Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

iOS Developer University Program- Polska


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Vivelee

Vivelee
  • 51 postów

Napisano 24 kwietnia 2011 - 01:16

Aplikowałam do iOS Developer University Program, wpisując oczywiście wszystkie dane prawdziwe. Minął ponad miesiąc- nic się nie dzieje(rok temu też próbowałam- w ogóle nie było odzewu na moje podanie, teraz wolę się upewnić że coś się dzieje). Czy ten program w ogóle w Polsce istnieje..? Widzę, że teoretycznie AGH ma swoje konto (twierdzenie wujka Google), jednak Politechnika Poznańska (na której studiuję) już nie. W sumie nie wiem nawet, w które konkretnie miejsce pytać się czy oni to w ogóle weryfikują... Czy ktoś miał styczność z tym programem i jest w stanie poradzić gdzie się kontaktować w sprawie tej weryfikacji? Kontakt z samym Apple PL kończy się na stwierdzeniu, że tak właściwie to oni nie są zorientowani jak to działa :/ Oczywiście na bieżąco jestem w kontakcie z moim "legal representative==promotor", który żadnego kontaktu ze strony Apple nie miał od czasu zakończenia 1 fazy mojej aplikacji. Rozumiem, że ich rozpatrzenie zajmuje jakiś czas, ale w ciągu tego miesiąca nawet nie dzwonili/pisali czy ta uczelnia fizycznie istnieje.

#2 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 846 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 24 kwietnia 2011 - 01:36

Z tego co zrozumiałem: rejestrujesz się i nie możesz otrzymać potwierdzenia jako takiego, że jesteś zarejestrowana, ew. status twojej rejestracji. Ja studiuje na Politechnice Koszalińskiej i mam konto od kilku dni. Dowiedziałem sie kto zarządza iOS Dev University Program na PK i poszedłem tam i podałem swoje dane po czym od razu byłem zweryfikowany. Może warto spytać na Politechnice czy jest jakaś odpowiedzialna za to osoba i tam się zgłosić? jeśli źle zrozumiałem to sorki, ale jest późno.

#3 Vivelee

Vivelee
  • 51 postów

Napisano 24 kwietnia 2011 - 02:11

No wlasnie w tym problem- na Twojej uczelnii jest ten program, na mojej nie. Nie ma z tego co wiem zadnej osoby za to odpowiedzialnej tutaj. Czyli mowisz, ze mozesz aplikacje testowac normalnie na iP? Ja moglam sciagnac xcode, ale juz testowac na fizycznym urzadzeniu, jak na razie, nie moge. W ogole to nie ja powinnam zakladac konto samej uczelnii:/ Ale jakos nikomu sie nie kwapi :/

#4 tmkszlc

tmkszlc

  • 1 846 postów
  • SkądSzczecin, PL

Napisano 24 kwietnia 2011 - 11:37

Tzn. powiem ci, że ja na razie testuję na symulatorze, bo konto mam od naprawdę niedawna bo chyba od czwartku i zanim wygenerowałem certyfikat to już administratora nie było na necie i dopiero po świętach mi to zaakceptuje, bo certyfikaty zatwierdza admin lub agent grupy.
Zdaje się, że możesz sobie testować na symulatorze nie mając konta developera, które to uprawnia Cię do testowania aplikacji na własnym urządzeniu.

Dziwne, że Politechnika Poznańska, która to uchodzi za jedną z lepszych w Polsce nie należy do tego programu. może trzeba uderzyć do ważniejszych ludzi na uczelni, ew jakieś pismo czy coś?

Jeśli masz jakieś pytania to ew. pisz PW

#5 Optiv

Optiv
  • 188 postów

Napisano 25 kwietnia 2011 - 13:23

Jeżeli twoja uczelnia nie należy do tego programu to nie dostaniesz konta. Ktoś z uczelni najpierw musi zgłosić ją do programu, jak zostanie zatwierdzona to ta osoba jest odpowiedzialna za tworzenie kont dla studentów. P.S. University Program oferuje testowanie aplikacji na urządzeniach i podobno dostęp do jakiś dodatkowych "materiałów" i nic więcej niż darmowe konto. Pozdrawiam.

#6 mukacz

mukacz
  • 31 postów
  • SkądWrocław

Napisano 25 kwietnia 2011 - 20:03

najważniejsze, że oferuje testowanie aplikacji na urządzeniach :) ponadto: pozwala się rozwijać / powalczyć z obj-c na realnym sprzęcie / przekonać się czy platformy mobilne są dla danej osoby / zaoszczędzić 99$ :D

#7 thret

thret
  • 44 postów

Napisano 25 kwietnia 2011 - 21:35

można wrzucać aplikacje do appStore z szyldu uczelni ale tylko za Free (o ile się nic nie zmieniło)

#8 Vivelee

Vivelee
  • 51 postów

Napisano 25 kwietnia 2011 - 23:10

Nie jestem w stanie pracować nad poważnym projektem jakim jest (przynajmniej dla mnie) praca inzynierska bez testowania na rzeczywistym urzadzeniu- i to od początku. Testowanie na symulatorze jest ok, tylko jeżeli raz po raz używa sie tez fizycznych urządzeń, inaczej może wyjść bubel, który bedzie sie wywalal co chwile. Wiem, ze mając kompilator moge testować na symulatorze, ale to nie wystarczy. Mając konto na uni prog. można testować na czym sie chce(symulator/urządzenia), ma sie dostęp do pełnej reference, można wystawiać aplikacje za free(co mnie nie interesuje;)) i pewnie sporo innych opcji. Jak chodzi o osobę prowadząca, to mój promotor nie miał wtedy czasu(a ja konto chciałam szybko;)) i stwierdził ze mam mu założyć konto jako osobie odpowiedzialnej za ten program, problem w tym, ze oni jak dotąd sie z nim nie kontaktuja(pytałam na konsultacjach w zeszly czwartek) mimo, ze podalam na niego wszystkie namiary prawdziwe(czyli wyszło jakby on sie zgłosił). Chociaż z drugiej strony.. Miałam podać najpierw dane swoje, potem prowadzącego, potem uczelnii. Może to oznacza, ze jemu i uczelnii nie "zakladalam" konta, tylko próbowałam siebie pod te nieistniejące konta zapisać..? Tylko po co wtedy te wszystkie pytania o kod pocztowy, numer telefonu etc uczelnii i prowadzącego, czego zazwyczaj student nie wie o.O?

#9 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 26 kwietnia 2011 - 00:00

99$ to niewiele, a przy szukaniu pracy jako iOS developer wypada mieć własne aplikacje w AppStore. Symulator do testowania się nie nadaje. Można na nim prototypować nowe idee, ale bez prawdziwego urządzenia nie warto nawet myśleć o wysyłaniu aplikacji do AppStore. Środowisko symulatora działa zupełnie inaczej niż prawdziwe urządzenie. Najdurniejszą rzeczą jest to, że symulator nie rozróżnia wielkości liter w nazwach plików, a urządzenia już tak. Do tego inne zarządzanie pamięcią (nie wywala tak szybko z pamięci nie "retain"-owanych obiektów), o bardziej subtelnych rzeczach, jak nagminnie występujące ostrzeżenia o małej ilości pamięci na urządzeniach, czy wreszcie zupełnie odmiennej prędkości działania (czasem szybciej niż urządzenie, czasem znacznie wolniej) już nie mam siły wspominać...

#10 Vivelee

Vivelee
  • 51 postów

Napisano 26 kwietnia 2011 - 02:06

Czyli sprowadza sie to do mojego wczesniejszego stwierdzenia ze nie ma sensu testować na symulatorze. iShadow, mam opcje darmowego pisania w iOS. Po kij mam placic 99$(miło ze dla Ciebie to nie jest mało, ja jeszcze nie pracuje, wiec tak nie myśle) skoro moge to samo mieć za darmo? Jedyna różnica jest niemozliwosc wystawiania aplikacji shareware, co mnie na razie nie interesuje, bo pisze prace o czymś, czego i tak nie moge jak na razie rozpowszechnic(cześć materiałów to projekt instytutu uczelnii). Jak mi sie iOS spodoba podczas pisania inzynierki, bede wiedziała ze chce pod niego pisać- pewnie ze kupię. Jak nie, przejde na Androida lub Windows Phone i nie wyrzuce tych pieniędzy na 'lazy mode'- bo nie chciało mi sie pobiegać by otworzyć konto za friko. Przy szukaniu pracy pokazujesz raczej kody źródłowe, a nie same appsy. Pracodawca nie bedzie ich tyle testować, by patrzeć z jakiego konta to wyslales do AppStore, zainteresuje go kod, gdzie i tak zobaczy czy to Ty pisales. A jeżeli idziesz do firmy, która sie tym nie zajmuje tylko szuka osoby na app-zlecenie;), to i tak nie skumaja ze to z konta uczelnianego a nie prywatnego. Nie widzę wiec sensu placic 99$ za coś, co moge mieć za free. Taka jest przynajmniej moja opinia;) Tmkszlc(lub inne osoby korzystające z tego programu) czy moglbys ustosunkować sie do mojego poprzedniego posta i powiedziec mi czy wpisywales ogrom danych dot. Uczelnii i prowadzącego..? Czy tylko poszedles do tego gościa odpowiedzialnego za to i on to robił?

#11 Optiv

Optiv
  • 188 postów

Napisano 26 kwietnia 2011 - 02:39

U mnie jest tak, że tylko studenci biorący przedmiot o programowaniu iOS dostają konto od uniwersytetu i to tylko na czas jego trwania. Generalnie ten program powstał właśnie do takich zastosowań. Mam swoje konto dlatego się specjalnie tym nie interesowałem. Konta rozdają pracownicy uczelni mający do tego uprawnienia. Nie wiem jak wyglada procedura zapisywania uniwersytetu do programu i czy kazdy kto się zgłosi dostanie konto. Wydaje mi się, że to może potrwać - procedura weryfikacji, uniwerystet, który się ubiega o konto raczej robi to ze stosownym wyprzedzeniem. Ja uważam, że 99$ to nie wysoka cena za otrzymanie wyższego wykształcenia i dostępu do platformy, która daje ogromne możliwości. Jeżeli zależy Ci na czasie i uniwersytet miałby wstąpić tylko po to aby dać konto jednej studence to bym na to nie liczył. P.S. Z tym Androidem i Windows Phone to dowaliłaś. ;)

#12 ishadow

ishadow
  • 288 postów

Napisano 26 kwietnia 2011 - 19:05

Przy szukaniu pracy pokazujesz raczej kody źródłowe, a nie same appsy. Pracodawca nie bedzie ich tyle testować, by patrzeć z jakiego konta to wyslales do AppStore, zainteresuje go kod, gdzie i tak zobaczy czy to Ty pisales. A jeżeli idziesz do firmy, która sie tym nie zajmuje tylko szuka osoby na app-zlecenie;), to i tak nie skumaja ze to z konta uczelnianego a nie prywatnego.
Nie widzę wiec sensu placic 99$ za coś, co moge mieć za free. Taka jest przynajmniej moja opinia;)


Z doświadczenia wiem, że nie patrzą na kod źródłowy:) Podstawowym kryterium przy zatrudnieniu są własne aplikacje w AppStore. Jeśli działają płynnie i się nie wywalają, to zapraszają na rozmowę, gdzie toczy się luźna rozmowa o specyfice iOS i wówczas może być prośba o prezentację kodu źródłowego, który jest odpowiedzialny za wskazane elementy aplikacji. O wiele większe wymagania mają właściwie firmy gamedev'owe, ale to nie jest tajemnicą, że programista z tej dziedziny musi prezentować o wiele wyższy poziom niż ten co robi tabelki i łączy je z bazą danych.

#13 izdum

izdum
  • 135 postów

Napisano 27 kwietnia 2011 - 10:49

@Vivelee jesli zalezy Ci na testowaniu aplikacji na telefonie to sa sposoby zeby to zrobic bez kupowania licencji developera wystarczy troche poszukac na youtube;) , sam robie w ten sposob, poniewaz wole miec cos wczesniej napisanego i przetestowanego a potem dopiero wykupic konto. Uzywam xcode w wersji 3.2.5 i bez problemu odpalam swoje aplikacje zarowno na iphone 4 ios 4.2.1 jak i na iphone 3g ios 3.1.2 w trybie uruchamiania na urzadzeniu.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych