Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Pierwszy MacBook - pierwszy problem - martwe piksele


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#51 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 marca 2011 - 12:17

IPablus ja nie napisałem, że żona nie może zeznawać tylko nie jest aż tak wiarygodnym świadkiem. Mam jednak nadzieję, że nasz kolega z forum nie będzie musiał się uciekać do ostateczności tylko firma pozytywnie rozpatrzy jego prośbę. Moim zdaniem jest wszystko do załatwienia, ale trzeba spokojnie się do tego zabierać. Powodzenia!

#52 margiel

margiel
  • 640 postów

Napisano 11 marca 2011 - 12:25

...ale trzeba spokojnie się do tego zabierać.

Powodzenia!


Tylko trudno o spokoj w takiej sytuacji :(

#53 effe

effe
  • 6 545 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 11 marca 2011 - 12:29

To niestety prawda, ale trzeba spróbować.

#54 .mazur

.mazur
  • 20 postów

Napisano 11 marca 2011 - 13:09

Trudno o spokój ale na szczęście jestem cierpliwy, szczególnie w dochodzeniu swoich praw. ISpot jeszcze nie odpowiedzial na moją reklamacje, mają jeszcze ponad tydzień na odpowiedź więc mam nadzieję, że dobrze to przemyśla i rozpatrza reklamację pozytywnie:) bo życie bez komputera który jest moim niezbędnym narzędziem w pracy jest naprawdę uciążliwe.

#55 en0x

en0x
  • 52 postów
  • SkądBoston/USA

Napisano 11 marca 2011 - 17:34

Wy to w tej polsce to macie problemy. Ja kupilem MBP 15" 2 miechy temu. Jak przyszedl okazalo sie ze jeden wiatrak jest uszkodzony i "bziuczy". Wzialem do apple store i mowia ze wymienia no problemo. Zachodze na drugi dzien okazuje sie ze spalili mi plyte glowna w MBP i mowia ze mam dwie opcje. Albo tego zwrocic bo nie minelo 14 dni od kupna i dostac nowego, albo poczekac na plyte glowna. Poszedlem z pierwsza opcja i po 2 tygodniach mialem nowego MBP prosto z fabryki z chin ;) Zeszlo 2 tygodnie bo musialem pierw zepsutego odeslac do apple i dopiero jak zweryfikowali to mi wyslali nowego z chin I nikt mi problemow nie robil :D

#56 .mazur

.mazur
  • 20 postów

Napisano 11 marca 2011 - 22:28

Apple jak widać nie traktuje polskiego rynku priorytetowo... premiera iPada w usa 11 marca, w Polsce 25 marca... Mam nadzieję, że to się zmieni

#57 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 11 marca 2011 - 22:47

.mazur - no szok. bo przecież u nas ich sprzęt rozchodzi się jak świeże bułeczki.

#58 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 11 marca 2011 - 23:01

@ Roberto, no nie dziw się, potraktowali nas jak trzeci świat. Gdzieś między UK i DE... ma prawo człowiek czuć się oszukany.

#59 fidel17

fidel17
  • 174 postów

Napisano 12 marca 2011 - 00:56

widocznie się im nie opłaca. Prywatna firma maja do tego pełne prawo.

#60 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2 464 postów

Napisano 12 marca 2011 - 01:24

@en0x
gdybyś przeczytał temat od początku do końca to nie napisałbyś swojego postu. Tu chodzi o martwe piksele na matrycy co do których Apple ma jakieś normy. Spalona płyta? Niesprawny wiatraczek? O ile mi wiadomo to na to Apple nie ma norm ("da się używać komputera ze spaloną płytą") więc nic dziwnego że Ci wymienili/naprawili.

@.mazur

Dołączona grafika

"The iPad 2 will be released on March 11 in the United States. Other countries will follow on March 25."

Polska na równi z Niemcami? Francuzami? Japończykami?? Skandal!

#61 .mazur

.mazur
  • 20 postów

Napisano 12 marca 2011 - 08:25

.mazur - no szok. bo przecież u nas ich sprzęt rozchodzi się jak świeże bułeczki.


Tym bardziej powinni się postarać i starannie dobierac sobie resellerow.
Nie trafia do mnie argument, jeżeli nasz rynek jest mniejszy to mogą nas gorzej traktować.

#62 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 marca 2011 - 10:09

.mazur - no do mnie jakoś trafia. czemu mają się przejmować miejscem, gdzie ich produkty nie są kupowane? inwestować w coś, co niewiele obiecuje? to jest biznes, a my nie jesteśmy atrakcyjnym partnerem.

#63 pukko

pukko
  • 229 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 12 marca 2011 - 10:42

.mazur - no do mnie jakoś trafia. czemu mają się przejmować miejscem, gdzie ich produkty nie są kupowane? inwestować w coś, co niewiele obiecuje? to jest biznes, a my nie jesteśmy atrakcyjnym partnerem.


Co do naszej atrakcyjności, sorry za mały off, ciekawe czy to kwestia mentalności czy cen? Umiłowanie piractwa, gazetek z marketów, naprawiania czegoś na taśmę klejącą, kupowanie czegoś choć nie jest potrzebne, ale jest tanio. Dla wielu osób legalny system to frajerstwo. Inna beczka: Moi znajomi kupili tv, bo był tani, a później narzekają, że nic nie widać, że brzydki, że pilot nie taki i kupują następny droższy i w ten sposób wydali więcej kasy niz by kupili jeden porządny tv. Kurde, jeśli jedynym kryterium jest cena to tak się kończy i niektórzy nie potrafią tego zrozumieć. Z drugiej strony ceny applowskie w Polandzie są przegięte i co do tego, też się chyba zgodzimy. Np. w niewielkim stosunkowo Innsbrucku jest spoko reseller i jakoś ciągnie. http://www.mcshark.a...ntact/shop6020/ Jeszcze raz sorry za off.

#64 bar-trek

bar-trek
  • 6 159 postów

Napisano 12 marca 2011 - 18:57

piszecie, że Apple nie jest popularne w naszym kraju...Ok, macie rację, ale dlaczego nikt nic nie robi w tym kierunku, żeby tą popularność zwiększyć ot choćby zacząć od tak "mało istotnej rzeczy" jaką jest serwis, czy obsługa. Nie wiem jak wy, ale kiedy ja kupuję sprzęt to w dużej części zwracam uwagę na podejście do klienta. Jeżeli jestem olewany przez sprzedawcę/firmę to wychodzę ze sklepu i idę do innego. Także jeżeli resellerzy Apple w Polsce nie zmienią swojego podejścia to ta firma nie stanie się popularna w naszym kraju. Oczywiście uogólniam to wszystko i odnoszę się w większej części do sytuacji w tym wątku, bo nie wszyscy resellerzy Apple w Polsce są do dupy ;) Zapomniałem jeszcze dodać to o czym napisał kolega "pukko" - u nas ludzie patrzą żeby było "tanio" a na drugi, czy dalszy plan schodzi jakość czy obsługa. No niestety żyjemy w takim dziwnym kraju, że patrzymy tylko na cenę, ale mam nadzieję, że przyszłe pokolenia zmienią podejście do tej sprawy :)

#65 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 12 marca 2011 - 19:05

Tak się zastanawiam co ja bym z tego miał, że Apple było by bardziej popularne, no i nic mi do głowy nie przychodzi. Więcej softu? No mi żadnego nie brakuje. No nie łapię po co mi ta jego większa popularność. A przynajmniej mniej syfu jest na OSX przez jego małą popularność. Także dla mnie to jest zaleta akurat.

#66 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 12 marca 2011 - 19:28

macieks72 - gdyby było bardziej popularne w PL to może byłby pełny iTunes Store ;) bo wątpię, żeby ceny się zmieniły ;)

#67 pukko

pukko
  • 229 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 13 marca 2011 - 11:18

miałbyś mega stora

#68 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marca 2011 - 11:26

i tak w sumie co by mi to zmieniało? tzn. fajnie by było gdyby były genius bary i bardziej ochoczo zmieniali sprzęt jeżeli ma problemy, ale...

#69 macieks72

macieks72

  • 9 873 postów

Napisano 13 marca 2011 - 11:53

No mi akurat sklep z muzyką jest niepotrzebny ;)

#70 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marca 2011 - 11:54

macieks72 - a z filmami/serialami? ;]

#71 iCrX

iCrX
  • 94 postów
  • Skąd100litza

Napisano 13 marca 2011 - 20:43

.mazur naprawdę Ci współczuję, a sam oczywiście już od dłuższego czasu "choruję" na MBP. Tylko pytanie, czy gwarancja, która zalicza daną matrycę do wadliwej lub nie wadliwej w tym przypadku powinna być przytaczana. Wiadomo, że klient po odpaleniu sprzętu zobaczył jego wady. Więc mamy tu do czynienia z wadliwym sprzętem, niezgodnym z umową kupna/sprzedaży. Bo czy sprzedając Tobie .mazur laptopa, sprzedawca uprzedził, że 3 pixele w matrycy mogą być martwe? Z tego co sobie przypominam to gwarancja określa ilość martwych pikseli, które mogą się pojawić w okresie gwarancyjnym, a które to kwalifikują daną matrycę do wadliwych bądź niewadliwych. Moim zdaniem masz pełne prawo do wymiany sprzętu. Kibicuję Ci i jestem bardzo ciekawy jak to się dalej potoczy. Napisałbym na Twoim miejscu również do UOKiK - niech coś poradzą.

#72 Roberto

Roberto
  • 13 752 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marca 2011 - 22:50

iCrX - ale IMO nie popadajmy w skrajności jednak. Bo czy sprzedawca uprzedził, żeby nie wkładać go do włączonego piekarnika, albo do wanny z wodą? inna sprawa, że nie pozwolił odpalić sprzętu, a zupełnie inna, że wada mieści się w normach.

#73 iCrX

iCrX
  • 94 postów
  • Skąd100litza

Napisano 13 marca 2011 - 23:14

Hmmm....no nie wiem czy każdy wie o możliwości wystąpienia bad pixeli, a tym bardziej ich ilości. Dodatkowo nie jestem przekonany, że one mają prawo występować w nowiutkich MBP (może się mylę). Jeżeli apple ma prawo do sprzedaży sprzętu z matrycami wykonanymi zgodnie z "normami", to nie powinno się go kupować bez uprzedniego dokładnego sprawdzenia. No chyba, że komuś to nie przeszkadza ;]

#74 crisco

crisco
  • 1 485 postów

Napisano 14 marca 2011 - 21:23

Witam, Też mam nowego Maca Pro 13 i po kilku dniach wyskoczył jeden czerwony pixel. Jak zobaczyłem go to się zaśmiałem bo w iPadzie też miałem takiego czerwonego (iPad został wymieniony w Anglii na nowy wolny od wady). Kilka dni temu kupiłem sobie iPoda Touch 4g, okazało się, że światło idzie na boki (iPod pojechał do iSurce i jutro nowego odbieram) Swojego Maca kupiłem w Komputroniku, tam dają 7 dni na sprawdzenie sprzętu, więc teoretycznie mogę oddać sprzęt. Ale zastanawiam się, bo stracę czas a mogę dostać nowego z nowym stuck pixelem. ps. w BlackBerry 9700 też mam jednego stuck pixela

#75 Therioon

Therioon
  • 4 281 postów
  • SkądZ brzucha:)

Napisano 14 marca 2011 - 22:01

jakby się nie zgodziła, nie kupił tego komputera, mam prawo zobaczyć komputer przed kupnem zawsze tak robię i to co opisałeś nie mieści mi się w głowie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 5

0 użytkowników, 5 gości, 0 anonimowych