Precyzyjne ustawienia koloru - Custom CMYK / Total Ink Limit
#1
Napisano 22 czerwca 2011 - 21:35
#2
Napisano 22 czerwca 2011 - 22:40
#3
Napisano 23 czerwca 2011 - 08:45
#4
Napisano 23 czerwca 2011 - 08:51
spokojnie poczekaj aż wstanie ktoś kto Ci (i mi bo mnie też to interesuje) pomoże:)dzieki za odpowiedz - ale nie lubie tak stanowczych stwierdzen - znam sie bardzo dobrze zarowno na illustratorze ktorego uzywam do skladu jednostronnych akcydensow/plakatow/wizytowek/etc jak rowniez na indesignie ktorego uzywam do skladu ksiazek/pism/broszur etc - wydaje mi sie wiec ze programow tych uzywam zgodnie z ich przeznaczeniem (zreszta to temat na zupelnie inny watek...)
po drugie nie pracuje w RGB tylko w CMYKU - prosilbym o uwazniejsze czytanie
po czwarte siedemnaste czy jakiekolwiek - bardzo dziekuje za odpowiedzi takie jak powyzsza - nic zupelnie one nie wnosza do tego watku - przeciez chyba jasno napisalem ze znam metody konwersji kolorow zarowno w illustratorze, indesignie jak i PS a moje pytanie nie dotyczylo jak korzystac z "automatu" tylko jak uzyskac mozliwa najlepsza MANUALNA kontrole nad kolorem obrazu
odnosnie powyzszego postu - jasnie szanowny kolega stwierdza "ze nie ma tak, ze robi sie wszystko samo i latwo" a podaje metody ktore zdaja sie to sugerowac i nie sa odpowiedzia na moje pytania... sorry za ten dziwny poranny ton, ale naprawde zalezy mi na konkretnej odpowiedzi bo pytanie wzielo sie tez z konkretnych potrzeb a nie pierszego lepszego podrecznika do konwersji kolorow w PS
Ten kolega chciał chyba "błysnąć" i tyle.
Pozdrawiam
T
#5
Napisano 23 czerwca 2011 - 11:13
#6
Napisano 23 czerwca 2011 - 13:55
#7
Napisano 23 czerwca 2011 - 15:09
#8
Napisano 23 czerwca 2011 - 17:03
#9
Napisano 23 czerwca 2011 - 20:20
#10
Napisano 23 czerwca 2011 - 21:15
Jeśli do AI zaimportujesz fotki RGB to mogą one być konwertowane na docelowy CMYK z użyciem wybranego profilu ICC podczas eksportu pliku wynikowego. Elementy wektorowe nie zostaną wtedy naruszone:
http://www.freeimage...di=713088598227
Jeśli wybierzesz opcję "Convert to destination" bez "preserve numbers" to na wskazany profil zostaną przekonwertowane elementy CMYK. To akurat zazwyczaj daje marny efekt.
#11
Napisano 23 czerwca 2011 - 23:38
#12
Napisano 23 czerwca 2011 - 23:45
---------- Wpis dodano o 23:45 ---------- Poprzedni wpis dodano o 23:42 ----------
i juz na sam koniec: to nie jest tak, ze traktuje Was z gory bo w miare przesledzilem wczesniejsze posty uczestnikow tej dyskusji na innych watkach... pytanie dotyczy - nazwijmy to tak - efektywnosci samego photoshopaw takich przypadkach / jego granic - pardon ten mesjanistyczny ton
#13
Napisano 24 czerwca 2011 - 00:57
#14
Napisano 24 czerwca 2011 - 01:21
#15
Napisano 24 czerwca 2011 - 11:54
#16
Napisano 24 czerwca 2011 - 18:11
#17
Napisano 24 czerwca 2011 - 18:53
#18
Napisano 24 czerwca 2011 - 19:11
#19
Napisano 24 czerwca 2011 - 23:03
#20
Napisano 26 czerwca 2011 - 18:52
geneza calego watku jest dosc prosta - pewnego razu do druku zoatsla puszczona reklama w ktorej wartosc TIL zostala zredukowana do 240% zgodnie ze specyfikacja ale nie zostal dolaczony profil Newsprint w zwiazku z tym kolor opadl (bo i tak musial opasc nawet przy jego zastosoawniu) - ale takze uciekl w troszke niechcianym kierunku...
Problem polegał na użyciu kopaliny jaką jest Custom CMYK w PS. Profile te kręcone są na archaicznych zestawach danych, które są niezbyt precyzyjne i nie odpowiadają obecnym normalizacjom. Proponuję pobrać ze strony eci.org profil PSO SNP oraz profil ISOnewspaper26v4 ze strony ifra.com - pierwszy ukręcony jest na charakteryzacji gazety drukowanej heatsetem (tacka 260), drugi coldsetem (tacka 240). W Photoshopie otwórz wydrukowaną już reklamę, w menu View>Custom zapnij symulację po kolei pierwszego i drugiego profilu z opcją "preserve CMYK numbers" i sprawdź, która charakteryzacja lepiej odpowiada wydrukowanemu zleceniu. Kolejne zlecenia po prostu konwertuj do tego z w/w profili, który okaże się lepiej odpowiadać wcześniej uzyskanym efektom.
Wszystko to bardzo pięknie - tylko czy wiesz ile kosztuje oprogramowanie i sprzęt, którym można robić tego typu siupy?lukasievic - moim zdaniem najlepiej jest zmierzyć przyrosty punktów twojego problemowego CMYK na docelowym surowcu (pierwszy lepszy test print drukarni w której odbywa się druk docelowego czasopisma) i wprowadzić korektę do krzywej kolor. na profilu którym pracuje drukarnia.
PS. U nas w drukrni każdy nowy klient ma tworzona własna krzywa kolorystyczna, właśnie po to aby kartonik np philipsa, nestele czy liptona w każdym kraju niezależnie od surowca czy dostawcy miały spójna barwę. I to tyle mam nadzije ze pomogłem
#21
Napisano 27 czerwca 2011 - 12:33
Wszystko to bardzo pięknie - tylko czy wiesz ile kosztuje oprogramowanie i sprzęt, którym można robić tego typu siupy?
Fakt profesjonalny sprzęt trochę kosztuje, ale myślę że ceniące się studio stać na prosty densytometr, nie mówiąc już o drukarni która nawet jeśli nie ma to wypada żeby wiedzieli jakie mają przyrosty na punktach.
z tą wiedzą można już sobie podpiąć krzywa pod używany na test princie profil kolor i wprowadzić do niego korektę.
#22
Napisano 27 czerwca 2011 - 17:53
Fakt profesjonalny sprzęt trochę kosztuje, ale myślę że ceniące się studio stać na prosty densytometr, nie mówiąc już o drukarni która nawet jeśli nie ma to wypada żeby wiedzieli jakie mają przyrosty na punktach.
z tą wiedzą można już sobie podpiąć krzywa pod używany na test princie profil kolor i wprowadzić do niego korektę.
Prostym densytometrem można sobie najwyżej podłubać w nosie. A oprogramowanie+szpej do tworzenia krzywych korekcyjnych do naświetlarki CTP kosztuje lekko z 30 tyś netto i aby był z niego jakiś pożytek, to musi go używać drukarnia, nie grafik.
#23
Napisano 01 lipca 2011 - 21:46
#24
Napisano 21 lipca 2011 - 21:39
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych