iPad i "Blueconnect na kartę dla iPada" - przestroga
#1
Napisano 06 grudnia 2010 - 22:12
Otóż nie.
Niby na opakowaniu jest, że specjalnie dla iPada, ale w załączonej instrukcji nie ma już słowa o iPadzie. Wszystkie informacje dotyczą telefonu, jakby od czegoś innego była ta instrukcja. Na karcie SIM napisali, żeby wyłamać odpowiedni rozmiar - zwykły lub mikro. Wiadomo - do iPada ten drugi, także wyłamałem. Włożyłem do iPada. Wykrył sieć ERA, ale internet oczywiście nie działa. Tknęło mnie, żeby spojrzeć w ustawienia APN - nic tam oczywiście nie ma. W instrukcji ani słowa o APN. Dobrze, znalazłem sobie dane w internecie. Wpisałem. Nadal nie działa. Ok, dzwonię na infolinię. Miła pani mówi mi, że moja karta jest nieaktywna. Aha, czyli trzeba aktywować? - pytam. Tak. Ale w instrukcji ani słowa o tym, że trzeba. Dobra, zapomnieli napisać. Jak aktywować? Ano trzeba włożyć tę kartę do telefonu i zadzwonić pod numer *9898. Więc odpowiadam - ale ja mam telefon na duży sim, a tu mam już wyłamany mikro. No to proszę spróbować skleić - radzi panienka. Dobrze, ale ja mam telefon z simlockiem Orange, nic nie napisaliście, że do aktywacji trzeba mieć telefon w sieci ERA. No to niech pan pożyczy od kogoś - kolejna rada miłej panienki. Nie mam od kogo, żona ma w Plusie, a biegać do znajomych mi się nie chce. Poza tym nic nie napisaliście w instrukcji, że trzeba mieć znajomych z telefonem w Erze. No to panienka się poddała. Puściła mi standardową gadkę, że przykro jej, ale nie może mi pomóc. Wkurzyłem się i mówię - to po co sprzedajecie "internet dla iPada" skoro to nie działa na iPadzie itd. itd. Czy mogę zwrócić to badziewie? Niestety - nie w iSpocie - odpowiada. Poza tym produkt rozpakowany. Chcę zatem zgłosić reklamację. Ale można tylko pisemnie - cieszy się panienka. Rzucam słuchawkę.
Przeszukawszy stare śmieci znajduję leciwą Nokię, z której osobiście kiedyś zdjąłem simlocka. Skleiłem kartę sim z większą ramką, udało się, dzwonię więc pod *9898. Odpowiada automat: "przykro nam, ale państwa karta jest nieaktywna". No wiem przecież!!! Sugeruje mi kontakt pod nr 602 960 200 - ale, uwaga - z innego aparatu!!! Dobrze - pożyczam telefon od żony, dzwonię, włącza się konsultant, opowiadam swoją historię. Po tonie głosu wnioskuję, że pan konsultant nie ma pojęcia o tym, że jego firma sprzedaje produkt pod nazwą "Internet na kartę dla iPada". Odnoszę wrażenie, że w ogóle nie wie, co to jest iPad. Ale okej, rozmawiamy. Każe mi podać numer tej karty. Podaję. I pan na to: "ale to jest numer abonamentowy!". Zdębiałem. Jak to abonamentowy? - pytam, przecież napisane jest na opakowaniu: "bez rachunków, bez abonamentu". No to pan gdzieś poszedł, potem wrócił i mówi - okej, już nie jest abonamentowy. I dodaje, że zlecił działowi technicznemu aktywację mojej karty, ale aktywna może być w ciągu - tu uwaga! - 60 godzin!!! Chyba minut?! - pytam zszokowany. Nie - godzin! Także teraz sobie poczekam 3 dni na aktywację, która pewnie - sądząc po dotychczasowych przygodach - i tak się nie uda.
Ja to mam szczęście, no. A miało być tak pięknie. Także uważajcie na ten "Internet na kartę blueconnect dla iPada" od Ery. Tak wygląda opakowanie:
#2
Napisano 06 grudnia 2010 - 22:22
#3
Napisano 06 grudnia 2010 - 23:44
#4
Napisano 07 grudnia 2010 - 00:09
Instytucje państwowe cały czas się unowocześniają, a taka Era, Plus czy Orange zaczynają gonić w piętkę, bo klientów mają coraz więcej, paleta usług i technologii poszerza się, a (chyba) z racji źle rozumianych oszczędności zatrudniają coraz głupszych konsultantów! To co ja przeżyłem przy okazji wspomnianych cesji, to chyba mi skróciło życie o dwa lata ;-) HORROR i porażająca głupota konsultantów, sprzedawców, ludzi w infoliniach. Z Erą jeszcze nie jest tak źle, bo w W-wie ma kilka własnych sklepów i salonów firmowych, a taki Plus ma tylko DWA salony i ostatnio jak byłem w jednym z nich, to przede mną było 40 osób w kolejce (i to w tej samej sprawie)!!!
Jeremy:: na co dzień używam telefonu w Erze, korzystałem też z prepaidowego iPlusa, ale teraz chyba najlepszą ofertę (cenowo i technicznie) ma Orange Free na kartę (1 grosz/100 kB, mają karty microSim).
Oferty Play nie znam, bo nie lubię tej firmy :-)
#5
Napisano 07 grudnia 2010 - 02:04
Poza tym czemu nie wziąłeś Orange Free? Super oferta i zero problemów. Jestem teraz w Polsce i sam mam orange free, kupiłem micro sima, do tego możesz dzwonić z tego i masz 30 smsów za darmo poprzez www, które po wysłaniu dochodzą do kogoś pod swoim numerem jakbyś wysłał go bezpośrednio z komórki. Moim zdaniem Orange Free jest idealne dla iphona i ipada. Za 50pln masz 2,75GB i to nie jako pakiet jakiś na miesiąc tylko normalnie na pełen okres czasu czyli 3 miesiące w przypadku zasilenia za 50pln. GB bonusowe niewykorzystane przechodzą na następne miesiące.
Nie wiem co Cie skusiło do tej Ery, pudełko i na nim napis, że to specjalnie dedykowane do iPada?
#6
Napisano 07 grudnia 2010 - 10:04
#7
Napisano 07 grudnia 2010 - 10:30
#8
Napisano 07 grudnia 2010 - 10:37
czyli mam nadzieję najpóźniej pod koniec lutego, ale warto wiedzeć takie rzeczy.
pozdrawiam
To się raczej przeliczysz, początek kwietnia jak już.
#9
Napisano 07 grudnia 2010 - 13:46
#10
Napisano 22 grudnia 2010 - 23:49
#11
Napisano 04 stycznia 2011 - 16:23
#12
Napisano 01 lutego 2011 - 20:39
#13
Napisano 07 lutego 2011 - 15:53
#14
Napisano 07 lutego 2011 - 16:12
#15
Napisano 07 lutego 2011 - 16:33
#16
Napisano 04 kwietnia 2011 - 10:55
#17
Napisano 04 kwietnia 2011 - 11:41
#18
Napisano 04 maja 2011 - 18:02
#19
Napisano 04 maja 2011 - 18:52
No i ja się dałem nabrać. Człowiek głupi jest i po fakcie dopiero szuka w necie co się stalo. Taaa ... jak to ktos napisał - dałem się skusić nazwą "...dla iPada". No ale głupich nie sieją... Oczywiście 60 godzin czekania. Ale nie kazali mi sklejać karty więc się firma rozwija. Ale konsultant zniknął na 10 minut jak go spytalem "gdzie jest napisane, że mam wysłac jakiegoś smsa?" Bo na opakowaniu nie, ani na stronie z tą ofertą, a nawet nie ma tego w "Warunkach oferty „blueconnect starter do iPad”. Ale nie chce się mi z nimi boksować. Odczekam 60 godzin, pohulam za 2 Gb (albo lepiej) i żegnaj! A wszystkim co jeszcze nie kupili serdecznie, miło i z przekonaniem ODRADZAM!!!
No ja nie wiem. Używam już dwóch takich kart i nie narzekam. Prawda jest taka, że przy aktywacji była jakaś wiocha, ale teraz jest ok.
Dodatkowej przy każdym doładowaniu powyżej 50 zł dostaje się 2GB transferu jako bonus. a to już coś. Plus nie ma takiej oferty a od Orange trzymam się z daleka.
Więc po pokonaniu pierwszysch problemów jest ok. Dodatkowo kody do obsługi konta onine wysyłają pushem. Wiec nie trzeba sklejac karty lub przekładać do iPhone 4 (jak ktoś ma).
Czyli oferta jest całkiem sensowną - jeśli chodzi o prepaid.
Może jeszcze jak poprawią te początkowe problemy, to będzie ok.
Chociaż jak kupiłem drugą kartę, to włożyłem (potem co prawda odłożylem na dłuższy czas iPada) i chyba nigdzie nie dzwoniłem - ale mogę być w błędzie bo to jakiś czas temu było.
Za pierwszym razem nie wiedzieli o co mi chodzi :-D
Potem już jest wszysko z górki
Pozdrawiam
J
#20
Napisano 07 maja 2011 - 19:46
#21
Napisano 09 maja 2011 - 16:27
No ja już czwart dzień z nimi walczę Dzisiaj dowiedziałem się, że po zużyciu 280 MB (sic!) moje konto w Erze wynosi -36 zł. I dlatego wszystko zostało zablokowane, aż Ktoś Bardzo Ważny tego nie rozpatrzy. 60 godzin to fikcja jak widać!!! Przypominam, że kupiłem starter za 50 zł i miałem mieć 2 GB. Oczywiście, jak mnie był uprzejmy poinformować Pan Konsultant, ważność mojego konta cały czas leci )) I co z tego, że wszystko jest zablokowane? PARANOJA! Wcześniej używałem Playa. Fakt - poza miastem jest kiepsko, ale w mieście - moim zdaniem - najkorzystniejsza oferta! Będę się od nich trzymał baaaardzo daleko!
No już kończę temat, bo robi się nudno. Jest poniedziałek. Od zeszłego wtorku Era nie potrafila mi pomóc (telefony, maile, wizyty w autoryzowanym salonie...). Kupiłem Playa - za 50 zł mam 2x więcej danych (4 GB) i na dwa razy dłużej. A Era ... cóż ... :mrgreen: Na pewno im nie odpuszczę ...
#22
Napisano 10 maja 2011 - 09:52
Co do play mogę powiedzieć, że kiedyś korzystałem z tego i byłem zadowolony. Mało tego - kupiłem ruter pasujący do modemu 3G i miałem w domu jako oficjalny i jedyny internet wifi - była promocja dla klientów ingbank - lomit 60 GB do wykorzystania w ciągu 12 miesięcy za 300 zł (cena z modemem). Po 9 miesiącach coś się dziwnego stało - z prędkości równo 1 Mbit/sek ściągania spadło do 100 kb/sek. Próbowałem różne cuda robić, ale play chyba celowo blokuje prędkości do różnych kart i zrezygnowałem. Co do blokowania jestem pewny, bo na karcie prepaid mam prędkość np 1 Mbit/sek. a na karcie abonamentowej 100 kbit/sek.[COLOR="Silver"]
---------- Wpis dodano o 10:52 ---------- Poprzedni wpis dodano o 10:47 ----------
#23
Napisano 10 maja 2011 - 11:03
#24
Napisano 10 maja 2011 - 12:23
#25
Napisano 10 maja 2011 - 12:27
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych