Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro, nie wlacza sie po aktualizacjach


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 15:20

Witam! Przedstawie krotko sprawe: Kupilem Macbooka Pro 1.5 roku temu, 2 miesiace temu kupilem dysk SSD (Agility 3), wymienilem i komputer przestal dzialac. Kombinowalem kilka dni i nic. Sytuacja wyglada tak - czysty system chodzi bez problemu, po zainstalowaniu aktualizacji przestaje w ogole odpalac (i na dysku talerzowym i na SSD). Komputer spedzil miesiac w MacLife, ktorego wyslali tez do serwisu Appla na diagnostyke. Nic nie udalo sie zrobic. Od strony Appla plyta glowna do wymiany (3000zl netto). Czy domagac sie w jakis sposob od Apple wymiany plyty? Przeciez nie moze byc tak, ze po wymiane dysku przestaje mi dzialac komputer...

#2 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 15:52

(...)Sytuacja wyglada tak - czysty system chodzi bez problemu, po zainstalowaniu aktualizacji przestaje w ogole odpalac (i na dysku talerzowym i na SSD). (...)


Jaka jest teraz sytuacja? Mac w ogóle nie startuje czy jak wypnie Pan dysk startuje normalnie? Tzn czy "chodzi bez problemu" czy "chodził bez problemu"?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#3 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 16:12

Sytuacja caly czas jest taka sama. Chodzi bez problemu do czasu zainstalowania jakichkolwiek aktualizacji

#4 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 16:21

Czy po zainstalowaniu aktualizacji macbook przestaje się w ogóle włączać, czy też ma problem z załadowaniem systemu?


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#5 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 16:40

Wyswietla sie logo a pod nim krecace sie kolko

#6 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 16:44

Temat przeniosłem do działu SERWIS, do którego bardziej się nadaje.

#7 gathor

gathor
  • 94 postów
  • Płeć:
  • SkądBristol, UK

Napisano 02 grudnia 2011 - 16:52

Nie do końca rozumiem... Czy da się zainstalować system, a po aktualizacjach przestaje działać?

Sytuacja caly czas jest taka sama. Chodzi bez problemu do czasu zainstalowania jakichkolwiek aktualizacji

Tyle wywnioskowałem właśnie z ostatniej wypowiedzi kolegi autora.
Ponad to proszę podać jaki to Macbook?

#8 528eae9968

528eae9968
  • 7 222 postów
  • Płeć:

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:03

Witam!

Przedstawie krotko sprawe:

Kupilem Macbooka Pro 1.5 roku temu, 2 miesiace temu kupilem dysk SSD (Agility 3), wymienilem i komputer przestal dzialac. Kombinowalem kilka dni i nic. Sytuacja wyglada tak - czysty system chodzi bez problemu, po zainstalowaniu aktualizacji przestaje w ogole odpalac (i na dysku talerzowym i na SSD). Komputer spedzil miesiac w MacLife, ktorego wyslali tez do serwisu Appla na diagnostyke. Nic nie udalo sie zrobic. Od strony Appla plyta glowna do wymiany (3000zl netto). Czy domagac sie w jakis sposob od Apple wymiany plyty? Przeciez nie moze byc tak, ze po wymiane dysku przestaje mi dzialac komputer...


Oddaj do jakiegoś nieautoryzowanego serwisu w Warszawie, niech Ci zdiagnozują.

#9 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:09

Byl w MacLife, pojde jeszcze z nim do BUW'u do Appla i porozmawiam jak oni to widza. Jak nic, to odzaluje i kupie nowa plyte glowna bo juz kolejnych 2 miesiecy nie moge poswiecic na naprawy. Macbook Pro 2010 czerwiec, 2.4GHz, 4Gb ramu

#10 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:25

Proszę jeszcze podać która wersja systemu . Co do maca to zgaduję z podpisu, że jest to MBP 13" na chipsecie MCP89 czyli płyta K6. Aktualizacje dają nowe "sterowniki" do głównego mostu. Przy uszkodzeniu części mostu , mogą powodować zawieszanie się OS-a. Jest to do naprawy - nie koniecznie do wymiany cała płyta. Koszt wymiany MCP89 to 700-800 zł wraz z nowym układem. Co do wymiany w autoryzowanym serwisie - może Pan próbować....ale jeśli nie ma Pan wykupionej rozszerzonej gwarancji... czarno to widzę.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#11 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:29

A prosze mi powiedziec jak to jest z Apple i ich roczna gwarancja. Przeciez w calej uni na sprzet elektroniczny jest 2 letnia gwaranacja. Jak oni sie do tego stosuja?

#12 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:32

Nie ma obowiązkowej dwuletniej gwarancji, ani w PL ani w UE. Jest odpowiedzialność sprzedawcy (nie producenta) z tyt. niezgodności z umową, pod warunkiem, że się udowodni, że sprzęt był wadliwy w chwili wydania klientowi przez sprzedawcę. Trudna sprawa w tym przypadku.

#13 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:34

A prosze mi powiedziec jak to jest z Apple i ich roczna gwarancja. Przeciez w calej uni na sprzet elektroniczny jest 2 letnia gwaranacja. Jak oni sie do tego stosuja?


Wysyłasz pismo o niezgodność towaru z umową z żądaniem bezpłatnej naprawy, dostajesz odpowiedź pozytywną (podobno nie ma z tym problemu jak masz rachunek) po czym odsyłasz komputer na serwis.

#14 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:37

Za sprzedaż sprzętu odpowiada sprzedawca. Czyli jak kupił Pan w firmie "A" komputer firmy "Z" z 12-to miesięczną gwarancją... bezpośrednim "przedstawicielem" pomiędzy firmą "Z" a Panem jest firma "A" i to ta ostatnia bierze na siebie te dodatkowe 12 msc. W UE obowiązuje 24-ro miesięczna gwarancja na wszystkie nowe urządzenia - pod warunkiem, że nie były kupione na firmę (faktura VAT) - w takim przypadku od 6-ciu do 12 msc.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#15 gathor

gathor
  • 94 postów
  • Płeć:
  • SkądBristol, UK

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:39

Wysyłasz pismo o niezgodność towaru z umową z żądaniem bezpłatnej naprawy, dostajesz odpowiedź pozytywną (podobno nie ma z tym problemu jak masz rachunek) po czym odsyłasz komputer na serwis.

W tym momencie znowu czekasz miesiąc na naprawę, a sprzęt odzyskujesz z wyczyszczonym dyskiem, ale zainstalowanym OS-em, który był preinstalowany w dniu zakupu. Nieautoryzowany serwis nie wyczyści dysku, naprawi laptopa połowę szybciej i do tego udzieli około 6 miesięcy nowej gwarancji, a nie jak w przypadku Apple 31 dni.

#16 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:41

Przemku... w Polsce serwis Appla daje 90 dni (3 miesiące) gwarancji.


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#17 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:42

Wyczyszczonym dyskiem z jakiej racji? Serwis nie ma prawa ruszyć dysku o ile nie jest to konieczne :) Wiesz kwestia jest tylko kto co woli, czekać miesiąc czy wydać prawie 1000zł.

#18 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:47

To w koncu jest obowiazek 2 letniej gwarancji? Bo Panowie tumplon i reqlen maja odmienne zdanie

#19 tumpio

tumpio

    SERWIS


  • 6 245 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:50

Wyczyszczonym dyskiem z jakiej racji? Serwis nie ma prawa ruszyć dysku o ile nie jest to konieczne :)

Wiesz kwestia jest tylko kto co woli, czekać miesiąc czy wydać prawie 1000zł.


1. Każdy autoryzowany serwis ma obowiązek ponownego postawienia systemu ( chwała tym co tego nie robią - ale za to mogą mieć kłopoty...)
2. Masz rację pod warunkiem, że nie była brana faktura na sprzęt. Wtedy nie obowiązuje "niezgodność"

---------- Wpis dodano o 17:50 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:48 ----------
 

To w koncu jest obowiazek 2 letniej gwarancji? Bo Panowie tumplon i reqlen maja odmienne zdanie


Prosto ... jak mac kupiony na osobę prywatną .... jest sens walczyć... jak na firmę.... pozamiatane .


Specjalistyczny Serwis Komputerów Apple "Serwis Jabłek®"
ul. Stryjeńskich 10 lok usł 2A.
02-791 Warszawa tel: 533-996-563 lub 796-440-048
http://www.macbook-service.com

#20 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 17:54

Na prywatna, ale na 90% nie mam rachunku, ale przeciez tak po numerach seryjnych moga sprawdzic?

#21 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 02 grudnia 2011 - 18:01

1. Każdy autoryzowany serwis ma obowiązek ponownego postawienia systemu ( chwała tym co tego nie robią - ale za to mogą mieć kłopoty...)


Wiesz co troszkę się mylisz serwis jak dostaje maka to mają swoje oprogramowanie Apple Service Diagnostic na dysku USB / FireWire i to z niego jest uruchamiany system z oprogramowaniem diagnostycznym. Poza tym zawsze można oddać komputer na serwis bez dysku twardego, i jak najbardziej masz do tego prawo :)


Na prywatna, ale na 90% nie mam rachunku, ale przeciez tak po numerach seryjnych moga sprawdzic?


Owszem ale po numerach seryjnych sprawdzą status gwarancji, a to jest odpowiedzialność sprzedawcy, na jakiej zasadzie udowodnisz w sklepie że akurat tutaj kupowałeś a nie w innym salonie?

#22 gathor

gathor
  • 94 postów
  • Płeć:
  • SkądBristol, UK

Napisano 02 grudnia 2011 - 18:12

Wyczyszczonym dyskiem z jakiej racji? Serwis nie ma prawa ruszyć dysku o ile nie jest to konieczne :)

Jako były autoryzowany serwis Nokii mogę szczerze powiedzieć, że każdy serwis bez wyjątku ma obowiązek w pierwszej kolejności nieodwracalnie usunąć dane z wszelkich nośników, bez względu jakie to urządzenie zanim rozpocznie jakie kolwiek czynności serwisowe i wynika to z ustawy o ochronie prywatnych informacji zawartych na nośnikach i urządzeniach przenośnych służących do przechowywania danych. Właśnie przez to, że chciałem być dobry dla klienta i nie kasować mu kontaktów z telefonu odebrany mi został status serwisu autoryzowanego.

Kolejnie... nie mogę sięwypowiadać jak jest w Polsce z prawem gwarancyjnym, ale w UK gwarancja wystawiana jest dla wszystkich na okres roku, a każdy klient (bez względu czy to osoba prywatna, czy firma) z salonu Apple-a wychodzi w ręku z fakturą.
Jeśli natomiast kolega nie ma rachunku, to na same numery seryjne na pewno nie ma co liczyć, bo po numerze nie ma możliwości znalezienia na jaki poodmiot został zakupiony sprzęt, a tylko na kogo jest zarejestrowany.

---------- Wpis dodano o 17:12 ---------- Poprzedni wpis dodano o 17:07 ----------

Wiesz co troszkę się mylisz serwis jak dostaje maka to mają swoje oprogramowanie Apple Service Diagnostic na dysku USB / FireWire i to z niego jest uruchamiany system z oprogramowaniem diagnostycznym. Poza tym zawsze można oddać komputer na serwis bez dysku twardego, i jak najbardziej masz do tego prawo :)

Owszem ale po numerach seryjnych sprawdzą status gwarancji, a to jest odpowiedzialność sprzedawcy, na jakiej zasadzie udowodnisz w sklepie że akurat tutaj kupowałeś a nie w innym salonie?

Kolega chyba nie wie co mówi. Oddając sprzęt niekompletny, gwarancji nie uwzględnia się.
Proszę się lepiej doinformować jakie zasady gwarancyjne panują w Apple, a nie wprowadzać w błąd. Warunki gwarancji otrzymał kolega razem ze sprzętem.

#23 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 02 grudnia 2011 - 18:24

Kolega chyba nie wie co mówi. Oddając sprzęt niekompletny, gwarancji nie uwzględnia się.
Proszę się lepiej doinformować jakie zasady gwarancyjne panują w Apple, a nie wprowadzać w błąd. Warunki gwarancji otrzymał kolega razem ze sprzętem.


No tylko że w tym wypadku nie mówimy o gwarancji to raz.

Dwa czyli co kupuje sobie MBP, wkładam SSD orginalny dysk sprzedaje (mam prawo), po pół roku komputer się psuje wyjmuje sobie dysk wkładam go do mini, a MBP wysyłam na serwis i trace gwarancje? Coś to bez sensu ale sprzeczał się nie będę :)

I taka ciekawostka na koniec jak ja oddawałem komputer na serwis to robiłem zupełnie inaczej, bo raz z iMaca dysku wyjąć nie mogłem, a dwa miałem na USB dysk 500GB ustawiony jako kopie dla TM. Na kilka godzin przed oddaniem komputera na serwis robiłem format dysku wyjmowałem płytę i wysyłałem komputer na serwis, jeżeli by było tak jak piszesz dostał bym komputer z zainstalowanym systemem a wracał tak samo z pustym HDD. (a nie wszystkie moje reklamacje były o matryce)

#24 areoqs

areoqs
  • 342 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 grudnia 2011 - 18:32

Panowie, konczac temat. Raczej nie ma mozliwosci naprawy tego przez Apple po gwarancji? Musze zacisnac zeby i oddac do seriwsu? (iClinic zasugerowal ze mogla to byc iskra przy wymiane dysku, ze robilem to pewnie w otoczeniu suchego powietrza i bez uziemienia i jak ktos tutaj przytoczyl moze pomoc wymiana chipsetu czy czegos tam). Ogolnie rzecz biorac mialem pecha...

#25 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 02 grudnia 2011 - 19:06

Iskra przy wymianie dysku, tzn co miał on jakieś źródło zasilania w tym czasie ?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych