Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Uwaga! Uwaga! Przy zmianie oferty abonamentowej w Orange! 1300zł zadłużenia!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#26 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 18 stycznia 2011 - 02:19

Co mnie najbardziej wkurzyło to, jedna - jedyna kwestia. Skoro dzwonię i mówię "straciłem wczoraj Blackberry, proszę o przedstawienie mi oferty z telefonem iPhone", to czy tak trudno powiedzieć żeby NIE zmieniać karty do momentu aktywacji nowej oferty ze względu na dodatkowe opłaty przy korzystaniu z internetu w innym telefonie niż BB? Dzięki temu jednemu zdaniu nie było by całego zajścia.

Mieliby informować, że za dostęp do internetu pobierają opłaty?
No bez jaj, trzeba było przeczytać cennik usług.

#27 pawel319

pawel319
  • 158 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 stycznia 2011 - 02:48

Dokładnie, wszystko jest w cennikach czarno na białym. Ja nie miałem problemu żeby zauważyć ze w panterze po przekroczeniu 1GB pobierane są opłaty. Mimo to i tak wziąłem tę taryfę...

#28 Strzez

Strzez
  • 54 postów
  • SkądPanki

Napisano 18 stycznia 2011 - 09:36

Stare przyzwyczajenie odnosnie internetu na iPhone'a wczesniaj mialem "spowalniany" w Orange... wiec nie podejrzewalem ze az tak moga nas roochac

#29 renqien

renqien

    Koniec...


  • 20 740 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 18 stycznia 2011 - 11:02

Najgorsze jest to, że podobne zasady obowiązują w różnych innych instytucjach w których podpisujemy różne umowy. Ostatnio podobną historię przechodzę z bankiem, wg. którego oprocentowanie to nie koszt. Zero kosztów, tylko oprocentowanie. A w cenniku który przysłali o tym ani słowa. Mogłem sobie przeczytać w ich regulaminie w internecie. Bo to Polska tylko, taka dziwna kraj. Może na tym polegają wakacje za granicą, że jak człowiek tam wyjedzie, to jest jakoś inaczej, normalnie. W urzędzie urzędnik pomaga, tłumaczy, doradza, nawet za ciebie dokumenty wypełni. W serwisie przyjmują uszkodzony sprzęt i go naprawiają, nawet wyczyszczą że wygląda jak nowy. Na dworcu pracownik kolei udziela informacji o połączeniach, gdzie się przesiąść, ile czekać, potem ładnie to wszystko na karteczce spisze i jeszcze z uśmiechem podziękuje że miałeś ochotę mu d*** zawrócić. Nawet policjant zwraca nieśmiało uwagę, a nie udaje Chucka Norrisa.

#30 modlin

modlin
  • 538 postów
  • SkądLynchburg, TN

Napisano 18 stycznia 2011 - 12:41

Najgorsza jest świadomość, że w sumie to mają rację. Powinniśmy czytać umowy które podpisujemy. Dokładnie i ze zrozumieniem.

Aczkolwiek i tak jestem niezadowolony z Orange .

pozdrawiam

#31 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 stycznia 2011 - 13:07

Współczuję niemałego zadłużenia. Niestety większość ludzi samodzielnie pakuje się w kłopoty. Codziennie spotykam się z osobami, które podpisały umowy nie zadając sobie trudu aby je przeczytać. Przychodzą bronić swoich praw, problem polega na tym że ich prawa nie zostały naruszone. Umowa precyzuje prawa i obowiązki stron, niestety ludzie zaczynają czytać umowy regulaminy nie przed podpisywaniem ale po tym jak już w trakcie obowiązywania umowy pojawią się problemy. Pytają co zrobić bo pan konsultant o tym nie wspomniał, albo oni o to nie dopytali. Nie ma co się oszukiwać podczas rozmowy konsultant nie mówi wszystkiego z różnych powodów, ale zawsze można umowę przeczytać przed podpisaniem, zapoznać się z cennikiem usług które są przedmiotem umowy. Często pojawia się argument że podpisałem umowę bo kurierowi się spieszyło, ale rzadko kiedy zadamy sobie trud żeby sprawdzić jakie prawa nam przysługują kiedy umowa podpisywana jest poza siedzibą przedsiębiorcy. Odbieramy umowę podpisujemy chowamy, a wystarczy przeczytać od ręki jak coś się nie zgadza to od umowy odstępujemy. Ale jak się mówi Polak mądry po szkodzie. Można układać się z operatorem dochodzić rozłożenia zadłużenia na raty, ale nie ma rady na sytuacje, w których nie czytamy tego co podpisujemy.

#32 Suave

Suave

  • 2 204 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 14:42

Ale operatzorzy stosują też chwyty poniżej pasa: gdy kurier przywiezie Ci telefon masz podpisać umowę, dopiero wtedy wyda Ci paczkę w której.. jest reszta dokumentów. Taka niespodzianka.

#33 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 stycznia 2011 - 15:10

Ale operatzorzy stosują też chwyty poniżej pasa: gdy kurier przywiezie Ci telefon masz podpisać umowę, dopiero wtedy wyda Ci paczkę w której.. jest reszta dokumentów. Taka niespodzianka.


Owszem masz racje tak często robią ale Ty możesz po otrzymaniu kompletu dokumentów odstąpić od umowy. Termin ten wynosi 10 dni. Wówczas umowa traktowana jest jak niezawarta.

#34 xploler

xploler
  • 236 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 15:13

Warto dodać, że kurierowi zazwyczaj "bardzo się śpieszy", przez co niema czasu na przeczytanie umowy, a nawet sprawdzenie czy w pudełku jest telefon.

#35 Lokria

Lokria
  • 6 278 postów
  • SkądŁódź

Napisano 18 stycznia 2011 - 15:14

Tak kurierowi się spieszy, ale co szkodzi przeczytać umowę jak kurier już pojedzie ? Jak coś się nie zgadza od umowy odstępujesz.

#36 xploler

xploler
  • 236 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 15:34

Nie mówię tylko o orange, ale zazwyczaj jak np. kupujemy telefon przez neta, to reklamacje związane z np brakiem telefonu w opakowanu można zgłaszać tylko po spisaniu protokołu przez kuriera na miejscu.

#37 Strzez

Strzez
  • 54 postów
  • SkądPanki

Napisano 18 stycznia 2011 - 21:08

W umowie jest ostatni punkt: ze zapoznale msie z regulaminem i cennikiem pantera orange 1gb. odnośnie BIS blackberry wszystko bylo zalatwiane telefonicznie - pakiet ten zostal aktywowany przez operatora nie bylo mowy o tym ze bedzie inne naliczanie w innych telefonach czy tez pytania czy zapoznalem sie z regulaminami czy cennikami....

#38 Suave

Suave

  • 2 204 postów

Napisano 18 stycznia 2011 - 21:58

@Lokria - tak się akurat składa, że ja też po fachu, więc wiem, jakie mi przysługują prawa, tylko że nie w tym rzecz - lecz w przyzwoitości sprzedawcy..

#39 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 19 stycznia 2011 - 00:04

odnośnie BIS blackberry wszystko bylo zalatwiane telefonicznie - pakiet ten zostal aktywowany przez operatora nie bylo mowy o tym ze bedzie inne naliczanie w innych telefonach czy tez pytania czy zapoznalem sie z regulaminami czy cennikami....

Przecież to oczywiste, że programy i usługi BlackBerry nie działają na innych telefonach.
A regulamin musiałeś podpisać zawierając umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

#40 Strzez

Strzez
  • 54 postów
  • SkądPanki

Napisano 19 stycznia 2011 - 10:11

Przecież to oczywiste, że programy i usługi BlackBerry nie działają na innych telefonach.
A regulamin musiałeś podpisać zawierając umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych.



Regulamin, owszem podpisałem. Jednak dotyczył on wtedy [kilka lat temu], samego abonamentu 55zł. W trakcie trwania umowy zakupiłem pakiet BIS i zawierałem na niego z Orange żadnej umowy pisemnej, ani słownej. Zadzwoniłem do BOK i po prostu kupiłem, nikt jak wspomniałem wcześniej nie pytal się z operatorów czy zapoznałem się z Regulaminem lub cennikiem.

Poza tym w regulaminie mamy 3 ważne punkty:
"Jak działa Usługa?
7. W ramach Usługi, Abonent otrzymuje nielimitowany wielkością przesyłanych danych dostęp do poczty opartej na
protokole POP3 lub IMAP4 w ramach APN: blackberry.net. (APN oznacza nazwę punktu dostępu do sieci) w Sieci
Orange na terenie Polski . W ramach Usługi nie ma możliwości korzystania z przesyłania danych CSD.
8. W przypadku Abonentów posiadających terminal z zainstalowaną przeglądarką internetową BlackBerry Browser
Usługa umożliwia nielimitowany dostęp do Internetu.

9. Prędkość przesyłania danych w ramach Usługi zależy od technologii przesyłania danych [HSDPA/3G (UMTS) albo
EDGE, albo GPRS, albo WLAN], z której Abonent w danym momencie korzysta. Warunkiem skorzystania z danej
technologii jest przebywanie w danym momencie w zasięgu danej technologii oraz korzystanie z terminala
obsługującego daną technologię. Prędkości przesyłania danych w poszczególnych technologiach nie są stałe i
mogą ulegać zmianie w zależności od obciążenia stacji nadawczej, siły odbieranego sygnału stacji nadawczej,
maksymalnych prędkości obsługiwanych przez terminale lub warunków atmosferycznych. "


Trzeci punkt w w sumie najmniej ważny.
W reklamacji która napisałem do Orange, poprosiłem aby wskazali mi cennik, za pomocą którego za 1MB pobranych danych zapłaciłem 6zł, ponieważ ani w cenniku ani w regulaminie nie ma słowem wspomniane o kosztach jakie następują przy korzystaniu z danych pakietowych z innego telefonu niż BB.

#41 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 19 stycznia 2011 - 23:19

Regulamin, owszem podpisałem. Jednak dotyczył on wtedy [kilka lat temu], samego abonamentu 55zł.

...

W reklamacji która napisałem do Orange, poprosiłem aby wskazali mi cennik, za pomocą którego za 1MB pobranych danych zapłaciłem 6zł, ponieważ ani w cenniku ani w regulaminie nie ma słowem wspomniane o kosztach jakie następują przy korzystaniu z danych pakietowych z innego telefonu niż BB.

Cennik usług do abonamentu który masz, a konkretnie transmisji danych.

W trakcie trwania umowy zakupiłem pakiet BIS i zawierałem na niego z Orange żadnej umowy pisemnej, ani słownej. Zadzwoniłem do BOK i po prostu kupiłem, nikt jak wspomniałem wcześniej nie pytal się z operatorów czy zapoznałem się z Regulaminem lub cennikiem.

Poza tym w regulaminie mamy 3 ważne punkty:
[I]"Jak działa Usługa?
7. W ramach Usługi, Abonent otrzymuje nielimitowany wielkością przesyłanych danych dostęp do poczty opartej na
protokole POP3 lub IMAP4 w ramach APN: blackberry.net. (APN oznacza nazwę punktu dostępu do sieci) w Sieci
Orange na terenie Polski . W ramach Usługi nie ma możliwości korzystania z przesyłania danych CSD.
8. W przypadku Abonentów posiadających terminal z zainstalowaną przeglądarką internetową BlackBerry Browser
Usługa umożliwia nielimitowany dostęp do Internetu.
...

Czyli jasno widać, że BIS nie działa na iPhonie.

#42 kris1992

kris1992
  • 663 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 20 stycznia 2011 - 09:32

no tak ale przynajmniej by poinformowali a nie ino czekali aż klient nabije se rachunek w wysokości samochodu (FIAT UNO :D ) przecież oni tam robią za kasę którą my mamy a nic nie wiedzą. Po to są oni tam po drugiej stronie słuchawki/biurka jak dupa od srania... Ale w Polsce już tak jest ino każdy patrzy i czeka kiedy ktoś zrobi błąd i wtedy pierwsi rękę wyciągają ale po kase ... Dlatego wole prepaid i mogą czochrać bobrownice ;)

#43 Strzez

Strzez
  • 54 postów
  • SkądPanki

Napisano 30 stycznia 2011 - 20:18

DOSTAŁEM ODP DO REKLAMACJI ORANGE UGODOWO PROPONUJE SPLACENIE DŁUGU DODATKOWO DO ABONAMENTU 60ZŁ PRZEZ 20 MIESIECY i jesli sie na to zgodzie to 5GB internetu. IŚĆ na tą ugode? W sumie tak duzo GB mi w zupelnosci nie jest potrzebne... wiec sam nie wiem. wolabym minuty raczej.

#44 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 30 stycznia 2011 - 21:35

Nie bardzo rozumiem co Ci zostało zaproponowane.

#45 owz

owz
  • 3 360 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 stycznia 2011 - 22:27

Zamiast obciążyć od razu, rozbiją te 1300 zł na raty. Dodatkowo zwiększą pakiet danych do 5GB. Tak ja to rozumiem. Moim zdaniem propozycja jest fair. Regulaminy trzeba czytać. Jak się nie czyta to się potem cierpi.

#46 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 30 stycznia 2011 - 23:56

Dopytaj dokładnie czy te 5 GB to za te 60 zł czy za dodatkową opłatą. Ja bym raczej brał, choćby do słuchania radia internetowego.

#47 Strzez

Strzez
  • 54 postów
  • SkądPanki

Napisano 01 lutego 2011 - 10:37

Mi to sie w zupelnosci nie przyda. Rzadko kiedy jestem poza siecia wifi. W domu mam wifi, w pracy tez.. a jak nie mam to zawsze 1GB z pantery. Jeśli zgodze sie na ugode, dlug zostanie rozbity na raty i dostane 5gb transferu dodatkowo. Mi sie to rozwiazanie jednak nie podoba.

#48 misiaa1996

misiaa1996
  • 48 postów

Napisano 01 lutego 2011 - 11:03

Ja myślę, że to jes dobra propozycja... Spotkałam się w Erze z czymś takim - koleżanka miała za 9 zł jakiś internet. (telefon ma
jakiegoś LG) I po przekroczeniu nadal korzystała (nie wiedząc że przekroczyła). Po przekroczeniu 1000 powinni ją o tym poinformować. Jednak jej tata był współwłaścicielem to poinformowali ją po przekroczeniu 2000zł. Na ugody żadne iść nie chcieli. no i musiała zapłacić. Dokładnie 2260zł.

#49 Łukasz Ignacyk

Łukasz Ignacyk
  • 4 943 postów
  • SkądKraków, PL

Napisano 01 lutego 2011 - 23:46

Mi to sie w zupelnosci nie przyda. Rzadko kiedy jestem poza siecia wifi.
W domu mam wifi, w pracy tez.. a jak nie mam to zawsze 1GB z pantery.

Ten wątek temu przeczy.

Jeśli zgodze sie na ugode, dlug zostanie rozbity na raty i dostane 5gb transferu dodatkowo.
Mi sie to rozwiazanie jednak nie podoba.

To zamień na minuty albo smsy, tylko potem nie pisz, że znowu masz wysoki rachunek za internet.

#50 Strzez

Strzez
  • 54 postów
  • SkądPanki

Napisano 02 lutego 2011 - 17:22

To zamień na minuty albo smsy, tylko potem nie pisz, że znowu masz wysoki rachunek za internet.[/QUOTE] wysoki to on był - jak pisałem po podłączeniu do komputera i ściągnięciu 200MB - nie było to korzystanie z internetu przez telefon, tylko z komputera przez telefon.. czego wiem żeby przy aktualnych limitach po prostu nie robic.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych