Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Moja aplikacja ma drugie miejsce w polskim AppStore


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 15:02

Czy kluczem do sukcesu jest tworzenie idiotycznych aplikacji? Na samym początku mojej zabawy z Xcode zrobiłem bezużyteczną aplikację "Ale Urwał" bazującą na popularnym niegdyś filmiku. 11 przycisków, każdy odtwarza osobny kawałek audio z wyżej wspomnianego hitu youtubea. Do appstore wrzuciłem dla żartu, oczekując na odrzucenie aplikacji. Została zaakceptowana i pierwszego dnia pobrana 77 razy. Potem pobrania spadały. Stwierdziłem, że na chwilę podniosę cenę - z 0 do 0,99$. Oczywiście nikt nie kupił. Potem sytuacja byłą następująca - 10.12 - 33 pobrania, 11.12- 278pobrań, a wczoraj... 1536. Ponad półtorej tysiąca osób ściągnęło totalnie bezużyteczną aplikację, przez co trafiła na pierwsze miejsce w kategorii "entertainment" i drugie w kategorii najczęściej pobieranych aplikacji w polskim AppStore. Zero marketingu, jakiejkolwiek reklamy. Myślicie, że to ta chwilowa zmiana ceny, a następnie jej obniżka tyle zdziałała? Osobiście nie wiem co mam o tym myśleć, bo aplikację która staram się promować ściąga około 40, max 50 osób dziennie (kosztuje 0,99$)... Co o tym wszystkim myślicie? Edit: Właśnie zobaczyłem, że aplikacja która sprzedaję "Wzory" jest na pierwszym miejscu w kategorii "education". Musiała tam wskoczyć dziś, bo wczoraj kupiło ją tylko 23 osoby... Jak myślicie, jakich przychodów mogę się z tego tytułu spodziewać?

#2 misiekgruby

misiekgruby
  • 3 212 postów
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 15:22

Niestety, bezużyteczne aplikacje królują w App Store. Wszystkiego rodzaju pierdzące aplikacje itp. P.S. Widzę, że Twoje programy również nie grzeszą inteligencja ;) Btw. gratulacje 2 miejsca.

#3 doniek

doniek
  • 58 postów
  • SkądWroclaw, Poland, Poland

Napisano 13 grudnia 2010 - 15:31

Kurcze, nie wiem na co tu narzekać :) A tak w ogóle, to gratulacje! Z podanych przez Ciebie danych wynikałoby, że Twój program podlega dosyć typowemu cyklowi życia produktu modnego, czy też "sezonowego dziwactwa". Przychody najprawdopodobniej wzrosną dosyć szybko (co już dostrzegasz), ale ich spadek będzie równie szybki. Natomiast drugi programik (wzory), ma szanse na wydłużony cykl życia, a zatem na to, że będzie przynosił kasę przez dłuższy czas - jeśli zyska popularność i przychylność użytkowników.

#4 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 15:34


P.S. Widzę, że Twoje programy również nie grzeszą inteligencja ;)


Taki był ich zamysł - proste rzeczy, które służyły mi do nauki porgramowania na tej platformie i zaznajomieniu się z iTunes.
Dopiero Wzory były czymś poważniejszym - okazuje się, że oprócz pierwszego miejsca w kategorii "education" zdobyłem też 17 miejsce w rankingu ogólnym aplikacji płatnych.
Jak myślicie, ile osób musiało dziś pobrać tą aplikację, żeby tak ją wywindować?

#5 grzes_l

grzes_l
  • 3 397 postów
  • SkądGdynia

Napisano 13 grudnia 2010 - 15:44

You tell us. Mysle ze wszyscy sa ciekawi jak "gleboki" jest polski rynek. Fajnie byloby wiedziec jaka srednia pobran na polskim iTS winduje aplikacje.

#6 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 15:54

Właśnie powiem Ci, że sam nie wiem czego się spodziewać. Wczoraj sprzedałem tylko 23 kopie, ciekawe ile pójdzie dziś... Oj coś czuje że nerwowo będę jutro odświeżał raporty sprzedaży ;D

#7 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 13 grudnia 2010 - 16:03

polecam appsales mobile (jezeli ktos jeszcze tego nie zna :) https://github.com/omz/AppSales-Mobile )
no, wlasnie, jestem ciekawy jak sie ma pl store. szczerze mowiac troche z premedytacja nie spolszczalem do tej pory swoich aplikacji (chociaz sa na tyle proste ze jezyk nie powinien byc przeszkoda w pobraniu) i ilosc pobran w pl troche zniecheca mnie do tego. pobran w pl appstorze jest naprawde promil, przy czym jedna z moich aplikacji byla nawet przez prawie 2 tyg. w usa appstorze na 2-4 miejscu. jestem ciekaw czy warto poswiecic odrobine wiecej energii na zlokazlizowanie na rynek pl. czy lepiej poswiecic to na np. niem/fran/hiszp/jap bo tam pobieralnosc jest o niebo wyzsza mimo braku tychze jezykow.

#8 Thomas Percy

Thomas Percy
  • 252 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 grudnia 2010 - 16:31

Z tego co widziałem, praktycznie wszyscy którzy to ściągnęli i wystawili komentarz, napisali, że ściągnęli tylko po to, żeby móc ci naubliżać od trolli.

#9 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 16:34

Z tego co widziałem, praktycznie wszyscy którzy to ściągnęli i wystawili komentarz, napisali, że ściągnęli tylko po to, żeby móc ci naubliżać od trolli.


I nie dziwię się - "Ale urwał" mnie w tym momencie najmniej interesuje - zastanawiam się, ile musiało być sprzedanych kopii "Wzorów", skoro jest tak wysoko w rankingach...

#10 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 13 grudnia 2010 - 16:44

no faktycznie... naplodziles tego g...na. chyba tylko wzory sa na jakims poziomie.

#11 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 16:58

Każdy od czegoś zaczynał... Zresztą jak widać, to właśnie te "g..na" niestety najlepiej schodzą...

#12 kojotek

kojotek
  • 112 postów
  • SkądPruszków

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:03

Wzory również nie mają zbyt wysokich not... I większość która ściągnęła, jest rozczarowana poziomem programu... Tak czy siak gratuluję "wbicia się" na listy AppStore...

#13 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:07

nieprawda... moja pierwsza w zyciu aplikacja wcale nie pierdziala :P Flat Cube . a tez zaczynalem od zera.
ale tym wlasnie rozni sie 'I'm PC' od 'I'm a Mac' - smakiem...
ale tu sie niestety z Toba zgodze, im wieksze g. tym lepiej schodzi. ale to niestety dowodzi tylko inteligencij kupujacych (glownie wlasnie amerykanow)

#14 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:09

Moje „Słońce” też nie maiło pochlebnych ocen na początku, ale ostatnia wersja to zmieniła. Generalnie zasada jest taka:
Coś się nie podoba lub kupujący ma zły humor - na pewno obsmaruje (słusznie lub nie), jak się podoba to nikomu nie chce się pisać z małymi wyjątkami oczywiście. Jak się baaardzo podoba to piszą pozytywnie. Ale zwłaszcza w Polsce łatwiej jest narzekać ;)
Teraz czekam na jeszcze jedną czy dwie oceny „Słońca” - to będzie się wyświetlała średnia obecnej wersji, która ma szansę być dobra ;)

#15 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:14

nieprawda... moja pierwsza w zyciu aplikacja wcale nie pierdziala :P Flat Cube . a tez zaczynalem od zera.
ale tym wlasnie rozni sie 'I'm PC' od 'I'm a Mac' - smakiem...
ale tu sie niestety z Toba zgodze, im wieksze g. tym lepiej schodzi. ale to niestety dowodzi tylko inteligencij kupujacych (glownie wlasnie amerykanow)

Jasne, amerykanie to głupi naród, dlatego maja najwiecej noblistów, najwiekszych firm, miliarderów itp. tylko idioci mogą miec tyle bardzo dobrych uczelni wyższych.

Co do gownianych aplikacji, kosztują grosze lub za darmo i dzieciaki (bo mysle, ze to oni najczęściej) napędzają te rankingi głupich aplikacji.

#16 wezuwiusz

wezuwiusz
  • 783 postów
  • SkądDublin, Katowice

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:36

narod tak, jednostki nie. :P ma wszystkiego najwiecej bo jest najwiekszy, ciekawe czy ten wspolczynnik bylby taki dobry w przeliczeniu na ilosc mieszkancow ;) ja mowie o 'przecietnym' amerykaninie. zreszta, nie taki byl moj zamiar zeby jakikolwiek narod obrazac. jezeli kogos urazilem to przepraszam.

ale ktos te pierdzace aplikacje sciaga... same z siebie nie maja takiej popularnosci... nie ?

---------- Wpis dodano o 16:36 ---------- Poprzedni wpis dodano o 16:28 ----------

a to tak dla posmiania YouTube - Americans are NOT stupid - WITH SUBTITLES , co prawda gdyby zrobic podobna ankiete w innych panstwach i powybierac tez by sie takie perelki znalazly :)

#17 O-B-O

O-B-O
  • 19 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:37

to jest siła AppleStore - ludzie wchodzą, rzucają okiem i nawet jeśli coś wygląda na aplikację pierdzącą, ale może urozmaicić im dzień lub wieczorne "piwko" ze znajomymi, to... $0,99 jest mały wydatkiem (1/4 piwa)? czemu nie! i tak to działa... tak miało działać, a deweloperzy powinni z tego korzystać (i robią to bardzo dobrze) tak czy inaczej - gratulacje ;) (jaka by nie była aplikacja, to przebrnąłeś cały proces, teraz to tylko rozliczenie podatkowe :D )

#18 arturcisz

arturcisz
  • 10 155 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 grudnia 2010 - 17:59

Nie AppleStore tylko AppStore.

#19 wojtkow

wojtkow


  • 6 767 postów
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Napisano 13 grudnia 2010 - 18:45

Gratulując wyniku, chciałem zauważyć, że polski rynek nie jest żadnym miernikiem. Na przykład: - Paths było liderem kategorii Navigation w polskim AppStore po sprzedaniu 6 (słownie sześciu) sztuk - Project Planner był liderem w kategorii Productivity po sprzedaniu 21 sztuk. W rozrywce jest trochę trudniej, ale nie da się ukryć, że aplikację darmową ludzie pobierają, choćby dla jaj, nad płatną trochę myślą. Tym niemniej szczerze gratuluję, zwłaszcza liczb. Przekuj je teraz na rzeczywisty sukces.

#20 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 13 grudnia 2010 - 18:57

wojtkow - a orientujesz się może jaką pozycję miały Twoje aplikacje w ogólnym rankingu aplikacji płatnych?

#21 O-B-O

O-B-O
  • 19 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 13 grudnia 2010 - 18:57

tak, tak... AppStore... nie chciało mi się zmieniać, też bywam leniwy (jak wojtkow :P ) wg mnie taki "sukces" (nawet darmowej, rozrywkowej) aplikacji może być sporym katalizatorem motywacyjnym do zrobienia kolejnej, zapewne bardziej użytkowej, aplikacji w sumie sam się zastanawiałem, czy nie zrobić czegoś "błahego" dla sprawdzenia całego procesu... nawet jeśli miałoby się to okazać totalną klapą... i co z tego - każde doświadczenia wzbogaca!

#22 aLP

aLP
  • 89 postów
  • Skąd52.229797,21.011781

Napisano 13 grudnia 2010 - 19:03

polski rynek nie jest żadnym miernikiem.

popieram
żeby być na pierwszym miejscu w Paid Education wystarczy sprzedawać około 20 aplikacji dziennie
Z takim wynikiem można wejść nawet w Top10 Paid w polskim AppStorze.
Moje PrawoJazdy było tam najwyżej na miejscu 8 a w Education trzymało się na pierwszym prawie 2 tygodnie. :cool:
Teraz jest daleko daleko w tyle ale kilka sztuk dziennie schodzi.
Wszystkie kolejne będą już tylko Multilingual ;)
Pozdrawiam

#23 JKK

JKK
  • 411 postów
  • SkądOsolin

Napisano 13 grudnia 2010 - 22:18

No na Top 10 z 20 już ciężko ;) Już pod 30 widzę, że podchodzi - z 10 to się do setki łapię - jutro zdam relację jak jest w okolicach setki bo maiłem dziś moje Bajki i Waluty między 110 a 90 ;-)
Co do motywacji do pisania kolejnych programów, to ja mam wrażenie, że pisanie w ObjC na iOS uzależnia jak niektórych uzależniają dopalacze, piwo czy inne używki ;)
Ja mimo, że miesięcznie może z 600 zł wyciągam już czuje się wkręcony ;-) Ale ja od lat 80 zeszłego wieku lubiłem programować (najpierw kalulatory i Atari 800XL ;-))

#24 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 grudnia 2010 - 00:25

Jeśli wierzyć stronie Wzory - Rank History | App Annie moja aplikacja była już dużo wyżej w rankingu (top 4) niż dziś. Co ciekawe sprzedaż utrzymywała się wtedy na poziomie właśnie 30-40 kopii dziennie. Jak widać jest ogromna przepaść pomiędzy czołówką płatnych aplikacji (wystarczy 30+ sprzedanych) a czołówką darmowych (top 3 - 200 pobrań).
Nie ciekawy ten polski rynek...

#25 pafkoo

pafkoo
  • 276 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 14 grudnia 2010 - 16:33

Ok, mam wyniki z wczoraj. Sprzedało się 10 (słownie - dziesięć) kopii "Wzorów"...




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych