Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gigantyczny rachunek?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 yaduhin

yaduhin
  • 76 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 29 listopada 2011 - 12:23

Hejka, Mój problem zaczął się dzisiaj: sms od orange, że usługi na moim telefonie zostały zawieszone do czasu wpłaty 1500 zł zaliczki... Wchodzę na stronę Orange - a tam "przekroczenie ponad kwotę abonamentu" na ponad 2500! Coś nie tak - korzystałem co prawda z telefonu jako modemu wczoraj (28 listopada), ale po otrzymaniu smsa o tym, że skończył mi się pakiet danych - rozłączyłem się. Kiedy sprawdziłem billingi na Orange, okazało się, że naliczono mi ponad 1,3 GB danych, ale 27 listopada, kiedy co najwyżej sprawdzałem pocztę czy pogodę! Telefon do Orange nic nie wyjaśnił - średnio miła pani, nie była mi nic w stanie powiedzieć, poza tym, że przekaże zgłoszenie do działu technicznego, z którym oczywiście nie mogłem rozmawiać. Coś mnie tknęło - przecież iPhone ma licznik przesyłanych danych. Okazało się, że od ostatniego jego wyzerowania (które nastąpiło nie później niż upgrade iOSa do wersji 5.0.1, jak tylko się ukazał) "upłynęło" około 1,23 GB... To możliwe, że ten licznik nie pokazuje prawdziwych wartości? Ma ktoś jakiś pomysł, co z tym zrobić? Miał ktoś podobną sytuację? Pozdrawiam, Jarek

#2 Maniek_mi20

Maniek_mi20
  • 27 postów
  • SkądWrocław

Napisano 29 listopada 2011 - 12:31

Hejka,
Coś mnie tknęło - przecież iPhone ma licznik przesyłanych danych. Okazało się, że od ostatniego jego wyzerowania (które nastąpiło nie później niż upgrade iOSa do wersji 5.0.1, jak tylko się ukazał) "upłynęło" około 1,23 GB... To możliwe, że ten licznik nie pokazuje prawdziwych wartości?

Dane są prawdziwe tylko trzeba zwrócić uwage na sposób rozliczania danych przez operatora. Licznik wskazuje Ci faktyczną liczbę wykorzystanych danych ale operator nalicza (nie wiem jak jest w orange) za każde rozpoczęte 100kB, czyli wykorzystujesz 2 kB i kończysz a operator mimo wszystko liczy Ci to jako 100 kB. Dlatego otrzymujesz różne wartości.

#3 tasmaniec

tasmaniec
  • 585 postów

Napisano 29 listopada 2011 - 12:31

licznik, licznikiem, a w Orange taryfikowanie zapewne masz co 100kb jak nie więcej... także nawet jak została sprawdzona tylko pogoda, albo mail, co ważyło 1-10kb i tak płaciłeś za 100... a tak na przyszłość to włączaj internet ze zwalnianiem po przekroczeniu, bez dodatkowych opłat...

#4 yaduhin

yaduhin
  • 76 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 29 listopada 2011 - 12:42

Ok, rozumiem, jeśli chodzi o naliczanie. Ale jeśli chodzi o daty - z tym nadal jest problem: jest możliwość, że tyle ściągnąłem, ale u nich w systemie daty się nie zgadzają: duży transfer pokazuje o dzień wcześniej, niż faktycznie miał miejsce... A to ma znaczenie, ponieważ smsa (o przekroczeniu pakietu danych) od nich dostałem dopiero wczoraj.

#5 stealth1947

stealth1947
  • 591 postów

Napisano 29 listopada 2011 - 13:05

a tak na przyszłość to włączaj internet ze zwalnianiem po przekroczeniu, bez dodatkowych opłat...


A to zawsze trzeba ustawiac? Nawet jak mam pakiet interntowy ktory powinien tylko zwalnia po przekroczeniu?

#6 eroberto1

eroberto1
  • 285 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 grudnia 2011 - 12:53

Witam w klubie, co prawda mi orange naliczyło tylko 600zł ale wiem co to znaczy, moja walka z nimi trwała równo pół roku...na szczęście wkońcu poszli na ugodę. Miałem wykupiony pakiet 2GB sprawdzałem jego stan za pomocą komendy "ILE INNE" wysyłanej na numer 351 system odsyłał stan konta i tym sposobem o godzinie 16:00 pewnego dnia sprawdziłem stan usługi według informacji pozostało 1,2GB więc puściłem kilka filmików dziecku na youtubie (oczywiście zainstalowany wathdog na Desire HD więc dodatkowo kontrolowałem czy te 1,2 GB zużyłem), następnego dnia zerkam na stan usług i okazuje się że przekroczyłem usługi o 600zł... Jakim cudem?? Jak to możłiwe??? Przecież kontrolowałem pakiet...

Po pierwsze: system orange do sprawdzania stanu konta przesyła informacje nie aktualne, o 16:00 informuje mnie że mam dostępny 1,2 GB a poźniej według bilingu informacja że ja już o 7:00 tego dnia przekroczyłem pakiet, dodam że włączam tel zawsze o 8:00...

Po drugie: do Orange nie docierają żadne argumenty, na moje reklamacje zawsze odpowiadał ktoś inny, zawsze posługiwali się tą samą regułką, na infolinii to samo zawsze obsługuje cię ktoś inny nie znający sprawy. Mimo żelaznych argumentów w postaci dwóch sprzecznych informacji od orange (biling i sms) idą w zaparte i zapłacić trzeba...

Po trzecie: system informacji o pakietach jest bez sensu ponieważ mamy dwa wyjścia albo nie wykorzystujemy całęgo pakietu za który zapłaciliśmy... bo istnieje obawa ze przekroczymy bo jak tu kontrolować jak orange nie jest w stanie rzetelnie poinformować klienta ile mu zostało z pakietu, druga możliwość to próba wykorzystania pakietu i duże prawdopodobieństwo kilku stówek więcej na fakturce...a wszystko dlatego że nie ma lejka który powinien zwalniać po przekroczeniu pakietu (uwaga teraz już ten lejek jest, po masowych skargach na operatora do UKE)

Po czwarte: Nie dyskutuj z idiotami w orange, jeżeli masz argumenty przemawiające za ich winą uderzaj odrazu do UKE ze skargą ja tak zrobiłem i dopiero to przeyniosło skutek, oczywiście nie do końca mnie zadowalający bo zobowiązali się korekty faktury pod arunkiem że wykupie większy pakiet danych, przystałem na to bo i tak korzystałem dużo, no i miałem poczucie że wydaje pieniądze za coś z czego korzystam bo przed ugodą czułem się poprostu niczym w starciu z gigantem jakim jest orange i jednostka jest dla nich zerem.... W razie czego służe pomocą w walce z oszustami ze zgniłej pomarańczy...[COLOR="Silver"]

---------- Wpis dodano o 12:53 ---------- Poprzedni wpis dodano o 12:52 ----------

od niedawna są pakiety z lejkiem w Orange, wcześniej jak przekroczyłeś pakiet to net szedł z pełną prędkością a później takie kwiatki na fakturze...

#7 yaduhin

yaduhin
  • 76 postów
  • SkądPoznań, PL

Napisano 06 grudnia 2011 - 14:18

Dzięki za informację i wsparcie eroberto1 : )
W piątek, po dość burzliwej rozmowie z gościem z Orange, stanęło na tym, że muszę poczekać aż wystawią mi fakturę na ta przekroczoną kwotę (ma się to stać w tym tygodniu) i wtedy złożyć reklamację (z opisaniem sytuacji) powołując się na gościa z którym rozmawiałem.

Mają przedstawić mi jakąś "propozycję rozwiązania" podobno - coś czuję, że będą chcieli, abym wykupił jakiś pakiet dodatkowy, o którym piszesz. Troszkę brzmi to jak wymuszenie - bo to z ich winy tak bardzo przekroczyłem abonament: informację o dostałem o jeden dzień za późno. Jeszcze nie wiem, czy zgodzę się na tą "ugodę" czy pójdę z tym do sądu - zobaczymy jaka ona będzie.
Jedno wiem na pewno: na pewno nie przedłużę tam abonamentu ani nie wykupię usług dla mojej firmy : )

Z telefonu nadal mogę korzystać tylko do odbierania połączeń ... mają go odblokować dopiero po rozpatrzeniu reklamacji! : /

J.


PS: właśnie piszę do Apple jak to jest z tym zliczaniem danych w telefonie i jak dokładnie toto działa - bo coś dane z Orange ni jak nie chcą się zgadzać z tym, co twierdzi mój iPhone...

---------- Wpis dodano o 14:18 ---------- Poprzedni wpis dodano o 13:22 ----------

UPDATE: po telefonie do Orange z pytaniem, kiedy wreszcie dostanę obiecaną fakturę na opłacenie zaliczki (aby mogli mi odblokować telefon a ja, żebym mógł złożyć reklamację) dowiedziałem się, że ... żadnej faktury nie otrzymam, mam im zapłacić tak po prostu, na podstawie SMSa i rozmowy telefonicznej! Faktura przyjdzie dopiero pod koniec okresu rozliczeniowego ...

To powoduje, że:
1) nie zapłacę im 'w ciemno', nie mając faktury (gość z infolinii UKE bardzo się zdziwił, że nie chcą mi owej faktury wystawić)
2) nie mogę podobno złożyć reklamacji, bo ... nie mam czego reklamować - faktury nie dostałem
3) >>> cenzura ; ) <<<

Ech...

#8 eroberto1

eroberto1
  • 285 postów
  • SkądŁódź

Napisano 06 grudnia 2011 - 15:47

Ja z ta siecią nie chce mieć już nic wspólnego, niech oszukują w ten sposób 1 procent klientów a skala jest napewno większa co daje miliony, można ukraść banke w tym kraju bez konsekwencji? Można będąc operatorem i podejrzewam ze w skali roku to jest kilka baniek...

#9 Drony.net

Drony.net
  • 19 postów

Napisano 15 grudnia 2011 - 10:10

Najlepiej byłoby po prostu udać się do salonu Orange i wyjaśnić sprawę. Możliwe,że transfer naliczany miałeś również wcześniej,a sms który powiadamiał o tym,że pakiet się skończył-przyszedł zwyczajnie później. Do tego doszły aktualizację i razem uzbierał się rachunek. Przez telefon raczej nie załatwisz takich spraw. Pozdrawiam

#10 sancruz3

sancruz3
  • 2 436 postów

Napisano 15 grudnia 2011 - 12:23

Dlatego korzystam z Play, najlepsze oferty cenowe najwiekszy zasieg w Polsce na antenach Play (roamingowo: Plus i Orange) wiec czego chciec wiecej

#11 eroberto1

eroberto1
  • 285 postów
  • SkądŁódź

Napisano 17 grudnia 2011 - 22:56

Hmmmm z tym playem tez różowo nie jest, tez mieli akcje z rachunkami po 1200zl a pózniej anulowali i Gruszka przepraszał....

#12 Maxavelli

Maxavelli
  • 1 040 postów

Napisano 19 grudnia 2011 - 08:54

Zmienilem ostatnio taryfe na Pantere II, gdzie mialem miec 500 MB pakietu internetowego. Na szczescie wybralem Mixa i ktoregos dnia obudzilem sie po prostu bez srodkow na koncie, a nie z niemila niespodzianka na fakturze. Po jednym telefonie do BOK srodki zostaly mi zwrocone, a pakiet wlaczony (bo jak sie okazalo ktos zapomnial go wlaczyc). Zadnych problemow, sadow i pism.

#13 rafaello87

rafaello87
  • 403 postów
  • SkądBielsko - Biała

Napisano 27 grudnia 2011 - 12:01

Dlatego korzystam z Play, najlepsze oferty cenowe najwiekszy zasieg w Polsce na antenach Play (roamingowo: Plus i Orange) wiec czego chciec wiecej


Też korzystam z Play, ale tu również bywają problemy. Rodzice ostatnie na firmę brali 2 numery w Play(przechodzili z Orange). Pani z BOKu, zaproponowała im taki myk, że będą za kilka złotych miesięcznie mieli darmowe do Play i na stacjonarne. Później był jeszcze jeden telefon, że mogą im tą usługę zaproponować za 3zł miesięcznie. Rodzice podpisali umowę i zaczęli korzystać intensywnie z pakietu. Po miesiącu przyszedł dosyć wysoki rachunek. Okazało się że pakiet do Play nie został włączony(przy zamawianiu numerów Pani o tym "zapomniała"). Powiedzieli, że teraz mogą włączyć, ale za 13zł za numer. Aha...rachunek oczywiście kazali zapłacić. Masakra. Ja takich problemów jeszcze nie miałem w Play, oprócz trwającego wieki procesu rozwiązywania umowy za internet....

Życzę autorowi wątka pozytywnego rozwiązania tej sprawy:)

#14 oszukano.pl

oszukano.pl
  • 1 postów

Napisano 11 stycznia 2012 - 12:49

Pomocy!!!! moj chlopak dostał rachunek uwaga na 10 000 pln!!! przeszedł za sciaganie danych z internetu a w większosci czasu my wtedy spaliśmy nic on nie sciagala np 4 rano koszt 7500 za sciagniecie danych proszę o pomoc co mamy teraz robic, żeby anulowano mu ten rachunek On jest studentem masakra jakaś totalna!!!! jakie pisma mamy pisać co pisam mają zawierać?? żeby operatora nie urazić a żeby był skłonny do unieważnienia.Błagam o pomoc!!!!!!!

#15 Gayver

Gayver
  • 5 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 13 stycznia 2012 - 12:21

Tia orange.. Miałem bardzo podobną sytuację. Miałem iPhona 3G i w ciągu 2 dni nastukał mi połączenia z internetem na 1 600 PLN (gdzie przez poprzednie 1,5 roku jakoś sam nigdzie nie dzwonił i nie pobierał danych, nie robiłem żadnego update ani nic i nagle dup). Pisałem 3 czy 4 reklamacje i prośby o anulowanie (2 x mailem, 1 x w centrali i 1 x listownie). Anulowali mi niby ten dług, ale nie do końca tzn. nie musiałem płacić 1600 PLN ale za to na rok włączyli mi Internet w abonamencie za 110 PLN miesięcznie (lepsze to niż targanie z kieszeni 1600..) z automatycznym przedłużeniem umowy o jakiś tam okres. Na szczęście jeszcze tylko do kwietnia muszą płacić "raty". Nie dowiesz się z jakiego źródła, co ściągałeś ani z jakimi adresami się łączyłeś - Orange nie ma takich danych (a raczej ich nie daje). Radzę nękać ich pismami, ale to od razu bo uwaga - złożenie reklamacji nie upoważnia do nie płacenia zobowiązania (jeśli je uznają za słuszne to wtedy ci oddadzą kasę, ale bez ich "wyroku" kasę i tak trzeba zapłacić jeśli się termin zbliża..)

#16 brachu

brachu
  • 83 postów

Napisano 14 stycznia 2012 - 14:51

Z ciekawostek u mnie w firmie w noc sylwestrowa u jednego z pracowników o godzinie 4.00 telefon Sony -Ericsson t280 :) pobral dane z internetu jednorazowo na kwote 600 pln :P w sieci t-mobile. Sprawa w toku .

#17 dziobolek

dziobolek
  • 336 postów
  • SkądDublin, Ireland, Ireland

Napisano 15 stycznia 2012 - 14:11

Jak czytam te wszystkie perypetie, to dziwię się, że nie ma jeszcze jakiegoś pozwu zbiorowego. Pozdrówka!

#18 Neo0O

Neo0O
  • 502 postów

Napisano 15 stycznia 2012 - 14:50

Jak czytam te wszystkie perypetie, to dziwię się, że nie ma jeszcze jakiegoś pozwu zbiorowego.

Pozdrówka!


Jaki pozew zbiorowy? Za głupote? Kupujesz iphona to stac cie na pakiet internetowy, a jak nie masz pakietu to nie korzystasz z neta i pilnujesz zeby sie nic nie pobieralo, wylaczasz pobieranie danych i po problemie. Takich tematow jak ten w sieci jest mnostwo. Ja sam mam oferte orange free na karte i dzieki temu nie mam problemow z tymi rachunkami. Korzystam glownie z internetu i mam 7gb na 6 miechow za 40zl a i tak wlaczam dane i 3G tylko jak chce korzystac z internetu.

#19 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 15 stycznia 2012 - 15:04

@Neo00: Masz rację, jednak operator IMO powinien przesłać info niezwłocznie o wykorzystaniu pakietu, czy limitu.

#20 eroberto1

eroberto1
  • 285 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 stycznia 2012 - 15:43

Skala na jaka oszukują ludzi jest bardzo duża, weźmy pod uwagę ze klientów maja 14mln, nawet promil z tej puli to potężne kwoty dla operatora, a anulowanie rachunku to dla tej firmy pryszcz, ale oni właśnie na takich klientach i ich pomylkach żerują...

#21 Wesoł

Wesoł
  • 988 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 stycznia 2012 - 17:00

@eroberto1 No to albo oszukują, albo są to pomyłki klientów... Obserwując tego typu sprawy wśród znajomych (forumowe relacje ciężko weryfikować) zauważyłem ciekawą rzecz, sytuacje z dużymi rachunkami zdarzały się tylko raz... czyżby później operator przestawał oszukiwać czy może klient zaczynał bardziej uważnie korzystać z dobrodziejstw technologii.

#22 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 15 stycznia 2012 - 17:48

Ja tylko napisze jedną podstawową uwagę którą mało kto dostrzega, pakiety co najmniej w T-Mobile także w Orange pewnie też są dedykowane jakimś celą, a większość z nich jest do używania na telefonie i nawet mając pakiet bez limitu za 9zł czy 14zł podłączając go do komputera zaczyna się naliczanie na osobny rachunek.

#23 Maxavelli

Maxavelli
  • 1 040 postów

Napisano 16 stycznia 2012 - 14:54

Ciekawa rzecz zauwazyles. A jak z funkcja hotspot osobisty w takim razie gdy z mojego iPhone'a udostepniam iPadowi polaczenie internetowe?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych