Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Tworzenie aplikacji i gier - początkujący


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 artur7

artur7
  • 89 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 września 2011 - 16:28

Witam. Znam i uczę się C++ od około 3 lat, chciałbym spróbować napisać coś na iPhone (ale nie od razu wysyłać od AppStore). Mam tylko komputer z Windowsem, nie mam Maca. Widziałem program DragonFire SDK, w którym można pisać na Windowsie, ale nie uśmiecha mi się wydawać 50$ naprogram, w którym może nawet nie będę umiał pisać. Czy zna ktoś jakiś darmowy, albo chociaż trialowy program, w którym mogę pisać na iphone na windowsie??

#2 uho

uho
  • 207 postów
  • SkądŁuków, PL

Napisano 03 września 2011 - 17:32

raczej będziesz musiał wydać dużo więcej aby pisać na iOS

#3 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 03 września 2011 - 18:15

Możesz spróbować swoich sił bez ponoszenia kosztów:
cocos2d-x - News - cocos2d-x.org

Cocos2D to framework do gier 2D oparty na OpenGL. Wersja -x jest forkiem przepisanym na C++. Do tego działa również na Windows, Mac OS X i Androidzie. Zatem możesz napisać grę czy aplikację pod Windowsem, a potem na maku skompilować ją pod iOS.

#4 pio11

pio11
  • 1 700 postów

Napisano 05 września 2011 - 00:16

Tak czy inaczej aby napisać coś na iOS i Maca będziesz potrzebował komputera z jabłuszkiem. Jeśli choć troszkę wiesz co to programowanie obiektowe i bawiłeś się już C++ to czeka cię całkowita zmiana nawyków i przerzucenie się na Objective-C. Miesiąc nauki i już jesteś gotowy do pisania aplikacji na iTelefony :)

#5 Miy

Miy
  • 126 postów

Napisano 05 września 2011 - 05:56

Ja uczę się od miesiąca programowania i samo licznie mnie zamula.:D

#6 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 05 września 2011 - 06:50

@pio11 Ja z perspektywy czasu żałuję, że przerzuciłem się na Objective-C. Na iOS można pisać prawie całkowicie pomijając biblioteki i język Apple i moim zdaniem tak się powinno robić. C/C++ jest zdecydowanie szybszy niż Objective-C. Optymalizowanie mojej ostatniej aplikacji było wręcz koszmarne ze względu na Obj-C, skończyło się na tym, że większość kodu, w którym odbywały się obliczenia przepisałem na czyste C. Zysk wydajności ponad 200%. Obj-C ma ogromny narzut przy wywoływaniu metod, czy alokacji pamięci. Standardowe klasy np. NSArray są przeraźliwie wolne. Dobre do trzymania kilkudziesięciu elementów, ale nie do liczenia setek tysięcy obiektów na sekundę. Poza tym Obj-C jest ograniczony tylko do platformy Apple. C/C++ zaś skompilujesz praktycznie na wszystkim. Ja obecnie zacząłem powolny proces budowania multiplatformowego frameworka, Z zamiarem, by raz napisany kod działał na Windows, Linux, Mac OS X i iOS, a w przyszłości na innych platformach tj. konsolach, czy Androidzie. Rolę Obj-C można ograniczyć do minimum, tj. AppDelegate i odwoływania do bibliotek takich jak GameCenter itd... Pisząc multiplatformowy framework, czy nawet silnik i tak wprowadza się warstwę abstrakcji, której zadaniem jest udostępnienie uniwersalnych funkcji/obiektów, które na wyższej warstwie niwelują różnice między platformami.

#7 Moriquendi

Moriquendi
  • 233 postów
  • SkądZamość

Napisano 05 września 2011 - 07:19

Od siebie polecę cocos2d. Bardzo fajny framework, upraszcza wiele rzeczy, ale nie ogranicza programisty. Co prawda ja używałem cocos2d na Macu, więc w Obj-C. Próbowałem instalować cosos2d-x z myślą o Androidzie, ale dałem sobie spokój bo mi się nie udało go zainstalować :roll::???: Natomiast kwestia Obj-C czy C++. Jak zaczynałem pisać grę, to też wcale nie znałem obj-c. Większość gry pisałem więc w C++, a tylko do cocosowych i applowskich klas używałem obj-c. Nie czytałem żadnych książek, obszernych tutoriali na temat obj-c. Uczyłem się w trakcie i szukałem w google konkretnych zagadnień jak np. definicja funkcji itp. Trudno jest na początku, ale po kilku dniach/tygodniach pisze się już z całą swobodą w obu językach. (btw. Jak nazwiesz pliki zamiast MojPlik.cpp --> MojPlik.mm to będziesz mógł mieszać języki: obj-c i c++) Nie mniej jednak przyszłościowo myśląc też trzeba trochę uczyć się obj-c :-P Chociażby po to, że jak pojedzie się na WWDC to tam na sesjach używają tylko obj-C ;D

#8 dnd

dnd
  • 37 postów
  • SkądKalisz

Napisano 11 października 2011 - 19:27

Witam! Jestem również początkujący jeżeli chodzi o programowanie w Macu (do tej pory programowałem m.in. JDeveloperze pod windowsem). Mam pytanie: jakie narzędzie polecacie do programowania aplikacji pod i-phone i i-pad-a? A drugie pytanie: Jaki mieć najlepiej sprzęt żeby nie czekać zbyt długo na kompilację programu. Przymierzam się do macmini i7 2.7GHz (2 rdzenie) + 8GBRamu. Chodzi mi o taki min-max ;) - minimalny koszt, maksymalna moc. Do tego sprzętu muszę dołożyć monitor. Zastanawiałem się jeszcze nad iMac-iem 27" i5 (4 rdzenie) 2.7Ghz + 8GBRamu - tylko to już jest trochę droższa wersja (oczywiście zależy od monitora ale przy minimacu z monitorem nie ma co szaleć bo grafika kotwiczy możliwości) Z góry dzięki za odpowiedź! Pozdrawiam, Daniel

#9 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 11 października 2011 - 19:35

Co do komputera, to ja pracuję na MacBooku Pro, miałem też okazję popracować na Air i oba się nadają. Nie znam aktualnych cen, ale Air, albo najtańszy Pro wyszedłby Ci taniej niż Mac Mini plus monitor. Oczywiście iMac będzie zdecydowanie najlepszym wyborem, jeśli możesz sobie na niego pozwolić.

Co do narzędzia, to ze swojej strony polecam Corona SDK

#10 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 22 czerwca 2012 - 12:02

Hej, Odkopuje, bo chcę się zapytać o Corona SDK - @TheMoonwalls, warto? Mam na oku kilka projektów, do których silnik gier wydaje się właściwym rozwiązaniem, sam jeszcze będę sprawdzać z wersją testową - ale chcę sie po prostu dowiedzieć, czy nie zmieniłeś zdania o tym SDK.

#11 therobeq

therobeq
  • 25 postów
  • SkądPoznań/ Wilda

Napisano 22 czerwca 2012 - 13:46

Ogarnij silnik Unity 3D. Jest to darmowy silnik multiplatformowy dzięki któremu możesz tworzyć gry niezależnie od platformy na której pracujesz i na którą chcesz wydać grę. Niestety wtyczki do wydania gry na iOS czy Android kosztują 400$ ale czasem są promocję i za darmo można dorwać (ja tak zrobiłem). Aktualnie właśnie robię grę na iOS i na miedzy czasie zbieram pieniądze na Maca i iPada.

#12 TheMoonwalls-c1df9413b1

TheMoonwalls-c1df9413b1
  • 678 postów

Napisano 22 czerwca 2012 - 15:16

Hej,

Odkopuje, bo chcę się zapytać o Corona SDK - @TheMoonwalls, warto? Mam na oku kilka projektów, do których silnik gier wydaje się właściwym rozwiązaniem, sam jeszcze będę sprawdzać z wersją testową - ale chcę sie po prostu dowiedzieć, czy nie zmieniłeś zdania o tym SDK.


Zależy co chcesz zrobić - do gier 2D Corona, lub GameSalad będzie najlepszym wyborem.

#13 clondike

clondike
  • 59 postów
  • SkądBiałystok, PL

Napisano 22 czerwca 2012 - 22:40

Nie potrzebuję w tych projektach grafiki 3D, Unity to w tym przypadku strzelanie z armaty do muchy. @TheMoonwalls, dzięki - szczególnie za GameSalad, nie widziałem go wcześniej, a wygląda na rozwiązanie warte sprawdzenia.

#14 therobeq

therobeq
  • 25 postów
  • SkądPoznań/ Wilda

Napisano 24 czerwca 2012 - 13:08

Możliwe ale jak pisałem tego posta to nie zauważyłem że to łopata sprzed roku i odpowiadałem na pierwszego posta :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

0 użytkowników, 6 gości, 0 anonimowych