przynajmniej z mojego doświadczenia). Za to fora są fajne do zebrania jakiegoś feedbacku, ewentualnie przy stałym bombardowaniu jednego forum możesz zbudować sobie markę wśród użytkowników (np. jeśli robisz aplikację dla matek z dziećmi, to regularne pisanie na fora dot. matek z dziećmi + link do apki w sygnaturce, może coś dać..) Ja jeszcze aplikacje wrzucam na odpowiednie subreddity - np. reddit.com/r/iphone, albo /r/getmotivated (przy apkach motywacyjnych). Nie ma z tego za dużej sprzedaży, ale to jest fajna metoda na rozdanie kilkudziesięciu promo kodów i zebranie feedbacku.

#14 fins

fins
  • 22 postów

Napisano 17 stycznia 2012 - 13:52

Jeszcze takie pytanie co tak naprawdę daje częste aktualizowanie aplikacji? Czytałem, że warto to robić, ale zastanawiam się, czy daje to coś jeszcze poza tym, że użytkownicy widzą, że dbamy o naszą aplikację. A konkretniej... widomo, że liczba pobrań aplikacji wpływa na jej pozycję w rankingu Apple w App Store. Pojawia się teraz takie pytanie, czy pobieranie aktualizacji przez użytkowników naszej aplikacji jest również liczone przez Apple jak pobieranie aplikacji po raz pierwszy i podnosi nam ranking tej aplikacji w app store? Dajmy na to, że robimy taki myk, że udostępniamy na jakiś czas aplikację za darmo, ściąga ją kupa ludzi, potem wracamy do pierwotnej ceny i robimy update aplikacji. Jeśli teraz ta kupa ludzi ją sobie uaktualni, to czy to ma jakiś pozytywny wpływ na ranking?

#15 Opuncja

Opuncja
  • 12 postów

Napisano 30 lipca 2013 - 00:28

Bardzo by mi zależało na odpowiedzi na post FINS... Czy ktoś się orientuje?! Jak to jest z tymi updatami i rankingiem? Czy apka po upgradzie pojawia sie na pierwszej stronie w nowosciach? W sumie czemu mialo by tak byc...

#16 jacflay

jacflay
  • 129 postów

Napisano 02 sierpnia 2013 - 12:05

Mam aplikację, gdzie updaty były pobierane w setkach i mogę Ci powiedzieć, że to nie przekłada się w żaden sposób na pozycje aplikacji.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych